Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Ne všechno je buď nový nebo mnou už dělaný. Zřejmě se s tím jen nechci smířit, ale je to asi normální stav všech froncků s gumirámem. 1000km od baráku se na to ale nekouká pěkně.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Taky mám gumorám a světla před chladičem.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
něco máš na autě špatně soused má taky 2,2 s gumovim rámem a problém nemá
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tak ten rám dej dolů a odzkoušej to, otázka 10 min a uvidíš , možná budeš hodně překvapenej, mám za sebou Vysoké Tatry v těchto vedrech a pohoda, mám rám dole z autaDoktor píše:Ne všechno je buď nový nebo mnou už dělaný. Zřejmě se s tím jen nechci smířit, ale je to asi normální stav všech froncků s gumirámem. 1000km od baráku se na to ale nekouká pěkně.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
To ten plasťák na Béčku tak cloní? Mám na Áčku originál plasťák z Áčka a tvarově sedí jak prdel na hrnec a hezky navazuje na chladicí otvory v masce i v "podnárazníku" - luftu v cestě stojí jenom přídavný světla.
Když tomu dáš kotel, že ti teplota vyleze až do těch hodnot, co se ti nelíbí a v ten moment to odstavíš a necháš běžet motor na volnoběh, zvládne se to uchladit v nějakým rozumným čase?
Když tomu dáš kotel, že ti teplota vyleze až do těch hodnot, co se ti nelíbí a v ten moment to odstavíš a necháš běžet motor na volnoběh, zvládne se to uchladit v nějakým rozumným čase?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Jo sahara to normálně stáhne dolů. No stejně je po vedrech......... ))))
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Ještě jedna drobná poznámka, jestliže jde teplota v zátěži na 100°C, tak je to v normě, má snad někdo u čísla 100°C červené pole Je to poměrně častý jev u Opla, Astry-G v benzínu jdou v zátěži a vedrech ke stovce, to samé i jiné modely. Další věc, pokud se chystáte k moři nebo do jiných "teplých krajin " vedle gumáku dejte dolů u B-éčka spodní kryt motoru - komplet, je to vyzkoušené a dělá to opravdu hodně.
- Doktor
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 167
- Registrován: 20 srp 2007 10:42
- Bydliště: Highlands/ B 2,2 dti 85kW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Já vím, teď sem jel s kámošovou a je to to samý, koneckonců calibra a stará fronta mi to dělala taky. Prostě si na to musí člověk asi zvyknout a nestresovat, ale jak říkám na dovolený to není příjemný ))))))
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Dovolím si len takú poznámku.
Prehrievanie motora nastáva vtedy, ak sa z kvapaliny stáva vodná para , čiže ak vrie. Para zapríčiňuje nedostatočný odvod tepla z materiálu, kvôli zhoršenej prestupnosti tepla a vtedy môže nastať mechanické poškodenie. Pre motor je najideálnejšia pracovná teplota 120°C (najmenšie výkonové straty,najlepšie spaľovanie,najnižšie emisie atď), avšak konštruktéri ju takto vysoko nechcú pustiť,pretože hrozí riziko narušenia súvislosti olejového filmu z dôvodu vysokej teploty oleja a rýchlejšej tepelnej degradácie oleja(olej má vyššiu teplotu ako chl.zmes). Dnešné oleje to však už zvládajú čoraz lepšie,preto aj motory pracujú vo vyšších teplotách.Bod varu chlad.kvapaliny sa zvyšuje tlakom v systéme a použitím koncentrátov. Ani tu však výrobcovia nemajú istotu,že užívatelia budú predpísane koncentráty dodržiavať,preto nechávajú nejakú teplotnú rezervu. U Opla je označenie stupňov na teplomery chlad.kvap. tak trochu psychickou zábranou pre užívateľa. Ak by tam tá 100-ka nebola, tak to neriešite a pozerali by ste len na červené pole, ktoré začína pri 110-115°C a vy o tom ani nemusíte vedieť. Na Frontere sa ozajstné chladenie začína tuším pri cca 105-108°C, kedy sa zapínajú vetráky na plno. Na budíku je v tom čase rafika cca 1-2mm pred červeným poľom( záleží na presnosti osadenia ručičky do pôvodnej polohy po oprave prístrojovky ) .Vetráky sa vypínajú z plného výkonu už pri cca 100-102°C a pokračujú v polovičnom výkone až do cca 92°C. Na budíkoch sa to javí akoby teplota pod 100°C ani neklesala a drží sa vysoko. Mimochodom v čase keď vám začína ručička rýchlo stúpať z 85°C k 100°C, máte už teplotu motora cca 95°C a zapínajú sa vetráky na polovičný výkon. Pri zapnutej klíme v čase horúčav vám výparník klímy drží vetráky zapnuté na polovičný výkon takmer permanentne. Samotná teplota odoberaná z chladiča klímy nedovolí chladiču motora sa ochladiť natoľko, aby sa vám udržala teplota na 85°C (na budíkoch), preto stúpa teplota na teplotu cca 105°C, ktorá je zapínatelná pre vetráky na plno a takto to drží a chladí a drží a chladí (za predpokladu,že je všetko ok a chladič nieje citeľne upchatý ) ..atď. Samozrejme,že nový chladič vám teplo odvedie lepšie, ako ten čo už má nejakých 200 000km za sebou. Ak sa vám na tú teplotu zle pozerá, tak si to jednoducho za cca 30min. upravte. Stačí vám k tomu špicatý nožíček, alebo cca 1mm. hrubý klinček a bude vám to chladiť lepšie (šikovný mechanik na to príde aj sám ,čo s tým) . A kto nie, tomu to možno napíšem. Ďalej si skontrolujte a vyčistite čelo termospínača v chladiči od vodného kameňa a usadením z chlad.kvapalín( už som tu o tom niekde písal).
P.S. Ak by som navštívil servis s tým,že sa mi akože prehrieva motor a oni by mi ako laikovy odstránili doplnky a kryty ,tak by som ich poslal do..niekam.
Prehrievanie motora nastáva vtedy, ak sa z kvapaliny stáva vodná para , čiže ak vrie. Para zapríčiňuje nedostatočný odvod tepla z materiálu, kvôli zhoršenej prestupnosti tepla a vtedy môže nastať mechanické poškodenie. Pre motor je najideálnejšia pracovná teplota 120°C (najmenšie výkonové straty,najlepšie spaľovanie,najnižšie emisie atď), avšak konštruktéri ju takto vysoko nechcú pustiť,pretože hrozí riziko narušenia súvislosti olejového filmu z dôvodu vysokej teploty oleja a rýchlejšej tepelnej degradácie oleja(olej má vyššiu teplotu ako chl.zmes). Dnešné oleje to však už zvládajú čoraz lepšie,preto aj motory pracujú vo vyšších teplotách.Bod varu chlad.kvapaliny sa zvyšuje tlakom v systéme a použitím koncentrátov. Ani tu však výrobcovia nemajú istotu,že užívatelia budú predpísane koncentráty dodržiavať,preto nechávajú nejakú teplotnú rezervu. U Opla je označenie stupňov na teplomery chlad.kvap. tak trochu psychickou zábranou pre užívateľa. Ak by tam tá 100-ka nebola, tak to neriešite a pozerali by ste len na červené pole, ktoré začína pri 110-115°C a vy o tom ani nemusíte vedieť. Na Frontere sa ozajstné chladenie začína tuším pri cca 105-108°C, kedy sa zapínajú vetráky na plno. Na budíku je v tom čase rafika cca 1-2mm pred červeným poľom( záleží na presnosti osadenia ručičky do pôvodnej polohy po oprave prístrojovky ) .Vetráky sa vypínajú z plného výkonu už pri cca 100-102°C a pokračujú v polovičnom výkone až do cca 92°C. Na budíkoch sa to javí akoby teplota pod 100°C ani neklesala a drží sa vysoko. Mimochodom v čase keď vám začína ručička rýchlo stúpať z 85°C k 100°C, máte už teplotu motora cca 95°C a zapínajú sa vetráky na polovičný výkon. Pri zapnutej klíme v čase horúčav vám výparník klímy drží vetráky zapnuté na polovičný výkon takmer permanentne. Samotná teplota odoberaná z chladiča klímy nedovolí chladiču motora sa ochladiť natoľko, aby sa vám udržala teplota na 85°C (na budíkoch), preto stúpa teplota na teplotu cca 105°C, ktorá je zapínatelná pre vetráky na plno a takto to drží a chladí a drží a chladí (za predpokladu,že je všetko ok a chladič nieje citeľne upchatý ) ..atď. Samozrejme,že nový chladič vám teplo odvedie lepšie, ako ten čo už má nejakých 200 000km za sebou. Ak sa vám na tú teplotu zle pozerá, tak si to jednoducho za cca 30min. upravte. Stačí vám k tomu špicatý nožíček, alebo cca 1mm. hrubý klinček a bude vám to chladiť lepšie (šikovný mechanik na to príde aj sám ,čo s tým) . A kto nie, tomu to možno napíšem. Ďalej si skontrolujte a vyčistite čelo termospínača v chladiči od vodného kameňa a usadením z chlad.kvapalín( už som tu o tom niekde písal).
P.S. Ak by som navštívil servis s tým,že sa mi akože prehrieva motor a oni by mi ako laikovy odstránili doplnky a kryty ,tak by som ich poslal do..niekam.
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
majo, plně s tebou souhlasím a už jsem to tu taky několikrát psal, že provozní teplota v tlakové chladící soustavě je mnohem vyšší, než 100 stupňů, bohužel, lidi chtějí mít na teploměru 80 a jak se to hne nahoru, jsou z toho nervozní, protože jsou tak naučení ze starejch škodovek. s tím asi nic nenaděláme
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- kuriatko
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 650
- Registrován: 01 bře 2011 19:54
- Bydliště: Prievidza SK
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Mám otázku Ked sa tá teplota vyšplhá nad 110 môže to hodiť do nudzového režimu?Takéto niečo sa dialo pri ceste do CHomutova.Vonku 32°auto napratané klíma išla v kuse.Pýtam sa,lebo podla rafiky ukazovalo100.Ked som chvílu postál všetko bolo ok. a valil som dalej....
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
ano?Janeš Petr píše:majo, plně s tebou souhlasím a už jsem to tu taky několikrát psal, že provozní teplota v tlakové chladící soustavě je mnohem vyšší, než 100 stupňů, bohužel, lidi chtějí mít na teploměru 80 a jak se to hne nahoru, jsou z toho nervozní, protože jsou tak naučení ze starejch škodovek. s tím asi nic nenaděláme
tak preco na mojom aute (132kW, benzin) mam aj v plnej zatazi teplotu OLEJA max 100-105 °C ? (schvalne pisem oleja, lebo to je teplota od snimacu oleja) inak bezne okolo 90°C..voda ma 90 permanentne zima leto to je jedno, drzi ako prikovana
frona 2.2 dti proste nevie chladit
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Pt, to co ti ukazuje budik teploty neni realna teplota. Ta rucicka na budiku bude v strede skoro stale. To znamena ze voda bude mat 80 stupnov, ruciska bude uz v strede, voda bude mat 90 stupnov zase bude v strede, a ked ti zapne ventilator chladica v zapche voda bude mat 103 stupnov a stale bude v strede . Na novych autach je to uz takto, ale aj tak ze tam neni ziadny ukazovatel teploty.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 706
- Registrován: 21 led 2006 16:14
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
ved preto vravim ze teplota oleja ..ta ma vlastne cidlo, nie?
mfg
*pt*
Lexus NX200t
*pt*
Lexus NX200t
- majo
- Moderátor
- Příspěvky: 609
- Registrován: 23 led 2009 10:25
- Bydliště: Gelnica
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Máš na mysli niečo také ako ochrana pred prehriatím ? Ak áno, tak si myslím,že nie. Ale ECU vie zistiť poruchu zapínacieho relé vetrákov, či už nizko,alebo vysoko otáčkového. Na diagnostike si náhodou nebol, čo ti tam ostalo uložené? Je dosť možné,že si dosiahol zapínaciu teplotu vetrákov na plný výkon a ECU zistila problém v nejakom relé.kuriatko píše:Mám otázku Ked sa tá teplota vyšplhá nad 110 môže to hodiť do nudzového režimu?Takéto niečo sa dialo pri ceste do CHomutova.Vonku 32°auto napratané klíma išla v kuse.Pýtam sa,lebo podla rafiky ukazovalo100.Ked som chvílu postál všetko bolo ok. a valil som dalej....
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel