částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1544
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od sherpa » 04 pro 2015 10:02

DJ.Tom píše: Jinak po zkušenosti mohu říci, že sehnat fronteru s funkčním automatem již nejde. Za rok 2015 jsme jich obešel cca 10 jediné převodovka nefungovala jak měla.
ty si hotovy lekar! mas kompletny prehlad o zdravotnom stave populacie. z TUV/ADAC ti este nevolali, tam takychto potrebuju ako sol. :mrgreen:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
Ratrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T

Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od DJ.Tom » 04 pro 2015 10:29

Nejsem lékař, jsem nasranej. Protože jsem tu Fronteru fakt chtěl :/ a to i za větší peníze.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle

lans1234
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 17 led 2015 21:00
Bydliště: Brno

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od lans1234 » 09 črc 2016 11:45

I kdyz uz je to nejaky ten patek od toho co jsem zde psal prispevek o nefunkcni 1,2 rychlosti u automatu tak musim doplnit dalsi poznatky.
Vymenil jsem solonoidy pro rychlostni stupen 1,2 & 3,4 a i pro 2,3. Vymena filtru v prevodovce a novy olej. (Stary olej byl pekny bez smradu spaleniny, ani zadny kovy atd...)
Zaver: zadna zmena! Porad neradi 1,2.
Proto se chci jeste zeptat: je mozne ze by to mohla mit na svedomi treba ridici jednotka pro ten automat? Musi se dat auto na diagnostiku a uvedomit ridici jednotku ze v aut.prevodovce ma nove solonoidy. Podotykam ze pred touto zavadou prevodovka fungovala uplne normalne bez jakehokoli znameni dopredu ze bude stavkovat pro rychlosti 1,2. Proste jsem jel po dalnici, pak sjel na sjezdu, zastavil na stopce a konec, rozsvitila se kontrolka prehrati prevodovky a od te doby kaput 1,2. Proto sem si myslel ze to bude zavada v elektronice a ze po vymene tech solonoidu bude zase ok.
Opel Frontera B 2.2 Dti r.v. 2001(automat)
Opel Frontera B 2.2 Dti r.v. 2002 (manual)

Uživatelský avatar
ivanmanta
Začínající diskutér
Příspěvky: 158
Registrován: 15 pro 2011 10:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od ivanmanta » 10 črc 2016 21:22

Ahoj, mozno je to blbost ale skontroluj predvolic rychlosti ktory je na prevodovke, je to taka cierna trojuholnikova plastova krabicka s ktorej idu kable a do ktorej ide tiahlo z radiacej paky a pri pohybe pakou hyba s radicom. ta krabicka sa da rozobrat su tam skrutky. Ja som mal na Omege problem s radenim a v servise zistili ze je to ten predvolic. Ja som ho rozobral a je tam medene vedenie take ako na plosnom spoji ale sirsie. Nejako sa tam dostala voda a mozno aj sol z posypu a to medene vedenie bolo zoxidovane a prerusene na jednom useku. Ked som tu prerusenu drahu premostil pomocou medeneho pliesku hrubeho ako papier a pricinoval, obrusil tak mi to zas fungovalo ako malo a bez problemou.
Opel Frontera 2.2 DTI (Y22DTH) r.v.2001, Limited
Opel Manta B GSI 2.0i (C20NE) r.v.1984
Opel Manta B Cabrio 2.0i (20E) r.v.1979
http://www.opelmanta.sk

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 12 črc 2017 19:34

Ahoj, zrovna dneska pří výjezdu z křižovatky do kopce mě přestal řadit automat od dvojky nahoru. Automat řadí normálně jen jedničku zpátečka
taky normálně funguje i parkovačka ale 2,3,4 proste nic. Divný je když to dám na hever tak to normálně řadí všechny kvalty ale když to jdu projet tak to jede jen na jedničku. Olej byl měněn při cca 150tis i s filtrama a průplachem. Auto má nalítáno v tuto chvíli 202 tis.Jo a žádný rány ani smrat nic prostě jen to neřadí 2,3,4 Nesetkal jste se s tím už někdo?prosím? Diagnostika napsala Neznámá závada P0730 A to je "OPEL P 0730 Nesprávně zařazená rychlost - rychlost neodpovídá poloze "šaltrpáky" tak a bobo raď :(
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1325
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Nimrod » 16 črc 2017 09:12

Zkoušel jsi mít zařazenou dvojku jestli přeřazuje nebo ne? Zkus se podívat z boku převodovky na volič rychlostí zda chodí jak má.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 17 črc 2017 20:09

Ano všechny rychlosti jsem skoušel řadí jen jedničku a zpátečku taky bez problému! Na zdviži řadí normálně!!!!! všechny kvalty!!!, jen drubnu do ruční brzdy (abych simuloval odpor jak na silnici ) a vypadne zase do jedničky. Volič rychlosti byl povolenej a chodil trochu do stran cca 2mm tam a2mm zpátky a měl jsem ho i rozdělanej byl jenom zasranej od oleje ale vše bylo na svém místě nic nenaznačovalo tomu že by tam bylo něco špatně. Dnes jsem vypustil olej a sundal velkou vanu. Olej byl měněn před cca50 tis v dilně mistra nimroda :lol: a je krásnej není nijak zvláš špinavej ,smrdí uplně stejně jak novej, na magnetech je jen trošku mazutu , prostě nic co by odpovídalo na nějaky mechanický problém tváři se vše ok. :roll: Začínám mít podezdření na nějaký solenojd ale který a dá se vůbec nějak zjistit jeho špatná funkce? Jo a solenojd 2-3 byl měněn před 33tis km dělal jsem si to sám. Špatně to tehdá řadilo z dvojky na trojku. Převodovka řadila jinak po celou dobu krásně bez nějakého náznaku poruchy.
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 17 črc 2017 21:33

Tak novej poznatek!! toto na mě koukalo na dně malé vany, je to plastové a je to v piči, protože převodovka půjde ven. Je vůbec reálné rozebírat automat doma v dílně? Je nějaká šance to monstrum rozdělat a spravit a vrátit zpátky? Vše si fotit a psát postup šroubek po šroubku?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 17 črc 2017 22:12

Jo a tento díl je součástí olejové pumpi a stoji cca 350 korun
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2608
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od vlado007 » 18 črc 2017 22:02

No myslim ze na 99% je to nerealne rozoberat a skladat doma
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 30 črc 2017 20:07

AHOJ, tak mám další posun, koupil jsem jinej automat za deset tisíc. Kolik má najeto nevím, ale prý fungoval pěkně. Každopádně, už je v autě a hned při zapnutí klíče svítí porucha automatu(vykřičník v ozubeném kolečku) kód chyby je 0743 "točivý momen spojky měniče Přerušení-Slabý" Píše to i cosi že napětí je slabe jako spíš sygnál, (dobíjení je ok) Bohužel měnič k tomu nemám ten zůstal u pána na autě protože bylo to auto se seklím motorem tudíš nešlo otáčet s motrem a s měničem a odšroubovat ho, pošle my ho až bude kuchat motor, takže tam je měnič z mého automatu. No když jem to jel projet tak to řadi plynule ale rozjíždí se to asi jak s zatáhlou ručkou nebo jako by motor jel bez turba(v nouzáku)ale v nouzáku není. olej je tam dost a nevypadá špatně.No teď mám v plánu vyměnit olej a filtr samozdřejmě a preventivně solenojdy z mého auta protože si myslím že moje jsou v pořádku a snad to pojede. Kdyby někdo poradil co by to konkrétně mohlo být, tak prosím ať se podělí o radu budu moc rát. :grin:
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 30 črc 2017 22:55

No zatím si odpovím sám :roll: , mám takový podezření, že by to mohlo být solenoidem co je v malé vaně, na straně řidiče. na schématu je to č. 416 (ten menší) Ten by měl mít něco společného s funkcí točivého momentu spojky měniče, což by odpovídalo té chybě 0743 což je "točivý moment spojky měniče přerušení"( to je ta závada vyčtená s diagnostiky) :roll: :roll: P.S. mám někdy pocit, že sem něco psát je už zbytečný, ty časy , když jsem si koupil fronteru ( v roce 2009 v únoru) jsou tam tam. Kde jsou ti starý známí vokoun, myslivec a spol? :roll: :roll: :shock:
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1771
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Žanek » 09 srp 2017 13:51

Jó Stando, to víš, doba pokročila a Frontery se pomalu stávají minulostí. Pokud nejezdíš těžký terén, koupíš nějaký pohodlný SUV a je to. :wink:

Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od DJ.Tom » 28 srp 2017 07:49

Ahoj, ventil o kterém mluvíš, dělá přímé spojení převodovky aby nebyla ztráta v hydroměniči. Dle výkresu spojuje hřídel na pevno. A to až při 4ce Opravdu to vypadá bud na ten hydroměnič, nebo jako by se ti to nerozjíždělo na jedničku ale rovnou na trojku. Hydroměnič tu jeden mám, pokud chceš, můžes je zkustit prohodit.
Ptát se blbě jestli jsi si jist, že máš vše dobře zapojeno připojeno usazeno a podobně je asi blbost, to předpokládám, že jsi kontroloval tak 100x
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle

Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 219
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Černovice u Boskovic a Letovice-Třebětín

Re: částečně nefunkční automat - neřadí jednička dvojka

Příspěvek od Standa27Cepec » 28 srp 2017 11:23

Díky, ano bylo to tím, že byla rozpojená svorkovníce :lol: , ale zevnitř, měnil jsem olej s filtrama a při sundání malé vany to na mě vykouklo. Jak ji vyndávaly tak jim ta svorkovnice vylezla celá a rozpojilo se to vevnitř. A s tím jsem nepočítal. Ano a rozjíždělo se to jakoby na trojku. Jinak převodovka šlape jak má, tak snad nějaký ten km s ní najedu. :wink:
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 38mm+zvednuto o 5cm

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host