Promazání kardanu
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 18 bře 2007 16:54
- Bydliště: Východní čechy
Promazání kardanu
Mam dotaz,
dostal jsem se k promazání kardanu a křížů. Na zadním kardanu jsou maznice v každém kříži, takže pohoda. Jak je to ale s předním ? Nenšel jsem žadné maznice.
Ještě otazka čím to mazat. Něco ve stylu A00 od Mogulu ?
dostal jsem se k promazání kardanu a křížů. Na zadním kardanu jsou maznice v každém kříži, takže pohoda. Jak je to ale s předním ? Nenšel jsem žadné maznice.
Ještě otazka čím to mazat. Něco ve stylu A00 od Mogulu ?
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Mazací zátky na kardanech
Já můžu referovat jenom s Áčkem. Vepředu jsou tři mazací zátky, vzadu dvě (dlouhá Frontera) nebo tři (krátká Frontera). Mazací zátky, co jsou na dilatačních částech se s oblibou ulomí při přejíždění térénu.truhlik píše:Ja jsem tam žadné maznice nenašel ?? Na zadním jsou 3 maznice, to jo.
Jinak mam Béčko, Nepředpokládám, že by s ale přední kardan nějak lišil od Ačka
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Promazání podvozku.
Kardany maj mazací zátky v křížkách a popř. i v dilatační části. Pumpčika na jejich promázání se dá sehnat již od 100,- Kč, práce je to tak na deset minut. Potřeba je jenom pixla vazelíny a ta pumpička. Popř. je dobrý vyměnit mazací zátky, pokud vypadaj unaveně (jejich cena je tuším 4,- Kč/kus).Luboš K. píše:Mam velkou prusbu.
--------------------
Potřebuji promazat podvozek a kardany můžete mi někdo pomoci nebo mě na někoho poslat v Praze.
Byl jsem ve dvou servisech a tam to tak dlou ho obkličovali,až jsem raději ujel.Díky Luboš K.
Související témata:
viewtopic.php?f=21&t=516
viewtopic.php?f=8&t=1422
viewtopic.php?f=8&t=1421
viewtopic.php?f=19&t=1091
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- rudla33
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 srp 2008 20:34
- Bydliště: Liberec Frontera 2,3 TD 1994,pneu Black-Star CAIMAN 225/75/15
Mazivo pro kříže a volnoběžky
Zdravím vás všechny,lidičky mám takovou prekerku.Chtěl bych namazat kříže na kardanech a přední automaty.Ale nerad bych použil něco špatného abych se pak nemusel vysypat do různých oprav.Můžete mi prosím někdo poradit jaký typ mazadla se tam má tlačit?
Pak bych měl ještě jeden dotaz a to jaký má krouťák dlouhá Frontera 2.3 TD,r.v. 1994,dlouhá verze.
Děkuji za info
Pak bych měl ještě jeden dotaz a to jaký má krouťák dlouhá Frontera 2.3 TD,r.v. 1994,dlouhá verze.
Děkuji za info
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
do křížů si sežeň A00 ( takovej ten lepivej tahací zelenej tuk ). nemá tendence se vyplachovat a je dost řídkej, aby se dostal do všech čtyřech domečků. mazej s citem ale často ( s citem je, že budeš mazat pomalu, dokud se ti neoběví tuk u prachovek misek ). když namažeš moc a rychle, vytlačíš si těsnění z domečků ( misek ) a pak ti pujde vazelína z nich ven a voda dovnitř. když namažeš málo, je to jasný, co se stane a když nebudeš mazat pravidelně, zatvrdne ti některej ze čtyř kanálů a některej domeček zůstane na suchu ( hlavně je to problém přední kardanky, kde se odstředivou silou, kvuli malému používání předního náhonu tuk v kanálech neposouvá a zaschne )
do volnoběžek se ani moc nedívej. budeš na to mít ještě dost času, až budeš místo nich montovat manuály. ten, co je měl naposled před tebou venku je určitě namáznul a tuk se z nich nemá jak dostat ven. když do nich dáš moc, nebudou ti v zimě vyřazovat vůbec a v létě blbě, takže jestli fungujou, kašli na ně. když ti to přece jen nedá, dej tam přiměřeně nějakého tuku na valivá ložiska ( při nesprávném používání ti stejně odejdou, ať je namažeš čímkoliv )
a krouťák ? OBROVSKEJ , někdy dokonce ukroutí zpuchřelou gumovou hardyspojku na převodovce. na co chceš takovou kokotinu vědět ? chceš z toho motoru v budoucnu dělat pohon na štěpkovač nebo ti někdo nabídl chiptuning na 2,3td ? v autodatech to asi napsané je, ale hledat se mi to nechce
do volnoběžek se ani moc nedívej. budeš na to mít ještě dost času, až budeš místo nich montovat manuály. ten, co je měl naposled před tebou venku je určitě namáznul a tuk se z nich nemá jak dostat ven. když do nich dáš moc, nebudou ti v zimě vyřazovat vůbec a v létě blbě, takže jestli fungujou, kašli na ně. když ti to přece jen nedá, dej tam přiměřeně nějakého tuku na valivá ložiska ( při nesprávném používání ti stejně odejdou, ať je namažeš čímkoliv )
a krouťák ? OBROVSKEJ , někdy dokonce ukroutí zpuchřelou gumovou hardyspojku na převodovce. na co chceš takovou kokotinu vědět ? chceš z toho motoru v budoucnu dělat pohon na štěpkovač nebo ti někdo nabídl chiptuning na 2,3td ? v autodatech to asi napsané je, ale hledat se mi to nechce
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- rudla33
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 srp 2008 20:34
- Bydliště: Liberec Frontera 2,3 TD 1994,pneu Black-Star CAIMAN 225/75/15
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
Děkuji ti za info.Chiptuning ani nic podobného s motorem dělat nebudu .Jsem spokojený stím jak to je.Jenom mě tak zajímalo kolik asi tak má ten krouťák má.Jinak ty automaty ten dobrák předmnou už namazal.No a já také,protože jsem měnil ložiska na předku a tak jsem je musel sundat.No akdyž jsem tam viděl vazelínu tak jsem tam pomálu máznul také .Předtím jsem je samozřejmě umyl.Jinak díky za info o vazelíně do křížů akorát jsem se chtěl zeptat co jsi myslel termínem často mazat.Někdo by to také mohl brát dvakrát do měsíce.Bude to stačit tak jednou za tři měsíce.A ještě jeden dotaz a to na ty kříže když zaschne mazadlo v kanálu jestli by se stím dalo něco dělat .
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
já kardan přimáznu tak kolem 8 tisíc, vždycky s výměnou oleje v motoru. je to tak nejsnáz, nemusíš přemejšlet, kdy to máš dělat příště. občas ho máznu i mimo termín, když přijedu z brodění, abych vytlačil vodu, co se tam mohla dostat. ty ucpané kanály jsou dost problem. někdy stačí vyndat maznici a drátem proštourat, někdy se musí kříž vyndat otevřít a vymejt ( vzhledem k tomu, že stojí už jen 150,- kč, je lepší ho rovnou vyměnit, než se pucovat s ucpaným, o kterém nevíš, jak dlouho už je chudák nemazanej )
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- rudla33
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13 srp 2008 20:34
- Bydliště: Liberec Frontera 2,3 TD 1994,pneu Black-Star CAIMAN 225/75/15
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
OK díky za info jinak já jsem kupoval kříž před týdnem v ML Tuningu a tam mě vyšel na 417,-kč i z DPH.je to z USA a vyráběný je hlavně pro GM a mnoho dalších offroadů.Jinak zkusím promazat a jestli mi ze všech čtyřech ložisek nepoleze vazelína tak je to jasné.Zkusím tedy nejdříve vyčistit a pak popřípadě vyměnit.Nechce se mi trápit s vyndaváním předního kardanu.Jak jsem tak koukal tak je to o poznání složitější než ten zadní co jsem měl minulý týden venku.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
krom toho že je pod deklem zase jen šroubky a je venku nato tata. Ratan Tata.Bumtarata.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Petas480
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 110
- Registrován: 24 led 2009 00:20
Re: Mazivo pro kříže a volnoběžky, krouťák u 2,3TD
Tady jsou nějaké údaje
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997