Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Nevíte někdo katalogový číslo opravný sady na hlavní spojkovej válec k fronteře 2,5TDS? V krámě mi původně objednali Autofren D1473, jenže když jsem válec rozebral, tak jsem zjistil, že sada je na průměr 15,9mm a válec mám 19mm. Tak jsem si dohledal, že průměr 19mm používají Béčka a objednal si sadu D1472, která už sice je odpovídajícího vnějšího průměru, ale je tam jen jeden pasující těsnící kroužek, další zase nepasuje. Tak se ptám, jestli jste to už někdo nesháněli a případně jaká sada vám tam sedla.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- Eisner
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 25 srp 2006 08:02
- Bydliště: Česky Brod
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
matně si vzpomínám že sem taky tenkrat sháněl tuhle sadu a že byl nějakej problém, měl sem to snad z kelly, myslím že sem nějaky těsnění vubec nepoužil (asi uni sada).
Ale menší rada, ten váleček na Ačku (u mě 2.2i) je stejnej jak na škodě 120, teda uprava tak na 15 minut, což je zkracení zavitu k pedálu a menší prace z pilníkem u roztečí děr k upevnění. Jediny co da malej problém je, vyřešit nadržku na kapalinu, bud jí stačí jen přidělat krátkou hadičkou na montex pasku, nebo profiuprava z pruchozím šroubem a nadržku přišrobovat na pevno k válečku jako u originalu. Naklady na opravu mě tenkrat vyšli na 270Kč!!! Protože oprava sada nepomohla (valec byl moc vydřenej) a nahrada valce byla nesehnatelna, original stal asi 11tisíc!!!
Ale menší rada, ten váleček na Ačku (u mě 2.2i) je stejnej jak na škodě 120, teda uprava tak na 15 minut, což je zkracení zavitu k pedálu a menší prace z pilníkem u roztečí děr k upevnění. Jediny co da malej problém je, vyřešit nadržku na kapalinu, bud jí stačí jen přidělat krátkou hadičkou na montex pasku, nebo profiuprava z pruchozím šroubem a nadržku přišrobovat na pevno k válečku jako u originalu. Naklady na opravu mě tenkrat vyšli na 270Kč!!! Protože oprava sada nepomohla (valec byl moc vydřenej) a nahrada valce byla nesehnatelna, original stal asi 11tisíc!!!
Frontera A Long, 2.2i, r.97, Frontera B long 2,2dti, r.04
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Tak po dvou letech a třech měsících opět odešlo těsnění na pracovním válci spojky. Oprava byla hotová za půl hodiny ale spojka nešla odvzdušnit. Trápili jsme se s tím cca hodinu a půl. Klasicky našlapat a odvzdušnit prostě nešlo. Nakonec jsem vzal stříkačku cca na 2 deci nabral kapalinu , napojil hadičkou na odvzdušňovák pracovího válce a vytlačil vzduch vrchem ven. Zbytek už jsme doodvzdušnili klasicky. Protože je nádobka na kapalinu dost malá a je potřeba dolít kapalinu po každém našlapání dá se to v jednom člověku udělat i tak že se propojí hadičkou odvzdušňovák brzdy s odvzdušňovákem spojkového válečku a šlapáním na brzdu se opět vzduch vyžene do nádobky.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
miluju funkční a lacinou improvizaci. palec nahoru .... vzpoměl jsem si na VW brouk, kde se podobně jednoduše řešil ostřikovač čeního skla. prostě konstruktér jen natahl hadičku od ventilku rezervního kola k bandasce ostřikovače a bylo vyřízenoŽanek píše:i tak že se propojí hadičkou odvzdušňovák brzdy s odvzdušňovákem spojkového válečku a šlapáním na brzdu se opět vzduch vyžene do nádobky.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
V jednoduchosti je síla .
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 117
- Registrován: 30 kvě 2007 19:42
- Bydliště: Kolín fontera B dlouhá 2,2 DTI 1999 leštěnka
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Projevuje se ta porucha tím,že zabírá spojka až na podlaze? Teď v mrazu jde ztěžka zařadit jednička a zátečka? Zkoušel jsem vyštelovat vůli na pedálu,což pomohlo asi na půl roku a je to zpátky .Mám tam novou spojku,takže lamelou to není.Všechny zdraví ForestŽanek píše:Tak po dvou letech a třech měsících opět odešlo těsnění na pracovním válci spojky. Oprava byla hotová za půl hodiny ale spojka nešla odvzdušnit. Trápili jsme se s tím cca hodinu a půl. Klasicky našlapat a odvzdušnit prostě nešlo. Nakonec jsem vzal stříkačku cca na 2 deci nabral kapalinu , napojil hadičkou na odvzdušňovák pracovího válce a vytlačil vzduch vrchem ven. Zbytek už jsme doodvzdušnili klasicky. Protože je nádobka na kapalinu dost malá a je potřeba dolít kapalinu po každém našlapání dá se to v jednom člověku udělat i tak že se propojí hadičkou odvzdušňovák brzdy s odvzdušňovákem spojkového válečku a šlapáním na brzdu se opět vzduch vyžene do nádobky.
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
V zime za studena ked nejde zaradit 1. alebo spatecka, tak to moze robit aj olej v prevodovke. Casta vec.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 117
- Registrován: 30 kvě 2007 19:42
- Bydliště: Kolín fontera B dlouhá 2,2 DTI 1999 leštěnka
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Asi ano,ale mate mě ten pedál příliš dole.Je pravda když se převodovka zahřeje ,tak je to lepší,ale není to jako dříve.
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Tak vyskusaj ci tam neni vzduch. Znova odvzdusnit.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Pokud to praskne úplně, zůstane pedál viset dole a musíš ho vrátit nohou. Stejně ale už to spojku nevypíná a jde úplně lehce. Naštěstí se dá s autem dojet i bez spojky a normálně řadit , pokud nemusíš zastavit. Ty to budeš mít možná jen zavzdušněný.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 117
- Registrován: 30 kvě 2007 19:42
- Bydliště: Kolín fontera B dlouhá 2,2 DTI 1999 leštěnka
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Díky za radu,zkusím odvzdušnit. Forest
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 25 kvě 2013 14:16
- Bydliště: Ružomberok, SK
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Dnes som sa chytil vymenit kapalinu pre spojku....nakoniec z toho vyšla demontáž komplet hlavneho valca, kedze dnu bolo všetko možné len nie kvapalina. Spojka zabera o poznanie skôr, ale stale mam pocit ze zabera nejak "neskoršie" ako pustam pedal. Ked tak citam toto vlakno ten stvorček na potrubí vzhladom na to aky sajrat som vypustil zo spojky moze robit poriadnu neplechu... Co vy na to? Oplati sa to znova rozoberat? Je možne, že ta spojka uz bude cela na vymenu Beztak má pedál stále vôlu prvých pár cm ide lahko stlacit, zabere az neskor...spojku som asi na 4x odvzdusnil (kym to vyplulo všetok zostavajuci bordel z trubičiek) tak predpokladam ze to bude spôsobene uz len zodratou lamelou/pritlačakom?
Opel Frontera 2.2.i, "A" Long
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 čer 2013 20:25
- Bydliště: Pov. Bystrica
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Zdravim. Chcem sa spitat ako je podla Vas najlepsiu odvzdusnit tu potvoru B 2,2 dti. Skusal som to klasicky asi 2 hodky a vkuse zabera az na podleha a niekedy treba dobre naclapat aby zaradil. Ked som mal naclapnute a pedal drzali dole tecie uz len kapalina, a stale dokola a pravidelne dolieval trochu to pomohlo ale nic moc. Vymenil som aj gumicky v oboch valcoch ale to iste. Cital som tu ze to niekdo odvdzusnoval cez striekacku, skusal to tu este niekdo? Alebo vyhladat servis kde maju odsavacku a tam nech sa stim hraju. Este spojka je nova a behalo sa nanej asi 2000km no casom to zaberalo stale nichsie a nichsie odvzdusnit sa mi to nepodarilo tak opravna sada a zase slapanie no aj tak je to nakocku. Vdaka za kazdu radu.
Frontera B 2002, 2,2 dti 85 kW
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Pokud to máš zavzdušněný, tak odspodu stříkačkou to odvzdušníš určitě.
- tank
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 203
- Registrován: 01 bře 2008 20:17
- Bydliště: téměř Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy a repase spojkové hydrauliky (válce + tlumič)
Tak už mě to taky postihlo. Dnes přestala spojka vystavovat, gumový pedál. Uvidím, co bude po rozebrání . Kapalina neubývala, nádržka stále plná. Doufám, že to bude jen nějaké těsnění v pracovním válci spojky, větší oprava by už asi byla dost podobná zůstatkové ceně Helmuta...
Takže -hlavní spojkový válec (dle mechanika). Zkusíme opravnou sadu -jinak asi budu shánět válec.
EDIT : hotovo. Spravila to opravná sada hlavního válce. Kapalina buď trpěla sešlostí věkem (docela divný kal), nebo se do ní rozpustila těsnění. Vše vyčištěno, vyměněno, odvzdušněno -a spojčí.
Takže -hlavní spojkový válec (dle mechanika). Zkusíme opravnou sadu -jinak asi budu shánět válec.
EDIT : hotovo. Spravila to opravná sada hlavního válce. Kapalina buď trpěla sešlostí věkem (docela divný kal), nebo se do ní rozpustila těsnění. Vše vyčištěno, vyměněno, odvzdušněno -a spojčí.
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Mazda Tribute 2.0
------------------------------