----- brzdeni motorem u automatu bcko -----

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

----- brzdeni motorem u automatu bcko -----

Příspěvek od sherpa »

jsem mel ted moznost zkouset kdejake rezimy prevodofky v kopcich, tak mam plno dojmu a pozorovani:
na 1cce {u automatu} to brzdilo motorem do rychlosti 30 kmh, nebylo treba ani brzdit brzdou....jak to ten motor dela? klesani bylo slusne, tak jsem se divil. otacky na 30 kmh byly 2000-2100 rpm, pohon 4x2. ovsem zacalo to fungovat az po zahrati motoru, cca 3 minuty od startu {jenom dole kopcem}.
u 2ky to bude tedy brzdit kolem 60tky? a3ky kolem 90ti?
PS> ta radici paka me uchvacuje, doslova kdyz prejizdim z D do P nebo z 1 do D nebo do N, to je jako bych byl v boeingu :lol: , ten pocit.
PS2> z D do 3 jde zaradit jenom pri stlacenem pojistnem knofliku, stejne tak z N do R, a z 2 do 1. vi nekdo preco z 2 do 1?
z 3 do 2 to jde bez knofliku.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od vlado007 »

Len sa z tym moc nezahravaj aby to nevypisalo GETREIBE DEFEKT :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

ja len skusam vsetky rezimy....bezne v meste vyuzivam iba D, N, P a R. v terene je lepsie byt informovany, otestovany, pripraveny a nebat sa :-). ale viem ze to myslis dobre.
a okrem toho ja mam anglicky LCD :-) takze mne pise krasne pozdravy typu wash fluid level..... :wink:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od vlado007 »

Samozrejme ze to myslim dobre. Ja ti to hovorim preto ze som uz zazil par odpisanych prevodoviek. A nezabudnutelne zazitky mam z korejcami ktory mali pozicane od nas auta z firmy a nevedeli pochopit ze sa ma radit P az ked auto uplne zastavy, a to iste aj o R. Zivotnost prevodoviek sa pohybovala okolo 30 tis. km
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

no oni su taki energicki, pohyblivi...nemozes sa cudovat :lol:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od Nimrod »

sherpa píše:jsem mel ted moznost zkouset kdejake rezimy prevodofky v kopcich, tak mam plno dojmu a pozorovani:
na 1cce {u automatu} to brzdilo motorem do rychlosti 30 kmh, nebylo treba ani brzdit brzdou....jak to ten motor dela? klesani bylo slusne, tak jsem se divil. otacky na 30 kmh byly 2000-2100 rpm, pohon 4x2. ovsem zacalo to fungovat az po zahrati motoru, cca 3 minuty od startu {jenom dole kopcem}.
u 2ky to bude tedy brzdit kolem 60tky? a3ky kolem 90ti?
PS> ta radici paka me uchvacuje, doslova kdyz prejizdim z D do P nebo z 1 do D nebo do N, to je jako bych byl v boeingu :lol: , ten pocit.
PS2> z D do 3 jde zaradit jenom pri stlacenem pojistnem knofliku, stejne tak z N do R, a z 2 do 1. vi nekdo preco z 2 do 1?
z 3 do 2 to jde bez knofliku.
Lze brzdit motorem ale musí se používat tak jak píšeš ruční řazení. Pozor není dobré střídat rychle režimy převodovky mezi D N R a P. Nedělá to převodovce dobře. Z N do R jde řadit s čudlíkem jenom proto že se mění směr jízdy a aby se člověk nesplet a při rychlosti do předu se tam nesnažil narvat zpátečku. Z 2 do 1 to je z toho důvodu aby jsi nepřešel o dva stupně dolů bez toho aniž by jsi chtěl a při 90 tam třeba neflákl nevědomky jedničku, Snad jsme to popsal srozumitelně.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

Nimrode: naprosto elegantne a jednoduse, moc diky. samozrejme ty pojistky v te prevodovce musej bejt a je dobre ze tam jsou a ze i funguji.
jeste otazka> tedy pri parkovani kdyz dojedu na Dcku, tak je lepe radit treba po 1 stupni smerem D>N, pauza, N>R, pauza, R>P konec? ja parkuju stylem: D>P na jeden zatah behem 0,2 sekundy se stlacenou pojistkou.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
STATUS68
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 05 črc 2007 08:13
Bydliště: Prešov SR

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od STATUS68 »

sherpa píše:Nimrode: naprosto elegantne a jednoduse, moc diky. samozrejme ty pojistky v te prevodovce musej bejt a je dobre ze tam jsou a ze i funguji.
jeste otazka> tedy pri parkovani kdyz dojedu na Dcku, tak je lepe radit treba po 1 stupni smerem D>N, pauza, N>R, pauza, R>P konec? ja parkuju stylem: D>P na jeden zatah behem 0,2 sekundy se stlacenou pojistkou.
...a robíš dobre. Ide o to, že pri preradení z D do P musíš pejsť cez polohu R. Vtedy prevodovka najprv "zabrzdí" všetko čo sa v nej točí a potom zaradí "Reverz"-zjednodušene povedané ak to robíš pomaly,zbytočne tým zaťažuješ prevodovku... Takže: čím rýchlejšie z D do P a naopak t.j. z P do D, tým lepšie. Viac info pozzri napr. tu:
http://www.usmotors.cz/old/tech_tips/au ... drzba.html
Je to síce zamerané skôr na "ameriky" ale základné zásady používania platia pre všetky AT s HDM rovnako...
P.S.: Ja napríklad po meste jazdím na "3" Prevodovka zbytočne neradí 3-4, 4-3,.Otáčky sa pohybujú v "ideálnej" oblasti: 1900-2200 ot./min pri rýchlosti 55-70 km/h. Rýchlejšie sa aj tak ,aspoň po Prešove, jazdiť nedá...
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

aaaa dik za link. vyborne citanie.
no s 2.2 DTI sa asi lietat moc neda, ale zato s 3.2 sa lieta po BA aj 140 kmh {za 13 sekund} :lol: :mrgreen:
jazdim mestske trasy na ktorych sa da ist bezne 70-80 a to na 4ke zrejme setri palivo, kedze je to pod 2k rpm. 3-2-1 pouzivam len na klesaniach typu Donly, Certovica a teren a pod.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
STATUS68
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 05 črc 2007 08:13
Bydliště: Prešov SR

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od STATUS68 »

sherpa píše:aaaa dik za link. vyborne citanie.
no s 2.2 DTI sa asi lietat moc neda, ale zato s 3.2 sa lieta po BA aj 140 kmh {za 13 sekund} :lol: :mrgreen:
jazdim mestske trasy na ktorych sa da ist bezne 70-80 a to na 4ke zrejme setri palivo, kedze je to pod 2k rpm. 3-2-1 pouzivam len na klesaniach typu Donly, Certovica a teren a pod.
No máš pravdu, PO nie je BA a 2,2DTI nie je 3,2 V6...Ja by som 140-tkou prešiel za 13 sec. z jedného konca mesta na druhý... :grin:
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od vlado007 »

Ale ked sa da do tej 2,2 dti nafticka po 30 sk, a spotreba pri kludnej jazde okolo 7,5, to je radost z jazdy ze?
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

to musi byt pekne pancovana nafta, alebo rovno od sejka :lol:
za 7,5 viem ist aj ja s 3.2 ale iba dole kopcom zo Semmeringu do BA :mrgreen:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od vlado007 »

Nafta je normalna priamo z pumpy, a mam po tridsat aj benzinek,ale ten si nechavam pre mojho druheho mazlicka na tri pismenka :lol:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od sherpa »

mas pumpu na zahrade abo co? sak nafta stoji vsade nad 40 SKK :!:
benzin je benzin ...darmo je...... 3 pismena.....ARO abo KIA :wink: :?: viem co mas.....len si ta doberam :lol:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: brzdeni motorem u automatu bcko

Příspěvek od vlado007 »

Na pumpe su paliva za dve ceny. Jedna cena je ta co ti svieti na paneli, a druhu cenu maju pumpari. Na paneli 43, u pumpara pod pultom 30 :mrgreen:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“