Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
- lolin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 srp 2007 20:43
- Bydliště: Háj ve Slezsku
- Kontaktovat uživatele:
Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Zdravím panstvo,
měním motor na Fronteře A sport a musím na ten "nový" přešroubovat původní setrvačník, protože byl původně z automatu.. Nevíte náhodou někdo na jaký moment je potřeba utáhnout šrouby, co drží setrvačník na klice? Známý říkal: "Dorvi to, co můžeš", ale zdá se mi to trochu nekonkrétní :D Samozřejmě příjde pod šrouby lepidlo..
Díky za info, Honza.
měním motor na Fronteře A sport a musím na ten "nový" přešroubovat původní setrvačník, protože byl původně z automatu.. Nevíte náhodou někdo na jaký moment je potřeba utáhnout šrouby, co drží setrvačník na klice? Známý říkal: "Dorvi to, co můžeš", ale zdá se mi to trochu nekonkrétní :D Samozřejmě příjde pod šrouby lepidlo..
Díky za info, Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 lis 2006 11:44
- Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
to maš jednoduché čtvrt otáčky před utržením závitu
ted vážně očisti dobře dosedací plochy a dorvi to přes lepidlo
ted vážně očisti dobře dosedací plochy a dorvi to přes lepidlo
tel- +420 608701329 NON STOP
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Servisní manuál praví 65Nm a potom 45°. Těch 45° si rozděl na třeba 3x15° ať to nerveš najednou. Utahuj nějak křížem, ne dokola. Mělo by to bejt bez lepidla, protože při tom dotahování se šrouby natáhnout a budou držet i tak. Momenty a úhly platí samozřejmě pro nový šrouby - ty maj bohužel sníženou hlavu a v Opelu je už neseženeš, tak bych bejt tebou zkusil normálním šroubům ne brusce snížit hlavy. U motoru 2,3TD sou to šrouby pevnostní třídy 10,9, takže předpokládám i u dvoulitru budu stejný. Pokud to necheš absolvovat a dáš původní šrouby, tak moment musíš odhadnout abys šrouby neustřih při montáží nebo potom při jízdě a v tom hle případě bych závity zalepil. Nevím co je to za šrouby (tuším M10), utáh bych je tak na 70Nm a ještě se u toho modlil. Dej nový.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- lolin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 srp 2007 20:43
- Bydliště: Háj ve Slezsku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Díky moc za info, asi si s tím pohraju a radši tam dám nové šrouby, když už se v tom hrabu, tak ať je to OK..
Honza
Honza
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Teď nevím jestli tam sou šrouby s normální šestihrannou hlavou nebo s dvanácticípou.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- lolin
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 159
- Registrován: 15 srp 2007 20:43
- Bydliště: Háj ve Slezsku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Já jsem měl na obou motorech klasiku šestihrany.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
- lukas.musial
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 185
- Registrován: 25 bře 2011 20:05
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Zdravím.Nevíte někdo jakým momentem dotáhnout setrvačník na 2.2i ? Dělám momentálně spojku a chystám se myněnit ložisko pro mrkev v klice.Tak chci být připraven at pak nestojím na nedostatcích.Díky
EX-Frontera A 2.2i, 5dv, r.v.96, zvednuto + 5cm, Bodylift 40mm, mangels 10x15 pneu MT 31´´,samosvor, NEW LPG, vyvařeno, přestříkáno, dale zatím bez uprav ale určo nějaké budou :-D Tel:733341467
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
Nový šrouby a 65Nm + 45°, obojí po krocích. V návodu je to uvedený jako hodnota pro motor X22XE.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Moment dotažení setrvačníku na klice na A sport 2,0i
kvuli ložisku snad nemusíš sundavat setrvák
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/