Stránka 2 z 4

Re: skučení převodovky

Napsal: 04 úno 2009 19:14
od Janeš Petr
tak holt ty ložiska :(

Re: skučení převodovky

Napsal: 04 úno 2009 22:28
od viita
mám taky ten názor, no jo ale který :? má na to někdo stejnej názor, tak jak jsem to popisoval,myslím tím ohledně toho předního ložiska předlohy? a ještě, z toho výpisu, co už tu byl je to to ložisko označené jako 050524 VHNS? já na ně pitomec koukal a číslo si neopsal...školácká chyba...

Re: skučení převodovky

Napsal: 05 úno 2009 02:13
od sowwwa
Ja o manualnich prevodovkach vubec nic nevim, takze predem upozornuju ze mozna budu kecat blbosti :mrgreen: Pokud by to delalo to lozisko na predloze, nemelo by se to na ctyrku chovat uplne stejne jako na neutral? V obou pripadech se predloha toci a v obou pripadech neprenasi zadny moment. Stejne tak bysme mohli logicky vyloucit loziska co drzi vstupni a vystupni hridel. Zbyva jedine to lozisko mezi vstupni a vystupni hrideli, to se toci na vsechny rychlosti vcetne neutralu, krome ctyrky. Ale to uz jsi menil, jestli to dobre chapu :?: :?

Re: skučení převodovky

Napsal: 05 úno 2009 09:44
od viita
To co říkáš by mohlo mít logiku,ale je i možné že i na neutrál stačí šikmé ozubení dostat předlohu do axiálního tlaku,jinak fakt už nevím.Je to nějaký začarovaný, proto jsem se obrátil sem, abych do toho dostal nějakou logiku a jsem vděčný za každý názor.Jinak jehlový klecový ložisko , co dělí hlavní hřídel jsem měnil, to právě bylo to, co mi dávalo logiku.... a ono to nebylo, když jsem dal převodovku zpátky a nastartoval, tak jsem čuměl jak péro.Pak už by musely být špatný všechny jehlový ložiska pod všema kvaltama mimo 4 ,což ale zase snad néé.Jo, je to vyšší dívčí.

Re: skučení převodovky

Napsal: 05 úno 2009 09:45
od viita
Vím, daly by se vyměnit všechny ložiska, ale to by byla jednak darda, a jednak by mi to nic neřeklo.

Re: skučení převodovky

Napsal: 09 úno 2009 22:27
od viita
Už nikdo žádný nápad nebo podnět?Vždyť ty samý příznaky už tu pár lidí mělo, jak to vyřešili, co to bylo???Dneska jsem zkusil vypustit olej, byl tam cca 1000 km ,zbarvenej do šeda a v oleji sem tam jemné lesklé šupinky, na zátce trošku blátivých pilin, ne moc....

Re: skučení převodovky

Napsal: 09 úno 2009 22:30
od Janeš Petr
lesklé šupinky ? stříbrné ? to by byl hliník - může se protáčet nějaké ložisko v obalu. i to umí vydávat zvuk zadřeného pouzdra- skučení. zlaté ? tak hledej v těch sinchronech

Re: skučení převodovky

Napsal: 09 úno 2009 22:36
od viita
jsou lesklé,stříbrné.....a olej je zasranej do šeda... to by mohlo být....nojo , ale všechny loža mjsem měl v ruce, to by muselo bejt kouslý, pak by to bylo jasný...jak má vypadat to přední ložo předlohy? je válečkové, to je jasný, ale je dvojdílné bez klece? v tomto stavu jsem ho měl já.

Re: skučení převodovky

Napsal: 09 úno 2009 22:40
od viita
Už jse z toho magor.Chci jen probrat co nejvíc možností, než zase půjde ven, je to blbá práce .

Re: skučení převodovky

Napsal: 09 úno 2009 23:39
od farmář
pokud je olej šedý lesklý a jsou v němtyhle šupinky, urval se ti někde nálitek a převodovka ho zozchroupala. gratuluji. Já tohle měl s žací lištou....grrr.

Re: skučení převodovky

Napsal: 10 úno 2009 08:24
od Janeš Petr
viita píše:jsou lesklé,stříbrné.....a olej je zasranej do šeda... to by mohlo být....nojo , ale všechny loža mjsem měl v ruce, to by muselo bejt kouslý, pak by to bylo jasný...jak má vypadat to přední ložo předlohy? je válečkové, to je jasný, ale je dvojdílné bez klece? v tomto stavu jsem ho měl já.
ještě mne napadla, s těma šedejma pilinama blbě postavená, nebo ohlá vidlička - že je pořád v tahu. to ložisko ti teda nepovím. mně tenkrát zajímalo je utěsnění mezi malou a velkou skříní a už je to pěknejch pár let. mám tu nějakej německej katalog ložisek, jestli to není zrovna jedno z těch atipickejch, zkusím ti ho najít podle čísla, když si ho dodáš

Re: skučení převodovky

Napsal: 10 úno 2009 08:28
od Janeš Petr
viita píše:jsou lesklé,stříbrné.....a olej je zasranej do šeda... to by mohlo být....nojo , ale všechny loža mjsem měl v ruce, to by muselo bejt kouslý, pak by to bylo jasný...jak má vypadat to přední ložo předlohy? je válečkové, to je jasný, ale je dvojdílné bez klece? v tomto stavu jsem ho měl já.
kouslé bej ani nemusí, stačí, když bude hodně volné ve skříni a pak má snahu se protáčet

Re: skučení převodovky

Napsal: 10 úno 2009 22:35
od viita
Je to bohužel to válečkové se zápichem pro seger.Volal jsem k distributorovi NSK, ten mi řekl, že je to sice ložo NSK, ale vyráběné výhradně pro automobilku, bez možnosti distribuce normální cestou.Tak jsem zavolal k Oplovi tam na mě vyvalili cenu 6600,-.Po čtvrthoďce jsem to rozdejchal a naznal jsem, že to asi nechám skučet, až něco povolí a pak seženu jinou halmaru.Ale stejně mi to nedá spát, jde mi o princip, takže po čase až se mi to rozleží v hlavě tak do toho půjdu.Jenže když to nebude ono....vyhodím ranec za blbý ložo.O práci nejde, ta mě baví.
Je fakt, že to ložo šlo do otvoru volně ale tak jako všechny,ta toleravce tam taková je,aby se protáčelo a vydávalo zvuk, muselo by , myslím bejt už pěkně přidřený a mělo by to být znát i na dosedacích plochách-všechno jsem měl rozdělaný, všechno jsem kontroloval a nic...připadám si, jak technickej analfabet.Ještě zkusím fonendoskop,kámoš to používá u motorů, dá se docela lokalizovat místo pazvuku.Ale moc děkuju za názory, každý mi dává nové možnosti, jak uvažovat, a tvoje rada po telefonu, když jsem to rozhazoval mi pomohla opravdu moc.

Re: skučení převodovky

Napsal: 10 úno 2009 22:38
od viita
máte někdo přehled na kolik vyjde neskučící halmara na 2.4i long?

Re: skučení převodovky

Napsal: 10 úno 2009 22:43
od Slaava
Už sem tu dlouho žádnou neviděl ale kdysi se tu mihly dvě a byly tuším za sedmičku. Nedalo by se to ložisko nahradit rozměrově stejným a zajištění vymyslet jinak než pružinkou strýčka Segéra?