Odvzdušňovací šrouby brzd, výroba potrubí, pertlovací sada
- DAN
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 212
- Registrován: 01 zář 2005 14:18
- Bydliště: HK
Odvzdušňovací šrouby brzd, výroba potrubí, pertlovací sada
Zdravim, netusite cim by se daly nahradit odvzdus. srouby
na predni brzdy u Acka. Firmy s autodily se tim neobtezuji a
OPEL na objednavku cca 200.- za 1 ks !!!!!!! - sem snad spad z visne ...
Pres zavit jsem na tom rezu nameril cca 7mm ale delku a provedeni nevim. Nejakej typ nemate ?
Dik
na predni brzdy u Acka. Firmy s autodily se tim neobtezuji a
OPEL na objednavku cca 200.- za 1 ks !!!!!!! - sem snad spad z visne ...
Pres zavit jsem na tom rezu nameril cca 7mm ale delku a provedeni nevim. Nejakej typ nemate ?
Dik
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Ventilky :?:
Zarezly ti nebo co se stalo
Tenhle šroubek je řešenej jako ventil, závit je jen nahoře, dole je menší průměr, zakončenej kuželem, kterej dosedá do inverzního tvaru v čelistech a utěsňuje tak svou částečnou deformací brzdovej okruh. Odpouštěcí/odvzdušňovací kanálek začíná dirkou nad kuželem a potom vede osou šroubku a končí nahoře bambulózním tvarem, na kterej se dává z hygienických důvodů gumová šprcka. Po povolení ventilku se tak brzdovka nemusí drát ven závitem a vesele a čile odtéká kanálkem.
Ventilky bejvaj součástí opravnejch sad čelistí, samostatně jsem je nesháněl. Teoreticky by byla možná samovýroba ze šroubu. Chce to ale vlastní soustruh nebo hodně dobrýho známýho se soustruhem - je to totiž pěkná mamlasárna tak pro hodináře. Lepší je to potom asi vzít u Adama Opela.
Zkus je vyndat a vyčistit. Měly by se dál ale sehnat i samostaně.
Tenhle šroubek je řešenej jako ventil, závit je jen nahoře, dole je menší průměr, zakončenej kuželem, kterej dosedá do inverzního tvaru v čelistech a utěsňuje tak svou částečnou deformací brzdovej okruh. Odpouštěcí/odvzdušňovací kanálek začíná dirkou nad kuželem a potom vede osou šroubku a končí nahoře bambulózním tvarem, na kterej se dává z hygienických důvodů gumová šprcka. Po povolení ventilku se tak brzdovka nemusí drát ven závitem a vesele a čile odtéká kanálkem.
Ventilky bejvaj součástí opravnejch sad čelistí, samostatně jsem je nesháněl. Teoreticky by byla možná samovýroba ze šroubu. Chce to ale vlastní soustruh nebo hodně dobrýho známýho se soustruhem - je to totiž pěkná mamlasárna tak pro hodináře. Lepší je to potom asi vzít u Adama Opela.
Zkus je vyndat a vyčistit. Měly by se dál ale sehnat i samostaně.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Jo
Jo, sou.Martin Dudík píše:Ty by snad měly být obsaženy v opravné sadě na hydrauliku brzd.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 613
- Registrován: 27 čer 2006 06:52
re
slaava napsal :
Tenhle šroubek je řešenej jako ventil, závit je jen nahoře, dole je menší průměr, zakončenej kuželem, kterej dosedá do inverzního tvaru v čelistech a utěsňuje tak svou částečnou deformací brzdovej okruh. Odpouštěcí/odvzdušňovací kanálek začíná dirkou nad kuželem a potom vede osou šroubku a končí nahoře bambulózním tvarem, na kterej se dává z hygienických důvodů gumová šprcka. Po povolení ventilku se tak brzdovka nemusí drát ven závitem a vesele a čile odtéká kanálkem.
otazka:
je možné,že když se ucpou tyhle odvzdušňovací ventilky, že vytvořený tlak někde něco jiného protrhne.
Začala mi na prave přední straně nad kolem vytekat brzdovka z takového ,,krychloidu" ( omlouvám se - nevím jak to líp popsat )
a před nastřikem spodku mi to nic nedělalo ani po bodyliftu .......
prosím radte
díky
h.
Tenhle šroubek je řešenej jako ventil, závit je jen nahoře, dole je menší průměr, zakončenej kuželem, kterej dosedá do inverzního tvaru v čelistech a utěsňuje tak svou částečnou deformací brzdovej okruh. Odpouštěcí/odvzdušňovací kanálek začíná dirkou nad kuželem a potom vede osou šroubku a končí nahoře bambulózním tvarem, na kterej se dává z hygienických důvodů gumová šprcka. Po povolení ventilku se tak brzdovka nemusí drát ven závitem a vesele a čile odtéká kanálkem.
otazka:
je možné,že když se ucpou tyhle odvzdušňovací ventilky, že vytvořený tlak někde něco jiného protrhne.
Začala mi na prave přední straně nad kolem vytekat brzdovka z takového ,,krychloidu" ( omlouvám se - nevím jak to líp popsat )
a před nastřikem spodku mi to nic nedělalo ani po bodyliftu .......
prosím radte
díky
h.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Chčije brzdovka, chčije a chčije
Brzdovka (popř. s bublinkama) těmahle kanálkama odtýká jenom při odvzdušňování a tudíž jenom pod malým tlakem. Pokud jsou neprůchodný, tak si brzdovka po povolení odvzdušňovacího ventilu najde cestu ven krz vůle v závitu ventilu po jeho povolení. Pokud je ventil řádně utažen (a nepřetažen), tak jeho sedlo těsní spolehlivě.
Největší tlak v potrubí a vlastně v celém okruhu za pracovním pístem hlavního brzdového válce tak vzniká při brždění, tedy při jeho kompletní těsnosti za provozu.
Ten kvádřík, co popisuješ, je jenom rozdělovací kostka. Něco jako rozbočka do zásuvky. Pokud z ní chčije brzdovka, tak sundej pravý přední kolo a odhrň zástěrku podběhu a když budeš mít takhle pěknej výhled na tuhle kostičku, tak někoho posaď za volant ať ti vší silou zmáčkne brzdy. A koukej odkud to chčije. Pokud to bude z nějaký příruby, tak ji dotáhni, pokud to bude z kostky a ta je tudíž prasklá, tak si v řiti. Repliku ale určitě seženeš, jenom to bude vopruz. Nejspíš to ale bude nějaká příruba jedné ze tří trubiček. Pokud by to utažení nevyřešilo, popř. ještě zhoršilo, tak by si musel příslušnou trubici vyměnit. Pokud to bude ta třímetrová směrem dozadu, tak potěš koště (třeba orální stimulací - záleží na tobě, co tě napadne).
Lovu zdar, ogare!
Největší tlak v potrubí a vlastně v celém okruhu za pracovním pístem hlavního brzdového válce tak vzniká při brždění, tedy při jeho kompletní těsnosti za provozu.
Ten kvádřík, co popisuješ, je jenom rozdělovací kostka. Něco jako rozbočka do zásuvky. Pokud z ní chčije brzdovka, tak sundej pravý přední kolo a odhrň zástěrku podběhu a když budeš mít takhle pěknej výhled na tuhle kostičku, tak někoho posaď za volant ať ti vší silou zmáčkne brzdy. A koukej odkud to chčije. Pokud to bude z nějaký příruby, tak ji dotáhni, pokud to bude z kostky a ta je tudíž prasklá, tak si v řiti. Repliku ale určitě seženeš, jenom to bude vopruz. Nejspíš to ale bude nějaká příruba jedné ze tří trubiček. Pokud by to utažení nevyřešilo, popř. ještě zhoršilo, tak by si musel příslušnou trubici vyměnit. Pokud to bude ta třímetrová směrem dozadu, tak potěš koště (třeba orální stimulací - záleží na tobě, co tě napadne).
Lovu zdar, ogare!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
kostka jde použít i z jiných aut, je to jak psal Slaava jen rozbočka...Zkoukni si stav všech trubek, aby nebyly shnilé,dočkal by ses se svým broučkem nemilého překvapení...Navíc jestli ti brzdový válec brzdí ale propouští okruhy(to se může stát mě se to stalo u Ducata) tak jsi najednou jako neřízená střela.Jak zjistíš za jízdy úbytek brzdného účinku, snaž se co nejrychleji někde zastavit...přeci jen to není tráboš abys ubrzdil podrážkou.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrzdy
Kdo ti to nakukal? To je sprostá pomluva. Nejdůležitější jsou velký gumy!!!honzík píše:...brzdy prej jsou docela důležitý...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 613
- Registrován: 27 čer 2006 06:52
re
tak to zajisté,sire
a taky velké sykovky na povolení malého šroubu
byla praskla ta nejmenší trubička u toho rozbočovače a rezem takřka neviditelná - takže nastoupila práce s půlmetrovými kleštěmi
jak říkám - mám rád svojí práci
taky jsem sundaval manžetu ale bez stahovaku jsem se nedostal ani přes druhý level ................
h.
a taky velké sykovky na povolení malého šroubu
byla praskla ta nejmenší trubička u toho rozbočovače a rezem takřka neviditelná - takže nastoupila práce s půlmetrovými kleštěmi
jak říkám - mám rád svojí práci
taky jsem sundaval manžetu ale bez stahovaku jsem se nedostal ani přes druhý level ................
h.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 16 kvě 2005 20:40
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Ahoj všici.
K odvzdušnovacím šroubům- v Auto kely stojí na Fronteru 60 Kč/kus, zřejmě se dá použít i z jiného auta musel by se přeměřit závit a porovnat v nějaký prodejně kde není vše na objednávku. Při strženém závitu v těle brzdy lze přeříznout na jakýkoliv závit a použít obyčejný šroub, pod který se vloží ocelová kulička z ložiska. Rozdělovací kostky a trubky na Fronteře se dají nahradit ze škody Favorit i 120-mají stejné závity. Upravit nebo vyrobit trubku na míru nebo vyměnit pouze její část a napojit umí každá menší autodílna. Na tyto opravy se prodává malá sada, se kterou se dají lisovat nové konce a spojovat trubky přímo na autě. Kodl
K odvzdušnovacím šroubům- v Auto kely stojí na Fronteru 60 Kč/kus, zřejmě se dá použít i z jiného auta musel by se přeměřit závit a porovnat v nějaký prodejně kde není vše na objednávku. Při strženém závitu v těle brzdy lze přeříznout na jakýkoliv závit a použít obyčejný šroub, pod který se vloží ocelová kulička z ložiska. Rozdělovací kostky a trubky na Fronteře se dají nahradit ze škody Favorit i 120-mají stejné závity. Upravit nebo vyrobit trubku na míru nebo vyměnit pouze její část a napojit umí každá menší autodílna. Na tyto opravy se prodává malá sada, se kterou se dají lisovat nové konce a spojovat trubky přímo na autě. Kodl
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 16 kvě 2005 20:40
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
http://www.renovace.axis4.cz/
http://www.autodomin.cz/index347d.html? ... ky&lang=cz
http://shop.internetshopping.cz/index.p ... 73704ffcf9
Jen namátkou odkazy na pertlovačku trubek a dílny
http://www.autodomin.cz/index347d.html? ... ky&lang=cz
http://shop.internetshopping.cz/index.p ... 73704ffcf9
Jen namátkou odkazy na pertlovačku trubek a dílny
- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
Jinak firma, která udělá jakoukoliv trubku dle předlohy či katalogu sídlí v Petřvaldě na severní moravě. Nevím, zda se to bude někomu hodit, každopádně tady je telefon: 608 828 183.
PS: Kodl mě předběhl....
PS: Kodl mě předběhl....
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...