Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Jaká závada může být na brzdách??
ty pořád nechceš slyšet to, že něco jiného je při monáži vytlačit vzduch z celé délky díry ( to určitě pár kubickejch centimetrů bude ) a něco jiného je vytlačit vzduch při pohybu vykonaném při brždění - cirka 0,1 mmVokoun píše:Když jsem chtěl přes tu prachovku zasunout na doraz, tak jsem musel překonávat značný odpor. Když jsem ho pusti, sám okamžitě vyjel do zhruba poloviny.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Já tě chápu od začátku - prostě ti ty vodicí čepy (nebo jeden z nich, to už je jedno) fungovaly jako pumpička a nedovolovaly ti volenej pojezd plovoucího brzdovýho třmenu. Nerozumím ale tomu, proč k tomu vůbec docházelo. Za normálního provozu je posun třmenu tak malej, že ta minimální zeměna objemu v prostoru díry čepu by nevygenerovala takovej tlak aby se to vůbec projevilo na chodu brzdy. Ten přetlak ti tam vznik jenom jak si to sesadil ale dlouhodobě by se tam neudržel. Áčko to má evidentně vyřešený jinak, protože u něj jsou ty gumový manžety co kryjou čepy každá jiná (jestli se nepletu) a případný přetlak podle mě může odcházet z horního čepu zadní plechovou zátkou s gumovým špuntem. Ale podle mě fakt ten tlak nemůže bejt tak zásadní a neudrží se ti tam tak dlouho. Podle mě si tím přehazováním součástek jenom náhodou odstranil závadu, která skutečně způsobuje to přizasekávání. Klasicky to bejvá blokování brzdičů na vadných čepech. Čepy pak stačí prohodit nebo jinak utáhnout (takže pak míří jinam) a brzda chodí jinak než před demontáží.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Jaká závada může být na brzdách??
to si piš že nemůže, krok je plus mínus blecha prd, jinak bys destičky omlátil o kotouč šíleným způsobem.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Hoši, prostě a jednoduše, zkoušel jsem to a vyšlo to tak, že horní sjem dal do spodních a spodní do horních a je to v cajku Kurva copak je mi 20 let, abych měl potřebu na sebe upozorňovat něčím v čem nejsu kovanej
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Jaká závada může být na brzdách??
tohle se mi dělo při bublině vzduchu v pístku. To byla závada na zabití. Taky když bylo třeba pístek přetěsnit. Jo Pažout, ten mi dával
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Jaká závada může být na brzdách??
To ti věřím A vono totiž i zdánlivě malej přetlak na tom trnu se pochpitelně přenesl a vnější destičku a s ohledem na její ploch ........farmář píše:tohle se mi dělo při bublině vzduchu v pístku. To byla závada na zabití. Taky když bylo třeba pístek přetěsnit. Jo Pažout, ten mi dával
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Petas480
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 110
- Registrován: 24 led 2009 00:20
Re: Jaká závada může být na brzdách??
No, tak mam pocit, že se tady ten problém bude ještě dříve nebo později řešit , páč tohle vypadá na oválný díry ve třmenu a děje se tam to, že když šlápneš na brzdu, tak se třmen nepatrně zkříží a zůstane po odbrždění viset, stačí do něj většinou klepnout něčim tvrdym, třeba nástavcem od goly dírou v disku a on povolí. Je možný, že po přehození čepů ti to dá nějakej pátek pokoj, ale tlakem v manžetě vodícího čepu to fakt není, to jenom svědčí o tom, že jedna díra je v pohodě a druhá vyběhaná a tím přehozením čepů máš teď vůli na obou stejnou a bude to fungovat jen do té doby, než se to vymačká víc a pak se to nebude odbržďovat vůbec. Osobní zkušenost.
Jo a ještě jedna věcička, japončíci dávaj k manžetám na pístky i ty vodící čepy silikonovou vazelínu a ta tam vydrží fakt dlouho, když jsou v pohodě ty prachovky (manžetky), v pondělí jsem dělal subaru a taky tam ta vazelínka byla. Všechny ostatní vazelíny a oleje ty manžety akorát ničí a jsou náchylný na poškození a pak praskaj.
Jo a ještě jedna věcička, japončíci dávaj k manžetám na pístky i ty vodící čepy silikonovou vazelínu a ta tam vydrží fakt dlouho, když jsou v pohodě ty prachovky (manžetky), v pondělí jsem dělal subaru a taky tam ta vazelínka byla. Všechny ostatní vazelíny a oleje ty manžety akorát ničí a jsou náchylný na poškození a pak praskaj.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Jo, koupil jsem na to extra lubrigant na hydr. části brzd.Petas480 píše:Jo a ještě jedna věcička, japončíci dávaj k manžetám na pístky i ty vodící čepy silikonovou vazelínu a ta tam vydrží fakt dlouho, když jsou v pohodě ty prachovky (manžetky), v pondělí jsem dělal subaru a taky tam ta vazelínka byla. Všechny ostatní vazelíny a oleje ty manžety akorát ničí a jsou náchylný na poškození a pak praskaj.
A jak si to potom řešil?Petas480 píše:...tohle vypadá na oválný díry ve třmenu a děje se tam to, že když šlápneš na brzdu, tak se třmen nepatrně zkříží a zůstane po odbrždění viset...
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Petas480
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 110
- Registrován: 24 led 2009 00:20
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Řešení jsou 2 jeden třmen jsem vyhodil a dal jinej a druhej jsem opravil - vyvrtal, vystružil, vyrobil a zalisoval pouzdro a zase vystružil a samozřejmě nový čepy. Ale nebylo to na fronteře a nevim, kolik masa je u froni. U omegy to bylo v pohodě.
Frontera 2,3TD r.v.1992, Omega 2,5i V6 r.v.1997
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Jo brachu, až na to přijde, myslím to přijde + - na stejnoPetas480 píše:Řešení jsou 2 jeden třmen jsem vyhodil a dal jinej a druhej jsem opravil - yvrtal, vystružil, vyrobil a zalisoval pouzdro a zase vystružil a samozřejmě nový čepy. Ale nebylo to na fronteře a nevim, kolik masa je u froni. U omegy to bylo v pohodě.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
Dotaz, kolegové: U Frontery A jsou v třmenu díry pro horní vodicí čepy rovnou v litině nebo je tam nějaký pouzdro? Jak má bejt velká vůle díra-čep? Díky.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
Je to priamo v liatine. A vola noveho je cca 0,30mm podla mojho usudku.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
Díky. Jde mi o to, že při poslední výměně destiček byly oba třmeny zaseklý, protože horní vodicicí čepy byly suchý a zapečený bordelem. Uříz sem je a jejich zbytky musely jít ven autogenem. Jenže nový čepy mi připadaly bejt v dírách moc volný ale od pohledu byly díry kulatý, ne nějak vyžvejkaný do oválna. Protože sem někam potřeboval jet, tak sem to tak nechal, zapatlal obyč vazelínou s tím, že po víkendu na to ještě kouknu. Je to tak osm let a teď mě čeká výměna kotoučů, tak se připravuju na to, co mě tam čeká ale celou dobu to brzdí dobře a třmen po čepech jezdí dobře. Vazelínu sem už jednou měnil, po roce od toho řezání sem tam dal tepuvzdornou na brzdy. Co si tak matně vzpomínám, tak vůle na průměru byla tuším 1mm.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
Podla mna je uplne jedno jak je to vybite. Uz som zazil total vymlatene diery a brzdilo to normalne. Nic sa nekrizilo. Jeden problem co je dost casty na fronterach je ze sa zasekava piestik. A to preto lebo prihrdzavie. treba dat vzdy novy ale problem je aj v tom ze sa musi malou bruskov obrusit plocha vo vnutri brzdica hned vedla tesniacej gumicky piestika. Ta plocha asi 5mm neni nijak osetrena a proste sa na nej vytvory dost velka vrstva hrdze ktora znici po chvili aj cementovanie na novom piestiku a ten nasledne prikoroduje jak ten stary a nechce sa vracat.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
no já to měl klasicky zarezlé na vodícím čepu, takže se to křížilo vcelku hodně. také krok pedálu tomu odpovídal a byl skoro dvojnásobnej. po nahřátí a vyčištění tam byla ( a je ) vůle asi tak 1mm. od té doby to vždycky když měním před sezonou gumy přeleštím kartáčem a nacpu vazelínou a ono to zas ten půlrok běhá bez problému. na ty pístky, jak píše vlado používám takové to originál silikonové mazadlo na brzdové díly a musím to zaklepat, měl jsem pístky venku jen když jsem auto koupil a od té doby to běhá a zatím to nezahnilo, záleží ale také na stavu prachovek a v jakém bordelu se auto provozuje
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/