Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Petr od Tábora
Nazdar, prosim ta odmeraj ten kardan na dlzku od prevodovky az po diferak. A ked mozes tak hod niaku fotecku z boku nech je videt ten kardan v jakom smere a v jakom uhle ide z prevodovky az po diferak. (teda ked sa bude dat). Mozno by som nieco poriesil Dik
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Petr od Tábora
- Osy výstupu z převodovky a unašeče rozvodovky musí být souosé.
- Všechny tyhle motorizace by měly mít stejnou převodovku Isuzu MUA.
- Tlumení torzních kmitů mají všechny motory - ale před převodovkou (ve spojkové lamele nebo v setrvačníku).
- Jednodílnej kardan je dobrej jenom pro citelné popuštění zadní nápravy (zvýšení zadku), protože potom jsou méně namáhány křížky kardanu. U dlouhejch Fronter bych já osobně tohle řešil až při zvednutí o víc jak patnáct centimetrů v porovnání s tím, jak to vyjelo s fabriky (nebrat v úvahu stávající stav s povadlými péry/pružinami).
- Všechny tyhle motorizace by měly mít stejnou převodovku Isuzu MUA.
- Tlumení torzních kmitů mají všechny motory - ale před převodovkou (ve spojkové lamele nebo v setrvačníku).
- Jednodílnej kardan je dobrej jenom pro citelné popuštění zadní nápravy (zvýšení zadku), protože potom jsou méně namáhány křížky kardanu. U dlouhejch Fronter bych já osobně tohle řešil až při zvednutí o víc jak patnáct centimetrů v porovnání s tím, jak to vyjelo s fabriky (nebrat v úvahu stávající stav s povadlými péry/pružinami).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- SulakOndrej
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 292
- Registrován: 05 říj 2010 16:52
- Bydliště: SK - Sered
Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
Slubene foto:
Kardan ma 123cm a ostatne veci su na foto, nenapadlo ma pod autom nic dalsie co by zaujalo
Kardan ma 123cm a ostatne veci su na foto, nenapadlo ma pod autom nic dalsie co by zaujalo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Petr od Tábora
Slaava píše:- Osy výstupu z převodovky a unašeče rozvodovky musí být souosé.
- Všechny tyhle motorizace by měly mít stejnou převodovku Isuzu MUA.
Sak prave, ze musia byt suose. A mam taky pocit ze na 2,3td prevodovka ide vodorovne zarovno karoserie a diferak je trochu vyoseny smerom hore Suosovost z diferakom roby vlastne az to stredove ulozenie kde je 1 kriz. Aspon ja to tak mam. Spravim fotku a dam sem ci to tak mate aj vy co mate 2,3td-2,4i.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
Ja to mam takto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
Prve dve fotky su fotene v rovine auta
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Petr od Tábora
překročení vychýlení u frontery asi při těch malejch otáčkách kardanky nehrozí. obecně se vychýlení kardanového kříže počítá podle jednoduchého vzorce kde výsledná cifra nasmí přelézt hodnotu 25tisíc -Slaava píše: U dlouhejch Fronter bych já osobně tohle řešil až při zvednutí o víc jak patnáct centimetrů v porovnání s tím, jak to vyjelo s fabriky
úhel vyklonění x otáčky kardanu < 25000
( příklad MAXIMÁLNÍHO vyklonění pro kardan s otáčkama do 2500ot/min
10 stupňů vyklonění X 2500ot/min = 25000 )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- lukas.musial
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 185
- Registrován: 25 bře 2011 20:05
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
Nazdárek.Tak jsem si to tady pozorně přečetl ale nedošel jsem k závěru jestli měnit kardan za jednodílnej nebo ne?Mé středové uložení má dost, tak bych rád věděl jestli si teda svařit kardan,nebo dát dokupy ten stávající dvojdílný.Díky za připomínky
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Výměna zadního dvojdílného kardanu za jednodílný
vzhledem k tomu, že středové uložení z avie stojí pár korun, do žádné zbastleniny bych se nepouštěl
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/