Topí převodovka

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera

Jakou teplotu má man. převodovka po ujetí alespoň 100km při teplotě vzduchu nad 20°C?

Převodovka je pouze teplá (cca do 40°C).
2
12%
Převodovka je zřetelně zahřátá ale není problém na ní dlouhodobě udržet ruku (cca 50-60°C).
7
41%
Převodovka je zřetelně zahřátá a je problém na ní dlouhodobě udržet ruku (cca 70-80°C).
5
29%
Převodovka je silně zahřátá a nelze na ní udržet ruku (cca 80-100°C)
3
18%
Převodovka hicuje jak kráva a když nefouká vítr, tak z ní zřetelně sálá teplo (cca nad 100°C).
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Topí převodovka

Příspěvek od mirek101 »

Přátelé ,co muže dělat že se mi hřeje převodovka že to topí až dovnitř,první co mě napadlo špatnej nebo málo oleje,tak jsem vyměnil řádnou specifikaci i množství a žádná změna,co Vás napadne mi napište,ložisko? ale nijak nehučí,ani převodovka celá nehučí že by bylo po ní,skrátka nevím děkuji za rady.nechce se mi ji tahat ven dík ,pak to smázněte ale napřed poradte :grin: (PS:to téma jsem dole našel ale nic kloudnýho,jenom olej).

Anketní otázka: Jakou teplotu má manuální převodovka vašeho vozu po ujetí alespoň 100km při teplotě vzduchu nad 20°C ("měřeno" na spodní části hlavní převodovky)?
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Topí převodovka

Příspěvek od Slaava »

Za tohle tě nikdo peskovat nebude - komu to topí olejem, toho navedeš a snad se i příjde na to, proč to topí tobě. Jenom se zeptám na tři věci:
- jakej olej si tam dával a jestli ses koukal, jestli to to neprosakuje z jedný půlky převodovky do druhý těsněním mezi hlavní skříní a redukcí (jedna půlka je pak přeplněná a druhá polosuchá)?
- olej co si vylil bych čistej nebo v něm (a na magnetech šputů) byly nějaký hobliny?
- seš si jistej, že to topí převodovka (teda šahal si na ni), není možný, že ti tunel ohřívá vzduch od motoru nebo koleno vejfuku?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: Topí převodovka

Příspěvek od mirek101 »

Táákže po cca 30ti km vlezu pod auto a neudržím na ní ruku,při vypouštění teklo zhruba množství jaký mnělo z obou, olej pěknej (nebyl tam dlouho) na šroubech jen troška toho kovovýho prachu,špoony nee,jinak dávám 10w40 po plnící šrouby.
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Topí převodovka

Příspěvek od Janeš Petr »

myslím, že hledáš problémy kde nejsou. vlez si pod jakékoliv jiné auto, které zrovna zastaví třeba někde u čerpačky a zkus si u něj sahnout na převodovku nebo diferenciál. ruku tam opravdu neudržíš. přesto, že se zuby kol v převodovce po sobě odvalují a nic se nikde o sebe netře tak, že by to vytvářelo takové množství tepla, neustálou cirkulací oleje ( vytlačováním z prostoru zubů ) se olej zahřívá sám od sebe svým vnitřním třením
. jestli ti jde teplo do kabiny - nějaké tam ale projde vždycky - je třeba kouknout pod prachovky řadících pák, jestli někdo například při zvedání karoserie na silentblocích nevyhodil tu gumovou manžetu,která vlastně jediná chrání prostupu tepla. ta koženková už toho moc neodizoluje. předpokládám, že pod kobercem na podlaze máš ty izolační koberce, co tam jsou z výroby ale občas je někdo vyhodí, protože jsou nacucané vodou, která se do kabiny někudy dostala.
a jen pro příklad, vezmi si doma rozbrusku nebo vrtačku a zkus 15 minut v kuse brousit nebo vrtat. odpor mazacího tuku je mnohem větší, než oleje, takže se zahřívá mnohonásobně rychlejc. po 15ti minutách neudržíš na převodovce rozbrusky ruku...
a k oleji u frontery - jezdil jsem i na PP90 , místo motorového oleje ale žádnou větší změnu jsem nepozoroval, akorát v zimě jsem nesměl po startu hned rychle pustit spojku, protože studenej osobáckej motor na volnoběh neutahl zmrzlej převodovej olej v ,, náklaďácké ,, převodovce. díky tomuhle nepoměru velikosti motor / převodovka, výrobce doporučuje olej motorový. jinej důvod užití motoráku v převodovce jsem za celou dobu nezjistil
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: Topí převodovka

Příspěvek od mirek101 »

Taky bych to tak viděl,pokud je tam množství oleje kolik má tak by to mělo být v cajku,možná to včerejší vedro udělalo taky svoje, tak jsem raději žádal o konzultaci ,díky .
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Topí převodovka

Příspěvek od farmář »

vždycky to hřeje, otázka je kolik. A jde ti tam horkej vzduch od motoru, což v hicu jen podporuje dojem rozpálené podlahy. 10W40 je cca optimum, měl bys vidět, jak to hicuje s patnáctkou v hicech :)))
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
mirek101
Začínající diskutér
Příspěvky: 412
Registrován: 22 lis 2010 20:06
Bydliště: Holomocko

Re: Topí převodovka

Příspěvek od mirek101 »

Ted jsem dojel ,70km,a ten tunel je fakt nějak moooc hooorkej,jenomže náplně jsou v pořádku tak to bude tím vedrem,je fakt že dnes nešla udržet ruka ani na střeše,tak nevím zajdu na jedno tam se to všechno vyřeší :grin: .
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Topí převodovka

Příspěvek od George 3D »

Já bych řekl, že pokud ti v autě nesmrdí spálenej olej, tak je to v pohodě. U obráběcích strojů se převodovky taky dost zahřejou provozem už někdy po půl hodině a pokud vím, tek Frontera B má u automatu i chladič převodovky.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Topí převodovka

Příspěvek od Slaava »

S automatem bych to nesrovnával, tam ten olej je zatěžovanej jinak než u manuální převodovky. Převodovka se fakt zahřívá a tunel je navíc ofukovanej horkým vzduchem od motoru. Můj osobní názor je, že tomuhle efektu ještě dopomáhaj šusplechy, který odklání proud vzduchu pod motor a tím i jakoby pod převodovku - ale v aerodynamickým tunelu jsem na to nekoukal. :grin:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Topí převodovka

Příspěvek od vlado007 »

Mozno by stacilo keby pozrelo a porovnalo viacej ludi co sa tyka tej teploty prevodovky. Ja som dneska skusal v tom teple asi po 30 km tunel aj kozu na saltpake a absoultne to nebolo nijako teplejsie ako koberec na inom mieste.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
palo frontera
Extra diskutér
Příspěvky: 2351
Registrován: 16 črc 2011 21:15
Bydliště: Klenovec- Slovakia

Re: Topí převodovka

Příspěvek od palo frontera »

tak ja som to skusal vcera tiez ohmatat nebolo to nikaj teple. dokonca aj zadny diferak bol len letny a to bolo u nas fest teplo a mal som za sebol 25km jazdy a aj do kopcov. :wink:
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Topí převodovka

Příspěvek od sherpa »

Slaava píše:...tomuhle efektu ještě dopomáhaj šusplechy, který odklání proud vzduchu pod motor a tím i jakoby pod převodovku - ale v aerodynamickým tunelu jsem na to nekoukal. :grin:
kto ma kompletne susplechy tak tomu sa cele teplo z motoroveho priestoru prenasa hlavne centralnym tunelom dozadu. u V6 s automatom hreje tunel aj v zime v minus 10. na dotyk ruky je to prijemne, takmer "krbove" teplo. v lete je to uz skor take viac "hrncove" ale ruku na koberci tunela aj na plastovej obrube paky udrzim bez problemov. :wink:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Topí převodovka

Příspěvek od Nimrod »

Převodovky u Fronter hřejí normálně. V provedení kol, které máš na autě se tomu ani nedivím. To že příliš stoupá teplo od převodovky do kabiny je vetšinou způsobeno vyskočenou gumovou manžetou z osazení kolem řadících pák. Jinak pokud převodovka nehučí, olej jsi vyměnil a původní byl čistej jak píšeš, tak bych se tím moc osobně netrápil. Ještě bych maximálně pro svůj vlastní klid udělal drobný pokus s teplotním čidlem a změřil teplotu převodovky při jízdě. Jak to udělat? Stačí ti na to obyčejný teploměr s externím teplotním čidlem a dostatečným rozsahem. Toto čidlo nalepit na hliníkový obal převodovky a chvíli sledovat jak moc se převodovka hřeje a pak se podle toho zařídit.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Topí převodovka

Příspěvek od Slaava »

vlado007 píše:Mozno by stacilo keby pozrelo a porovnalo viacej ludi co sa tyka tej teploty prevodovky. Ja som dneska skusal v tom teple asi po 30 km tunel aj kozu na saltpake a absoultne to nebolo nijako teplejsie ako koberec na inom mieste.
Kurva, celý odpoledne jsem furt myslel na to, že až zastavím, tak pod to vlezu a šáhnu na almaru. Samozřejmě když jsem zastavil, tak jsem na to zapomněl. Přidal jsem anketu, zejtra si zjistím, co na ní mám sám odpovědět. Když jsem kdysi poprvý měnil olej v difu (zkoušel jsem i převodovku ale u ní jsem nepovolil zátky), tak po ujetí 45km jsem z difu vylil s bídou vlažnej olej a u převodovky si nějak nevzpomínám, že bych měl problém se jí dotknout.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
palto111
Začínající diskutér
Příspěvky: 400
Registrován: 12 lis 2010 11:26
Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996

Re: Topí převodovka

Příspěvek od palto111 »

mne prevodovka sa hriala až tak,že som mal pravý členok jak pečené koleno.šaltpáka sa nedala chytiť.bola horúca a plasty okolo tunela boli na roztopenie.myslel som že auto vzbĺkne.a najhoršie bolo keď som ťahal karavan.solo trochu menej.
vymenil som olej a toto všetko prestalo.aspoň sólo.s karavanom ešte neviem.o týždeň ho ťahám na stk tak uvidím.
u mňa to bol pravdepodobne olej.aspoň dúfam :x
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“