Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
Žigi
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 25 črc 2006 08:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od Žigi »

Ahoj, potvrdí mi nějaký soukmenovec s fronterou A 2.4i, že taky nemá čtvrtou rychlost přímo proti trojce, ale někde proti mezeře mezi trojkou a pětkou? Docela mi ten lov na čtyrku, kdykoliv ji chci zařadit, leze na nervy. Vzpomínám při tom vždycky na svého bývalého žigula, jeho krátké a přesné řazení... :)
Rosta

Re: Poloha čtvrtého kvaltu

Příspěvek od Rosta »

Žigi píše:Ahoj, potvrdí mi nějaký soukmenovec s fronterou A 2.4i, že taky nemá čtvrtou rychlost přímo proti trojce, ale někde proti mezeře mezi trojkou a pětkou? Docela mi ten lov na čtyrku, kdykoliv ji chci zařadit, leze na nervy. Vzpomínám při tom vždycky na svého bývalého žigula, jeho krátké a přesné řazení... :)
ja nevim, mam tak vymlacenou kulisu razeni, ze musim kazdej kvalt lovit na dvakrat po celem akcnim radiusu saltpaky, takze fakt nevim...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Kloub

Příspěvek od Slaava »

Zrepasoval jsem kloub šaltrpáky, takže je to jak u novýho auta - a čtyřka je přesně naproti trojce a v ose neutrálu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Ahoj! Poraď jak se k tomu kloubu nejlíp dostat.Mě ta páka taky lítá jak lump v palírně a musím to na čtverku cpát blíž ke zpátečce. :o Dik!!!
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Kudy ke kloubu

Příspěvek od Slaava »

Takže:

Sundáš koule ze šaltrpák, dekl tunelu, kožený vak pák, zvukovou izolaci, koženou dvojmanžetu, malou gumovou manžetu hlavní páky a pod ní je trojice šroubů, která drží šaltrpáku. Ty se povolí a šaltrpáka se vytáhne.

Šaltrpáka se vrtí v plastovým sedle kloubu. To je většinou vymletý (nový sedí na kouli kloubu s přesahem a nenamazaný jde ztuha). Nový sedlo kloubu stojí v Opelu cca tři stovky. Sedlo se sundává i nandává hrubou silou. Kloub ještě před nasazením nového sedla dobře promažeme vazelínou.

Vůle ovšem vzniká i na opotřebených styčných plochách pružin, které drží páku ve vpřímené poloze. Tuto vůle se projeví až po nasazení páky s novým sedlem kloubu a pokud je citelná, lze ji eliminovat dvěma způsoby:
- na poziční kolíky, které koukají po stranách z koule kloubu se nalisují trubky a takto zesílené poziční kolíky poté dosahují na omleté vratné pružiny
- sedlo kloubu se dole zbrousí a poziční kolíky se takto přiblíží k opotřebeným vratným pružinám (toto doporučuji jenom u malých vůlí na pružinách) - u tohoto postupu je nutné vyměnit gumové těsnení nad sedlem kloubu (viz. níže)

Pro zpevnění celé soustavy doporučuji vyměnit gumové těsnění, ležící na sedle kloubu za tlustější O-kroužek. Sedlo je pak pevněji drženo v dolní poloze. Pokud je v špatném stavu těsnění příruby (to je ta příruba, kterou je pomocí tří šroubů k převodovce přichycena šaltrpáka), doporučuji jej vyměnit. Původní je papírové, nově ale v Opelu dodávají ocelové (cca 30,- Kč). Šikovnější z nás mohou samozřejmě zvolit samovýrobu (papír ze školního sešitu nebo stará duše z kola :D ).

Hotovo a řazení je zase jako u novýho sporťáku :wink:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Jak bude chvilka koupím futro a du na to.Dík! :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Zlom vaz

Příspěvek od Slaava »

Ať ti to jde od ruky!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Rosta

Re: Zlom vaz

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:Ať ti to jde od ruky!
.... jak budu na podzim videlavat prevodovku, tak rovnou udelam i to razeni, a pak zas muzu machrovat (ze to vubec funguje).

Diky za navod sahibe 8)
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

K dispozici jsem

Příspěvek od Slaava »

Pro konzultace jsem k dispozici :wink:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Rosta

Re: K dispozici jsem

Příspěvek od Rosta »

Slaava píše:Pro konzultace jsem k dispozici :wink:
...lepsi by bylo pro samotnou akci, abych si nemusel spinit pazoury :lol:
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Na dobírku

Příspěvek od Slaava »

Tak pošli auto a nazpět ho dostaneš na dobírku... bez pár drobností, co se mi budou hodit. I kdybych to dělal u tebe, tak bys mě musel hlídat, abych si v monterkách neprones třeba kardan nebo tak! :roll:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Žanek

Příspěvek od Žanek »

Tak jsem se konečně dostal k výměně těch sedel na šaltrpáce.Vyměnil sem i to spodní sedlo. Matariál necelých 400kč,hodina práce i s výrobou těsnění a řazení šlape super,všechny kvalty tam kde mají být. :P
Petr Z

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Petr Z »

Ahoj, všechny zdravím, potřeboval bych vědět zda uvedený postup platí i pro Fronteru B, r.v.2003. Nepodařilo se mi sundat dekl tunelu - dva šrouby na boku ve předu, dva vzadu a stejne to drzí uprostřed - pod displejem radia, pokud nekdo ví, předem díky. Petr Z
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Janeš Petr »

u áčka ten dekl nesundaváš,jen prachovky. ten dekl co sundaváš,jestli je s áčkem stejnej,dva šrouby pod rádiem opravdu má
Petr Z

Re: Repase kloubu hlavní řadící páky

Příspěvek od Petr Z »

Díky
paky.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Petr Z dne 18 čer 2008 07:05, celkem upraveno 8 x.
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“