Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Brzdový systém všech modifikací Frontera.
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Příspěvek od DAN »

Navazuji na clanek o vymene zadniho brzdoveho potrubi ze dne
7.8.2004 od Nimroda. Bohuzel me postihlo to same, tak jsem se jen chtel optat na ty detaily ohledne zavitu (je vsude stejny ?)a sedla trubek. Srouby jsou vsude dost zarezly - opravdu se tam vejde hasak, toho mista je tam dost malo ... :(
Jeste dotaz na ohybani trubek - predpokladam, ze jsou zelezny,
jdou ohybat i do krouzku jako ty origos ?

Dik za nejake dalsi info.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Brzd trubky dlouhé

Příspěvek od Slaava »

Zrovna dělám to samý (já momentálně dělám teda asi všechno). Dobrej je na to klíč na převlečný matice (velikost 10) ale taky ve všech případech nepomůže. Normální klíč je na hovno (udělá ti z matice válec), hasák je na některý místa moc velkej. Pokud očešeš šestihran na matici, tak je lepší trubku ustřihnout, holendr (převlečnou matici) vyndat i s objektem v kterým drží a pokusit se jej povolit ve svěráku. Mě se jeden podařilo přetrhnout a to byl konec (naštěstí to bylo v hadici, tak tu sem koupil novou) na druhej sem namlátil hvězdicovej, dvanácticípej ořech velikost 10 a pak sem to povolil ráčnou. Samozřejmě doporučuju klasický sajrajty na zahnilý cajky (WD, brzdovka), i když kolikrát mi to připadalo jenom jako placebo.

Trubky sou ocelový, holendry jsou všechny stejný (M10, jemný stoupání, klíč je irelevantní ale na brzdách sem zatím viděl jenom desítku, na spojce jsou i nějaký dvanáctky), sedla taky, trubky sem si ohejbal sám a podařilo se mi na nich udělat i takový ty dilatační kličky.

V metráži ti to udělaj v každým slušným servisu pomalu na počkání. Pokud je člověk kutil, tak se dá koupit i pertlovací souprava.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Brzdy

Příspěvek od Slaava »

...mimochodem: nějak sem si zapomněl označit která trubka kam vede a to už je mám venku :oops:

Poraďtě prosím která patří do který díry u zátěžovýho ventilu. Jedná se o ty dlouhý obludy - jedna vepředu začíná v takový rozdělovací kostce, druhá vede přímo od brzdového válce přes takovou kulatou spojčičku. Obě tedy končí vzadu ve ventilu ale která v který díře?

Díky, soudruzi! :D
brzdy_trubky.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

zátěžák

Příspěvek od Nimrod »

Ententýky dva špalíky čert vyletěl z elektriky........ Asi tak něják jsem to dělal já a samozřejmě jsem je dal opáčně. Bohužel jsem si to nepoznačil a nepamatuji si to již. A vté spleti trubek pochybuju že bych to našel pokusit se o to můžu ovšem až příští týden po dovolené.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Obráceně

Příspěvek od Slaava »

Co to dělalo, když si to měl prohozený?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

Pokud to nemam nekde prekrizeny, tak z "kosticky" od predniho okruhu to jde do spodni diry toho zatezoveho ventilu.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Díky

Příspěvek od Slaava »

DAN píše:Pokud to nemam nekde prekrizeny, tak z "kosticky" od predniho okruhu to jde do spodni diry toho zatezoveho ventilu.
Super, tohle sem chtěl slyšet - díky!
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

brzdove trubicky

Příspěvek od DAN »

Problem - v HK mi neni nikdo schopen vyrobit ty koncovky
na trubicky. A "temovat kladivem" se mi to nechce. Dostal jsem ale typ, ze pry na Acko pasuji delkove trubky ze 120 a jedna stoji cca 100.- je to mozny ?
Odrazujeme me ale to rovnani a pak ohybani. Nemate nekdo
nejaky typ. Takova prkotina ale prece si nebudu kupovat
priptavek na trubky ... :( , to uz bych si taky mohl poridit slevarnu a vyrabet trubicky .....

Dik
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Š trubičky

Příspěvek od Slaava »

Co jsem viděl potrubí na Škodovky u nás v ČB, tak maj stejný převlečný matice ale jiný sedla. U nás je prodávaj v dlouhým provedení stočený do kruhu, ohyb se dělá na místě. Na ohejbání sem používal jako příprvky "co bylo po ruce".
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
DAN
Začínající diskutér
Příspěvky: 212
Registrován: 01 zář 2005 14:18
Bydliště: HK

Příspěvek od DAN »

Tak jsem sehnal jednu firmu v Praze - delaj je na pockani a jednu v Pardubicich, tam do druheho dne. Tak snad to bude OK.
Jeste jsem zvedav jak pujdou odvzdusnovaky a ta prevl. matka na trubce co jde do gumove brz. hadice, vypada dost rezata.
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Brzdove potrubie

Příspěvek od SulakOndrej »

Prosim, vie mi niekto poradit ako su napojene Brzdove trubky na 2,5TDS (tie dlhe co idu popod cele auto), V predu su vyvedene za spolujazdcovim kolesom, vyvody su vedla seba a v zadu za kolesom su nad sebou. podarilo sa mi to rozobrat bez toho aby som si poznacil ktora kam vedie.
V predu prvy vyvod (blizsie k prednemu narazniku) vedie popod auto do zadneho spodneho vyvodu?
a predny druhy vyvod (blizsie k oknu) vedie popod auto k hornemu vyvodu?
Dovod rozobratia bol ulomenie prehrdzavenej trubky, vymenil som ich za medenne. Neviem ake by malo nasledky zamena vyvodov tychto trubiek... Esce to nemam spojazdnene, pretoze menim aj prachovky a valceky v strmenoch, ktore mi pridu az zajtra, tak nemozem odskusat co som porobil.....
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Příspěvek od Slaava »

To bude asi to samý jako sem řešil já výše.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Příspěvek od SulakOndrej »

Diki moc Slaavo, ja uz to nechapem, hladal som tu vcera hodinu aj pomocou "Hladat" a nic o trubkach som tu nenasiel, tak som zalozil tema a teraz to tu mam prestahovane... Ale diki za pomoc vyzera to ze je to tak isto ako 2,3TD Predna dolu a zadna hore
Ale zaujimalo by ma co to robi ak su prehodene, pretoze do toho zadneho ventilu idu 2 trubky a od ventilu ide len jedna trubka ktora sa az potom rozdeli na Lave/prave koleso
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
SulakOndrej
Začínající diskutér
Příspěvky: 292
Registrován: 05 říj 2010 16:52
Bydliště: SK - Sered

Re: Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Příspěvek od SulakOndrej »

Ešte to mam rozhadzane, tak by sa to popripade dalo skisit ale priznam sa ze sa mi do toho nechce, uz ma to auto vazne serie :evil: pretoze za 7 mesiacov co ho mam bolo 7tyzdnov rozhadzane a opravovalo sa.... jedine scastie ma, ze ked "ide" tak dostava naozaj zabrat a nevymenil by som ho za nic co by som si po financnej stranke mohol dovolit....
Firemna Fobia 1,2TSi
+ rybarska Felicia Combi 1,3i...
ex- Frontera A 2,5Tds, 5dv, predana pri 276 000km a stale posluchala...
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Brzdové potrubí, jeho výroba a zapojení u zátěžového ventilu

Příspěvek od Janeš Petr »

ŠulákOndrej píše: Ale zaujimalo by ma co to robi ak su prehodene, pretoze do toho zadneho ventilu idu 2 trubky a od ventilu ide len jedna trubka ktora sa az potom rozdeli na Lave/prave koleso
stalo by se to, že bys měl fronteru s jednookruhovým brdovým systémem :lol: , kde by ti původní přední okruh ovládal i zadní brzdy ale poznal bys to hned - měl bys docela krátky krok pedálu, protože kapalina v zadním blbě zapojeném okruhu by byla prakticky nestlačitelná ( tlačil bys ji jen do prostoru ovládacího pístku zátěžáku, který nemá skoro žádný pohyb ) ale auto by přesto brzdilo až po našlapání, protože pístek zapojeného okruhu brzd by neměl na jedno sešlápnutí dostatek kapaliny, aby vytlačila pístky na všech čtyřech kolech .
Odpovědět

Zpět na „BRZDY“