chladič automatu

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

chladič automatu

Příspěvek od rades »

Chci se zeptat jestli náhodou nemá někdo nějakou zkušenost s přidáním chladiče navíc na olej do automatu? Chtěl bych ho přidat na 3,2 Béčkovou
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Slaava »

Myslíš, že se tam olej přehřívá? Tam je to chlazený vanou?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chaldič automatu

Příspěvek od sherpa »

automat vo V6 ma chladic chladiacej kvapaliny motora, ktory zaroven sluzi aj ako chladic ATF {oleja v prevodovke}. ak sa ti prehrieva motor, je mozne ze ak mas este vrtulovu viskospojku tak uz spojka odisla na vecnost a kruti sa to stale rovnako a zohrieva sa ti cela sustava motor aj prevodovka. riesi sa to potom novou viskospojkou alebo castejsie> elektrickymi vrtulami. je tu o tom dost popisane.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Vokoun »

Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu :!:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladič automatu

Příspěvek od sherpa »

Vokoun píše:Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu :!:
no u Bcka dizla je to riesene nestastne pretoze je privela chladicov za sebou vpredu, tak tam treba davat velky pozor ked vrtule nestihaju, ale ani prasknuta hlava ci 2 popr. tesnenie na V6 radost neprinesu. :cry:
vie niekto optimalnu prevadzkovu teplotu motora/oleja v motore/ATFka v prevodovke/ pre Bcko? niekde medzi 85 a 95? alebo sa to nikde nespomina? mne to chladi a spina ventilator pri 85 stupnoch, cidlo je z octavie na tuto teplotu. bezne nad 95 teplota vobec nejde.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladič automatu

Příspěvek od sherpa »

Slaava píše:Myslíš, že se tam olej přehřívá? Tam je to chlazený vanou?
ATFko ma spolocny chladic s chladiacou kvapalinou {hlavny chladic}.
motorovy olej tusim nema chladic, len vanu naspodku motora {obla cierna na prvej fotke s nalepkou/stitkom hned za napravou}. ale tusim ze som na nej {tom stitku} videl napis "radiator" a Made in Japan, pripadne ISUZU logo. tak neviem ci to je aj chladic zaroven volako spraveny. ja chladice poznam obvykle ako rebrovane volaco. toto je na mna prilis jednoduche, vyzerajuce ako zasobnik. :P
viewtopic.php?f=17&t=2945
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: chladič automatu

Příspěvek od Vokoun »

sherpa píše:
Vokoun píše:Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu :!:
no u Bcka dizla je to riesene nestastne pretoze je privela chladicov za sebou vpredu, tak tam treba davat velky pozor ked vrtule nestihaju, ale ani prasknuta hlava ci 2 popr. tesnenie na V6 radost neprinesu. :cry:
vie niekto optimalnu prevadzkovu teplotu motora/oleja v motore/ATFka v prevodovke/ pre Bcko? niekde medzi 85 a 95? alebo sa to nikde nespomina? mne to chladi a spina ventilator pri 85 stupnoch, cidlo je z octavie na tuto teplotu. bezne nad 95 teplota vobec nejde.
Čidlo, termostat nebo spínací relé :!: :?: :mrgreen:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladič automatu

Příspěvek od sherpa »

bimetalicky spinac, spinajuci pri 85 a rozpinajuci pri 80 st. Celzia vlozeny v kruhovom obale so 6hranom a zavitom a tesnenim, to cele vlozene do na to urceneho miesta v specialnej hadici ktora vedie od motora do chladica {alebo opacne :lol: }
nieco podobne tomuto: http://www.podrukou.sk/pictures/inzeraty/tn_27780.jpg resp. tomuto http://www.offroad-frontera.com/html/te ... ahara.html

spinacie rele je zapojene v obvode tiez, 30A a obcas ho treba vymenit, ked prestane fungovat.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: chaldič automatu

Příspěvek od Vokoun »

Tak že to je na tvojí 3,2 řešeno jako u Aček.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladič automatu

Příspěvek od sherpa »

mam to prerobene na elektricku vrtulu by N+K
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

jé dík za snahu mi pomoct :wink: tak abych to trochu osvětlil odešla visko spojka a už druhá tak že to mám přidělaný natvrdo a zatím se to stíhá chladit!! Elektrický vrtule jsou v plánu a budou asi od K+N jen na to musím našetřit :roll: ! A teď se zeptám jestli to ty elektrický větráky stíhaj uchladit ?? A jakej to má třeba vliv na klimu, protože na Béčku není ke klimě žádnej extra větrák!?? Už se mi to stalo dvakrát a pokaždý na dálnici ale rychlost max 130- 140km a v létě! Pak jsme byl rád že sem se dohrabal domu
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chladič automatu

Příspěvek od sherpa »

klima mi nefunguje takze ju nepouzivam, toto ti neviem povedat. moja elektricka vrtula nekryje komplet cely radiator, iba si 75 % plochy a stiha to velmi dobre, myslim ze pri jazde po dialnici aj pri vyssich rychlostiach nie je problem s naporovym chladenim ani pri pouziti klimy.
este 1 poznamka > chyba mi spodny kryt motora {stredny} takze pod motorom je prievan, co moze tiez pomahat k lepsiemu prudeniu a chladeniu. plne zakrytovanie spodku auta 3 krytmi moze sposobovat silnejsie prehrievanie {moj laicky nazor}.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

jo to je možný že to zakrytování má na to taky vliv :roll: K+N mi navrhovali dám tam el.vrtule z Ačkové frontery a že by to mělo šlapat a chladit v pohodě! Jde mi o to že jsem četl nějakou recenzi na jeepa a tam právě psal majitel že si nechal udělat přídavnej chladič na automat tak jsem myslelže bych už se vyhnul a předešel případnému opětovnému přehřátí oleje, protože doplňování a i výměna na 3,2V6 je bez heveru skoro nemožná :evil: Zkusím to probrat ješte s K+N až přijdu na řadu! Dík za rady a názory
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
rades
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 15 čer 2009 11:25
Bydliště: Praha

Re: chaldič automatu

Příspěvek od rades »

ty jo tak jsem vyměnil olej co přehřejval a dneska opět na dálnici začal někudy vytejkat :roll: ach jo a to mám tu viskospojku natvrdo :? asi mě mrskne!!! Má někdo teda na 3,2 ty elektrický větráky a stíhá to uchladit i v teplotách kolem 30stupňů ?? Jinak už nevím :cry:
pro Sherpa : ty máš jen jednu tu el.vrtuli ? A fakt to chladí??
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: chaldič automatu

Příspěvek od sherpa »

ano mam 1 vrtulu, a stiha to uchladit aj v lete pri 35 stupnoch v meste v zapche a dokopca.
ale nestveram to na Everest ani Rip.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“