chladič automatu
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
chladič automatu
Chci se zeptat jestli náhodou nemá někdo nějakou zkušenost s přidáním chladiče navíc na olej do automatu? Chtěl bych ho přidat na 3,2 Béčkovou
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: chaldič automatu
Myslíš, že se tam olej přehřívá? Tam je to chlazený vanou?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chaldič automatu
automat vo V6 ma chladic chladiacej kvapaliny motora, ktory zaroven sluzi aj ako chladic ATF {oleja v prevodovke}. ak sa ti prehrieva motor, je mozne ze ak mas este vrtulovu viskospojku tak uz spojka odisla na vecnost a kruti sa to stale rovnako a zohrieva sa ti cela sustava motor aj prevodovka. riesi sa to potom novou viskospojkou alebo castejsie> elektrickymi vrtulami. je tu o tom dost popisane.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: chaldič automatu
Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladič automatu
no u Bcka dizla je to riesene nestastne pretoze je privela chladicov za sebou vpredu, tak tam treba davat velky pozor ked vrtule nestihaju, ale ani prasknuta hlava ci 2 popr. tesnenie na V6 radost neprinesu.Vokoun píše:Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu
vie niekto optimalnu prevadzkovu teplotu motora/oleja v motore/ATFka v prevodovke/ pre Bcko? niekde medzi 85 a 95? alebo sa to nikde nespomina? mne to chladi a spina ventilator pri 85 stupnoch, cidlo je z octavie na tuto teplotu. bezne nad 95 teplota vobec nejde.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladič automatu
ATFko ma spolocny chladic s chladiacou kvapalinou {hlavny chladic}.Slaava píše:Myslíš, že se tam olej přehřívá? Tam je to chlazený vanou?
motorovy olej tusim nema chladic, len vanu naspodku motora {obla cierna na prvej fotke s nalepkou/stitkom hned za napravou}. ale tusim ze som na nej {tom stitku} videl napis "radiator" a Made in Japan, pripadne ISUZU logo. tak neviem ci to je aj chladic zaroven volako spraveny. ja chladice poznam obvykle ako rebrovane volaco. toto je na mna prilis jednoduche, vyzerajuce ako zasobnik.
viewtopic.php?f=17&t=2945
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: chladič automatu
Čidlo, termostat nebo spínací relésherpa píše:no u Bcka dizla je to riesene nestastne pretoze je privela chladicov za sebou vpredu, tak tam treba davat velky pozor ked vrtule nestihaju, ale ani prasknuta hlava ci 2 popr. tesnenie na V6 radost neprinesu.Vokoun píše:Každé zlepšení chladícího systému jen a jen doporučuji a zvlášt u automatu
vie niekto optimalnu prevadzkovu teplotu motora/oleja v motore/ATFka v prevodovke/ pre Bcko? niekde medzi 85 a 95? alebo sa to nikde nespomina? mne to chladi a spina ventilator pri 85 stupnoch, cidlo je z octavie na tuto teplotu. bezne nad 95 teplota vobec nejde.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladič automatu
bimetalicky spinac, spinajuci pri 85 a rozpinajuci pri 80 st. Celzia vlozeny v kruhovom obale so 6hranom a zavitom a tesnenim, to cele vlozene do na to urceneho miesta v specialnej hadici ktora vedie od motora do chladica {alebo opacne }
nieco podobne tomuto: http://www.podrukou.sk/pictures/inzeraty/tn_27780.jpg resp. tomuto http://www.offroad-frontera.com/html/te ... ahara.html
spinacie rele je zapojene v obvode tiez, 30A a obcas ho treba vymenit, ked prestane fungovat.
nieco podobne tomuto: http://www.podrukou.sk/pictures/inzeraty/tn_27780.jpg resp. tomuto http://www.offroad-frontera.com/html/te ... ahara.html
spinacie rele je zapojene v obvode tiez, 30A a obcas ho treba vymenit, ked prestane fungovat.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: chaldič automatu
Tak že to je na tvojí 3,2 řešeno jako u Aček.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladič automatu
mam to prerobene na elektricku vrtulu by N+K
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
Re: chaldič automatu
jé dík za snahu mi pomoct tak abych to trochu osvětlil odešla visko spojka a už druhá tak že to mám přidělaný natvrdo a zatím se to stíhá chladit!! Elektrický vrtule jsou v plánu a budou asi od K+N jen na to musím našetřit ! A teď se zeptám jestli to ty elektrický větráky stíhaj uchladit ?? A jakej to má třeba vliv na klimu, protože na Béčku není ke klimě žádnej extra větrák!?? Už se mi to stalo dvakrát a pokaždý na dálnici ale rychlost max 130- 140km a v létě! Pak jsme byl rád že sem se dohrabal domu
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladič automatu
klima mi nefunguje takze ju nepouzivam, toto ti neviem povedat. moja elektricka vrtula nekryje komplet cely radiator, iba si 75 % plochy a stiha to velmi dobre, myslim ze pri jazde po dialnici aj pri vyssich rychlostiach nie je problem s naporovym chladenim ani pri pouziti klimy.
este 1 poznamka > chyba mi spodny kryt motora {stredny} takze pod motorom je prievan, co moze tiez pomahat k lepsiemu prudeniu a chladeniu. plne zakrytovanie spodku auta 3 krytmi moze sposobovat silnejsie prehrievanie {moj laicky nazor}.
este 1 poznamka > chyba mi spodny kryt motora {stredny} takze pod motorom je prievan, co moze tiez pomahat k lepsiemu prudeniu a chladeniu. plne zakrytovanie spodku auta 3 krytmi moze sposobovat silnejsie prehrievanie {moj laicky nazor}.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
Re: chaldič automatu
jo to je možný že to zakrytování má na to taky vliv K+N mi navrhovali dám tam el.vrtule z Ačkové frontery a že by to mělo šlapat a chladit v pohodě! Jde mi o to že jsem četl nějakou recenzi na jeepa a tam právě psal majitel že si nechal udělat přídavnej chladič na automat tak jsem myslelže bych už se vyhnul a předešel případnému opětovnému přehřátí oleje, protože doplňování a i výměna na 3,2V6 je bez heveru skoro nemožná Zkusím to probrat ješte s K+N až přijdu na řadu! Dík za rady a názory
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
- rades
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 15 čer 2009 11:25
- Bydliště: Praha
Re: chaldič automatu
ty jo tak jsem vyměnil olej co přehřejval a dneska opět na dálnici začal někudy vytejkat ach jo a to mám tu viskospojku natvrdo asi mě mrskne!!! Má někdo teda na 3,2 ty elektrický větráky a stíhá to uchladit i v teplotách kolem 30stupňů ?? Jinak už nevím
pro Sherpa : ty máš jen jednu tu el.vrtuli ? A fakt to chladí??
pro Sherpa : ty máš jen jednu tu el.vrtuli ? A fakt to chladí??
hýčkaná na asfaltu - terénu se vyhejbá :D 4x4 limited 3.2 V6
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: chaldič automatu
ano mam 1 vrtulu, a stiha to uchladit aj v lete pri 35 stupnoch v meste v zapche a dokopca.
ale nestveram to na Everest ani Rip.
ale nestveram to na Everest ani Rip.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T