osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Odpovědět
petrpolivek
Příspěvky: 1
Registrován: 05 črc 2013 19:40
Skype: Kondor a Nimrod

osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od petrpolivek »

mam problem uz jsem vymenil 2x hardyspojku, dicinky se mi po case roztrha menily pred casem me spojku a zadni diferencial a me se zda ze je to tam nak spatne dany ta predni cast kardanu mi prijde hrozne moc v uhlu, ta zadni jde uz od stredoveho ulozeni do zadniho diferaku rovne. Skutecne to tak ma byt?
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Ano ma. Nekde su tu aj obrazky jak to ma byt. A zalezi ake si tam dal tie hardyspojky. Mne vydrzali 2x po sebe asi 500 km. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od Slaava »

Nejezdíš ze zapnutým předkem? Nemá ten novej diferák jinej převodovej poměr než ten původní (a než ten druhej)? Výstup z převodovky a vstup do rozvodovky (diferáku) má bejt souosej. Je tomu tak?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

vlado007 píše:Ano ma. Nekde su tu aj obrazky jak to ma byt...
asi jsi kolegu blbě pochopil. podle toho jeho popisu to má přesně obráceně, i když mi není jasné, jak to dokázal. Přední část kardanu musí být v ose převodovky a zadní část jde pod úhlem k nápravě. K dosažení osové rovinosti předního dílu kardanu vůči převodovce máš přece pod středovým uložením kardanu podložky z pásovin. Pak se to v hardy neláme a první ohyb je až v kříži za středovým ložiskem. jediné, co mne napadá, že nějakej hňup nabastlil středové ložisko pod příčku. pak by byl zadní díl kardanu v rovině a lámalo by se to v hardy. to snad není ale ani možný, že by byl někdo tak blbej :lol: je třeba dodat fotky, jinak nic nevymyslíme
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od Žanek »

. jediné, co mne napadá, že nějakej hňup nabastlil středové ložisko pod příčku. pak by byl zadní díl kardanu v rovině a lámalo by se to v hardy. to snad není ale ani možný, že by byl někdo tak blbej :lol:

I to se stává ! :roll:
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od vlado007 »

No tak to som teda asi fakt ho zle pochopil. To ale snad je nerealne dat to ulozenie pod tu priecku. Sak to by mu vytrhlo aj tu gumu okolo loziska v tom ulozeni strednom. :roll:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

no a umíš si to podle toho jeho popisu představit nějak jinak ??
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od vlado007 »

Stale dufam ze som to pochopil spravne a kolega to zle opisal :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: osové vyklonění dvoudilneho kardanu

Příspěvek od Janeš Petr »

no, dáme tu tomu ještě chvilku a pak to asi smáznem
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“