Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Petr od Tábora

Příspěvek od vlado007 »

Nazdar, prosim ta odmeraj ten kardan na dlzku od prevodovky az po diferak. A ked mozes tak hod niaku fotecku z boku nech je videt ten kardan v jakom smere a v jakom uhle ide z prevodovky az po diferak. (teda ked sa bude dat). Mozno by som nieco poriesil :mrgreen: Dik
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Petr od Tábora

Příspěvek od Slaava »

- Osy výstupu z převodovky a unašeče rozvodovky musí být souosé.
- Všechny tyhle motorizace by měly mít stejnou převodovku Isuzu MUA.
- Tlumení torzních kmitů mají všechny motory - ale před převodovkou (ve spojkové lamele nebo v setrvačníku).
- Jednodílnej kardan je dobrej jenom pro citelné popuštění zadní nápravy (zvýšení zadku), protože potom jsou méně namáhány křížky kardanu. U dlouhejch Fronter bych já osobně tohle řešil až při zvednutí o víc jak patnáct centimetrů v porovnání s tím, jak to vyjelo s fabriky (nebrat v úvahu stávající stav s povadlými péry/pružinami).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od SulakOndrej »

Slubene foto:
Kardan ma 123cm a ostatne veci su na foto, nenapadlo ma pod autom nic dalsie co by zaujalo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Petr od Tábora

Příspěvek od vlado007 »

Slaava píše:- Osy výstupu z převodovky a unašeče rozvodovky musí být souosé.
- Všechny tyhle motorizace by měly mít stejnou převodovku Isuzu MUA.

Sak prave, ze musia byt suose. A mam taky pocit ze na 2,3td prevodovka ide vodorovne zarovno karoserie a diferak je trochu vyoseny smerom hore :roll: Suosovost z diferakom roby vlastne az to stredove ulozenie kde je 1 kriz. Aspon ja to tak mam. Spravim fotku a dam sem ci to tak mate aj vy co mate 2,3td-2,4i.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od vlado007 »

Ja to mam takto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od vlado007 »

Prve dve fotky su fotene v rovine auta
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Petr od Tábora

Příspěvek od Janeš Petr »

Slaava píše: U dlouhejch Fronter bych já osobně tohle řešil až při zvednutí o víc jak patnáct centimetrů v porovnání s tím, jak to vyjelo s fabriky
překročení vychýlení u frontery asi při těch malejch otáčkách kardanky nehrozí. obecně se vychýlení kardanového kříže počítá podle jednoduchého vzorce kde výsledná cifra nasmí přelézt hodnotu 25tisíc -
úhel vyklonění x otáčky kardanu < 25000

( příklad MAXIMÁLNÍHO vyklonění pro kardan s otáčkama do 2500ot/min
10 stupňů vyklonění X 2500ot/min = 25000 )
Uživatelský avatar
lukas.musial
Začínající diskutér
Příspěvky: 185
Registrován: 25 bře 2011 20:05
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od lukas.musial »

Nazdárek.Tak jsem si to tady pozorně přečetl ale nedošel jsem k závěru jestli měnit kardan za jednodílnej nebo ne?Mé středové uložení má dost, tak bych rád věděl jestli si teda svařit kardan,nebo dát dokupy ten stávající dvojdílný.Díky za připomínky :mrgreen:
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný

Příspěvek od Janeš Petr »

vzhledem k tomu, že středové uložení z avie stojí pár korun, do žádné zbastleniny bych se nepouštěl
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“