Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Převodovky, rozvodovky, ložiska do nich, oleje do nich, a vše ostatní, co se k nim váže, opět jakékoliv modifikace Frontera
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Vokoun »

A převodovka řadí??
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
Jirkon70
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02 črc 2010 11:10
Skype: jirkon70
Bydliště: Zlín

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Jirkon70 »

Jak myslíš řadí? Zpátečka tam jde, ruční řazení vždy jenom na jedničku, zkrátka vše jenom na jedničku (nebo dvojku,jak tu někdo psal). Snow - tedy rozjezd na 3 nejde...
Frontera B, LIMITED, 2.2DTI, 85kW automat, r.v. 2000
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

Jirkon70 píše:Tak jsem to rozpojil a převodovka skočila do nouzového režimu - rozsvítila se kontrolka. Je to tento konektor?
Jo, vypada divne ale podle umisteni je to on - tesne za volicem rychlosti. Kontrolka svitit bude, to je jasny, kdyz je ten konektor odpojenej, tak elektronika nema na funkci prevodovky zadnej vliv. Ale jestli ani potom nesla zaradit 3 nebo 4, tak to vypada na zavadu v mechanicky casti prevodovky.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Petas480 »

Chlapi, nějak se v tom ztrácim, (v těch radach) jak tahle převodovka může řadit bez elektirky, když je na tom závislá. Sice mechanicky plunžrem otevřeš kanály, kam ten olej má jít, ale jakej olej tam poteče, když neotevře ventil a ten kanál je bez tlaku, to samí je, když to přeřadí, tak ten druhej ventil má zavřít a tím zase přes složitej systém kanálů a šoupátek vypustit tlak z míst, kde už není žádoucí. Takže zjednodušeně řečeno ano s touhle převodovkou je relativně možný dojet při poruše elektriky, ale jen v omezeném a nouzovém režimu. Jinak pro info je tam mimo jiné snímač polohy řadící páky, takže bez el. můžeš ředit co chceš a tý převodovce je to úplně šumák a jediný na co pojede je R A 1 a to tak že jsou ty přechody docela tvrdý a k ničemu jinýmu jí prostě nedonutíš, i kdybys jí na kolenou prosil :lol: . ŘJ zpracovává více údajů rychlost, otáčky motoru, polohu řadící páky a polohu škrtící klapky u benz., v tvém případě polohu regulátoru otáček ve vstřikovacím čerpadle a na základě těchto info ovládá vlastní řezení a průběh jednotlivých akcí. Bavíme se tady o solenoidech 1-2/3-4 a 2-3, ale těch ventilů je tam myslim 5 akaždej má svou funkci. Jo a s tou vločkou na 3 to ber taky s rezervou, je to řečeno hodně zjednodušeně, myslim, že je to taková pomalejší 3, já nevim, jak to napsat aby to bylo srozumitelný. Prostě něco jako rozdíl mezi 1 v režimu D a jedničkou při zařazení 1(LOW) a 1-2, prostě se tam zapíná ještě jedna spojka navíc a je to vlastně taková redukovaná 1 a stejně je to s tou vločkou, taková redukovaná 3.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

Petas480: No, ono je to trochu slozitejsi, razeni rychlosti neovladaji jen ty dva solenoidy, ale taky pomerne slozitej hydraulickej obvod s hromadou ventilu (hydraulicky ovladanych, s tim uz elektronika nema nic spolecneho), jehoz jsou ty solenoidy soucasti. Elektronika urcuje jen kterou rychlost ma prevodovka zaradit, o plynulost prechodu mezi rychlostma a rozvedeni tlaku do prislusnych spojek/brzd v prevodovce uz se stara hydraulika. Cele je to navrzeno tak, ze kdyz do solenoidu nejde proud, da se porad manualne radit pomoci posuvneho ventilu ktery je v prevodovce mechanicky spojen s radici pakou - ten zajistuje i prepinani mezi parkingem (ten je zcela mechanicky), zpateckou, neutralem a rychlostmi dopredu - k tomu by ty dva solenoidy nestacily.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Petas480 »

No fakt je, že jsem to nikdy nezkoušel a ani mě to nenapadlo a nechci se hadat a ani nebudu, ale nalomil si mě natolik a teť to zajímá i mě samotnýho, že to zejtra, teda když mi vyjde čas zkusim na omě, je tam stejná převodovka, akorát je to AR 25, ve froně je AR 30, ale je tam jen malej rozdíl v měniči a některých lamelách, ale jinak je stejná. Jinak nevim, jak ty, já vyděl tuhle převodovku rozebranou, sám jsem dělal převodovku do áčkový omy, ale tam byl ještě starší model bez solenoidů, čistě hydraulická (japonec) a pak jsem dělal automat z almery tino, sice je to předokolka, ale konstrukčně a koncepčně je to stejná převodovka a u tý jsem měl do poslední pružinky rozebraný i to, jak jsem psal monstrum, což je sendvičovej hydraulickej rozvaděč a opravdu nic jednoduchýho a jak funguje parking taky vim, v omě je myslim kroužek s čelnim ozubením a u tiny byl takovej háček, jako západka. Ale pořád mam názor, že sice mechanicky otevřu řadicí pákou kanál, ale ten kanál bude bez tlaku, dokud neotevře solenoid. Jedině by to bylo plněno z druhý strany některym ventilem. Máš pravdu v tom, že elektrika nedělá plynulost řazení, ale myslim, že vše je v takovém režimu trochu jinak a taky se trochu jinak plní hydraulické akumulátory a proto říkam, že to bude škubaví a přechody budou ostrý a tak trochu se to musí prát. Ale to se dozvíme vědět brzo. Prostě je to jedno s druhym a kdyby tam ta elektrika byla zbytečná, tak by jí tam nedávali.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

No bez elektriky uz to samozrejme neni "automat", radit se da jen manualne. Tahle prevodovka uz nema odstredivej regulator pro ovladani razeni, jako mely starsi "neelektricky" typy. To razeni s odpojenymi solenoidy vpodstate odpovida tabulce rychlosti o par stranek drive, bohuzel tam chybi nekolik radku, ktery by nas zrovna zajimaly. Ctyrka v poloze D je jasna, solenoidy jsou oba OFF, takze situace uplne stejna jako s pripojenou elektronikou. Pro ostatni polohy tam uz radek OFF-OFF neuvedli, takova situace normalne nenastava. Ale opravdu plati, ze v poloze "3" bude zarazena ctyrka, v poloze "2" trojka a v poloze "1" jednicka. Prechody mezi rychlostma budou tvrdsi, to je pravda, protoze prevodovka pracuje s max. tlakem - solenoid ovladajici tlak v prevodovce je bez proudu. Docela by me zajimalo hydraulicky schema tyhle prevodovky, bohuzel to jsem nikde na netu nenasel, neni ani v servisnim manualu od ATSG.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Jirkon70
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02 črc 2010 11:10
Skype: jirkon70
Bydliště: Zlín

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Jirkon70 »

Tak jsem si pěkně početl...nicméně to vypadá, že pokud jsem vyměnil soleniody, tak závada musí být jinde než tady. Ale kde, to zjistí až servis automatů, kde to pár od čtvrtka je. Jen mám strach, abych auto nemusel prodat, abych zaplatil opravu :cry:
Frontera B, LIMITED, 2.2DTI, 85kW automat, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Petas480 »

To sowwwa:
Ja už to taky honil, ale mam pocit, že to má jen výrobce převodovek a to jen pro výrobu, páč ty rozvaděče nikdo neopravuje, jen se mění kus za kus. Taky myslim, že normální smrtelník nemá šanci se v tom vyznat, ikdyž něco o hydraulice ví, protože je to docela dost složitej systém kanálů a hlavně je tam dost vazeb nejen na přímej tok oleje, ale i na zpětnej olej od vlastních spojek. Jinak jsem se k tomu ještě nedostal, abych to odpojil a vyzkoušel a zítra taky určitě nee, musim obložit jednu nápravu na manu a pak namontovat vstřikovací čerpadlo do omy 2,5tds.

To Jirkon70:
Takže solenoidy jsou vyměněný a chová se to pořád stejně?
Byly nový, nebo staší, jen jestli jsou funkční. Jestli je máš ty původní venku, tak je můžeš vyzkoušet vzduchem . Jeden teda 1-2/3-4 je nebo má být v klidový poloze (bez proudu) zavřenej a 2-3 bez proudu otevřenej. Připoj na vzduch a na elektriku a zkus za stálého tlaku zacvakat cívkou a hned uvidíš, jestli fungujou.
V měniči bych problém nehledal a čerpadlo taky bude OK, rozvaděče taky v těchto převodovkách nějak často neodcházej, ale vyjímka potvrzuje pravidlo. Tu almeru jsem tenkrát dělal, protože necouvala a nejela na 1 low (manual 1), jinak v D,3,2 šla normálně. Problém byl REVERZ and LOW CLUTCH, kde nejdřív vylítla manžeta na pístu a následně se spálily lamely, protože se s tim skoro půl roku jezdilo.
Ale myslet na to, že auto necouvá, tak to je pakec, každou chvíly to někde někdo tlačil, nebo tahal z parkoviště :mrgreen: :mrgreen:.
Oprava vyšla na cca 11000, ale měnil jsem lamely i plechy ve více spojkách a samo komplet sada těsnění za 4500 a s měničem jsem nic nedělal.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

Tak hydraulicky schema prevodovky jsem uz nejspis nasel. Jeste jsem to nestacil poradne prohlidnout, ale ty schemata na konci tohoto dokumentu se zdaji byt kompletni - i kdyz jsem mel pocit ze tech ventilu je v prevodovce vic. Jsou tam i pekny barevny nakresy mechanicky casti.

Ke stazeni: http://www.filestube.com/05c8d3291f115c ... tails.html
K prohlizeni: http://www.scribd.com/doc/34145601/4L30E#
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Petas480
Začínající diskutér
Příspěvky: 110
Registrován: 24 led 2009 00:20

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Petas480 »

Tak to jsi frajer, žes to našel, ja se o to snažil už dřív, ale bez úspěchu. Umim ho... a taky moc dík, žes to sem hodil. Sice jsem to jen tak prolít, na víc neni čas, ale vypadá to dobře, akorát nevim, jestli je možný se v tom nějak zorientovat, aby se dal vyvodit nějaký závěr, když to nefunguje, ale to až bude čas, teť toho mam minimálně do neděle dost na práci.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od sowwwa »

Taky uz jsem to v minulosti parkrat neuspesne hledal, ale tenhle manual se asi dostal na internet teprve nedavno. Ty schemata jsou opravdu kompletni, jen trochu neprehledny, u tech ventilu neni moc dobre videt v jakym rozsahu se pohybuji a co presne oteviraji/zaviraji, ale odvodit se to da. Cekal jsem ze tam bude mnohem vic ventilu nez napr. v moji ZF 4HP20 u Peugeota, ktera je plne elektronicky rizena vc. prechodu mezi rychlostma, a ono jich tam je naopak min.

Kdyz prevodovka nefunguje, tak se stejne vetsinou musi kompletne rozebrat, a pak uz se pricina ukaze sama, at uz jsou to sjety lamely nebo ocesanej prevod. Malokdy je problem primo v hydraulice. I kdyz nekde jsem cetl, ze u 4L30E hodne odchazi regulator tlaku na pumpe, spojky pak nemaji dostatecny tlak a prokluzujou. Prodava se na to nejaka opravna sada, ale v nasich podminkach asi bude jednodussi sehnat celou tu cast prevodovky (kryt menice s pumpou) a vymenit kus za kus.
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Uživatelský avatar
Jirkon70
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 02 črc 2010 11:10
Skype: jirkon70
Bydliště: Zlín

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Jirkon70 »

tak převodovka je prý v háji. Ještě mi přesně dají vědět, co se stalo a vyčíslí škody :mrgreen:
Frontera B, LIMITED, 2.2DTI, 85kW automat, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 243
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Letovice

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Standa27Cepec »

Když to tady čtu, tak dám taky pár řádku do pranice!
Na začátku listopadu, jsem jel na technickou do Kunštátu a normálně mě nechtěl udělat emise, že prý když mě to bude držet pod krkem, aby
naměřil hodnoty, tak mě můžou z hořet lamely a kdesi cosi? Setkal jste se s tím někdo?
fronťák 2,2 dti r.v.2000 B AUTOMAT podložky pod kola 33mm+zvednuto o 6cm
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Porucha řazení automatické převodovky u Frontery B

Příspěvek od Slaava »

Hele, já automatům nerozumím a ani jim nechci rozumět (ani sem s ním nikdy nejel a nejspíš bych to ani neuměl) ale přidám taky dvě pochybný informace:

- První známej má automat v Audi A6 a na technický před dvěma rokama byl a normálně mu to huntovali na stopadesátosmtisíc otáček po dobu tří měsíců, tak jak to na emisicíh dělaj. Je fakt, že za nějaký dva měsíce mu odešla převodovka (vydřený mazací čerpadlo a odešlej hydroměnič) ale souvislost bych v tom neviděl, protože "divný řazení" se u toho povozu objevovalo už předtím.
- Druhej známej má fotříka, kterej má automat v nějakým Francouzovi (nevzpomenu si, co je to zač) a ten tam prej má omezovač otáček, kterej tě nenechá huntovat motor bez zařazenýho kvaltu. Na emisích ještě nebyl ale samotnýho by mě zajímalo, jak je budou dělat. Auto asi budou muset vyheverovat a tůrovat normálně s kvaltem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Odpovědět

Zpět na „PŘEVODOVKA“