Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase

Brzdový systém všech modifikací Frontera.
Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Porušené díry vodicích čepů, blokování brzdiče a jeho repase

Příspěvek od Tom » 12 úno 2009 17:19

Po předchozím majiteli jsem zdědil totálně zarezlej přední pravej brzdič (nahoře je nasunutej na čepu a dole je chycenej šroubem). Nahoře to bylo tak zarezlý že jsem to musel vymlátit palicí, dole to jakš takš chodilo. Celé se to šprajcovalo a desky jsou sjeté nakřivo. Díra pro horní čep je hodně vyrezlá a má velkou vůli, kvůli tomu se mi brzdič zase šprajcuje. Tak jsem teda objednal komplet nový(replika) brzdič, ale přišel brzdič, který má na obou stranách díru se závitem. Co jsem se dopátral tak to je brzdič až od roku 1995. V obchodě mě řekli, že ten co potřebuju nejsou schopni sehnat. Řešil jste to už někdo? Dá se to nějak předělat na tenhle třmen? Dik za rady.

Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2594
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od vlado007 » 12 úno 2009 17:47

Ja som raz riesil jeden brdic ktory bol tiez zahrdzaveny. Nechal som tu hrdzavu dieru prevrtat a zvecsit a vyrobit vlozku do diery podla noveho capu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)

Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Tom » 12 úno 2009 18:11

Jo to je poslední možnost. Protože budu nepojízdnej a všechno budu muset oběhat pěšky, což jsem byl teď 4 měsíce a nikdy více.

Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4960
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od farmář » 12 úno 2009 18:26

nj, máš bydlet v Poděbradech a odjet všechno hravě na kole :mrgreen:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra

Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od sowwwa » 12 úno 2009 18:44

Jestli je v trmenu zavit, tak je to nejspis trmen na Bcko. Mam je na aute taky. Musel bys k nemu sehnat odpovidajici drzak, pak by to nejspis slo komplet prehodit. Zkusil bych asi vrakac ..
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6684
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Janeš Petr » 12 úno 2009 18:48


Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Tom » 12 úno 2009 19:08

ten odkaz mi nefunguje, ale to co tam vidím já jsou právě třmeny na B

Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od tank » 12 úno 2009 20:40

EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------

Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Tom » 13 úno 2009 06:51

Dik za odkaz. Tohle ještě neznám. Bohužel tam maj jen obrázek (není skladem) a cena je bez DPH za repas 5800. Což je pěkná darda.

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6684
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Janeš Petr » 13 úno 2009 08:39

Tom píše:ten odkaz mi nefunguje, ale to co tam vidím já jsou právě třmeny na B
no a co přejít na béčkové ? je jiná těhlice nebo by to tam šlo ? akorát nevím, jak je to se šířkou kotouče, ale ty míry už tu někde napsaný jsou

Uživatelský avatar
Tom
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 18 pro 2006 09:29
Bydliště: Trutnov, Frontera 2.4i LPG

Re: přední brzdič - kde sehnat

Příspěvek od Tom » 13 úno 2009 10:26

No uvidím o víkedu co stím. Problém je v tom, že já blbec zkouknul jen jednu stranu a ta byla krásně namazaná a chodila v pohodě. Kotouč se měl měnit už před 3 mm a desky na tom byly podobně. Tak jsem objednal kotouče na A. A až při výměně jsem narazil na tenhle problem. No holt nechám asi zvětšit díru a udělat k ní čep.

Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

přibržďující přední kola

Příspěvek od Vokoun » 06 srp 2009 21:25

Chci se s vámi podělit o dnešní zkušenost. Přibrždovalo mi levé přední kolo. Rozebral jsem ho, vše pročistil, provedl kontrolu pístku, složil a NIC! Tak jsem to dnes zase rozebral. Odšrouboval kluzné šrouby, vydělal třmen. Zastrčil jsem šrouby zpět a koukal a koukal. Chytl jsem vrchní kluzák a přitlačil do protikusu. Pustil a on sevrátil :!: :!: Totéž jsem udělal se spodním, ale on se nevrátil. Si říkám, to je divný a uvědomil jsem si, že tím návratem vlastně přitlačuje protikus třmene na kotouč a musím říct, že to mělo dost velkou snahu se vrátit.Vzal jsem spodní a dal na místo vrchního a naopak a znovu tlačil do protikusu. Vísledek stejný :cry: Dobře, vrátil je na místo a začal snimy všelikak točit a zasouvat. S horní i spodním, najednou jsem si uvědomil, že horní jde z tuha, vytlačuje se ven směrem do osy auta a spodní jde lehce a nevytlačuje se :?: Říkám si, proč to tak je :?: :?: :?: Sundal jsem prachovky důkladně je očistil a původně horní jsem aplikoval dolů a spodní nahoru. Vzal jsem horní šroub a zasouval na místo a uvědomoval si, že ten odpor necítím :?: Totéž jsem udělal se spodním a ten šel normálně, jako s původní prachovkou, která je v tento okamžik nahoře :!:
ZÁVĚR: Zjistil jsem, že každá prachovka, byť zdánlivě obě stejné, každá má jiné označení a jsou zřejmě i rozměrově jiné, tak jako horní šroub, který je v celé kluzné části hladký a spodní, který mimo jiné má po své délce nějáké plošky. ZÁVĚR ZÁVĚRU:: Druhé ústí prachovky, má vnitřní průměr tak těsný, že šroub stlačil vzduch uvnitř a ten neměl kam uniknout, proto se šroub vracel a při práci sebou stahoval protikus třmene s destičkou na kotouč :!:
Doufám, že je to srozumitelné a výstižné :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Vokoun dne 07 srp 2009 11:09, celkem upraveno 1 x.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6684
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Jaká závada může být na brzdách??

Příspěvek od Janeš Petr » 08 srp 2009 06:07

já ho asi pochopil. prostě mu prachovka na vodících čepech těsní tak, že mu dělá v té díře pro čep takovej podtlak, že mu to zastavuje dvoutunové auto ( ještě se musí připočítat skoro půlmetrovej sloupec brzdové kapaliny, která tlačí na píst permanetně :grin:) ne, u frontery se dá věřit všemu ale v tomhle případě si opravdu myslím, že buď se mu spíš povedlo sundaváním třmenu při prohazování prachovek čepy rozhýbat, nebo tak něco. odpor vlastního brzdového pístu, o průměru několika desítek milimetrů,je v těsnící gumičce stonásobně větší, než podtlak v desítce díře, při posunutí o pár desetin milimetru - což je zhruba krok třmenu při brždění. tím spíš, že v SZ mi napsal , že - ,, ....ano, jde o ty vodící díry, co v nich běhaj ty šrouby se třmenama. Jsou vyběhaný, je tam vůle a třmen se mi při poctivým brždění seká ... ,, to znamená, že ten podtlak by musela dělat opravdu jen ta manžeta, když ten zbytek má vyvaklanej. prostě mám dojem, že uklízet nářadí je opravdu předčasné.

Uživatelský avatar
matrix26
Začínající diskutér
Příspěvky: 198
Registrován: 08 dub 2006 21:58
Skype: matrix261218
Bydliště: ZL

Re: Jaká závada může být na brzdách??

Příspěvek od matrix26 » 08 srp 2009 08:43

Ber to tak že každý má svůj názor. Já si taky osobně mylsím že ten průměr by takový vliv neměl mít aby to šlo tak ztuha když vemu v potaz tlak na brzdovém pístku co je a pohyb na vodících čepech a odpor v prachovce to by musela mít průměr o dost menší. Je fakt že se mi podobné stalo u jiného auta a poprvé když jsme to rozebrali vyčistili a složili byl nulový efekt a teprve podruhém rozebrání a složení to chodilo ta že nepřibrzdovalo kolo a přitom sme neměnili pozice prachovek.

BTW. nejsem odborník až takovej máme s bráchou asi 7-8 auto a něco jsme doma dělali na nich takže už nějaké zkušenosti a fígle jsou. Mohl bych vám dlouze rozepsat jak to bylos tím utopením frontery posledně a jejím rozchozením a taky to stálo za to a řeklbych že až na 150 stejný pokus to chytlo a přitom jsme rozebrali a čistili všechno možné.

taks e tu nehádejte tolik a budmě rádi že (zatím) tu každý rád ochotně někdy více či méně poradí a řekne svůj názor.
ex Opel Frontera A 2,5TDS, CB Team Roadcom 80k, 255/65R16 Conti CrossContact AT, šnorchl, světelná rampa, naviják přední 12000lbs a naviják zadní ATV3500lbs.

Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Jaká závada může být na brzdách??

Příspěvek od Vokoun » 09 srp 2009 20:25

farmář píše:však jasnýý,nééé,teda joooo :wink:
slučování a promaz dva roky starejch věcí je činnost vcelku automatická, ale skorem marná. V aktivitě se střídáme se Slávou, já mám zrovna vokurkovou sezonu,dlabu na to a zahrádkařím, když měl Slávek toaleťákové období, řádil jsem já.
Vokouna zlobíme už standartně. Snad se na nás za to nezlobí, naopak to vede ke zvýšené konstruktivitě jeho příspěfků, čehož je důkazem tohle vlákno. :mrgreen:
Až budeme mít propíchaný gumy, přibrzdíme :lol: .....
Hele moc těsná prachovka.....no. To je na pováženou,to by měla hydraulika vrátit v pohodě, spíš nenamazané vodící čepy, to jo.
Farmáří,
bylo to tak, jak jsem psal!! To ústí, co je v protikusu třmene, tam jde ta prachovka s falcem na konci a právě v té částiro bylo tak zúžený, že když si zasouval trn do protikusu, tak si tam stlačoval vzduch, protože přes tu těsnou prachovku (hrdlo) se nemohl protlačit ven :!: :!: Když jsem chtěl přes tu prachovku zasunout na doraz, tak jsem musel překonávat značný odpor. Když jsem ho pusti, sám okamžitě vyjel do zhruba poloviny.

Ujeto dalších 140 km a stále v poho :mrgreen:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host