Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
- Tom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 pro 2006 09:29
- Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG
Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase
Po předchozím majiteli jsem zdědil totálně zarezlej přední pravej brzdič (nahoře je nasunutej na čepu a dole je chycenej šroubem). Nahoře to bylo tak zarezlý že jsem to musel vymlátit palicí, dole to jakš takš chodilo. Celé se to šprajcovalo a desky jsou sjeté nakřivo. Díra pro horní čep je hodně vyrezlá a má velkou vůli, kvůli tomu se mi brzdič zase šprajcuje. Tak jsem teda objednal komplet nový(replika) brzdič, ale přišel brzdič, který má na obou stranách díru se závitem. Co jsem se dopátral tak to je brzdič až od roku 1995. V obchodě mě řekli, že ten co potřebuju nejsou schopni sehnat. Řešil jste to už někdo? Dá se to nějak předělat na tenhle třmen? Dik za rady.
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: přední brzdič - kde sehnat
Ja som raz riesil jeden brdic ktory bol tiez zahrdzaveny. Nechal som tu hrdzavu dieru prevrtat a zvecsit a vyrobit vlozku do diery podla noveho capu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Tom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 pro 2006 09:29
- Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG
Re: přední brzdič - kde sehnat
Jo to je poslední možnost. Protože budu nepojízdnej a všechno budu muset oběhat pěšky, což jsem byl teď 4 měsíce a nikdy více.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: přední brzdič - kde sehnat
nj, máš bydlet v Poděbradech a odjet všechno hravě na kole
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- sowwwa
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 297
- Registrován: 16 pro 2007 23:43
- Bydliště: Krušné hory
Re: přední brzdič - kde sehnat
Jestli je v trmenu zavit, tak je to nejspis trmen na Bcko. Mam je na aute taky. Musel bys k nemu sehnat odpovidajici drzak, pak by to nejspis slo komplet prehodit. Zkusil bych asi vrakac ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
- Tom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 pro 2006 09:29
- Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG
Re: přední brzdič - kde sehnat
ten odkaz mi nefunguje, ale to co tam vidím já jsou právě třmeny na B
- tank
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 203
- Registrován: 01 bře 2008 20:17
- Bydliště: téměř Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: přední brzdič - kde sehnat
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
- Tom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 pro 2006 09:29
- Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG
Re: přední brzdič - kde sehnat
Dik za odkaz. Tohle ještě neznám. Bohužel tam maj jen obrázek (není skladem) a cena je bez DPH za repas 5800. Což je pěkná darda.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: přední brzdič - kde sehnat
no a co přejít na béčkové ? je jiná těhlice nebo by to tam šlo ? akorát nevím, jak je to se šířkou kotouče, ale ty míry už tu někde napsaný jsouTom píše:ten odkaz mi nefunguje, ale to co tam vidím já jsou právě třmeny na B
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Tom
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 18 pro 2006 09:29
- Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG
Re: přední brzdič - kde sehnat
No uvidím o víkedu co stím. Problém je v tom, že já blbec zkouknul jen jednu stranu a ta byla krásně namazaná a chodila v pohodě. Kotouč se měl měnit už před 3 mm a desky na tom byly podobně. Tak jsem objednal kotouče na A. A až při výměně jsem narazil na tenhle problem. No holt nechám asi zvětšit díru a udělat k ní čep.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
přibržďující přední kola
Chci se s vámi podělit o dnešní zkušenost. Přibrždovalo mi levé přední kolo. Rozebral jsem ho, vše pročistil, provedl kontrolu pístku, složil a NIC! Tak jsem to dnes zase rozebral. Odšrouboval kluzné šrouby, vydělal třmen. Zastrčil jsem šrouby zpět a koukal a koukal. Chytl jsem vrchní kluzák a přitlačil do protikusu. Pustil a on sevrátil Totéž jsem udělal se spodním, ale on se nevrátil. Si říkám, to je divný a uvědomil jsem si, že tím návratem vlastně přitlačuje protikus třmene na kotouč a musím říct, že to mělo dost velkou snahu se vrátit.Vzal jsem spodní a dal na místo vrchního a naopak a znovu tlačil do protikusu. Vísledek stejný Dobře, vrátil je na místo a začal snimy všelikak točit a zasouvat. S horní i spodním, najednou jsem si uvědomil, že horní jde z tuha, vytlačuje se ven směrem do osy auta a spodní jde lehce a nevytlačuje se Říkám si, proč to tak je Sundal jsem prachovky důkladně je očistil a původně horní jsem aplikoval dolů a spodní nahoru. Vzal jsem horní šroub a zasouval na místo a uvědomoval si, že ten odpor necítím Totéž jsem udělal se spodním a ten šel normálně, jako s původní prachovkou, která je v tento okamžik nahoře
ZÁVĚR: Zjistil jsem, že každá prachovka, byť zdánlivě obě stejné, každá má jiné označení a jsou zřejmě i rozměrově jiné, tak jako horní šroub, který je v celé kluzné části hladký a spodní, který mimo jiné má po své délce nějáké plošky. ZÁVĚR ZÁVĚRU:: Druhé ústí prachovky, má vnitřní průměr tak těsný, že šroub stlačil vzduch uvnitř a ten neměl kam uniknout, proto se šroub vracel a při práci sebou stahoval protikus třmene s destičkou na kotouč
Doufám, že je to srozumitelné a výstižné
ZÁVĚR: Zjistil jsem, že každá prachovka, byť zdánlivě obě stejné, každá má jiné označení a jsou zřejmě i rozměrově jiné, tak jako horní šroub, který je v celé kluzné části hladký a spodní, který mimo jiné má po své délce nějáké plošky. ZÁVĚR ZÁVĚRU:: Druhé ústí prachovky, má vnitřní průměr tak těsný, že šroub stlačil vzduch uvnitř a ten neměl kam uniknout, proto se šroub vracel a při práci sebou stahoval protikus třmene s destičkou na kotouč
Doufám, že je to srozumitelné a výstižné
Naposledy upravil(a) Vokoun dne 07 srp 2009 11:09, celkem upraveno 1 x.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Jaká závada může být na brzdách??
já ho asi pochopil. prostě mu prachovka na vodících čepech těsní tak, že mu dělá v té díře pro čep takovej podtlak, že mu to zastavuje dvoutunové auto ( ještě se musí připočítat skoro půlmetrovej sloupec brzdové kapaliny, která tlačí na píst permanetně ) ne, u frontery se dá věřit všemu ale v tomhle případě si opravdu myslím, že buď se mu spíš povedlo sundaváním třmenu při prohazování prachovek čepy rozhýbat, nebo tak něco. odpor vlastního brzdového pístu, o průměru několika desítek milimetrů,je v těsnící gumičce stonásobně větší, než podtlak v desítce díře, při posunutí o pár desetin milimetru - což je zhruba krok třmenu při brždění. tím spíš, že v SZ mi napsal , že - ,, ....ano, jde o ty vodící díry, co v nich běhaj ty šrouby se třmenama. Jsou vyběhaný, je tam vůle a třmen se mi při poctivým brždění seká ... ,, to znamená, že ten podtlak by musela dělat opravdu jen ta manžeta, když ten zbytek má vyvaklanej. prostě mám dojem, že uklízet nářadí je opravdu předčasné.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- matrix26
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 198
- Registrován: 08 dub 2006 21:58
- Skype: matrix261218
- Bydliště: ZL
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Ber to tak že každý má svůj názor. Já si taky osobně mylsím že ten průměr by takový vliv neměl mít aby to šlo tak ztuha když vemu v potaz tlak na brzdovém pístku co je a pohyb na vodících čepech a odpor v prachovce to by musela mít průměr o dost menší. Je fakt že se mi podobné stalo u jiného auta a poprvé když jsme to rozebrali vyčistili a složili byl nulový efekt a teprve podruhém rozebrání a složení to chodilo ta že nepřibrzdovalo kolo a přitom sme neměnili pozice prachovek.
BTW. nejsem odborník až takovej máme s bráchou asi 7-8 auto a něco jsme doma dělali na nich takže už nějaké zkušenosti a fígle jsou. Mohl bych vám dlouze rozepsat jak to bylos tím utopením frontery posledně a jejím rozchozením a taky to stálo za to a řeklbych že až na 150 stejný pokus to chytlo a přitom jsme rozebrali a čistili všechno možné.
taks e tu nehádejte tolik a budmě rádi že (zatím) tu každý rád ochotně někdy více či méně poradí a řekne svůj názor.
BTW. nejsem odborník až takovej máme s bráchou asi 7-8 auto a něco jsme doma dělali na nich takže už nějaké zkušenosti a fígle jsou. Mohl bych vám dlouze rozepsat jak to bylos tím utopením frontery posledně a jejím rozchozením a taky to stálo za to a řeklbych že až na 150 stejný pokus to chytlo a přitom jsme rozebrali a čistili všechno možné.
taks e tu nehádejte tolik a budmě rádi že (zatím) tu každý rád ochotně někdy více či méně poradí a řekne svůj názor.
ex Opel Frontera A 2,5TDS, CB Team Roadcom 80k, 255/65R16 Conti CrossContact AT, šnorchl, světelná rampa, naviják přední 12000lbs a naviják zadní ATV3500lbs.
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Jaká závada může být na brzdách??
Farmáří,farmář píše:však jasnýý,nééé,teda joooo
slučování a promaz dva roky starejch věcí je činnost vcelku automatická, ale skorem marná. V aktivitě se střídáme se Slávou, já mám zrovna vokurkovou sezonu,dlabu na to a zahrádkařím, když měl Slávek toaleťákové období, řádil jsem já.
Vokouna zlobíme už standartně. Snad se na nás za to nezlobí, naopak to vede ke zvýšené konstruktivitě jeho příspěfků, čehož je důkazem tohle vlákno.
Až budeme mít propíchaný gumy, přibrzdíme .....
Hele moc těsná prachovka.....no. To je na pováženou,to by měla hydraulika vrátit v pohodě, spíš nenamazané vodící čepy, to jo.
bylo to tak, jak jsem psal!! To ústí, co je v protikusu třmene, tam jde ta prachovka s falcem na konci a právě v té částiro bylo tak zúžený, že když si zasouval trn do protikusu, tak si tam stlačoval vzduch, protože přes tu těsnou prachovku (hrdlo) se nemohl protlačit ven Když jsem chtěl přes tu prachovku zasunout na doraz, tak jsem musel překonávat značný odpor. Když jsem ho pusti, sám okamžitě vyjel do zhruba poloviny.
Ujeto dalších 140 km a stále v poho
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/