Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Odpovědět
STATUS68
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 05 črc 2007 08:13
Bydliště: Prešov SR

Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od STATUS68 »

Zdravím všetkých Fronterákov. Kto má B-éčko automat a menil už olej v prevodovke poraďte jak na to. Postup, čo a ako, na čo si dať pozor, dávať dole vaňu alebo stačí len vypustiť olej? Kadiaľ doplniť? Cez kontrolný otvor? Jak skontrolovať či je tam už oleja dosť? Niekde so čítal,že kontrola oleja v automate sa robí pri naštartovanom motore. To mám ležať pod naštartovaným autom a dopľňať olej až kým ho tam nebude dosť? Čo ak sa medzitým dačo dose...? Neviem či sa mám do toho vôbec púšťať. Auto má nabehaných 128-t. km, lenže je bez serv.knižky a dovezené z D., tak nemán ani šajn ako na tom ten olej je. Zatiaľ to radí bez problémov, ale lepšie závadám predchádzať ako ich potom riešiť však? Vopred dík za rady. :grin:
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Olej v automatu

Příspěvek od kout.jk »

poradim jen to, že olej se kontroluje fakt při běžícím motoru a že se nalejvá trychtýřem přes kontrolní trubičku. JENOMŽE- při vyšroubování vypouštěcího šroubu nevyteče z automatu zdaleka všechen olej, ale je tady o tom asi už dost napsáno, tak víc info tam :wink:
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od Slaava »

Jenom takové orientační info z dneška:

Lehce jsem asistoval kámošovi, kterej si v postupně zamrzající louži na podmáčené štěrkové cestě před garáží kousek od našeho baráku měnil olej v motoru a automatické převodovce svojí Audi A6 Quattro. Neměl jsem moc času, takže jsem mu jenom postupně přinášel věci, co potřeboval (klíče, rozbrus, lampu, proviant). Motor byl bez problémů ale převodovka mu řadila tak trochu líně a nesmyslně, tak se rozhodl si náplň vyměnit i když toto prej předcházející majitel nechával dělat v servisu asi před rokem. A udělal dobře. Servis odvedl totiž svoji práci na v Čechách standardní úrovni:

- Naplnil převodovku malým množstím oleje (kámoš vylil výrazně míň než nalil - tak černej olej jsem snad nikdy z převodovky neviděl a to sem tu měl v létě na servis Ibizu, co jezdila se skoro suchou převodovkou, magnety byly hodně naježený, olej se krásně kovově leskl), zda se jednalo o správný olej se už nikdo nedozví ale pochybuji o tom, protože Audi předepisuje hodně speciální mazání.
- Nevyměnil těsnení vany a toto jenom pomazal červeným silikonem (a následný průsak byl vyřešen utažením šroubů M6 momentem cca 40Nm - takže u některých šroubů se při povolování strhnula torx-hvězdička v jejich hlavě a musela se do nich vaříznout flexou drážka pro šroubovák nebo se hlava musel odkrojit úplně).

Při výměně se musí dát novej filtr, takže vana musí jít dolu. Ostatně v ní zůstalo ještě minimálně tak půl litru starýho oleje, protože vypouštěcí šroub není v nejnižším místě. Olej se (pochopitelně po výměně filtru a nasazení vany s novým těsněním) nejdřív naplnil jenom do vany převodovky bez zapnutí motoru aby to nejelo na sucho. Pak se natočil motor tak na deset minut a olej se nachal nasát do mazacího okruhu převodovky a opět se dolil na max. hladinu. Poslední plnění pak proběhlo už za chodu motoru, kdy se tam už docmrndlo jenom trochu oleje a vana se zašpuntovala. A převodovka řadí jak nová! Do servisu bych já osobně vjížděl jenom s bagrem... jenže bych před tím servisem nezastavil :twisted:
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena oleje v automaticke prevodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od sherpa »

N+K mi menili olej v automatu ted druhy raz, tak mozna o tom udelaji clanek, nebo prispeji do diskuze jaky je postup.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od Nimrod »

Tak jenom v kostece.
Jestliže má auto najeto oklo 150000km je nejvyšší čas na výměnu oleje v automatické převodovce. Pokud převodovka řadila dobře není nutné oddělávat vanu. Je potřeba mít nachystán olej dextron III, asi 12l. Je žádoucí toto dělat na montážní jámě nebo zvedáku a nejlépe ve dvou lidech.
1. Olej se vypustí ven vypouštěcím šroubem. Ve většině případu bude černý jak bouda a bude smrdět spáleninou. Pote se kontrolním otvorem do nějž se nastrčí hadička a za pomoci větší stříkačky doplní olej a to tak až olej začne hadičkou výtekat zpět. To jest po každém vyprázdnění stříkačky nasát zpět do stříkačky a odsát to co je v hadičce. Pokude se bude stříkačka plnit celá tak je tam oleje již moc. Jakmile je naplněno zašpuntovat.
2. nastartovat auto a nechat chvíli protočit a zařadit na neutrál.
3. vypnout a znovu vypustit.
4. zase dplnit způsobem uvedeným v bodu jedna s tím rozdílem, že se nebude zašpuntovávat.
5. nastartovat auto zařadit neutrál a začít doplňovat olej a to tak dlouho dokud se nebude vracet zpět, motor stále běží.
6. Jakmile se olej začně vracet zpět do stříkačky je jej dostatek.
7. Zašpuntovat a je hotovo.


Přeji hodně zdaru.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od *pt* »

Nimrode a aky je servisny interval vymeny?
Mam po poslednej vymene nabehanych cca 30-35 tis km (za 3 roky)...

PS: ako casto menit olej v redukcnej prevodovke?
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od sherpa »

*pt* píše:Nimrode a aky je servisny interval vymeny?
Mam po poslednej vymene nabehanych cca 30-35 tis km (za 3 roky)...
a ty mas odkedy domontovany automat do svojej krasavice? :?: :idea: :roll:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
STATUS68
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 05 črc 2007 08:13
Bydliště: Prešov SR

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od STATUS68 »

[quote="Nimrod"]Tak jenom v kostece.
Jestliže má auto najeto oklo 150000km je nejvyšší čas na výměnu oleje v automatické převodovce. Pokud převodovka řadila dobře není nutné oddělávat vanu. Je potřeba mít nachystán olej dextron III, asi 12l....

12l ??? Neni to je trochu "moc" ? Napr v mazacom pláne Valvoline je uvedené 3l...Keď som ho kontroloval naposledy,tak mal svetlohnedú farbu a nijak zvlášť "nesmrdel"...No i tak asi vymením. Lebo keď pridám trocha viac plynu, na také razantnejšie rozbehnutie sa, tak mám pri preďovaní pocit ako keby sa auto na moment pribrzdilo a na chvíľu stratilo ťah. Keď na to "nešliapem, t.j. rozbieham sa úplne zvoľna,tak radí plynulo,že ani sa to nedá postrehnúť...
Frontera-B Limited 2,2DTI X22DTH automat
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od sowwwa »

STATUS: Jestli jsem to dobre pochopil, tak tech 12L se spotrebuje na 2 vymeny - teda presneji castecne vymeny, vsechen olej nejde vymenit bez vymontovani prevodovky.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
*pt*
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2006 16:14

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od *pt* »

sherpa píše: a ty mas odkedy domontovany automat do svojej krasavice? :?: :idea: :roll:
mam, odjakziva :grin:
a dokonca uz mam funkcne aj toto >
viewtopic.php?f=1&t=434&p=40825#p40825

:wink:
mfg

*pt*

Lexus NX200t
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Věměna oleje v automatické převodovce (Opel Frontera B)

Příspěvek od sherpa »

jaj som zabudol :-), sakra moja pamat...reset..nemam auto nemam nic :roll:
tak teraz uz potrafis aj na kraj sveta, len aby ti cerpadlo a nafta vysli :-)
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“