dekarbonizace motoru vodou
Napsal: 05 led 2016 16:26
Na feliciích se mi osvědčilo při výměně oleje čistit motor destilkou - popíšu (na vlastní nebezpečí)
Potřebujete destilovanou vodu, zhruba stejné množství, jako je obsah motoru, ale orientoval bych se spíš tím, co z motoru vychází.
Sundat výfuk předa katalyzátorem, aby nehrozilo poškození výfuku a hlavně jeho zasrání, takže je potřeba jet někam, kde nevadí hluk.
Odpojit trubici od filtru vzduchu.
Do tlakovacího rozprašovače nalijete destilku, nastartujete auto, roztočíte cca na 3000 otáček.
Jakmile se motor zahřeje, rozprašovačem do sání perete destilku, vždycky tak dlouho, než začnou padat otáčky, jakmile přestanete, otáčky zase celkem rychle naskočí zpátky.
Pokračujete tak dlouho, dokud z výfuku jdou černé sračky = voda s karbonem a dalšími sračkami, u feldy 1.6 mi stačil cca litr, u vylítanější 1.3 tam padly skoro dva. Potom stačí sundat cihlu z plynu a nechat auto chvíli doběhnout na volnoběh.
Následně důkladně vypustit starý olej, určitě si všimnete, že je výrazně zasranější, než při normální výměně.
Doporučil bych ještě důkladně vysušit trubici sání, ale není to úplně potřeba, trocha vody motoru neuškodí.
Potom jen nalít nový olej, dát nový filtr a hurá jezdit, odměnou mi byl v obou případech tišší chod, s oběma vozy jsem toho ještě dost najel, než šly z domu a žádné následné problémy se neprojevily.
Je to samozřejmě něco, co má smysl dělat jen u starších a zasraných motorů. Rovnou i poznamenávám, že u jiných aut, než u feld jsem to nedělal a nemám ponětí, co by to dělalo s některými moderními motory. Doporučuju taky přečíst si v internetech něco o významu odstraňování karbonových usazenin v motoru, protože na to není úplně jednotný názor. A taky nevím, jak je to u fronter, ale u feld si ŘJ postupně upravuje poměr směsi podle toho, jak si motor časem sedá a mění se jeho vlastnosti a při například čištění celého motoru, nebo generálce je pak potřeba resetovat do továrního nastavení, jinak to tam pere moc bohatou, nebo naopak chudou směs (ale nejedná se o nijak významné rozdíly)
Potřebujete destilovanou vodu, zhruba stejné množství, jako je obsah motoru, ale orientoval bych se spíš tím, co z motoru vychází.
Sundat výfuk předa katalyzátorem, aby nehrozilo poškození výfuku a hlavně jeho zasrání, takže je potřeba jet někam, kde nevadí hluk.
Odpojit trubici od filtru vzduchu.
Do tlakovacího rozprašovače nalijete destilku, nastartujete auto, roztočíte cca na 3000 otáček.
Jakmile se motor zahřeje, rozprašovačem do sání perete destilku, vždycky tak dlouho, než začnou padat otáčky, jakmile přestanete, otáčky zase celkem rychle naskočí zpátky.
Pokračujete tak dlouho, dokud z výfuku jdou černé sračky = voda s karbonem a dalšími sračkami, u feldy 1.6 mi stačil cca litr, u vylítanější 1.3 tam padly skoro dva. Potom stačí sundat cihlu z plynu a nechat auto chvíli doběhnout na volnoběh.
Následně důkladně vypustit starý olej, určitě si všimnete, že je výrazně zasranější, než při normální výměně.
Doporučil bych ještě důkladně vysušit trubici sání, ale není to úplně potřeba, trocha vody motoru neuškodí.
Potom jen nalít nový olej, dát nový filtr a hurá jezdit, odměnou mi byl v obou případech tišší chod, s oběma vozy jsem toho ještě dost najel, než šly z domu a žádné následné problémy se neprojevily.
Je to samozřejmě něco, co má smysl dělat jen u starších a zasraných motorů. Rovnou i poznamenávám, že u jiných aut, než u feld jsem to nedělal a nemám ponětí, co by to dělalo s některými moderními motory. Doporučuju taky přečíst si v internetech něco o významu odstraňování karbonových usazenin v motoru, protože na to není úplně jednotný názor. A taky nevím, jak je to u fronter, ale u feld si ŘJ postupně upravuje poměr směsi podle toho, jak si motor časem sedá a mění se jeho vlastnosti a při například čištění celého motoru, nebo generálce je pak potřeba resetovat do továrního nastavení, jinak to tam pere moc bohatou, nebo naopak chudou směs (ale nejedná se o nijak významné rozdíly)