skučení převodovky

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: skučení převodovky

Příspěvek od sowwwa »

Slaava: A nebo ten zapich dodelat na soustruhu ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
viita
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2008 20:09
Bydliště: Nové Syrovice u Moravských Budějovic

Re: skučení převodovky

Příspěvek od viita »

Ten zápich by šel dodělat keramikou, sedím nad podrobnou fotodokumentací mý rozebraný halmary a snažím se pochopit síly působící při jednotlivejch kvaltech.Třeba se pletu a není to vůbec v ložisku.Zkusím ten fonendoskop, ta svině přeci musí bejt slyšet, z který části to jde...ale od ucha.... je to někde vpředu.Na čtyřku ani když sundám nohu z plynu, tak to nedělá....to musí mbejt něco, co se dostane do zápřahu při všech kvaltech mimo 4,který to je, nebo co to je,to tak vědět.Tlačí na něco síla radiální, nebo axiální?Už jsem z toho magor.Jak je to hezky slyšel ,když na neutrál vymáčknu spojku, jak se pěkně dotáčí hřídel, až to ztichne.....Asi fakt začnu shánět jinou halmaru.
Frontera A 1993,2,4i long ... no prostě můjMastodont,bydliště Nové Syrovice,tel 739312217
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: skučení převodovky

Příspěvek od sowwwa »

A co takhle vstupni lozisko prevodovky, prip. dokonce lozisko v klice? Na 4ku na ne jde axialni tlak od vidlicky a proto jsou zticha :?: :idea:
Teda to lozisko v klice je asi blbost, ale u toho kulickoveho lozika na vstupu bych to videl docela realne ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
viita
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2008 20:09
Bydliště: Nové Syrovice u Moravských Budějovic

Re: skučení převodovky

Příspěvek od viita »

Asi to mám...První kolo co je směrem od motoru na hlavní hřídeli je čtyřka...naznal mechanik co dělá převodovky a co to se mnou rozebíral....to sice jo , přes sinchon a přesuvník spojuje hlavní hřídel dozadu- to je čtyřka,tam to nehučí.Jenže je to kolo, zároveň žene předlohu při všech ostatních kvaltech a taky naprázdno-při vyřazeným.Já mám to kolo lehce načnutý- on řek- to je čtyřka- tím to nebude,toho si nevšímej, to by dělalo při čtyřce... a ono je...teď už mi to zapadá do sebe.Vyřazeno-točí to s předlohou naprázdno,je v záběru,ječí.Jednička, v záběru-ječí.To samý ostatní kvalty.Čtyřka-předloha se poze odvaluje-nekňučí.Sundám nohu z plynu,odvaluje se po nepoškozené straně-nekňučí.Jo, na co člověk nepřijde sám....V každým případě je to na novej předek hlavní hřídele plus předloha.Takže jiná halmara.Takže ložisko to na tuto nebude.Má to logiku?
Frontera A 1993,2,4i long ... no prostě můjMastodont,bydliště Nové Syrovice,tel 739312217
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: skučení převodovky

Příspěvek od sowwwa »

No, prvni kolo pohani predlohu, hned za nim je ozubeni ctyrky. Logiku by to melo. Zalezi na tom, jestli ti to huci na neutral i za jizdy (to je pro predlohu stav prakticky shodny s 4kou). Jestli ne, bude to nejspis ono. Ale jestli jo, pak to podle me s predlohou nemuze nijak souviset ..
Jinak vstupni hridel stoji 16k, predloha 21k, takze pokud by pricina byla v nich, je opravdu jedinym rozumnym resenim jina prevodovka ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
viita
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2008 20:09
Bydliště: Nové Syrovice u Moravských Budějovic

Re: skučení převodovky

Příspěvek od viita »

při jízdě na neutrál nehučí,toho jsem si taky všiml....takže potvrzeno....myslel jsem si to.Kdyby mě ten dotyčnej neuved v omyl....měl jsem nad tím pořádně logicky zauvažovat sám...moje chyba.Tak začnu shánět. :(
Frontera A 1993,2,4i long ... no prostě můjMastodont,bydliště Nové Syrovice,tel 739312217
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: skučení převodovky

Příspěvek od Janeš Petr »

viita píše:.....Jo, na co člověk nepřijde sám....
hele ty hlavo, když tobě je těžko radit, když jsi stejnej lhář, jak ten tvuj mechanik, když z tebe vypadne až na třetí straně, že máš načaté zuby kol a dals je klidně při první montáži zas zpátky. :roll: jinak jsi měl pravdu, že to už se tu fakt řešilo. ono to ani tak moc nezapadlo v diskuzi, jen to má zas takovej debilní název, pod kterým si nikdo nic nepředstaví a snadno se to přehlédne viewtopic.php?f=17&t=2612&start=0&st=0& ... =cementace
Uživatelský avatar
viita
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2008 20:09
Bydliště: Nové Syrovice u Moravských Budějovic

Re: skučení převodovky

Příspěvek od viita »

Já vím, jenže já viděl při rozebíracím extenpore vnitřek převodovky poprvý, a holt jsem věřil tomu co mi řekl člověk , co dělá převodovky 20 let,jenže tentokrát se sekl.A jelikož se snažím se rychle učit, vytvořil jsem vlastní názor a myslím správnej.Ale k tomu mě přivedly i názory ostatních, za což moc moc děkuju.I chybami se člověk učí.Už sháním převodovku jinou a asi už ji i mám, zase díky tomuto fóru.
Frontera A 1993,2,4i long ... no prostě můjMastodont,bydliště Nové Syrovice,tel 739312217
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: skučení převodovky

Příspěvek od Janeš Petr »

tak ať brzo jezdíš :wink:
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: skučení převodovky

Příspěvek od vlado007 »

A neskucis :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
viita
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2008 20:09
Bydliště: Nové Syrovice u Moravských Budějovic

Re: skučení převodovky

Příspěvek od viita »

Budu doufat...a díky
Frontera A 1993,2,4i long ... no prostě můjMastodont,bydliště Nové Syrovice,tel 739312217
deseptikon
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 22 črc 2010 22:49
Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov

Re: skučení převodovky

Příspěvek od deseptikon »

Buďtež pozdraveni, mládenci.
Rád bych se s vámi podělil o jednu zkušenost okolo převodovky a následně možno vyvodit ponaučení z ní vyplývající.
Tak tedy, nemaje vlastního času, nechal jsem si vyměnit všechny (!) olejové náplně v celkem spřáteleném servisu s upozorněním na motorový olej do převodů.
Druhý den Frontera vyzvednuta a pak se normálně dál jezdilo..
Najezdil jsem pak v klídku něco okolo pěti tisíc km ale začátkem minulého týdne, při cestě do Prahy se na začátku zpáteční cesty, zhruba 60 km od domova začal pozvolna, s rostoucí intenzitou ozývat zvuk, něco podobného, jako kňučení u starejch náklaďákovejch vymletejch převodovek.
Bylo jedno jestli jedu dopředu, dozadu, motor v tahu nebo vyřazeno, nastartováno nebo ne..
Jakmile se někam roztočil kardan, nezávisle na čemkoliv jiném to začalo.
Nebylo zbytí, dojet jsem nějak musel i když ke konci cesty to už dole ječelo jak cirkulárka.
Doma jsem zvedl zadek, nastartoval, dal asi 3ku a na volnoběh pod autem se snažil zjistit odkud to pochází.
vypadalo to na rozvodovku co do ní lezou kardany a tak ve zlé předtuše jsem vyšrouboval plnící šroub co je vpravo.
Hladinu jsem prstem nenašahal a navíc byl úplně suchej jak šroub tak i prst co jsem ho tam tou dírou strkal.
Přinesl jsem hrnec na olej a začal vyšroubovávát vypouštěcí šroub rozvodovky.
Hrnec byl zbytečnej, z rozvodovky se jen prášilo.
Chytil jsem se z toho za hlavu, protože takhle si zmasakrovat do té doby skvělou, tichou převodovku není nic radostného a i když mám náhradní tak z toho stejně koukaj nepříjemnosti.
Tak jsem teda do ní nalil obyčejnej motorák abych dojel do dílny asi 5 km od baráku (to snad už vydrží) a začal připravovat transplantaci.
Jak byl ale ještě ten zadek ve vzduchu, zkusmo jsem to ještě nastartoval a takhle bez zátěže jsem to opět již ale s olejem roztočil, nechal běžet a vlezl pod auto.
Převody po začátku rychle začaly tichnout, to jsem čekal ale ne to že po spuštění na zem a zkušební jízdě během pár kilometrů ztichnou úplně.
Po dvaceti kilometrech jsem olej vypustil, byl úplně kalnej, jako zaprášenej a do toho stříbřenka, navíc do červena (asi tekla krev) a dal novej.
S ním jsem ujel asi 200 km už za normálně tichejch převodů a opět vypustil.
Byl celkem v pohodě, tak asi 5 procent znečištění předchozí náplně.
Teď je tam třetí náplň a tu už tam chvíli nechám.
Převody jsou nyní nehlučné stejně jako před tím, všechno se točí, nafta teče, turbo piští, radost se svézt..
Z tohoto incidentu možno vyvodit minimálně trojí ponaučení: Co chceš aby bylo uděláno pořádně, udelej si sám. Za druhé, když už si to necháš udělat, je-li to možné, proveď kontrolu jak to bylo uděláno a za třetí - ta Frontera, resp. její převodovka (rozvodovka) není asi žádné vořezávátko, když vydržela dlouhodobý provoz na sucho ve zdraví.
Zároveň se tímto omlouvám za trochu delší příspěvek ale třeba takhle bude někomu někdy k užitku.. :?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: skučení převodovky

Příspěvek od vlado007 »

No pekne. Zrejme si mysleli v tom servise ze ked vypusti olej z 2 sroubov tak staci naliat cez jeden. Na niektorych prevodovkach to takto naozaj funguje.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: skučení převodovky

Příspěvek od Slaava »

Díky za poutavé a místami až drastické vyprávění. Možná jsem to tu už psal ale něco podobného jsem zažil s Ibizou, kdy jsem známému doporučil ať si nechá v převodovce vyměnit olej aby byla tak tichá a bezproblémová jako doposud. Nechtělo se mi to dělat a von to stejně měl v servisu kvůli nějakejm čepům či co, tak sem mu řek ať si tam o to řekne. V servisu ale chlapíkovi nalili oleje podle nějakýho mazacího plánu, kterej hlásal cca polovinu skutečně potřebného množství oleje a ignorovali, že to není po kontrolní/plnicí díru. Za dva litry oleje a půl hodiny práce vyinkasovali něco přes tisícovku. Hned od začátku začaly vypadávat kvalty a převodovka hučela. Nakonec to stejně skončilo u mě ale až po nějakejch cca 1000km - převodovka byla i poté, co jsem v ní 2x vyměnil olej na odpis - resp. na repasi ale kdo by to dělal u auta, který pak nešlo prodat za tři tisíce a majitel ho nakonec někomu daroval.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: skučení převodovky

Příspěvek od Slaava »

vlado007 píše:No pekne. Zrejme si mysleli v tom servise ze ked vypusti olej z 2 sroubov tak staci naliat cez jeden. Na niektorych prevodovkach to takto naozaj funguje.
Spíš bych ještě zkontroloval hladinu v hlavní převodovce, protože se reálně obávám, že olej vypustili jenom šroubem z přídavný/redukční převodovky a novej pak natlačili odvzdušňovacím ventilem do hlavní, takže tam ho teď bude po šaltrpáky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“