hlučná převodovka ?
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06 led 2012 16:48
- Skype: mirakovalczik
- Bydliště: Hadravova Rosicka
hlučná převodovka ?
zdravim huci mi frontera ja stara karosa od 50-90 je to slyset pred a po nic neslysim. diky za radu jeste huci od predku ikdyz je prevodovka ve 2kolce. mam na jedny strane manual a na druhy auto volnobezky. otaza je mozne ze se nerospoji manual nemo auto volnobezka? ten predek je slyset od te doby co sem zkousel 4x4 ktera stejne nefunguje po testu na blate se ale nahon z prevodovky do predniho diffu toci. dekuju vsem za odpoved a omlouvam se jestli se to tu uz resilo. diky
frontera sport C20NE
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: huci jak Karosa
Aha, tak tady máme to pokračování inzerátu na koupi volnoběžek. Podle toho co tu čtu (a není to lehký to přečíst, když to nejsou věty a nejsou tam čárky, háčky, nic) to vypadá, že se ti neodpojila jedna z těch volnoběžek a kolo ti točí diferákem. Lehni pod to, koukni se jestli je to odpojený nebo ne (vezmeš rukou za homokineťáky a za kardan), potom prosímtě vyhoď do šrotu ty volnoběžky a kup si nový manuální. No a nakonec vypusť piliny z přední rozvodovky a dej tam novej olej (GL-5).
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Tankan
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 443
- Registrován: 20 dub 2008 20:23
- Bydliště: Lysovice, Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: huci jak Karosa
To bylo trefné. Taky bych to tak odhadoval. Zapnutý manuál, a kouslá volnoběžka(možná ztuhlá vazelína, nebo co z ní zůstalo)Začal bych na levé straně po směru jízdy Kazdopádně by mohlo stačit při nejhorším vyměnit jen ten automat. a manual vyčistit.
Pravda lepší by bylo obě strany vyměnit. Posléze zkontrolovat přední diferák, protože pokud jezdí se zapnutým předkem po tvrdém podkladu, tak mohl dostat diferák pěkně do těla.
Pravda lepší by bylo obě strany vyměnit. Posléze zkontrolovat přední diferák, protože pokud jezdí se zapnutým předkem po tvrdém podkladu, tak mohl dostat diferák pěkně do těla.
Mazda B 2,5D ,udělá spoustu práce, a terénu se nebojíme. Neustálou údržbou k dalším kilometrům. Motorová pila a další udělátka. (fšecko enem na prácu)"Pojedeme zkratkou, je to sice dál, ale zato horší cesta!"
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: huci jak Karosa
Po pevným jezdí ale má to odpojený na jedný straně a u převodovky, takže pnutí tam žádný nebude ale bohužel se to všechno točí (vč. diferáku, kterej na tohle dělanej není - ten má v malejch otáčkách vyrovnávat rozdíl otáčení pravýho a levýho kola a většinu času víceméně stojí). Tohle sou jenom dohady, i když to hučení by sedělo na ten roztočenej předek - Mirafront pod to bude muset lehnout a kouknout se, jestli to má nebo nemá odpojený.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06 led 2012 16:48
- Skype: mirakovalczik
- Bydliště: Hadravova Rosicka
Re: huci jak Karosa
dekuju moc za rady. zitra pod to lehnu a zkouku no. odpo pisnu jak to dopadlo.
frontera sport C20NE
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06 led 2012 16:48
- Skype: mirakovalczik
- Bydliště: Hadravova Rosicka
Re: huci jak Karosa
zdravim tak sem na to juknul a toto jsou me postrehy. samosvorna volnobezka nesvira, zasekla byla manualni a to z duvodu ohnuti a jedne ulomene vodici packy na krouzku pruziny a to zrejme kvuli spatnemu otoceni krouzku poloosy těma rozpojovacima krajnima zubama byla smerem k vicku volnobezky. take zde nebyla zadna vazelina ani trochu.
otazka da se sehnat ten plechovy krouzek do manualni volnobezky? jak se mohlo stat ze se ty vodici packy uhnuly az ulomily? jinak prekvapila me konstrukce manualni volnobezky a musim rict ze se mi libi. dekuju za odpoved a prozatim sem musel tu pruzinu stim krouzkem vyndat aby to nesviralo...
otazka da se sehnat ten plechovy krouzek do manualni volnobezky? jak se mohlo stat ze se ty vodici packy uhnuly az ulomily? jinak prekvapila me konstrukce manualni volnobezky a musim rict ze se mi libi. dekuju za odpoved a prozatim sem musel tu pruzinu stim krouzkem vyndat aby to nesviralo...
frontera sport C20NE
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 412
- Registrován: 22 lis 2010 20:06
- Bydliště: Holomocko
Re: huci jak Karosa
No chlape,je to blbý ala vzhledem k tomu že máš jen jednu a ještě na kaši,tak bych koupil nový AVMka nový segrovky všechno to pořadně očistil ,namazal a sestavil,budeš mít aspon klid ,a jestli to někdo před Tebou takhle "ladil" tak bych neváhal ani minutu s výměnou oleju v difech,převodovkách a motoru,vím že to stojí peníze ale jestli si ji chceš nechat tak se ti to vrátí
A 2,2i,Long,100Kw,1995,LPG,AVM,rozšířená 3+3 Trip racing,zvednutá +10MaxT,+5Bodylift,tlumiče ProComp+5,Snorchel,GoodYear Wrangler MT 33x12,5 R15,BF Goodrich AT 245x75 r16,rám,nášlapy,samosvor,hubcuk 4t,Stihl 440MS,lopatka,pajzr,UAZ 469/1974,777 667 094
- Tankan
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 443
- Registrován: 20 dub 2008 20:23
- Bydliště: Lysovice, Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: huci jak Karosa
Stát se to mohlo jednoduše někdo to několikrát rovnal, a pak to ten plechový zub nevydržel psychyckymirafront píše:zdravim tak sem na to juknul a toto jsou me postrehy. samosvorna volnobezka nesvira, zasekla byla manualni a to z duvodu ohnuti a jedne ulomene vodici packy na krouzku pruziny a to zrejme kvuli spatnemu otoceni krouzku poloosy těma rozpojovacima krajnima zubama byla smerem k vicku volnobezky. take zde nebyla zadna vazelina ani trochu.
otazka da se sehnat ten plechovy krouzek do manualni volnobezky? jak se mohlo stat ze se ty vodici packy uhnuly az ulomily? jinak prekvapila me konstrukce manualni volnobezky a musim rict ze se mi libi. dekuju za odpoved a prozatim sem musel tu pruzinu stim krouzkem vyndat aby to nesviralo...
Náhradní díly se bohužel schánějí dost špatně . Leda nechat vyrobit, ale pokud máš každé kolo jinak tak bych se snažil to sjednotit na jeden typ. Nejlépe na manuály. Aspoň teda můj názor.
Prosím tě pokud bys tu manuální volnoběžku vyhazoval a čirou náhodou to byl AISIN, zkus si na mě vzpomenout a nech mi vnitřní pružinku, případně pozůstatky na náhradní díly. Možny je i odkup z mojí strany pokud necháš nějakou rozumnou cenu. Když tak písni SZ. Dík
Mazda B 2,5D ,udělá spoustu práce, a terénu se nebojíme. Neustálou údržbou k dalším kilometrům. Motorová pila a další udělátka. (fšecko enem na prácu)"Pojedeme zkratkou, je to sice dál, ale zato horší cesta!"
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: huci jak Karosa
Jednu manuální volnoběžku těžko seženeš a náhradní díly do ní ještě hůř. Jestli se ti do toho nechce dávat peníze, tak to, co tam máš vyhoď a kup od někoho jetý automaty, i když to je podle mě taky zbytečná ivestice ale jestli jezdíš terénem jenom svátečně a ještě volně, tak by ti měly stačit. Po uvolnění ti to teda už nehučí? Vyměň olej v předním difu! Jestli si dobře vzpomínám, tak tam stačí jedna litrová pixla - vhodnej Mogul (GL5 80W90) stojí něco málo přes kilo, nemusíš tam dávat žádný Castróly nebo tak, Mogul umí to samý co oleje za čtyři stovky za litr, hlavně to ale vyměň.mirafront píše:zdravim tak sem na to juknul a toto jsou me postrehy. samosvorna volnobezka nesvira, zasekla byla manualni a to z duvodu ohnuti a jedne ulomene vodici packy na krouzku pruziny a to zrejme kvuli spatnemu otoceni krouzku poloosy těma rozpojovacima krajnima zubama byla smerem k vicku volnobezky. take zde nebyla zadna vazelina ani trochu.
otazka da se sehnat ten plechovy krouzek do manualni volnobezky? jak se mohlo stat ze se ty vodici packy uhnuly az ulomily? jinak prekvapila me konstrukce manualni volnobezky a musim rict ze se mi libi. dekuju za odpoved a prozatim sem musel tu pruzinu stim krouzkem vyndat aby to nesviralo...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06 led 2012 16:48
- Skype: mirakovalczik
- Bydliště: Hadravova Rosicka
Re: huci jak Karosa
dekuju za rady. no radsi vymenim vschny oleje, terenem nejezdim vubec, ale 4x4 by se hodilo mozna nekdy hlavne ted v zime. kouklal sem AVM nove vyjdou na 3800kc. coz neni moc ale muj stroj potrebuje jak koukam prvni poradnej servis jako oleje, rozvody, spojkove lozisko atd..
frontera sport C20NE
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: huci jak Karosa
Nemáš zač. Oleje tě nezruinujou, když si je uděláš sám tak tě vyjdou na patnáct stovek vč. motoru + filtr. Rozvody by u dvoulitru měly bejt taky snadný. U toho spojkovýho ložiska bych bejt tebou nejdřív kouknul, jestli ten problém není vodicí ložisko mrkve převodovky, který je v díře kliky a když je vysypaný, tak má pak mrkev při rozpojení spojky tendenci vibrovat, protože není na konci ničim podepřená a lamela s ní cloumá.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06 led 2012 16:48
- Skype: mirakovalczik
- Bydliště: Hadravova Rosicka
Re: huci jak Karosa
zdravim tak spojka huci kdyz je spojena jako ze nemam pedal na noze no a kdyz na ni trosku slapnu tak huceni prestane. jeste otazka da se do prevodovky pouzit tento olej Mogul 5W-40 Racing. diky jinak priznavam ze sem fronteru koupil necekane a neplanovane a za vyhodny peniz. no a tomu odpovida i stav bohuzel. skoda ze sem 4x4 nemel v praze nikde moznost vyzkouset ale zase na druhou stranu co sem cetl az to vse vychytam tak sou dost spolehlive.
frontera sport C20NE
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: huci jak Karosa
Podle popisu ti tam možná spíš hučí nějaký ložisko v převodovce. Není vyloučený i to, že je převodovka napůl suchá a hučí proto. Koukni se do tématu, kde se řeší výměna oleje v převodovce (ty budeš mít u dvoulitru jednokomorovou, tak to máš snazší), sou tam k tomu napsaný nějaký postřehy. Osobně do převodovky dávám a doporučuju spíš (Mogul) 10W40, i když u mě to třeba způsobuje, že při mrazech jde první kilometr/dva (než se olej ohřeje alespoň do teplot nad nulou) hůř řadit mezi jedničkou a dvojkou a je potřeba šlapat dvakrát spojku. Ten 5W olej mi příjde bejt na takovou almaru moc řídkej. Nejdřív prostě vyměň olej a pak uvidíš, jestli se nezmění to hučení.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: huci jak Karosa
je moc řídkej. 10W40 se osvědčilo, zkusil jsem všechny tři běžné rozsahy a od té doby nemám proč laborovat.
Ložisko spojky, už bude vydřené. Nejčastější příčina
Ložisko spojky, už bude vydřené. Nejčastější příčina
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: huci jak Karosa
chce to mrknout do oleje, co v něm plave - něco, jako když se věští z kávové sedliny pokud mu to hučí jen při nesešláplém pedálu, je to buď ložisko na vstupní hřídeli v převodovce, jehlové ložisko mezi vstupní a výstupní hřídelí, nebo ložiska na předloze, byl tu i jeden případ, kdy byla vypadaná cementace na zubech stálého převodu na předlohový hřídel. zuby na kolech mění zvuk - jinak zní když je převodovka v tahu a jinak, když brzdí motorem. pokud je to vypínací ložisko spojky, bude hučet i při šlapání pedálu, ložisko v setrváku hučí až při uplném sešlápnutí spojky, kdy se motor točí ale lamela už ne
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/