Stránka 1 z 15

Zaseklé přední brzdy, porucha vývěvy a HLAVNĚ HRUBO HLÁŠEK!

Napsal: 19 pro 2006 18:09
od HUJER 4x4
Hoši,dneska mě zastavil nějakej týpek a že má Fronteru (nějakej z Krumlova),a má problém z brzdama,odkázal jsem ho sem,ale že nemá niternet,a že prý mu to nějak blbě brzdí,že prý má dlouhej krok,někdy prý prošlápne až na zem a že prý při zatáčení na místě mu pedál ztvrdne a téměř nejde sešlápnout,tak jsem mu řekl,ať mrkne na podtlak co jde od altíku,prý mu nepomohlo ani odvzdušnění,tak snad jsem mu neřek kravinu,ale nic jinýho mi nenapadlo,neřešili jste to někdo?Já se nikdy s něčím podobným nesetkal,tak nevím co by to mohlo bejt? :x ,V,to jen tak ze zvědavosti,že mi to leží v hlavě

Re: dotázek k brzdám

Napsal: 19 pro 2006 18:31
od Rosta
vojtech.kloud píše:Hoši,dneska mě zastavil nějakej týpek a že má Fronteru (nějakej z Krumlova),a má problém z brzdama,odkázal jsem ho sem,ale že nemá niternet,a že prý mu to nějak blbě brzdí,že prý má dlouhej krok,někdy prý prošlápne až na zem a že prý při zatáčení na místě mu pedál ztvrdne a téměř nejde sešlápnout,tak jsem mu řekl,ať mrkne na podtlak co jde od altíku,prý mu nepomohlo ani odvzdušnění,tak snad jsem mu neřek kravinu,ale nic jinýho mi nenapadlo,neřešili jste to někdo?Já se nikdy s něčím podobným nesetkal,tak nevím co by to mohlo bejt? :x ,V,to jen tak ze zvědavosti,že mi to leží v hlavě
mohl by mit treba zaeklej jeden brzdic. Ty vodici cepy se moc rady zatuhnou a pak to brzdi fakt nahovno. Jestli ma dost kapaliny a posilovac taky jede dobre, pak jen rozebrat predni brzdy, vycistit, pripadne vymenit gumicky, vhodne plochy namazat a pak to bude zase v okeju...

Napsal: 19 pro 2006 18:37
od HUJER 4x4
Co já vím,co s tím má,jen by mě to zajímalo,no to by mu jedno kolo nebrzdilo,to by ale asi někam tahlo ke straně,né?

Napsal: 19 pro 2006 18:47
od Rosta
vojtech.kloud píše:Co já vím,co s tím má,jen by mě to zajímalo,no to by mu jedno kolo nebrzdilo,to by ale asi někam tahlo ke straně,né?

no me to ani ke strane netahlo. Ale sezralo mi to jeden predni kotouc az na ty prepazky vzduchovyho chlazeni. Tak jsem to pak radsi spravil. ALe netvrdim, ze je to toto 8)

Napsal: 19 pro 2006 18:57
od HUJER 4x4
A jakou jsi měl spotřebu destiček,to tak sadu na tejden? :D

Napsal: 19 pro 2006 19:14
od Rosta
.... Kotouc to odsral a desky taky. Kdybych je menil driv, tak jsem si vsiml ze je to zasekly, ale proste nebyl cas. A hlavne ani duvod. Vubec to neslo poznat a hlavne ani citit, ze se to pali. A najednou to prestalo brzdit. Tak jsem zacal hledat. Opravoval jsem to asi 4-5 dni po tom, co to auto proste prestalo brzdit. Ale tech par dni, to byl docela horor :lol:

Napsal: 19 pro 2006 19:25
od HUJER 4x4
Jo se stává,ale stejně je mi to divný,když vemu váhu auta,rozměr kola,jako že ti to nikam netahlo,když jsi brzdil na tři kola :D ,ale on řikal,že se mu nějak propadá pedál a něco s tím podtlakem,že jak párkrát zatočí na místě,tak že mu pedál ztvrdne,a to by asi nemělo,ikdyby měl jedno kolo zarezlý,nevím vůbec jak je to tam propojovaný,já měl kdysi Nissana a stalo se mi,že mi nešel posilovač,byla vypadlá hadička od podtlaku k posilovači brzd,ale spíš mi vrtá hlavou co má s těma brzdama společný tan posilovač řízení? :shock: :idea: ,to mi na tom nějak nesedí :D

Brzdy

Napsal: 20 pro 2006 21:37
od Nimrod
Nepíšeš jakej je to typ Frontery. Mohlo by jít o vadu na podtlaku a nebo ještě zátěžovej regulátor na zadní nápravě. Ale těžko radit pokud není známo víc údajů.

Křížový výslech

Napsal: 20 pro 2006 21:51
od Slaava
vojtech.kloud píše:Jo se stává,ale stejně je mi to divný,když vemu váhu auta,rozměr kola,jako že ti to nikam netahlo,když jsi brzdil na tři kola :D ,ale on řikal,že se mu nějak propadá pedál a něco s tím podtlakem,že jak párkrát zatočí na místě,tak že mu pedál ztvrdne,a to by asi nemělo,ikdyby měl jedno kolo zarezlý,nevím vůbec jak je to tam propojovaný,já měl kdysi Nissana a stalo se mi,že mi nešel posilovač,byla vypadlá hadička od podtlaku k posilovači brzd,ale spíš mi vrtá hlavou co má s těma brzdama společný tan posilovač řízení? :shock: :idea: ,to mi na tom nějak nesedí :D
Zeptej se ho na tohle:

- jestli na ten dlouhej chod pedálu nepomůže dvojtý sešlápnutí
- jestli, když na místě zatočí a brzda zatuhne, nepomůže když hnedka potom na neutrál vytočí motor na alespoň 2.500 otáček
- jestli mu poměr brždění nevychází výrazně ve prospěch zadní nápravy (na STK mu to za pade změří nebo to může poznat podle toho, že auto de snadno do smyku ale nemá tendenci jít do hodin)
- co je to za auto (motor a tak)

Každopádně bych doporučoval rozebrat a vyčistit přední brzdy, hlavně kvůli těm vodicím čepům, co psal Rosťa.

Napsal: 20 pro 2006 21:57
od HUJER 4x4
Jo,něco takovýho řikal,že když zatočí,tak že mu ten pedál ztvrdne,na to jsem mu řikal ať mrkne na ten podtlak,to ostatní nevim,no chce ten hlavní brz válec,já netušim,protože s timhle jsem se ještě nesetkal,nebo myslíš,že mu to blbne někde jinde?Je to 2.3 TD,někde kolem 92,víc nevim

Vývěva

Napsal: 20 pro 2006 22:16
od Slaava
vojtech.kloud píše:Jo,něco takovýho řikal,že když zatočí,tak že mu ten pedál ztvrdne,na to jsem mu řikal ať mrkne na ten podtlak,to ostatní nevim,no chce ten hlavní brz válec,já netušim,protože s timhle jsem se ještě nesetkal,nebo myslíš,že mu to blbne někde jinde?Je to 2.3 TD,někde kolem 92,víc nevim
No nevím, podle mě tohle válcem nebude. Podle mě má asi vylítanou vývěvu. Ať zkusí to vytočení na neutrál.

Na pivo by v pátek nešel?

Napsal: 21 pro 2006 07:12
od patas
no me to zase dela to ze kdyz scipnu motor a ted v tomhle pocasi prijdu treba za pul hodky tak nez nastartuju tak mi sviti kontrolka brzdy.Pedal je tvrdej jak sutr ale po nastartovani to zacne chodit normalne.Taky budu hledat kde je co ale vubec netusim :-) Jinak tu story s brzdama mi vcera rosta licil to muselo bejt docela maso :-) :-)

Napsal: 21 pro 2006 14:43
od HUJER 4x4
A na ten neutrál by mu to mělo chodit,jak?

Napsal: 21 pro 2006 15:10
od HUJER 4x4
Tak mu to dělá asi toto: má dlouhej krok,ale když na to hupne,tak jdou kola do smyku,takže mu to "nějak" brzdí,ale když jakoby našlape,tak pedál má chvíli dobrej chod,ale zase auto brzdit moc nechce,a když ho chvilku podrží,tak se mu postupně propadá a s tím točením,tak když zatočí párkrát na místě,tak pedál ztvrdne ale auto téměř nebrzdí a když přidá volnoběh,tak mu pedál zase změkne,jako předtím.....no,tak co to je,páni odborníci??? :lol: ,no v každým případě to má na píču a já bych se s tím asi bál jezdit,on tvrdí,že po lese to zatím vždycky nějak ubrzdil :shock: ,co říkal,tak to má bez čísel,jenom po lese,na pifko se mu do CB moc nechce :(

Brrrrrrrrrrrrrrrrrzdy

Napsal: 21 pro 2006 17:54
od Slaava
vojtech.kloud píše:...na pifko se mu do CB moc nechce :(
Bábovka.

Tak sem myslel, že je to buďto vývěvou, propouštějícím hlavním válcem, zaseklejma paknama nebo zátěžovým ventilem. A ono to budou asi všechny tyhle věci:

Když točí kolama na fleku, tak mu nejspíš spadnou otáčky a od olejovýho filmu se odtrhnou lopatky rotoru vývěvy a systém se zavzdušní. Při protočení motoru se zvýší odstředivá síla, která lopatky ve vývěvě tlačí na stator a v systému je zase podtlak. Takže je to jasně vývěvou. Chce to ale prubnou i zpětný ventil v podtlakovým okruhu.

Ten chod je způsobenej nejspíš zaseklejma vodícíma třmenama předních brzd. Oprava je jednoduchá: rozebrat, vyčistit, odříznout nebo vytáhnout autogenem. Za určitejch okolností se tím dá vysvětlit i to pozvolný propadání pedálu. Takže hlavní válec může bejt v pohodě.

Pokud to jde do smyku hlavně zadkem, může to bejt zátěžovej ventil pod kufrem. Nezvedal to?