Vibrace kardanu (od hardyspojky?)

Vše co se bude týkat jen a pouze kardanu, křížků, atd. na všech modifikacích Frontera.
Bublina

Vibrace kardanu

Příspěvek od Bublina »

Kluci, nezabejval ste se někdo rozebráním středovýho uložení. Při určitý rychlosti se mi rozvibruje. Zajímalo by mě jestli se dá rozebrat a vyměnit jen ložisko, nebo jestli to musim koupit komplet středový uložení nový (8000,-) .
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Vibrace

Příspěvek od Nimrod »

Prvně středový ložisko kat. číslo 0458016 cena 2889,11 Kč.
Jinak co se týká vibrací. Co to je za typ frontery a motor a rok výroby? Kdy to vibruje nejvíc. Vibruje to nejvíce při rozjíždění na 1 a 2 rychlostní stupeň?
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Tak, typ Frontery - Isuzu Trooper 2.6i :D
a nejvíc to opravdu vybruje při rozjíždění na 1 a pak to přestane a od 60km/h a vejš to vybruje furt. Na tu 1 to začalo dělat potom, co sem prodloužil houpačky vzadu na list. pérech (asi sem vyosil dif), ale při tý vyšší rychlosti se to začalo dít až teď posledních 14 dnů.
Předpokládám, že uložení kardanu bude na těhlech autech hodně podobný - Frontera - Monterey - Trooper - Campo (né-li stejný).
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Vibrace

Příspěvek od Nimrod »

Nevím jestli ti pomůžu, ale opravdu došlo asi k vyosení diferenciálu. Zkus snížit uložení středového ložiska tak o 4mm. Mělo by pod sebou mít podložku o vtlošťce 11mm. Zkus to snižovat dolů. Ovšem nesmí být tenčí jak 4MM. tO JE VŠE CO TI MOHU PORADIT.
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Diky moc, ale nevim jestli by to pomohlo jelikož sem ho natočil prodloužením hopaček vstupem (náhonem) nahoru. Asi by to chtělo snížit i přední uchycení listů, ale dotoho se mi vůbec nechce. Ale stejně děkuju
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Kardan

Příspěvek od Slaava »

Moc sice nerozumím tomu poslednímu příspěvku, ale příruby/výsutupy/vstupy převodovky a diferáku musí bejt souosé, jinak je výsledný kruhový pohyb nerovnoměrný. Při prodloužení zadních třmenů listovek je potřeba stočit diferák spět do původního směru. Pokud tady někoho poučuju o samozřejmosti, tak se omlouvám.
Bublina

Příspěvek od Bublina »

No, poučuješ správně :) pro mě to taková samozřejmost nebyla, já sem to totiž neudělal. Takže děkuju za radu a jakmile sleze sních tak du nato. A asi sem tim středovýmu ložisku pomoh do věčnech lovišť jak to tak vypadá. :(
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Osy

Příspěvek od Slaava »

Ještě abych to doplnil: předpokládám, že tvůj zadní kardan má dva křížáky (ne např. jeden spec. kloub) - jejich vidlice na straně u tyče kardanu pak musí bejt v jedný rovině (kdyby byl např. kardan rozdělitelný, je třeba ho smontovat přesně tak, jak byl, resp. tak aby tyto vidlice byly ve stejné rovině). Stejně tak je třeba si před odebráním kardanu označit, v jaké pozici byly k sobě přisazeny příruby kardanu/rozvodovek a vrátit je do pozice stejné.

Hřídele výstupu z převodovky a vstupu do diferenciálu musí být souosé. Při přizvednutí nápravy sice osa diferáku míří pod převodovku, to ale do určitého úhlu sklonu kardanu (cca 6-8 stupňů - pak dostávají křížové spojky moc záhul) nevadí - důležitá je ta souosost. Jednoduše řečeno: výstup z převodovky je rovně, po zalomení v křížáku má kardan nějaký sklon, pak se to o stejný opačný úhal v druhém křižáku zase vyrovná a vstup do diferáku je zase rovně.

Je třeba přesně měřit. Lovu zdar!
Bublina

Příspěvek od Bublina »

:shock: Takže jestli sem to správně pochopil, tak to co jsi napsal
platí i v mim případě, kdy kardan z převodovky vede přez jeden křížák do středovýho ložiska (tadystou částí sem vubec nehejbal)
Těsně za stř. lož. se v křížáku láme a končí na dalšim křížáku těsně u příruby difu. Měl bych teda srovnat do "rovnoběžnosti" vstup difu s kardanem mezi převodovkou a stř. ložiskem?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Kardan II

Příspěvek od Slaava »

Koukám, že to máš trochu jinak než já v dlouhém Fronckovi. Já to mám: výstup z převodovky-kardan-hardyspojka-kardan-středové ložisko-křížák-kardan-křížák-vstup do difu. To ale nehraje roli a je to tak, jak ty píšeš - musíš stovnat diferák, aby jeho vstupní hřídel byla rovnoběžná s osou kardanu před zlomem za středovým ložiskem. Popř. pošli obrázek, ať si udělám obrázek, jak to tam pod tvým vozem vypadá, chorche! :wink:
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Problém je vyřešenej, byla to povolená poslední příruba. (nechápu jaxe mohla povolit)
Ale diky za rady
Uživatelský avatar
Mata.rc
Začínající diskutér
Příspěvky: 135
Registrován: 22 led 2007 19:30
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Vibrace kardanu (od hardyspojky?)

Příspěvek od Mata.rc »

Zdravím všechny a prosím o radu. Měl jsem na Fronterce prasklou hardyspojku a nevěděl jsem to - jen jsem při 130 km cejtil malé vibrace, ale myslel jsem že je to kolo. Kouk sem se pod auto kuli stavu oleje v převodovce a ouha - hardyspojka uplně na dranc.

Tak sem sehnal na vrakáči konečně dneska dobrou, uplně bez prasklin. Dal sem jí tam v domění že bude všechno šlapat. Ale ono ne - teď cejtím vibrace při rozjíždění ale jen při hodně malé rychlosti. Pak přejdou - nebo spíš je už necejtim a pak při spomalování kolem šedesátky. Ty vibrace při 130km/hod přešli po 6km. Chci se zeptat čím by to mohlo bejt.. Tou hardyspojkou (vypadá suprově)?? Nebo jsem při montáži někde udělal chybu?

Musel jsem při montáži sundat kardan z toho gumovýho kolečka co je v půli abych ho naklonil a vyndal hardyspojku. Dal jsem ho tam zpátky přibližně stejně podle otlačení šroubu - nemuže bejt chyba tam? Nebo se ta hardyspojka srovná? Byla dlouho na vraku auta bez převodovky ale měla na sobě ten trn z tý převodovky. A můžu s tím jezdit? Co se může rozbít? Chci jet na ten sraz...
Frontera 1996 A,2.2 benzín.dlouhá
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Vibrace kardanu (od hardyspojky?)

Příspěvek od Janeš Petr »

a co to hotit zadkem na kozy a mrknout pod to když se to točí?a když vezmeš za kříže,co vůle?
Uživatelský avatar
Mata.rc
Začínající diskutér
Příspěvky: 135
Registrován: 22 led 2007 19:30
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace kardanu (od hardyspojky?)

Příspěvek od Mata.rc »

bylo to v pohodě než jsem tam dal tuhle novou hardispojku...předtim to byli vybrace asi že byla prasklá
ted když se rozjíždim tak se mi začne klepat řadička a cejtim že to háže ale pak to přestane..je divný že to nedělalo před tim když tam byla ta stará hardispojka
Frontera 1996 A,2.2 benzín.dlouhá
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace kardanu (od hardyspojky?)

Příspěvek od Nimrod »

Tady bych se přikláněl ke špatně uloženému kardanu. Problém mohl nastat při zpětném uchycování zda jsi neposunul šrouby jinak než původně byli na hardyspojce. To uložení ve středovém ložisku umí nadělat také pěknou paseku. NNezbývá než zkoušet, zkoušet a zkoušet.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Odpovědět

Zpět na „KARDAN“