po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Spojka a její součásti, všechny modifikace Frontera.
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Opel Omega 2.3 D,kod mot. 23YD
02/94,číslo kar.K1148793
Sojka průměr 240mm
setrvák dvouhmonta
Opel Omega ,kod mot.23YDT
Do čísla kar. K1148792
Spojka průměr 240mm
Pevný setrvák
Omega s kodem mot. 23YDT měla taky dvouhmontu ,při výběru je důležité číslo kar.
Třeba to někomu pomůže.
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od vlado007 »

To znamena teda ze rozdielne museli byt tie vysuvacie vydlice pod spokovym loziskom alebo samotne lozisko na tych omegach. :roll: Pri dvojhmote asi nizsie a pri jednohmote dlhsie, aby dociahlo lozisko na pritlcak.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od Slaava »

Nevíš, jestli je stejnej náboj lamely - jestli to zubama sedí na zubech vstupní hřídele (mrkve) převodovky?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od vlado007 »

Mam aj lamelu z tej omegy YDT a nesedi to.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
mesyg 2.8 td
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 10 srp 2011 07:02
Bydliště: BRNO

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od mesyg 2.8 td »

Pravda lamela má jiný počet zubů,k těm omegám tam to doháněli pouze přítlačákem (vyžší ,nižší)
2.8 td ,jedna dlouhá,jedna krátká.
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od vlado007 »

Tak toto je rozdiel medzi tym obycajnym omega zotrvakom (jednohmota) a fronterackym. Omega mala teda 2 typi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od Slaava »

A co takhle následující kombinace:

- setrvák jednohmotový z Omegy
- lamela odpružená z Frontery 2,4i (náboj by měl bejt stejnej u všech Fronter, u 2,4i by měla bejt i stejná tloušťka a průměr)
- přítlačňák z jednohmotový Omegy (ale možná by tam šel přidělat i z dvouhomtový Frontery 2,3TD)
- MEZIKUS (pro navýšení ložiska)?
- vypínací ložisko asi původní z Frontery

:?:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od vlado007 »

Z jednohmotneho pritlacak asi nepasuje jak tak pozeram teraz, levo su tam len 4 diery na srouby.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od Slaava »

...a chybí tam ty kolíky. Ale to by se při nejhorším dalo upravit. Teoreticky by ale jednohmotovej setrvák a přítlačňák z Omegy měl pobrat odpruženou lamelu z 2,4i. Pak by se ale nějak muselo upravit rozpínací ložisko z Frontery aby z převodovky dosáhlo na pružinu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

motor omega / frontera značení rozdíly

Příspěvek od Petas480 »

mesyg 2.8 td píše:Opel Omega 2.3 D,kod mot. 23YD
02/94,číslo kar.K1148793
Sojka průměr 240mm
setrvák dvouhmonta
Opel Omega ,kod mot.23YDT
Do čísla kar. K1148792
Spojka průměr 240mm
Pevný setrvák
Omega s kodem mot. 23YDT měla taky dvouhmontu ,při výběru je důležité číslo kar.
Třeba to někomu pomůže.
Jen pro upřesnění Omega s motorkódem 2,3YD je atmosférák, nevím kolik KW
2,3YDT je turbodiesel bez mezichladiče 66KW
2,3DTR je turbo s chladičem (pro neznalé turbodiesel intercooler) 74KW
Takže jde o poslední modely Omeg, a motory DTR jsou naprosto schodné s Fronterou. Jen je třeba vyměnit vana a nějaké kraviny kolem, ale jádro je stejné včetně dvouhmoťáku, ale lamela je jiná má jiné drážky, přítlačák je stejný. Vana a sací koš oleje se jen snadno přehodí z Fróni, myslím že se musí zaslepit díra pro měrku oleje a přehodit držáky motoru. Frontera má díru pro měrku oleje na vaně.

Jinak motor 2,3YDT je na první pohled stejnej, ale při podrobnějším skoumání jsou tam rozdíly a napasování do frontery je trochu problém. Hlava je stejná, ale má jiné písty, setrvák je jiný a hlavně na něj nepasuje vana kvůli jiným přeskám na hlavích lágrech. Vím to proto, že jsem měl Ačkový omegy s oběma motory a po té co mi z DTR vyběhla ojnice a rozbyla blok, tak jsem to spasovával z toho YDT, netvrdím že to nejde, ale dnes už bych do takové předělávky nešel, byla to past vedle pasti :evil: .
Jinak ten motor jezdí dodnes a jestli se mi povede sehnat vstřikovací čerpadlo na 2,5TDS, tak bude na prodej po dílech. :grin: :grin: Bo třeba za rozum celej, ale to bych nerad, sice jezdí a funguje, startuje taky dobře, ale ručit bych za něj asi nemohl. :lol: :lol: , Páč vim jak a z čeho jsem ho skládal :oops: . Ale to už nepatří sem.

Jen jsem chtěl upřesnit motory co byly v Omegách. :grin:
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od vlado007 »

No neviem co to bolo za YDT, ale mne tam pasovalo uplne vsetko a bez problemov. Teda okrem drzakov motora, a toho zotrvaku. :roll:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: po zařazení rychlosti auto jede jako když klouže spojka

Příspěvek od Janeš Petr »

já tady mám taky jeden motor, na kterej vana z frontery nejde, protože nesedí na domečky hlavních ložisek - je to na jiné těsnění, jestli si dobře pamatuju
Odpovědět

Zpět na „SPOJKA“