Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
a jak velká vůle ? kolikrát za rok jedeš na přední kardan ? nezkusíš ho tam nandat tak jak je ? nebo ten jsi demontoval už ty ?
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- RUZARUZA
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 21 pro 2009 19:25
- Bydliště: Písek,opel campo 2,5TD s čerpadlem z tropra 2,8TD,sklopka
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Zatim ho tam mám,je pravda že s předkem zas tak moc nejezdim.Ale mám z toho špatnej pocit,aby se něco nestalo,až ho budu nejvíc potřebovat.Nebo aby neodešla ložiska v rozvodovce nebo u nápravy.Musí se to dost házet za nižších rychlostí.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
já ho kdysi musel koupit v Práglu za čtyřku. To už dnes musí být historie. Podvozek je ten samý, tak by měl být s Fronckem stejný. Jinak si tam můžeš v Agrozetu koupit metráž a navařit, ale zrovna ticka je drahá věc. Zkus to. Prodává se to v metrážových tyčích. Vnější aj vnitřní část. To jsem tu kdysi navrhoval klukům když chtěli proměnlivou délku pro zadní
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
to se prodává, ale mám dojem, že pouze k zemědělským náhonům. má to profil hrubé hvězdy, popř. trojbokej patvar. celkově je to ale na autokardan docela nevhodné, už pro ty výrobní vůle a nutnosti poměrně dlouhého zasunutí do sebe, aby se vůle částečně zmenšila. stejně to doma nevyváží, takže opravna kardanů si myslím je pořád nejlevnější a nejlepší řešení
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
tak jsou dvojboké citrony, trojboké ..to jsou pro 540 ot., až pak tisícihran, ten je pro 1000ot. vývod,že. Pak jsou ještě děleny na malé a velké, tedy to co myslíš ty je velkej, pro přenosy sil klidně i přes 150 koní, kdy já nevím co by s ním dělal. Pak je malej tisícihran, ten je na tohle jako dělanej. Vyvážit....pokud by se dobře vystředil, sral bych na to. Víš jak vypadají leckdy normální kardany.....lítající sem tam a v poho vystředit je základ. Taky víš že tam není jen navařenej ale zasazenej....kvůli tomu. Pokudmá kulatej průřež tak si díru necháš vysoustružit, pak ho zasadíš, srovnáš a zavaříš. Víc ti s tím taky neudělaj. Měřit a možná nějakej přípraveček. V garáži na stoličce s triodinou v ruce bych se na to vyto,ale půlka kluků tady má přístup na slušné dílny. neviděl bych to tak tragicky.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- RUZARUZA
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 21 pro 2009 19:25
- Bydliště: Písek,opel campo 2,5TD s čerpadlem z tropra 2,8TD,sklopka
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Kardan vyřešen koupí jiného kardanu s vadnýma křížema a skloubením obou dohromady.Vyšel na 1000 korun a 2 hoďky práce.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 182
- Registrován: 07 bře 2014 20:25
- Bydliště: Uhřínovice (Týniště nad Orlicí)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Zdravím po dlouhý době v tomto tématu.
Rozebírám Campo z důvodu kompletní renovace a již dřív jsem sem zabrousil, když jsem byl čerstvě jeho majitelem. Zkoušel jsem si někde jezdit na 4x4 a vyděsily mne šílený vibrace, načež jsem později zjistil stejnou závadu - totálně vymlácenej tisícíhran předního kardanu. Do terénu jsem doteď moc nejezdil, takže ani předek jsem moc nepoužíval. Tento týden jsem sundal kabinu, chystám se demontovat motor s převodovkou a jak je všude krásně vidět, mám jasno: Kardan na předek dal k mýmu Campoušovi někdo z Frontery. Ta má přední kardan kratší, takže je tisícihran nasazenej jen na konci, tudíž zabírá na minimální délce. To způsobilo jeho nadměrné opotřebení a při minimálně zasunutém teleskopu je samozřejmě náchylnější na vyosení, tím jsou větší vibrace i rychlejší vymlácení zubů.
Takže doporučuji, pokud někdo má, nebo chce dávat na Campo kardan z Frontery, pohlídat délku zasunutí tisícihranu, eventuelně vyrobit nějakou podložku k přírubě a dát delší šrouby o tloušťku té podložky. Je škoda takovýmto způsobem vylágrovat kardan. Vyměnit křížky není problém, ale toto si v domácích podmínkách dost dobře nedovedu představit dělat, pokud není k dispozici alespoň soustruh k napasování a vystředění nového tisícihranu.
Zdar Kraken
Rozebírám Campo z důvodu kompletní renovace a již dřív jsem sem zabrousil, když jsem byl čerstvě jeho majitelem. Zkoušel jsem si někde jezdit na 4x4 a vyděsily mne šílený vibrace, načež jsem později zjistil stejnou závadu - totálně vymlácenej tisícíhran předního kardanu. Do terénu jsem doteď moc nejezdil, takže ani předek jsem moc nepoužíval. Tento týden jsem sundal kabinu, chystám se demontovat motor s převodovkou a jak je všude krásně vidět, mám jasno: Kardan na předek dal k mýmu Campoušovi někdo z Frontery. Ta má přední kardan kratší, takže je tisícihran nasazenej jen na konci, tudíž zabírá na minimální délce. To způsobilo jeho nadměrné opotřebení a při minimálně zasunutém teleskopu je samozřejmě náchylnější na vyosení, tím jsou větší vibrace i rychlejší vymlácení zubů.
Takže doporučuji, pokud někdo má, nebo chce dávat na Campo kardan z Frontery, pohlídat délku zasunutí tisícihranu, eventuelně vyrobit nějakou podložku k přírubě a dát delší šrouby o tloušťku té podložky. Je škoda takovýmto způsobem vylágrovat kardan. Vyměnit křížky není problém, ale toto si v domácích podmínkách dost dobře nedovedu představit dělat, pokud není k dispozici alespoň soustruh k napasování a vystředění nového tisícihranu.
Zdar Kraken
Campo 2,5D CREW CAB '92, dlouhá korba+orig HardTop SUNWIN,
Volvo V70 2,5TDI´99 V5
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
Volvo V70 2,5TDI´99 V5
Volvo XC70 2,4D5´03 4x4 automat V5
traktor EICHER Diesel Panther r.v.1963 28hp vzduch
Multicar M25 třístranný sklápěč
MAN F2000 26.464´99+HR FASSI 220
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27 říj 2015 05:57
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Ahoj.Kardan řeším také kříže parádní ale v dilatační části prokluzuje.
V Budějicích udělají podle starého novej za 6500 + dph. pořídil jsem u Kardanka.cz hřídel a trubku s drážkováním hrubším za 625 kč i s poštou.
Včera jsem starý sundal a říznul nestihl jsem to zavařit to až v sobotu.
V Budějicích udělají podle starého novej za 6500 + dph. pořídil jsem u Kardanka.cz hřídel a trubku s drážkováním hrubším za 625 kč i s poštou.
Včera jsem starý sundal a říznul nestihl jsem to zavařit to až v sobotu.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27 říj 2015 05:57
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Tak kardan opraven odzkoušen a oprava 625 kč a 2 hodiny práce.
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Zeptám se zde.
Přední kardan na B je pohyblivej a nebo není? Je tam maznička, když do ní fouknu vazelínu tak ze předu leze ven, ale pohnout s tím nejde ani za nic. Tak jestli to mám zkusit na lisu nebo na ponku nějak rozdělat a nebo jestli je to natvrdo.
děkuji
Přední kardan na B je pohyblivej a nebo není? Je tam maznička, když do ní fouknu vazelínu tak ze předu leze ven, ale pohnout s tím nejde ani za nic. Tak jestli to mám zkusit na lisu nebo na ponku nějak rozdělat a nebo jestli je to natvrdo.
děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Jo aji přední kardan je pohyblivej. Přesně tam, kde končí ta tlustá část hřídele za tou jakoby objímkou, tak tam to má vyjíždět. Já tam mám dokonce manžetu, ale tady opět můžeme narazit na rozdíl Rodeo/Frontera.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- pida3.2v6
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 574
- Registrován: 21 led 2011 17:59
- Bydliště: Dlažov-někde u Šumavy
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
je teleskopickej , měl jsem ho taky úplně tuhej , dal jsem tam jinej starší (800 kč ebay) a funguje v pohodě,starej mam furt v garáži , že ho snad někdy rozchodim
Frontera B 3,2 V6 ,r.v.2000,246 000 km,manual,dlouhá,LPG,pera + 7 cm + prodloužený Rancho RS 5000,rozšířená +3+3 cm,protektory Colway C Trax MT 245/70 R16
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Tak jsem to rozebral, odendal veředu zátku, pod ní byla taková děřovaná podložka. Vzadu manžeta s převlečným kroužkem. Vzal jsem to stahovákem a tak dva centimetry to vyjelo poměrně snadno. Ale dál ani ťuk. Tak že. Má to vyjet celý volně ven a nebo je to tam ještě nějak jištěný? Zatím jsem to zalil uvolňovačem šroubů a nechal to být. Když tak bych to dal kamarádovi do traktorky, ať to vezme lisem...ale abych tam něco nedoprasil. :-)
Díky.
Díky.
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Řekl bych, že to bude držet někde ségrovka, určitě to nemá samo vyjet cely ven, ale má to určitej krok. Ale rozebrany sem to neměl, takže to nemužu potvrdit.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- Jožin z Bažin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 srp 2014 22:06
- Bydliště: Měřín, kousek od Velkého Meziříčí
Re: Přední kardan pro Campo, jeho poškození v dilatační části
Tak jsem prohledal ten US Workshop Manual na Fronteru co má přes sedm tisíc stránek a našel jsem tam nákres toho předního kardanu.
Ve výkresech se teda moc nevyznám, ale řekl bych že ty dva protikusy jsou spojený v tom tisícihranu jen na volno, uprostřed přes spoj by měla být převlečená manžeta a ta je zajištěna smrštovacími sponami či pásky. Tak že ta manžeta zároveň "drží" oba kusy pohromadě. Já tam mám místo tý manžety jen jakousi plastovou přírubu, tak že je to určitě náchylnější na bordel a vodu, když to není tak dobře utěsněný. Nikde tam jinou pojistku nějak nevidím, tak že by to mělo jít normálně ven...což vy na to. Mě se to zatím povedlo vytlačit o ten červenej obdélník od sebe a dál to nejde...
Ve výkresech se teda moc nevyznám, ale řekl bych že ty dva protikusy jsou spojený v tom tisícihranu jen na volno, uprostřed přes spoj by měla být převlečená manžeta a ta je zajištěna smrštovacími sponami či pásky. Tak že ta manžeta zároveň "drží" oba kusy pohromadě. Já tam mám místo tý manžety jen jakousi plastovou přírubu, tak že je to určitě náchylnější na bordel a vodu, když to není tak dobře utěsněný. Nikde tam jinou pojistku nějak nevidím, tak že by to mělo jít normálně ven...což vy na to. Mě se to zatím povedlo vytlačit o ten červenej obdélník od sebe a dál to nejde...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 3.2 V6 - Hobby Car
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine
Saab 9-5 2.8T XWD - Shiny Car
Zetor 6911 - Wood Machine