ALTERNÁTOR
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: ALTERNÁTOR
Tak dneska dostala Frontera novej altík. Ve starým už pěkně začly zpívat ložiska a taky už nedobíjel nejlíp. Bosch smluvní cena 3600,- a starej vrátit.
- DerrickCuster
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 107
- Registrován: 11 úno 2010 16:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR
Já to udělal taky tak. Akorát to vrácení starého altíku mě trochu překvapilo, ale ty Exchange parts, jak tomu říkají, prostě tak fungují. V podstatě jsou to ve fabrice repasované alternátory. Jenom jsem ho měl vyměnit dřív, než mi ten neřád skapal v létě ve Francii na cestě z dovolené...
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: ALTERNÁTOR
Já jsem ho chytl ještě včas.
- václav
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 861
- Registrován: 12 srp 2007 20:28
- Bydliště: okolo Hradce Králové
Re: ALTERNÁTOR
Na kolika kylometrech ti odešel ten altík ???
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
- DerrickCuster
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 107
- Registrován: 11 úno 2010 16:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR
Na nějakých 152000 km. Přesně si to nemapatuju a nemůžu najít papíry, kde to mám napsaný.václav píše:Na kolika kylometrech ti odešel ten altík ???
Jak mi řekl elektrikář, kterému jsem to dával opravit, nejsou údajně ty alternátory konstrukčně úplně šťastně řešený, hřejou se víc, než by bylo zdrávo a proto taky dřív odcházejí. Třeba alternátor v bráchově Astře F z roku 1996 má natočeno nějakých 220 tis. km a pořád šlape.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: ALTERNÁTOR
Čuss vespolek. Mám tu před barákem Passata, kterej při nastartování začal hlásit "chybu dobíjení", čehož majitel nedbal a vyrazil do víru velkoměsta... no a když sme to pak zatáhli ke mě před barák, dal sem majiteli peníze na autobus, dobil sem baterku a auto znova natočil, tak sem zjistil, že to fakt nedobíjí. Je tma a klendra ale přístup k altíku je dobrej ale i tak se mi v tom nechce moc angažovat - zejtra z toho vyndám regulátor s uhlíkama, víc se mi v tom vrtat nechce. Můj tip je regulátor, kdyby to byla nějaká dioda, tak by z toho podle mě něco lezlo, byť hodně zvlněný. No a zde je místo na můj dotaz: dá se regulátor nějak změřit? Novej totiž stojí okolo patnácti stovek, což není zrovna částka, která by se dala jenom tak na pokus vyhodit z okna stojícího Passata, zvlášť když komplet altík stojí bůra (byť Starline). Sem hovno elektrikář, díky za pomoc.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 10 zář 2010 21:22
- Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93
Re: ALTERNÁTOR
Zdar Slaavoé,
taky jsem hovno elektrikar, na omeze jsem mel taky problemy s regulatorem. Od te doby co jsem koupil nove uhliky za 150 a novy regulator dobijeni ze stare skodovky za 220, omega fakci jak hodinky. Pred tim to byly akorat vyhozene penize za ty uhliky s regulatorem, co jsou v kupe.
Na fronce je to zatim OK, ale jak zacnou problemy, tak to prekopu na skodovku a bude klid.
P.
taky jsem hovno elektrikar, na omeze jsem mel taky problemy s regulatorem. Od te doby co jsem koupil nove uhliky za 150 a novy regulator dobijeni ze stare skodovky za 220, omega fakci jak hodinky. Pred tim to byly akorat vyhozene penize za ty uhliky s regulatorem, co jsou v kupe.
Na fronce je to zatim OK, ale jak zacnou problemy, tak to prekopu na skodovku a bude klid.
P.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: ALTERNÁTOR
Díky. Jde mi o to, jak poznám jestli je to regulátorem nebo ne.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 10 zář 2010 21:22
- Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93
Re: ALTERNÁTOR
Na starych typech aut to bylo velmi jednoduche, zkusil si nabudit na okamzik alternator napaetim z baterie a v siti musel behem vteriny dvou namerit napeti vetsi nez 15 V. Dneska jsou regulatory vestavene do altiku. Takze ten pokus muzes udelat taky, ale musis odpojit regulator a nabudit primo uhlik, technicky to neni uplne jednoduche, ty regulatory jsou napevno pospojovane s uhliky.Budici napeti, kdyz nejsou zaple svetla byva tak okolo 5-6 V, alespon tak to ma Omega.
P.
P.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: ALTERNÁTOR
To fakt nezní úplně snadno, už kvůli tomu, že regulátor je jenom halda plastu s jedním konektorem a dvěma dírama na šrouby, z který koukaj konce uhlíků, jak sám píšeš. Zatím sem nabil baterku a auto bez světel sem zavez majiteli do garáže aby mi to tu před barákem nekradlo spaní.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 29 kvě 2011 19:53
Re: ALTERNÁTOR
Nazdar všetkým
chcem sa podeliť s chybou na mojej frontere, začala mi svietiť kontrolka na dobijanie aku.. a vtedy prestal isť aj otáčkomer, pomyslel som si to bude zase cifra za nový , tak som vybral altik von vyšroboval ten regulator čo su naňom uhlíky boli dosť zamastene a vôbec nechodili rozhodol som sa vyskúšať ich vymeniť letovačka doo ruky a už boli von, zbehol som do železiarstva či nekupim podobne podarilo sa z nejakej narex vrtačky obe stali 5.6€ založil pripajkoval skúška natočil som motor a ono to šľape v tomto pripade ma oprava vyšla lacno možno to niekomu pomôže možno že nie
chcem sa podeliť s chybou na mojej frontere, začala mi svietiť kontrolka na dobijanie aku.. a vtedy prestal isť aj otáčkomer, pomyslel som si to bude zase cifra za nový , tak som vybral altik von vyšroboval ten regulator čo su naňom uhlíky boli dosť zamastene a vôbec nechodili rozhodol som sa vyskúšať ich vymeniť letovačka doo ruky a už boli von, zbehol som do železiarstva či nekupim podobne podarilo sa z nejakej narex vrtačky obe stali 5.6€ založil pripajkoval skúška natočil som motor a ono to šľape v tomto pripade ma oprava vyšla lacno možno to niekomu pomôže možno že nie
Frontera 2.3TD rv.95 5dv. čierna metalíza obutá na pneu 265/75 R15 T3
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: ALTERNÁTOR
Zamastene boli urcite od netesniacej vakuovky. Takze pokial si ju teraz daval zas dole a nevymenil si tu gumicku medzi alternatarom a vakuovkou tak pocitaj z tym ze tiez nebudu mat dlho zivotnost.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 lis 2006 11:44
- Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
- Kontaktovat uživatele:
Re: ALTERNÁTOR
zdar panove nevite nahodou nekdo jake loziska jsou v alternatoru na Becku altik je Bosh 0 123 500 008
tel- +420 608701329 NON STOP
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: ALTERNÁTOR
Popíšu svoji závadu, přidám svoji teorii o její příčině:
Po startu mi nefunguje otáčkoměr a nedobíjí altík. Obojí začne fungovat až když otáčky překročí určitou hodnotu. Tato hodnota se mění podle teploty od 2000 ot/min do cca 3000 ot/min. Jakmile motor tuto hodnotu překročí, tak nabíjení funguje i když otáčky klesnou. Otáčkoměr poté také funguje ale jeho rafika kolísá (velmi rychle vyskakuje nahoru až na nesmyslné hodnoty) a při volnoběhu někdy padá na nulu. Když padne a zapnu ještě něco elektrickýho (stačí blinkry) tak zase ožije. Co sem koukal do schematu, tak sem nenašel žádnou součástku, která by tohle mohla způsobovat a jako slíbenou teorii o vzniku závady tak mám jenom olejem zasraný kroužky rotoru altíku.
Díky za rady a podněty.
Po startu mi nefunguje otáčkoměr a nedobíjí altík. Obojí začne fungovat až když otáčky překročí určitou hodnotu. Tato hodnota se mění podle teploty od 2000 ot/min do cca 3000 ot/min. Jakmile motor tuto hodnotu překročí, tak nabíjení funguje i když otáčky klesnou. Otáčkoměr poté také funguje ale jeho rafika kolísá (velmi rychle vyskakuje nahoru až na nesmyslné hodnoty) a při volnoběhu někdy padá na nulu. Když padne a zapnu ještě něco elektrickýho (stačí blinkry) tak zase ožije. Co sem koukal do schematu, tak sem nenašel žádnou součástku, která by tohle mohla způsobovat a jako slíbenou teorii o vzniku závady tak mám jenom olejem zasraný kroužky rotoru altíku.
Díky za rady a podněty.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: ALTERNÁTOR
taky to vidím na nějakej problém kolem buzení
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/