Topí převodovka
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Topí převodovka
Přátelé ,co muže dělat že se mi hřeje převodovka že to topí až dovnitř,první co mě napadlo špatnej nebo málo oleje,tak jsem vyměnil řádnou specifikaci i množství a žádná změna,co Vás napadne mi napište,ložisko? ale nijak nehučí,ani převodovka celá nehučí že by bylo po ní,skrátka nevím děkuji za rady.nechce se mi ji tahat ven dík ,pak to smázněte ale napřed poradte (PS:to téma jsem dole našel ale nic kloudnýho,jenom olej).
Anketní otázka: Jakou teplotu má manuální převodovka vašeho vozu po ujetí alespoň 100km při teplotě vzduchu nad 20°C ("měřeno" na spodní části hlavní převodovky)?
Anketní otázka: Jakou teplotu má manuální převodovka vašeho vozu po ujetí alespoň 100km při teplotě vzduchu nad 20°C ("měřeno" na spodní části hlavní převodovky)?
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Topí převodovka
Za tohle tě nikdo peskovat nebude - komu to topí olejem, toho navedeš a snad se i příjde na to, proč to topí tobě. Jenom se zeptám na tři věci:
- jakej olej si tam dával a jestli ses koukal, jestli to to neprosakuje z jedný půlky převodovky do druhý těsněním mezi hlavní skříní a redukcí (jedna půlka je pak přeplněná a druhá polosuchá)?
- olej co si vylil bych čistej nebo v něm (a na magnetech šputů) byly nějaký hobliny?
- seš si jistej, že to topí převodovka (teda šahal si na ni), není možný, že ti tunel ohřívá vzduch od motoru nebo koleno vejfuku?
- jakej olej si tam dával a jestli ses koukal, jestli to to neprosakuje z jedný půlky převodovky do druhý těsněním mezi hlavní skříní a redukcí (jedna půlka je pak přeplněná a druhá polosuchá)?
- olej co si vylil bych čistej nebo v něm (a na magnetech šputů) byly nějaký hobliny?
- seš si jistej, že to topí převodovka (teda šahal si na ni), není možný, že ti tunel ohřívá vzduch od motoru nebo koleno vejfuku?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: Topí převodovka
Táákže po cca 30ti km vlezu pod auto a neudržím na ní ruku,při vypouštění teklo zhruba množství jaký mnělo z obou, olej pěknej (nebyl tam dlouho) na šroubech jen troška toho kovovýho prachu,špoony nee,jinak dávám 10w40 po plnící šrouby.
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Topí převodovka
myslím, že hledáš problémy kde nejsou. vlez si pod jakékoliv jiné auto, které zrovna zastaví třeba někde u čerpačky a zkus si u něj sahnout na převodovku nebo diferenciál. ruku tam opravdu neudržíš. přesto, že se zuby kol v převodovce po sobě odvalují a nic se nikde o sebe netře tak, že by to vytvářelo takové množství tepla, neustálou cirkulací oleje ( vytlačováním z prostoru zubů ) se olej zahřívá sám od sebe svým vnitřním třením
. jestli ti jde teplo do kabiny - nějaké tam ale projde vždycky - je třeba kouknout pod prachovky řadících pák, jestli někdo například při zvedání karoserie na silentblocích nevyhodil tu gumovou manžetu,která vlastně jediná chrání prostupu tepla. ta koženková už toho moc neodizoluje. předpokládám, že pod kobercem na podlaze máš ty izolační koberce, co tam jsou z výroby ale občas je někdo vyhodí, protože jsou nacucané vodou, která se do kabiny někudy dostala.
a jen pro příklad, vezmi si doma rozbrusku nebo vrtačku a zkus 15 minut v kuse brousit nebo vrtat. odpor mazacího tuku je mnohem větší, než oleje, takže se zahřívá mnohonásobně rychlejc. po 15ti minutách neudržíš na převodovce rozbrusky ruku...
a k oleji u frontery - jezdil jsem i na PP90 , místo motorového oleje ale žádnou větší změnu jsem nepozoroval, akorát v zimě jsem nesměl po startu hned rychle pustit spojku, protože studenej osobáckej motor na volnoběh neutahl zmrzlej převodovej olej v ,, náklaďácké ,, převodovce. díky tomuhle nepoměru velikosti motor / převodovka, výrobce doporučuje olej motorový. jinej důvod užití motoráku v převodovce jsem za celou dobu nezjistil
. jestli ti jde teplo do kabiny - nějaké tam ale projde vždycky - je třeba kouknout pod prachovky řadících pák, jestli někdo například při zvedání karoserie na silentblocích nevyhodil tu gumovou manžetu,která vlastně jediná chrání prostupu tepla. ta koženková už toho moc neodizoluje. předpokládám, že pod kobercem na podlaze máš ty izolační koberce, co tam jsou z výroby ale občas je někdo vyhodí, protože jsou nacucané vodou, která se do kabiny někudy dostala.
a jen pro příklad, vezmi si doma rozbrusku nebo vrtačku a zkus 15 minut v kuse brousit nebo vrtat. odpor mazacího tuku je mnohem větší, než oleje, takže se zahřívá mnohonásobně rychlejc. po 15ti minutách neudržíš na převodovce rozbrusky ruku...
a k oleji u frontery - jezdil jsem i na PP90 , místo motorového oleje ale žádnou větší změnu jsem nepozoroval, akorát v zimě jsem nesměl po startu hned rychle pustit spojku, protože studenej osobáckej motor na volnoběh neutahl zmrzlej převodovej olej v ,, náklaďácké ,, převodovce. díky tomuhle nepoměru velikosti motor / převodovka, výrobce doporučuje olej motorový. jinej důvod užití motoráku v převodovce jsem za celou dobu nezjistil
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: Topí převodovka
Taky bych to tak viděl,pokud je tam množství oleje kolik má tak by to mělo být v cajku,možná to včerejší vedro udělalo taky svoje, tak jsem raději žádal o konzultaci ,díky .
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Topí převodovka
vždycky to hřeje, otázka je kolik. A jde ti tam horkej vzduch od motoru, což v hicu jen podporuje dojem rozpálené podlahy. 10W40 je cca optimum, měl bys vidět, jak to hicuje s patnáctkou v hicech ))
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: Topí převodovka
Ted jsem dojel ,70km,a ten tunel je fakt nějak moooc hooorkej,jenomže náplně jsou v pořádku tak to bude tím vedrem,je fakt že dnes nešla udržet ruka ani na střeše,tak nevím zajdu na jedno tam se to všechno vyřeší .
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Topí převodovka
Já bych řekl, že pokud ti v autě nesmrdí spálenej olej, tak je to v pohodě. U obráběcích strojů se převodovky taky dost zahřejou provozem už někdy po půl hodině a pokud vím, tek Frontera B má u automatu i chladič převodovky.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Topí převodovka
S automatem bych to nesrovnával, tam ten olej je zatěžovanej jinak než u manuální převodovky. Převodovka se fakt zahřívá a tunel je navíc ofukovanej horkým vzduchem od motoru. Můj osobní názor je, že tomuhle efektu ještě dopomáhaj šusplechy, který odklání proud vzduchu pod motor a tím i jakoby pod převodovku - ale v aerodynamickým tunelu jsem na to nekoukal.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Topí převodovka
Mozno by stacilo keby pozrelo a porovnalo viacej ludi co sa tyka tej teploty prevodovky. Ja som dneska skusal v tom teple asi po 30 km tunel aj kozu na saltpake a absoultne to nebolo nijako teplejsie ako koberec na inom mieste.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Topí převodovka
tak ja som to skusal vcera tiez ohmatat nebolo to nikaj teple. dokonca aj zadny diferak bol len letny a to bolo u nas fest teplo a mal som za sebol 25km jazdy a aj do kopcov.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topí převodovka
kto ma kompletne susplechy tak tomu sa cele teplo z motoroveho priestoru prenasa hlavne centralnym tunelom dozadu. u V6 s automatom hreje tunel aj v zime v minus 10. na dotyk ruky je to prijemne, takmer "krbove" teplo. v lete je to uz skor take viac "hrncove" ale ruku na koberci tunela aj na plastovej obrube paky udrzim bez problemov.Slaava píše:...tomuhle efektu ještě dopomáhaj šusplechy, který odklání proud vzduchu pod motor a tím i jakoby pod převodovku - ale v aerodynamickým tunelu jsem na to nekoukal.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topí převodovka
Převodovky u Fronter hřejí normálně. V provedení kol, které máš na autě se tomu ani nedivím. To že příliš stoupá teplo od převodovky do kabiny je vetšinou způsobeno vyskočenou gumovou manžetou z osazení kolem řadících pák. Jinak pokud převodovka nehučí, olej jsi vyměnil a původní byl čistej jak píšeš, tak bych se tím moc osobně netrápil. Ještě bych maximálně pro svůj vlastní klid udělal drobný pokus s teplotním čidlem a změřil teplotu převodovky při jízdě. Jak to udělat? Stačí ti na to obyčejný teploměr s externím teplotním čidlem a dostatečným rozsahem. Toto čidlo nalepit na hliníkový obal převodovky a chvíli sledovat jak moc se převodovka hřeje a pak se podle toho zařídit.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Topí převodovka
Kurva, celý odpoledne jsem furt myslel na to, že až zastavím, tak pod to vlezu a šáhnu na almaru. Samozřejmě když jsem zastavil, tak jsem na to zapomněl. Přidal jsem anketu, zejtra si zjistím, co na ní mám sám odpovědět. Když jsem kdysi poprvý měnil olej v difu (zkoušel jsem i převodovku ale u ní jsem nepovolil zátky), tak po ujetí 45km jsem z difu vylil s bídou vlažnej olej a u převodovky si nějak nevzpomínám, že bych měl problém se jí dotknout.vlado007 píše:Mozno by stacilo keby pozrelo a porovnalo viacej ludi co sa tyka tej teploty prevodovky. Ja som dneska skusal v tom teple asi po 30 km tunel aj kozu na saltpake a absoultne to nebolo nijako teplejsie ako koberec na inom mieste.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- palto111
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 400
- Registrován: 12 lis 2010 11:26
- Bydliště: furt v garáži pod autom inak Banska Bystrica- frontera 2,3td 1996
Re: Topí převodovka
mne prevodovka sa hriala až tak,že som mal pravý členok jak pečené koleno.šaltpáka sa nedala chytiť.bola horúca a plasty okolo tunela boli na roztopenie.myslel som že auto vzbĺkne.a najhoršie bolo keď som ťahal karavan.solo trochu menej.
vymenil som olej a toto všetko prestalo.aspoň sólo.s karavanom ešte neviem.o týždeň ho ťahám na stk tak uvidím.
u mňa to bol pravdepodobne olej.aspoň dúfam
vymenil som olej a toto všetko prestalo.aspoň sólo.s karavanom ešte neviem.o týždeň ho ťahám na stk tak uvidím.
u mňa to bol pravdepodobne olej.aspoň dúfam
Palo Banska Bystrica Opel Frontera 2,3TD 1996