Olej do převodovky (a diferenciálů)

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Odpovědět
Dan

Olej do převodovky (a diferenciálů)

Příspěvek od Dan » 05 črc 2005 13:09

Zdravím všechny, někde jsem tady v diskuzi četl o olejích atd., takže také trochu do mlýna-vypátrat mi to dalo docela zabrat, takže : pro benzín do rozdělovací (1,5l) a hlavní (3l) převodovky normální celoroční olej např: Castrol TXT Softec 5W40 nebo Shell Helix Ultra 5W40. Co se týká diferáků : přední (cca 1,2l) a zadní (2,3l) je potřeba naplnit hypoidním převodovým olejem SAE 90API GL5 z čehož se dá použít CASTROL Differential EP80W-90 nebo Shell Spirax AX 80W90.

Určitě budou vyhovovat i nějaké levnější. Určitě ale nevěřte ani značkovému servisu OPEL, který vám bude nabízet do převodovek normální převodový olej (moje zkušenost) a dejte tam opravdu motorový i když se to zdá být divný. A ještě pozor na vypoušťáky - mají všechny gumový O-kroužek, tak ať vám zůstane celý.

Jo abych nezapoměl - nemáte někdo typ ohledně zadních plynových teleskopů (Stabilus) co drží páté dveře (tedy jen sklo)? Nějak mi padaj na hlavu ... :D

Dan

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Teleskopy

Příspěvek od Slaava » 05 črc 2005 14:49

Díky za varování ohledně těch gumiček ve špuntech. Už sem si na povolení těch blbejch šroubů udělal přípravek, teď se potřebuju jenom dostat někam na jámu abych se tam vešel se svojí oblíbenou metrovou trubkou - ty špunty drží fakt pekelně.
Na ty plyno-pérový držáky se tu už někdo ptal a dostal odkaz na firmu, která je za pakatel renovuje (prej to tam lze i zaslat). Zkus se kouknout do diskuze (normální ne do týhle tématický), snad to tam bude - doufám, že se to neřešilo na chatu.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 16 zář 2005 22:05, celkem upraveno 2 x.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Kontakt

Příspěvek od Slaava » 11 črc 2005 10:46

Šmuk uvedl kontakt na firmu, co opravuje ty držáky zadního skla:

"Vzpěry opravuje firma Gorčák Ivo, Violina 6, 715 00 Ostrava 15, tel: 596 231 093, mobil: 603 107 135. http://www.gorcak.cz. Cena pro evropské vozy 200 Kč za kus. Možno zaslat poštou, do několika dní pošlou opravené zpět na dobírku, poštovné a balné 80 Kč. Roční záruka. Okno mi nedrželo nahoře a samo se zavíralo, tak jsem využil tuhle firmu a jsem spokojen. Při demontáři vzpěr pozor - moje vzpěry držely na čepu takové pružné plíšky (něco jako segrovka), tak je při sundávání neztraťte."

Stejná zpráva je v sekci "karoserie".
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Olej

Příspěvek od Slaava » 16 zář 2005 21:45

Takže sem do rozvodové části převodovky nalil Mogul 10W40 příslušné specifikace. Do převodové části sem se zatím nedostal. Mimochodem sem taky zjistil, že převodovka je japonská, made by Isuzu.

Ten přípravek na špunty diferáku, co jsem zmiňoval, je zbytečnej - do špuntů jde zarazit přímo ráčna (dvě různé velikosti).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Špunty

Příspěvek od Slaava » 15 črc 2006 18:58

Takže pro všechny, kdo kdy pochybovali, že do převodovky má přijít motorovej olej: dneska sem si na originál plnicích šroubech Isuzu na Isuzu převodovce všiml vyražený nápis, který není třeba překládat: FILL ENGINE OIL. Hotovo.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra

Igino
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 05 říj 2006 23:32
Bydliště: Trnava

Olej do převodovky (a diferenciálů) (1)

Příspěvek od Igino » 16 říj 2006 22:57

Už ste tu niekto aj skutočne menil oleje v prevodovke a diferákoch ? Klko km ste po výmene zatial nabehali príp. mal potom niekto problémy ?
Mňa varovali že už sa stalo niekolkým luďom (nie konkrétne na frontere) že po výmene oleja v prevodovke (má tam byť vraj doživotný) sa to potom posralo (neviem v akom zmysle).

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Olej

Příspěvek od Slaava » 16 říj 2006 23:08

Já měnil vše a vše OK. Pokud je starej olej hodně zasranej, doporučuju průplachovou náplň (u zadního difu určitě).

honzík
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 613
Registrován: 27 čer 2006 06:52

vypousteni

Příspěvek od honzík » 17 říj 2006 07:55

Ma nekdo zkusenost s vypoustenim oleju z predniho a zadniho diferaku??
pri zvedani jsem zaroven menil i oleja a z nedostatku jineho naradi jsem naplne ,,nasaval" 20 inj. strikackou.
Fak mazec.
ale vypousteci srouby jsme proste nenasli a otocit auto na strechu se mi nechtelo :D

ale mnozství litru odpovida cca tomu co uz tady bylo řečeno.

Hodne stestí


h.

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Humáč

Příspěvek od Slaava » 17 říj 2006 09:12

Na Áčku jsou vypouštěcí šrouby zřetelné. Béčko prej vypouštěcí šrouby difefáků nemá a náplň se ven vyleje po sundání víka nebo rozebrání - elegantní a čisté řešení.

honzík
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 613
Registrován: 27 čer 2006 06:52

na strechu s tim

Příspěvek od honzík » 17 říj 2006 16:10

No tak to je husty - jestli se to ma menit kazdych 30 000 km a nema to vypustaky tak to jsme zvedavej kdo me uvrta do dalsi vymeny :roll:
Chce to peknej volejocuc :D a pude to jak po masle......


h.

Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Volejocuc

Příspěvek od Slaava » 17 říj 2006 18:44

...ten koupíš v každý volejocucárně.

Uživatelský avatar
fronterman
Začínající diskutér
Příspěvky: 267
Registrován: 15 říj 2006 19:37
Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR

Cuc

Příspěvek od fronterman » 17 říj 2006 21:44

...dobre. Všetko mi je jasné. Teraz mrknem na wéwéwé.volejocucárna.kom a idem zhaňať volejocuc :lol:
Nebude jednoduchšie vymontovať zadnú nápravu, alebo niekde v teréne pretočiť celú fronterku? :roll:
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6

honzík
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 613
Registrován: 27 čer 2006 06:52

asi ne

Příspěvek od honzík » 18 říj 2006 07:49

Ja to zkoušel ale ta potvurka je strasne stabilni ................

h.

Uživatelský avatar
Jan Fried
Začínající diskutér
Příspěvky: 130
Registrován: 11 led 2006 14:35
Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ

Tak teda oleje

Příspěvek od Jan Fried » 18 říj 2006 20:42

Chtěl bych se zeptat jak a po kolika se mění olej v automatu v Béčku. Sehnal jsem poměrně drahý a kvalitní francouzský olej do aut. převod. (ElfMatic) a bojím se ho tam nalít, abych něco nepos... Nemá tam být nějaký speciální olej? A jaké množství?
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat

Zdeněk

automat

Příspěvek od Zdeněk » 19 říj 2006 08:12

Jak sem psal,automatů sem pár měl a pokud sem sehnal manuál,tak se víceméně shodovali ve 40 000km.Stejně je to takoví podivný,protože olejová náplň automatů je + - 6 až 7 litrů a ty vypustíš tak dva litry.Zbytek je v měniči a ten bez demontáže nevyleješ.Jinak výrobce aut.převodovek by si spočítal na prstech jedný ruky,takže nějaký zrady v olejích do nich bych se nebál už proto si myslím,že olejů moc druhů taky nebude.Jednou sem sehnal sud ATF a dal si vzorky na srovnání s orig. rozdíl byl pouze nepatrný ve viskozitě.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host