Olej do převodovky (a diferenciálů)
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
není to problém, je jen řidší. Mě tahle ovšem zařvaly hydroštely u Audiny. Bylo to už tak ojeté, že pětka jim prostě nestačila, byla moc řídká.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05 říj 2009 15:49
- Bydliště: Handlová, SR
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Pre Kuriatko!
Mannol (made in Germany) kupujem z www.olejposta.sk
Doma bol do 2 dní a v Banskej Bystrici majú sklad a odberné miesto.
Mannol (made in Germany) kupujem z www.olejposta.sk
Doma bol do 2 dní a v Banskej Bystrici majú sklad a odberné miesto.
Frontera B, 2,2DTI limited, r.v.2002, BFGoodrich All-Terrain T/A, BFGoodrich Winter Slalom KSI
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Pítal som sa preto lebo predajnu máš aj v PD.A má ju kamarát , obchoduje s touto značkou http://www.mannol.sk/kontakt.htmloutdoorman píše:Pre Kuriatko!
Mannol (made in Germany) kupujem z http://www.olejposta.sk
Doma bol do 2 dní a v Banskej Bystrici majú sklad a odberné miesto.
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Záleží kolik tam máš nalítáno, někdy se stane, že se z motoru ve kterém byl 10W-40 a dá se tam 5W-40 stane olejnička . S tím paliv. filtrem si hlavu nedělej, já ho měnil po 100 tis. a byl černej jak sviňa .jAK JE TO O TÉ KOBYLE?DJ.Tom píše:Tak jsem udělal jen motor, stím, že jsem vypustil starý 10W40, vyndal filtr jen ho umyl v benzínu, nalil tam novej 10W40 jen dva litry, nechal to točit 5 minutek, vypustil vyndal filtr, na vteřinu nastartoval, vytekl dalších půl litru. nechal vykapat, dal novej filtr a dal 5W40 vím že řeknete že se to měnit nemá, ale když to šlo ven opravdu snad do poslední kapky, tak by to snad být problém neměl.
Pak jsme vyměnil palivovej filtr, což mě dostalo, že byl poměrně černej, měnil jsem ho před rokem a půl.
Kryty jsem nechal rovnou dole umeju to a pustím se do nástřiku podvozku.
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Tak dneska sem měnil olej v převodovce a v té malé části byl motorovej, ale do velké někdo nacpal samozřejmě nějakej převoďák. Nechápu ty lidi, jak tam můžou dat převodovej olej, když na obou plnících šroubech je zřetelně napsany Fill Engine Oil. Měnil sem ho protože se mi zdálo, že de řazení divně, občas byly cítit zuby a rychlosti trvalo než zaskočila. Šlo to vyřešit rychlým zařazením, ale jenom nahoru, při podřazování to škrtalo.
Nalil sem tam 5W30 podle manuálu pro Rodeo/Fronteru a hned jak sem jel bylo cítit, že se to zlepšilo, uvidím až bude auto zas pár dní stát a bude olej studenej.
Otázka ovšem zní, když tam byl převoďák nevím jak dlouho, jestli to nemohlo ublížit synchronům, ložiskům, nebo zubům. Na magnetu, nebylo žádny větší množství pilin, jenom klasika jemňoučky pilinky od běžnyho opotřebení, na obou magnetech stejně.
Nalil sem tam 5W30 podle manuálu pro Rodeo/Fronteru a hned jak sem jel bylo cítit, že se to zlepšilo, uvidím až bude auto zas pár dní stát a bude olej studenej.
Otázka ovšem zní, když tam byl převoďák nevím jak dlouho, jestli to nemohlo ublížit synchronům, ložiskům, nebo zubům. Na magnetu, nebylo žádny větší množství pilin, jenom klasika jemňoučky pilinky od běžnyho opotřebení, na obou magnetech stejně.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
když tam dáš převoďák a naučíš se řadit u studené skříně jako s náklaďákem ( dvakrát spojku ) , ničemu neublížíš. motorák je tam jen z důvodu, aby se ti ve studeném oleji nezastavovali hřídele dřív, než stihneš přeřadit a nemusel jsi je přes synchrony znovu roztáčet. v motorovém oleji se to přece jen dotáčí déle, takže stihne za minimálního použití tření v synchronech přeřadit snad každý
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Jak u náklaďáku neřadím, ale jinak řadím s citem, takže žádny násilí, když tam kvalt nejde. Budu doufat, že to bude v pohodě.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
no to je právě to, co převodovce, resp. synchronům moc neprospívá. tím, že je necháš zbytečně prokluzovat, opotřebení se násobí. pokud máš olej řídkej, asi není o čem diskutovat - na to jsou synchrony stavěné. Pokud je ale skříň studená a ještě použitej hustej olej, třeba ten převodovej, jedinej způsob, jak ochránit synchrony je - nepoužívat je - prostě vyrovnávat otáčky hřídelů převodovky otáčkama motoru, tj. řadit to jak tatru nebo Pragu V3S. Ale to je uživatelsky už moc složité a srozumitelné jen techničtější části členů fora, takže bych to uzavřel asi s tím, že synchron je spotřební materiál, jako třeba brzdové obložení. Někomu halt vydrží milion km, někomu nejde skříň řadit už po dvoustech tisících km. Kdo řadit umí bez synchronů, ať si tam leje klidně převoďák, kdo chce mít za jízdy pohodlí a auto má jen jako dopravní prostředek, ať zůstane o výrobcem doporučeného motoráku
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- tank
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 203
- Registrován: 01 bře 2008 20:17
- Bydliště: téměř Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
jedinej způsob, jak ochránit synchrony je - nepoužívat je - prostě vyrovnávat otáčky hřídelů převodovky otáčkama motoru, tj. řadit to jak tatru nebo Pragu V3S. Ale to je uživatelsky už moc složité a srozumitelné jen techničtější části členů fora,
tak touhle formulací jsi mě dnes dokonale rozbil...málem jsem si prsknul na monitor. Ale bohužel to je pravda. Vše se dnes přizpůsobuje uživateli -"blbci", ke škodě kvality, životnosti.
Jinak používám motorový 10W40 -stejný do převodovky a motoru. A do difu Shell 80W90 GL5.
tak touhle formulací jsi mě dnes dokonale rozbil...málem jsem si prsknul na monitor. Ale bohužel to je pravda. Vše se dnes přizpůsobuje uživateli -"blbci", ke škodě kvality, životnosti.
Jinak používám motorový 10W40 -stejný do převodovky a motoru. A do difu Shell 80W90 GL5.
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
No já nevím, ono nepoužívat synchrony u synchronizované převodovky takřka nejde. I když řadíš jak v náklaďáku, tak to nefunguje stejně. Synchrony se točí pořád a o zuby se melou při každym řazení tak jako tak. A popravdě synchronizovany převodovky nejsou žádná moderní vymoženost, která by nějak extrémně trpěla už jenom tím, že existuje. Jenom ten olej musí dobře a správně mazat. Proto sem se ptal, jestli obyčejnej 75w90 má nějakej vliv na kvalitu mazání, když je do převodovky určenej 5W30.
Stejně nechápu, co to bylo za oborníka, kterej, když má na zátce zřetelně napsany, že tam patří motorovej olej, tak tam dá převodovej. Myslím si, že to byl servis opel, kterej v minulosti to auto servisoval. Prostě je smůla, že tady není pořádny zastoupení Isuzu, kde by se dali jak objednávat díly, tak nechat auto odborně servisovat. A to platí jak pro Fronteru, tak pro všechno co vychází z Rodea, protože sou to na chlup stejny auta, když nepočítám kosmeticky rozdíly. Kromě motorů, co si vymyslel sám opel, ty si klidně můžou servisovat, na ty díly mají.
Stejně nechápu, co to bylo za oborníka, kterej, když má na zátce zřetelně napsany, že tam patří motorovej olej, tak tam dá převodovej. Myslím si, že to byl servis opel, kterej v minulosti to auto servisoval. Prostě je smůla, že tady není pořádny zastoupení Isuzu, kde by se dali jak objednávat díly, tak nechat auto odborně servisovat. A to platí jak pro Fronteru, tak pro všechno co vychází z Rodea, protože sou to na chlup stejny auta, když nepočítám kosmeticky rozdíly. Kromě motorů, co si vymyslel sám opel, ty si klidně můžou servisovat, na ty díly mají.
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
omyl, pokud budeš řadit jako u náklaďáku, a budeš to dělat opravdu poctivě, synhron můžeš upně zahodit. tím, že roztočíš, nebo naopak zbrzdíš otáčkama motoru jednu část synchonu na stejné otáčky , jako jsou otáčky druhé části synchronu, budou vůči sobě stát, takže se nic třít nikde nebude. a protože stejné otáčky má i řadící objímka a kolo, na které ji chceš přesunout, všechno proběhne bez jediného škrábnutíGoauld_cz píše:No já nevím, ono nepoužívat synchrony u synchronizované převodovky takřka nejde. I když řadíš jak v náklaďáku, tak to nefunguje stejně. Synchrony se točí pořád a o zuby se melou při každym řazení tak jako tak
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
no třeba já , ten převoďák byl prostě zadarmo a do motoru nalejt opravdu nejdeGoauld_cz píše: Stejně nechápu, co to bylo za oborníka, kterej, když má na zátce zřetelně napsany, že tam patří motorovej olej, tak tam dá převodovej....
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Mám tam 10W40 a v zimě je pak skoro nemožný zařadit z jedničky dvojku jenom přes synchron než se to ohřeje - ale to trvá janom tak do kilometru, takže to neřeším a to jedno - dvě přeřazení vylepším pedálama. Moc zdatnej nejsem ale furt je to decentnější než to tam rvát silou nebo tam dávat řidší olej za víc peněz.Janeš Petr píše:když tam dáš převoďák a naučíš se řadit u studené skříně jako s náklaďákem ( dvakrát spojku ) , ničemu neublížíš. motorák je tam jen z důvodu, aby se ti ve studeném oleji nezastavovali hřídele dřív, než stihneš přeřadit a nemusel jsi je přes synchrony znovu roztáčet. v motorovém oleji se to přece jen dotáčí déle, takže stihne za minimálního použití tření v synchronech přeřadit snad každý
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Goauld_cz
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 670
- Registrován: 09 lis 2012 11:17
- Bydliště: Prostějov
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Pro naše klimatycky podmínky tam patří 5W30. A zas tak drahej není, abych tam dal 10W40 pro ušetření. Radši budu šetřit převodovku, než olej
EX Isuzu Rodeo LS 3.2 V6 ; GOLF IV 1.9TDI ; 2014 Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Olej do převodovky (a diferenciálů)
Ja mam v prevodovkach tiez len 10W-40 a zatial som nezbadal zeby sa mi radilo niejak ztuha cez "cez zuby" teraz v zime.
Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech