----- brzdeni motorem u automatu bcko -----
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
----- brzdeni motorem u automatu bcko -----
jsem mel ted moznost zkouset kdejake rezimy prevodofky v kopcich, tak mam plno dojmu a pozorovani:
na 1cce {u automatu} to brzdilo motorem do rychlosti 30 kmh, nebylo treba ani brzdit brzdou....jak to ten motor dela? klesani bylo slusne, tak jsem se divil. otacky na 30 kmh byly 2000-2100 rpm, pohon 4x2. ovsem zacalo to fungovat az po zahrati motoru, cca 3 minuty od startu {jenom dole kopcem}.
u 2ky to bude tedy brzdit kolem 60tky? a3ky kolem 90ti?
PS> ta radici paka me uchvacuje, doslova kdyz prejizdim z D do P nebo z 1 do D nebo do N, to je jako bych byl v boeingu , ten pocit.
PS2> z D do 3 jde zaradit jenom pri stlacenem pojistnem knofliku, stejne tak z N do R, a z 2 do 1. vi nekdo preco z 2 do 1?
z 3 do 2 to jde bez knofliku.
na 1cce {u automatu} to brzdilo motorem do rychlosti 30 kmh, nebylo treba ani brzdit brzdou....jak to ten motor dela? klesani bylo slusne, tak jsem se divil. otacky na 30 kmh byly 2000-2100 rpm, pohon 4x2. ovsem zacalo to fungovat az po zahrati motoru, cca 3 minuty od startu {jenom dole kopcem}.
u 2ky to bude tedy brzdit kolem 60tky? a3ky kolem 90ti?
PS> ta radici paka me uchvacuje, doslova kdyz prejizdim z D do P nebo z 1 do D nebo do N, to je jako bych byl v boeingu , ten pocit.
PS2> z D do 3 jde zaradit jenom pri stlacenem pojistnem knofliku, stejne tak z N do R, a z 2 do 1. vi nekdo preco z 2 do 1?
z 3 do 2 to jde bez knofliku.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Len sa z tym moc nezahravaj aby to nevypisalo GETREIBE DEFEKT
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
ja len skusam vsetky rezimy....bezne v meste vyuzivam iba D, N, P a R. v terene je lepsie byt informovany, otestovany, pripraveny a nebat sa :-). ale viem ze to myslis dobre.
a okrem toho ja mam anglicky LCD :-) takze mne pise krasne pozdravy typu wash fluid level.....
a okrem toho ja mam anglicky LCD :-) takze mne pise krasne pozdravy typu wash fluid level.....
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Samozrejme ze to myslim dobre. Ja ti to hovorim preto ze som uz zazil par odpisanych prevodoviek. A nezabudnutelne zazitky mam z korejcami ktory mali pozicane od nas auta z firmy a nevedeli pochopit ze sa ma radit P az ked auto uplne zastavy, a to iste aj o R. Zivotnost prevodoviek sa pohybovala okolo 30 tis. km
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
no oni su taki energicki, pohyblivi...nemozes sa cudovat
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Lze brzdit motorem ale musí se používat tak jak píšeš ruční řazení. Pozor není dobré střídat rychle režimy převodovky mezi D N R a P. Nedělá to převodovce dobře. Z N do R jde řadit s čudlíkem jenom proto že se mění směr jízdy a aby se člověk nesplet a při rychlosti do předu se tam nesnažil narvat zpátečku. Z 2 do 1 to je z toho důvodu aby jsi nepřešel o dva stupně dolů bez toho aniž by jsi chtěl a při 90 tam třeba neflákl nevědomky jedničku, Snad jsme to popsal srozumitelně.sherpa píše:jsem mel ted moznost zkouset kdejake rezimy prevodofky v kopcich, tak mam plno dojmu a pozorovani:
na 1cce {u automatu} to brzdilo motorem do rychlosti 30 kmh, nebylo treba ani brzdit brzdou....jak to ten motor dela? klesani bylo slusne, tak jsem se divil. otacky na 30 kmh byly 2000-2100 rpm, pohon 4x2. ovsem zacalo to fungovat az po zahrati motoru, cca 3 minuty od startu {jenom dole kopcem}.
u 2ky to bude tedy brzdit kolem 60tky? a3ky kolem 90ti?
PS> ta radici paka me uchvacuje, doslova kdyz prejizdim z D do P nebo z 1 do D nebo do N, to je jako bych byl v boeingu , ten pocit.
PS2> z D do 3 jde zaradit jenom pri stlacenem pojistnem knofliku, stejne tak z N do R, a z 2 do 1. vi nekdo preco z 2 do 1?
z 3 do 2 to jde bez knofliku.
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Nimrode: naprosto elegantne a jednoduse, moc diky. samozrejme ty pojistky v te prevodovce musej bejt a je dobre ze tam jsou a ze i funguji.
jeste otazka> tedy pri parkovani kdyz dojedu na Dcku, tak je lepe radit treba po 1 stupni smerem D>N, pauza, N>R, pauza, R>P konec? ja parkuju stylem: D>P na jeden zatah behem 0,2 sekundy se stlacenou pojistkou.
jeste otazka> tedy pri parkovani kdyz dojedu na Dcku, tak je lepe radit treba po 1 stupni smerem D>N, pauza, N>R, pauza, R>P konec? ja parkuju stylem: D>P na jeden zatah behem 0,2 sekundy se stlacenou pojistkou.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05 črc 2007 08:13
- Bydliště: Prešov SR
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
...a robíš dobre. Ide o to, že pri preradení z D do P musíš pejsť cez polohu R. Vtedy prevodovka najprv "zabrzdí" všetko čo sa v nej točí a potom zaradí "Reverz"-zjednodušene povedané ak to robíš pomaly,zbytočne tým zaťažuješ prevodovku... Takže: čím rýchlejšie z D do P a naopak t.j. z P do D, tým lepšie. Viac info pozzri napr. tu:sherpa píše:Nimrode: naprosto elegantne a jednoduse, moc diky. samozrejme ty pojistky v te prevodovce musej bejt a je dobre ze tam jsou a ze i funguji.
jeste otazka> tedy pri parkovani kdyz dojedu na Dcku, tak je lepe radit treba po 1 stupni smerem D>N, pauza, N>R, pauza, R>P konec? ja parkuju stylem: D>P na jeden zatah behem 0,2 sekundy se stlacenou pojistkou.
http://www.usmotors.cz/old/tech_tips/au ... drzba.html
Je to síce zamerané skôr na "ameriky" ale základné zásady používania platia pre všetky AT s HDM rovnako...
P.S.: Ja napríklad po meste jazdím na "3" Prevodovka zbytočne neradí 3-4, 4-3,.Otáčky sa pohybujú v "ideálnej" oblasti: 1900-2200 ot./min pri rýchlosti 55-70 km/h. Rýchlejšie sa aj tak ,aspoň po Prešove, jazdiť nedá...
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
aaaa dik za link. vyborne citanie.
no s 2.2 DTI sa asi lietat moc neda, ale zato s 3.2 sa lieta po BA aj 140 kmh {za 13 sekund}
jazdim mestske trasy na ktorych sa da ist bezne 70-80 a to na 4ke zrejme setri palivo, kedze je to pod 2k rpm. 3-2-1 pouzivam len na klesaniach typu Donly, Certovica a teren a pod.
no s 2.2 DTI sa asi lietat moc neda, ale zato s 3.2 sa lieta po BA aj 140 kmh {za 13 sekund}
jazdim mestske trasy na ktorych sa da ist bezne 70-80 a to na 4ke zrejme setri palivo, kedze je to pod 2k rpm. 3-2-1 pouzivam len na klesaniach typu Donly, Certovica a teren a pod.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05 črc 2007 08:13
- Bydliště: Prešov SR
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
No máš pravdu, PO nie je BA a 2,2DTI nie je 3,2 V6...Ja by som 140-tkou prešiel za 13 sec. z jedného konca mesta na druhý...sherpa píše:aaaa dik za link. vyborne citanie.
no s 2.2 DTI sa asi lietat moc neda, ale zato s 3.2 sa lieta po BA aj 140 kmh {za 13 sekund}
jazdim mestske trasy na ktorych sa da ist bezne 70-80 a to na 4ke zrejme setri palivo, kedze je to pod 2k rpm. 3-2-1 pouzivam len na klesaniach typu Donly, Certovica a teren a pod.
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Ale ked sa da do tej 2,2 dti nafticka po 30 sk, a spotreba pri kludnej jazde okolo 7,5, to je radost z jazdy ze?
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
to musi byt pekne pancovana nafta, alebo rovno od sejka
za 7,5 viem ist aj ja s 3.2 ale iba dole kopcom zo Semmeringu do BA
za 7,5 viem ist aj ja s 3.2 ale iba dole kopcom zo Semmeringu do BA
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Nafta je normalna priamo z pumpy, a mam po tridsat aj benzinek,ale ten si nechavam pre mojho druheho mazlicka na tri pismenka
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- sherpa
- Super diskutér
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 29 pro 2007 10:49
- Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
mas pumpu na zahrade abo co? sak nafta stoji vsade nad 40 SKK
benzin je benzin ...darmo je...... 3 pismena.....ARO abo KIA viem co mas.....len si ta doberam
benzin je benzin ...darmo je...... 3 pismena.....ARO abo KIA viem co mas.....len si ta doberam
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: brzdeni motorem u automatu bcko
Na pumpe su paliva za dve ceny. Jedna cena je ta co ti svieti na paneli, a druhu cenu maju pumpari. Na paneli 43, u pumpara pod pultom 30
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.