Stránka 1 z 1

dekarbonizace motoru vodou

Napsal: 05 led 2016 16:26
od RLigiera
Na feliciích se mi osvědčilo při výměně oleje čistit motor destilkou - popíšu (na vlastní nebezpečí)

Potřebujete destilovanou vodu, zhruba stejné množství, jako je obsah motoru, ale orientoval bych se spíš tím, co z motoru vychází.
Sundat výfuk předa katalyzátorem, aby nehrozilo poškození výfuku a hlavně jeho zasrání, takže je potřeba jet někam, kde nevadí hluk.
Odpojit trubici od filtru vzduchu.
Do tlakovacího rozprašovače nalijete destilku, nastartujete auto, roztočíte cca na 3000 otáček.

Jakmile se motor zahřeje, rozprašovačem do sání perete destilku, vždycky tak dlouho, než začnou padat otáčky, jakmile přestanete, otáčky zase celkem rychle naskočí zpátky.

Pokračujete tak dlouho, dokud z výfuku jdou černé sračky = voda s karbonem a dalšími sračkami, u feldy 1.6 mi stačil cca litr, u vylítanější 1.3 tam padly skoro dva. Potom stačí sundat cihlu z plynu a nechat auto chvíli doběhnout na volnoběh.

Následně důkladně vypustit starý olej, určitě si všimnete, že je výrazně zasranější, než při normální výměně.

Doporučil bych ještě důkladně vysušit trubici sání, ale není to úplně potřeba, trocha vody motoru neuškodí.

Potom jen nalít nový olej, dát nový filtr a hurá jezdit, odměnou mi byl v obou případech tišší chod, s oběma vozy jsem toho ještě dost najel, než šly z domu a žádné následné problémy se neprojevily.


Je to samozřejmě něco, co má smysl dělat jen u starších a zasraných motorů. Rovnou i poznamenávám, že u jiných aut, než u feld jsem to nedělal a nemám ponětí, co by to dělalo s některými moderními motory. Doporučuju taky přečíst si v internetech něco o významu odstraňování karbonových usazenin v motoru, protože na to není úplně jednotný názor. A taky nevím, jak je to u fronter, ale u feld si ŘJ postupně upravuje poměr směsi podle toho, jak si motor časem sedá a mění se jeho vlastnosti a při například čištění celého motoru, nebo generálce je pak potřeba resetovat do továrního nastavení, jinak to tam pere moc bohatou, nebo naopak chudou směs (ale nejedná se o nijak významné rozdíly)

dekarnonizace motoru

Napsal: 06 led 2016 10:38
od RLigiera
Není to něco, co bych vymyslel sám.

Každopádně oba motory měly posléze tišší chod a nic se jim nestalo. Neříkám nikomu, že to má dělat, jen že to mám vyzkoušené na feliciích.

Něco se dá dočíst i v téhle diskusi: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 5&start=15

Je tam i testování s nějakými těmi negativními výsledky a zkušenostmi lidí, většinou pozitivními. Neříkám v žádném případě, že je to nějaký zázračný recept, nebo řešení pro každého a je to na každém. Když to někoho bude zajímat, dá se o tom v internetech hodně dočíst. Pokud si samozřejmě někdo myslí, že je to blbost, tak ho chápu a rozhodně mu to nenutím. Já to dělal na dvou autech, v obou případech řádně vylítané motory, neměl jsem poté žádný problém a výsledky byly pozitivní. Ale jak říkám, ještě jednou, je to na každém, jen jsem se o to chtěl podělit.

Re: Průplachový olej, jeho výrobci a účinnost jeho použití

Napsal: 06 led 2016 13:54
od palo frontera
O tom "cisteni" vodov citam poprve 8) . Ono je kus na tom pravda ze vzniknuta para cisti dobre aj karbon. Skusenost mam len s traktorovymi motormi, a Liazom, ked napr. u 6 valca Z 16145 prdlo tesnenie pod hlavou a voda sa do valca dostavala. Po demontazi bol piest na 5 valci a cast hlavy na dotycnom valci vylestena ako keby ten piest nikdy nepalil. Takisto u majorackych motorov, ked okolo trisky prehrzavie vlozka vstreku a takisto sa voda dostava do spalovacieho priestoru. Tiez to bolo vylestene ako psie gule. Ine skusenosti s tym nemam a Frontera racej nech nasava len to co ma nasavat :lol:

Re: Průplachový olej, jeho výrobci a účinnost jeho použití

Napsal: 06 led 2016 14:34
od Goauld_cz
Vodní dekarbonizace není žádná novinka, je to velice stará věc, ale s propláchnutím olejovyho okruhu to nemá nic společnyho. Voda vyčistí jenom karbon ve spalovacím prostoru, nic víc to neumí.

Re: Průplachový olej, jeho výrobci a účinnost jeho použití

Napsal: 06 led 2016 14:58
od palo frontera
To je jasne. Ten clanok pojednava dekarbonizaciu spalovacieho priestoru a sacieho traktu. Osobne tiez uprednostnujem pravidelnu vymenu oleja a pravidelnu udrzbu.

Re: Průplachový olej, jeho výrobci a účinnost jeho použití

Napsal: 06 led 2016 15:18
od RLigiera
Je potřeba říct, že kromě případného přehnání a přílišného tlaku vlivem rozpínavosti vodní páry ještě existuje nebezpečí spojené s uvolněným karbonem. Což je taky důvod, proč se takové pročišťování motoru někdy nedoporučuje ať už takhle, nebo různými "5 minute motor flush" a podobně. Existuje nenulové riziko, že ty uvolněné sračky něco ucpou, nebo se zachytí někde, kde to není moc žádoucí.

Re: dekarnonizace motoru vodou

Napsal: 06 led 2016 22:06
od Nimrod
Toto je poměrně známá metoda. Nečistí pouze spalovací prostor, ale i písty, kroužky atd... a následně se voda dostává do oleje do mazacího prostoru. Největší riziko s tím spojené tkví v tom, že pokud jsou příliš poškozené písty a kroužky a zalepené karbonem dojde k jeho uvolnění a následně ztrátě tlaku ve válcích a nebo zadření motoru. V rychlosti vše k tomuto.

Re: dekarbonizace motoru vodou

Napsal: 09 bře 2016 13:57
od Kraken01
Měl jsem s tímto způsobem zkušenost před mnoha lety, kdy jsem tenkrát jako půberťák různě "tunil" své první auto, Š110LS. S dílama to tenkrát bylo finančně mnohem horší, než dnes, takže mi kdosi poradil, že u starýho motoru, kde jsem měl podezření na zapečený pístní kroužky, lze tato metoda s jistým rizikem použít. Risknul jsem to a dostavil se úspěch. Motor měl znovu tlaky a šlapal, zmizela nadměrná spotřeba oleje. Ty zvuky byly sice hodně nezdravý, když jsem do sání přidával rozprášenou vodu, ale fungovalo to. Po vyčištění bez demontáže jsem nalítal asi 40tkm, než jsem auto vyměnil za něco jinýho a motor šel do posledka jako hodinky, než ho nový majitel omotal kolem stromu :mrgreen:
Podotýkám, že byl motor celkem nadstandartně namáhaný, protože jsem tam měl tyristorové zapalování postavené podle Amatérského Rádia, weber karburátor, přídavný chladič oleje a další vymoženosti dostupné v té době, takže moje škůdka tenkrát neměla problém po dálnici lítat 160km/k za cenu toho, že litinové parohy k výfuku jsem viděl žárem i rudě svítit po takové jízdě. :lol: :shock: :lol:
Přitom jsem se dostal za běžného provozu bez nějakého divočení na spotřebu i 6l/100km, což bylo u těchto aut celkem slušné. Pravda, tenkrát byl k mání ještě olovnatý benzín Super, což dnes těžko nahradí i nadstandartně aditivované "lepší" druhy benzínu.
Nevím, jaké věci by se děly v dieselovém motoru při jeho tlacích. Pokud byste měl někdo zkušenost s fronterou nebo campem, zajímalo by mně to.
Když si představím v ropákovi ty saze, mohlo by to být velmi účinné.
Otázka je, o kolik s tou vodní párou naroste tlak a jestli to motor vydrží. Jak tu je psáno výše, u novějších motorů bych to nezkoušel a bál bych se, že by mohl umřít, ale stará kovařina by to mohla takhle krátkodobě vydržet. :oops: