Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Janeš Petr »

no u ačka vyhodíš kastlik pod rádiem a jsi tam :grin: u béčka nevím,viděl jsem ho jen z vlaku... tam nejdou vyndat jen prachovky ?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Slaava »

Hele, kolego. Potřebuju si udělat parodii na manžetu tunelu okolo šaltrpák a potřeboval bych na to gumu v metráži. Nevíš, kde ji tady v ČB sehnat? Technická guma v Lišově? V Agrozetu maj jenom sílu 2mm a to je moc. Díky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Janeš Petr »

Lišov je asi nejsnáz. zlatý doby,když bejvala Barumka na Rudolfovskej
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od DJ.Tom »

Ahoj, prosímtě, když se podívánm na díly do EPC které komponenty jsi to měnil ???
Díky
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Slaava »

DJ.Tom píše:Ahoj, prosímtě, když se podívánm na díly do EPC které komponenty jsi to měnil ???
Díky
Jako já? Jedná se o:

- "ULOŽENÍ" 738446 za 50,08 Kč (1#94442099 GR.4.570) malé spodní silonové pouzdro kulového čepy hlavní řadicí páky převodovky
- "POUZDRO" 738869 za 385,05 Kč (1#94462483 GR.4.006) hlavní silonové pouzdro kulového čepu hlavní řadicí páky převodovky


Obojí je z Japonska (Isuzu převodovka chce Isuzu díly), ceny jsou vč. 19% DPH. Jedná se o díly pro dvoukomorovou manuální převodovku MUA v modelu Opel Frontera 2,3TD z roku 1993. Na obrázku na předcházející straně jsou to pozice 3 a 4. Měnil jsem i těsnění 6. Na to větším pouzdře je nahoře ještě gumový těsnění, který má hlavně přítlačnou funkci ale na tom obrázku není. Ten obrázek je celkově takovej ujetej. Přikládám foto:
pouzdra.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od DJ.Tom »

No mě jdou rychlosti řadit krásně, (když pominu spátečku občas přez zuby ale to bude něčím jiným) spíš co bych potřeboval aby páka držela přesně kde má a já pokud dám neutral, 3ku a 4ku má vůkly né moc velkou ale bez ní by to bylo lepší takže řešení vidíš kde ? (jinak mam Bčko ale dle epc jsou ty díly stejný (teda jiný číslo takže vezmu na Bčko ale stejný princip a vzhled takže když to popíšeš u A bude to stejné i u B
Děkuji
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Repase kloubu hlavní řadicí páky

Příspěvek od Slaava »

DJ.Tom píše:No mě jdou rychlosti řadit krásně, (když pominu spátečku občas přez zuby ale to bude něčím jiným) spíš co bych potřeboval aby páka držela přesně kde má a já pokud dám neutral, 3ku a 4ku má vůkly né moc velkou ale bez ní by to bylo lepší takže řešení vidíš kde ? (jinak mam Bčko ale dle epc jsou ty díly stejný (teda jiný číslo takže vezmu na Bčko ale stejný princip a vzhled takže když to popíšeš u A bude to stejné i u B
Děkuji
Nejdřív dej páku na neutrál a vyzkoušej jakou má vůli zleva-doprava. To je vůle na přítlačnej pružinách a ta se eliminuje výměnou toho velkýho pouzdra a jeho zabroušením, spojeným s osazením vyšším přítlačným těsnením. Potom páku na neutrálu zkus tahat nahoru-dolu. To je vůle na velkým pouzdru. Opět výměna. Potom dej libovolnej kvalt a zkus vůli ve směru dopředu-dozadu. To je kombinovaná vůle na velkým pouzdru a malým pouzdru.

Moje rada? Vyměň všechno. Pokud má auto nalítáno víc jak sto tisíc a páky nikdy nikdo nemazal, tak to nebude od věci. Pokud chceš šetřit, tak jenom zabruš hlavní pouzdro ať líp dolíhá na pružiny, co drží páku ztopořenou a nahoru foukni vyšší těsnění nebo stávající doplň přdavným aby hlavní pouzdro sedělo dole. Nic tě to nebude stát, maximálně můžeš vyměnit do menší pouzdro, který stojí pár šíšní.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Vůle řadící páky (fofrklacku)

Příspěvek od DJ.Tom »

Ahoj, chci se zeptat jestli je toto řešitelné, či to mají všechny Frontery či je to tak složité že nemá cenu se od toho hrabat.

Tuším že tu někde někdo uváděl že vůli jde zamezit výměnou silonových (plastových ?) uložení přímo pod pákou ale řeší to toto...


Měl jsem to jak u minulí tak lehce u nový Frontery.

Když mám páku na neutrálu má mírnou vůli doprava. (páka je jakoby lehce vykloněná vlevo) tedy je vůle jakoby jen doprava u koule to dělá tak 2 cm.

Co bych potřeboval je tu páku dostat o jeden cm doprava tedy aby buď vůle byla symetrická cm doleva i doprava a nebo nebyla vůbec.

Problém se projevuje tak že když chci řadit trojku nebo 4ku cítím lehký odpor a jakoby se páka pak právě o ten 1 cm vykloní doprava než zaklesnou tyhle rychlosti. Pokud jí já sám před řazením pomůžu jemně doprava (jako bych řadil 5ku nebo zpátečku) řadí to nádherně hladce, pokud to neudělám cítím lehký odpor.

Je to jednoduše řešitelné či mám na to kašlat ?
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od Žanek »

Tome , jestli je to jak u Áčka tak stačí řadící páku rozebrat a znova napružit pružiny - dráty který drží šaltrpáku v té správné poloze. Podle toho co píšeš je jen jedna strana víc unavená a tím pádem dole. Pouzdro se mění jen když musíš hledat kvalty. Ale může to být i tím vyšmatlaným pouzdrem. Když už to budeš mít rozdělaný tak bych ho vyměnil taky.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od DJ.Tom »

V EPC jsou nakreslený poboku takový dvě malý pružinky JSou to ony ? nebude tedy lepčí koupit nové ? většinou když je snaha napružit pružinu moc dlouho to pak nevydrží

To víš no snažím se ztoho udělat nové auto :) A myslím že jak Ačko tak Bčko bude mít asi stejnou převodovku ne ? bude jiná jen rozvodovka nebo se pletu ?
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od Slaava »

O napružení těch drátů sem taky uvažoval, když sem to dělal ale nechtělo se mi rozdělávat takovej ten ocelovej tunýlek, co je přišroubovanej na horní straně převodovky a jezdí v něm řadicí hřídelka. Taky mi připadalo, že ty pružinodráty už vejš bej nemůžou, že se tam šprajcujou o nějakej doraz. Měl sem ale vkloktaný obě pouzdra a ty dráty byly dost vohoblovaný, takže 80% vyřešila výměna pouzder a 20% to zabroušení a snižení šaltrpáky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od Slaava »

DJ.Tom píše:...myslím že jak Ačko tak Bčko bude mít asi stejnou převodovku ne ? bude jiná jen rozvodovka nebo se pletu ?
No až to zjistíš, tak dej vědět... někdo musí bejt první pionýr. :lol:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od DJ.Tom »

Přemýšlím že když bych tu páku měl věnku tak jí nějak tak o pár cm zkrátit je zbytečně dlouhá, nebo udělat ten bodylift 2,5 cm a už bude akorát :)
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od Žanek »

Když ty pružiny seženeš tak je vyměň.
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Vůle hlavní řadicí páky a repase jejího kloubu

Příspěvek od DJ.Tom »

Ahoj, takže dnes jsem se vrhnul na opravu vůle řadící páky u Bčkaje potřeba vyndat celý tunel (dva šroubky v kastlíku opěrky povolí zadní část a pak vepředu vycaknout nahoru ! né jako já dozadu a tím zlomit příchytky :) pak 4 šroubky 2 pod sundaným panelem dva vepředu pobokách u nohou. Po té sundat gumový kryt (3 šrouby 2 matky (10) Dostane se k převodovce zde páku drží tři šrouby (13) a řadička je venku.

Co jsem ale zjistil že obě pouzdra byla netknutý, ale i tak jsme je vyměnil. U mě byla vada v obroušení kolíků jenž drží páku. A to pořádně, takže jsem vzal trubičku uřízl dva válečky a nasadil na kolíky poté vše pořádně namazal a zase složil. Teď není vůle naprosto žádná řadička je přesně ve středu a nehne se ani o milimetr. Teď jen jak dlouho vydží válečky :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“