Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy

Odpovědět
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy

Příspěvek od robert.kvita »

Dnes po kilometrovám prudkém stoupání na redukovanou 1-2 (s klimou) v šesti lidech a psem v autě jsem bezmyšlenkovitě vypnul motor a začaly se dít věci: rozhučely se ventilátory a pára zpod kapoty, po sepnutí klíčku teplota daleko v červeném poli. Po nastartování do volnoběhu do 15 vteřin vše OK. Takže toto prosím nedělejte. Stejně se takto dobře zapéká i turbo.

Zkušení řidiči prominou za takovou banální radu, ale i já jsem se neuhlídal a udělal to. :evil:
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Vokoun »

Může se stát, když se toho člověku honí moc v hlavě, ale bacha na to. Takhle se dá odvařit turbo :!:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od robert.kvita »

Vokoun píše: Takhle se dá odvařit turbo :!:
Turbo je mi jasné od mého prvého přečipovaného auta, kde úpravce důrazně doporučoval chladit dvě minuty na volnoběh.
Ale ta voda tam dnes fakt začala bublat tak do 20 sekund od vypnutí.
Bohudík pak již úplně v pořádku a nic zvláštního jsem aspoň pohledem pod haupnu nenašel. Ani přetlak, nic.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Slaava »

robert.kvita píše:...rozhučely se ventilátory a pára zpod kapoty, po sepnutí klíčku teplota daleko v červeném poli...
Což značí, že Frontera B 2,2DTi má elektrický vrtule chlazení ale chybí jí pomocné oběhové čerpadlo vody. U 2,3TD je to obráceně - při přehřátým vypnutým motoru se spustí elektrický oběhový čerpadlo ale není žádná vrtule, co by foukala do chladičce, protože ta jedinná je na viscospojce.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od robert.kvita »

Je to přesně tak, dva elektrické, jeden myslím jede furt když je zaplá klima. Místo el. čerpadla asi byl předpoklad že řidič nemá v hlavě nasráno. Že se ale ti konstruktéři nepoučí z chyb minulých :!:

Jo sherpo, není nad zkušenost: Vždycky sám sobě říkám: člověče, nedělej to, je to učiněná blbost. A když to udělám, poznám že opravdu byla :mrgreen:
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Doktor »

Už si nejsem ničím jistej a tak mi prosím poraďte, jestli mám něco extra.
Na běžný zahřátí vody ve výkyvech po delších kopcích nebo předjíždění na cca 95-97 stupňů ( podle ukazatele ) jsem si už zvykl. Dnes ovšem návrat Chorvatsko teplota vzduchu 25 - 30 stpňů po dálnici jsem jel 120-130km/h a teplota byla neustále kopec nekopec 95-100stupňů, sahary hučely jak vo život. Jakýkoliv pokus jet rychleji než dvojmontážní dodávky vedl k jasný hodnotě 100 a tam sem přestal mít odvahu já. Šoural jsem se na 1/4 plynu 800km jak k...t a doufal, že to neuvařím na nacpaný dálnici. Klimu nepoužívám. Průchodnost chladičů sem vizuálně kontroloval před odjezdem. Nemrzka na max.
Je tedy v mým autě něco shnilého, nebo ty hovada počítali pouze se zimním provozem v subarktických oblastech???

PS: Neustále mi slintá víčko na dolívání oleje. Nová gumička pomůže tak na 2 měsíce a pak zase slintá olej pomalu přes víčko ven. Je na to nějakej trik?

Díky za zprávu

Petr
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od vlado007 »

Asi by som v prvom rade riesil termostat. To je najlacnesia varianta. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Doktor »

Termostat je novej. Nejlevnější varianta je zjistit, jestli je to standardní chování X22DTH, nebo mám něco špatně. Vím, že ty motory mají problémy s přehříváním, ale jestli až tak moc......
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od vlado007 »

Aka je v tom aute prevodovka?
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
Doktor
Začínající diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: 20 srp 2007 10:42
Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Doktor »

Manuál, ačkoliv nevím, jakej by měl na toto na dálnici vliv automat. 130 točí asi 3000rpm.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Slaava »

Dva tyhle motory byly teď v Řecku a majitel jednoho z nich, pan Myslivec, se zmiňuje o zatížení chladicího systému: viewtopic.php?f=8&t=4805&p=78582#p78582 ... třeba ti kluci napíšou něco konkrétnějšího. Osobně ale nepovažuju teplotu do 105°C za problém - záleží kam až bys teploměr vyhnal, když byses neomezoval v šlapání plynovýho pedálu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od myslivec »

no jak to chladí :roll: , můj poznatek je po zátěžovém testu v opravdu vysokých okolních teplotách takový: Sundat na léto nebo na pořád :lol: ten pěnovej rám s přídavnýma světlama z masky. Ono se to nezdá, ale brání vzduchu ke chladičům dosti výrazně. V 3500 ot/min lehce pod 100°C, okolní teplota k +40°C klima na plno, dálniční stoupání, že mi zalehlo v uších jak sviňa a motor předl jak kočka, vrtule na plno a pohoda, tak já nevím :roll: co s tím někteří mají za problémy :idea:
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Vokoun »

Myslivcova je ojedinělej kousek a to si myslím, že né napořád :mrgreen: :!: Je pravda, že to hnal v těch řeckejch horách kopec nekopec, až jsem valil voči :shock: a to podotýkám, že plně naloženej :!: Mě to rozhodně nechladí, jak jemu. Proto taky to " né napořád " :mrgreen:
Osobně poučen po tom našem poježdění momentálně špekukuju, jak to zlepšit. Rozebraný hadice, zda v nich neuvízla třeba myš :lol: , okruh v bloku protlakovanej hadicí, chladič průchodnej a lehounce, vodní pumpa ven pro kontrolu, že se turbínka neprotáčí a závěr: všechno, jak má jít. :evil: Tak zítra ještě sundám saharu a propláchnu ten chladič pěkně z venčí, bo co si budem povídat voda, prach, voda, prach a žebrování se nenápadně zalepuje, zanáší. NIc lepšího už mě nenapadá :cry: Pokud by měl někdo ještě nějakej fígl, tak prosím napsat semhle :!: Nerad bych v Romale v kopcích vařil. Taky mám rád, když jsou rafiky, jak přibitý.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od robert.kvita »

Zadeklování motorového prostoru zespodu je na chlazení zabiják. Spíš bych řešil odvětrávací otvory na haupně před sklem. Ten horký vzduch z chladiče musí jít z motorového prostoru taky někudy ven. U frontery jsem to nezkoušel ale u Omegy výrazně pomohlo i sundat tu těsnící gumu vzadu, Jak jsem to měl čipnuté a ještě přídavné ohřívače na friťák, plno dalších hadic a ventilů tak jsem větral každou skulinkou včetně ořezaných podběhů.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
Standa27Cepec
Začínající diskutér
Příspěvky: 243
Registrován: 21 dub 2009 18:40
Bydliště: Letovice

Re: Chlazení B - pozor na vypnutí motoru

Příspěvek od Standa27Cepec »

Ahoj, minulej rok jsem právě to přehřívání řešil z myslivcem,na srazu v mohelnici a docela mě to vrtalo hlavou, ale oddělávat ten nádhernej nárazník se mě fakt nechtělo! Nakonec jsem vyrobil novej držák SPZ, na původní místo přichycení, ale ohyb je směrem nahoru, tím jsem celou SPZ dostal o zhruba 10cenťáku vejš.
Tím se zlepšilo lepší proudění náporového vzduchu! U mého auta je určitě znatelné zlepšení! :!:
Kdyby měl někdo zájem o ten držák tak jsem schopen dodat, je to páleno na laseru z nerezu. Zkusím v nejbližších dnech poslat fotky :wink:
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“