Výběr motoru - zimní starty

Odpovědět
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Zdravím, pomalu uvažuji o nákupu Frontery, mám všas celkem guláš v motorech.
Rád bych co nejnovější, tudíž asi 2000-2004, tím pádem přichází v úvahu 2,2 a 3,2 benzín.
2,2 moc dobrou pověst nemá, u 3,2 jsem narazil na pojem "drahý servis". Zajímalo by mne, co je tímto pojmem myšleno, případně výpis cen spotřebních věcí (svíčky, rozvody, výměna oleje...)

Jelikož jsem zatím benzínový, tak v naftových motorech jsem ztracen úplně. Čeho se u nich bojím je údžba (turbo, vstřiky...) a zimní starty. Představa, že se po promrzlém víkendu (řekněme -30 ) vrátím k autu zaparkovaném na kraji lesa a neodjedu.

Takže prosím naftové (i benzínové) Fronteráky, jak ste spokojeni se svými motory a jak Vám v zimě startují?

Díky :)
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Žanek »

Rozhodně benzin. Nafta je blééééééééééééééééééééééééé ! :mrgreen: Teď vážně ! S benzinem nebudeš mít problém se starty určitě ani při - 30°C. Nafta pokud nezamrzne a je motor a baterka v cajku tak bych se toho taky tolik nebál ale ...., proč asi rusáci používají radši benzín i u náklaďáků který posílají do ledničky. :twisted: a motor 2,2i v benzinu není zas tak špatnej. Zapadá normálně do průměru fronteráckých motorů v počtech poruch. 3,2 má zase větší spotřebu oleje. 8)
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Spotřeba oleje mi zas tak nevadí, jen nechápu ty "vysoké náklady na servis" , proto se ptám na ty ceny rozvodů... Btw: kolik oleje tam je?

Nejvíc mi voní právě ta 3,2 , o tom žádná :twisted:
Uživatelský avatar
robert.kvita
Super diskutér
Příspěvky: 1015
Registrován: 26 srp 2010 11:36
Skype: robert.kvita
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od robert.kvita »

Já osobně jezdím s naftou 9 let a bez problémů. Je to tech. stavu a dodržování pár zásad, ale to u benzínu platí taky.
Obecně nafta má větší výhřevnost = nižší cena. Spíš než nad technikou zamysli se kde, kolik, a jak chceš auto využívat. Nafťáka si dobře vyzkoušej jestli vyhovuje Tvé mentalitě abys nebyl zklamaný od benzínu se to fakt liší a Frontera není osobák.
3,2V6 jsem si před lety vyzkoušel a od té doby po tomhle autu toužil. Ale na jeho uživení musíš mít chuť. (pojistka, spotřeba)
Teď mám 2,2DTI a nepřečipované to bylo na moje poměry na silnici moc líné, teď se musím krotit.
Nevím odkud jsi tak posílám odkaz:
http://www.tipcar.cz/opel/opel-frontera ... 42922.html
Jestli to nemáš daleko zkus bazaristovi spálit pár litrů benzínu, Vyzkoušej a uvidíš, osobní zkušenost je k nezaplacení. O 3,2V6 tady nejvíc asi ví sherpa.

Až se rozhodneš a budeš kupovat, nelituj peněz a projeď si řádově 10 aut až budeš mít v oku srovnání a nekoupíš špatně, nebo zaplať kondorovi. Vyplatí se to!

Dobrou volbu.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od sherpa »

Walther85 píše:Spotřeba oleje mi zas tak nevadí, jen nechápu ty "vysoké náklady na servis" , proto se ptám na ty ceny rozvodů... Btw: kolik oleje tam je?

Nejvíc mi voní právě ta 3,2 , o tom žádná :twisted:
motorovy olej cca ~ 6 litrov. bezna spotreba oleja je 1l na 800-4000 km, podla stavu motora a stylu jazdenia.
nemrzka ako chladivo ~ 13 litrov {u automatu}
prevodovka automat ATF napln tusim ~ 9 litrov.
spotreba benzinu 11-14l na 100. v terene do ~ 20l.
takze same vacsie cisla.

vymena rozvodov nie je az taka draha, ale je pravda ze motor ma viac suciastok ako 4 valce :P . obvykle odchadza aj visko spojka na chladeni sahary, sekne sa EGR ventil, vyfuk je kusok iny kedze ma 2 vetvy. a s takym motorom sa samozrejme jazdieva rezkejsie, takze ked ho kupujes, uz ma nieco za sebou.....
V6ka je super motor {bezpecna rezerva vykonu vzdy} ale je to drahsie vozenie. prerobenie na LPG je asi mozne vylepsenie. s tym ti poradia N+K, Kondor to dokonca ma spravene na LPG, takze vie povedat aj spotrebu a ine detaily prevadzky.

a nastartovat po 2 dnoch v minus 30, tak to je vzdy loteria, od baterie, cez olej, palivo, az po elektroniku.....ktora vo frontere obcas robi zazraky :shock:
kde to byvas ze mavate take krute zimy v tomto oteplovani?
Naposledy upravil(a) sherpa dne 20 zář 2010 21:09, celkem upraveno 1 x.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Nésu závodník, auto chci primárně na přesun lidí a značného množství výstroje z místa A do bodu B, případně C... Auto, které se nezalekne prvního sněhu a někam vyjede (žádný extrémní terén). Auto na hoooodně dlouhou dobu, bude to moje jediné, na každodenní ježdění...

Tož uvidí sa, zatím su zakoukanej do Frontery a Pajera s tím, že Frontera vítězí...

K té 3,2 - s vyšší spotřebou sem se smířil, jako "limit" sem si dal, že při dálkách se chcu přiblížit 10ti litrům, což myslím při 90-100kmh po dálnici uskutečnitelné bude. S tím olejem, holt to bude chtít hledat udržované auto, litr na 800km mi přijde celkem dost, ale na ty 3-4k km bych to moc neřešil... Chladivo se jak často mění? :) Co si matně pamatuju z autoškoly tak nám povídali něco snad o třech letech...

Ta rezerva výkonu... Je fajn, že by nebyl problém i něco většího odtáhnout, sic by to nebylo moc často...

Zase kdyby se chytil udržovaný kousek, a stačilo by jen dolívat benzín a olej, bylo by fajn. Spotřeba je jen jedna z částí provozu vozu...

S tou LPG, cosik sem o tym čet, ale asi sem přehlíd - jak velká nádrž se dá nacpat pod dlouhou Fronteru?
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od sherpa »

dobre zimne gumy su nutnost, retaze a lopata mily doplnok do kufra. na kazdodenne jazdenie > LPG.
ano pri dobrom motore a namazanom aute sa da jazdit aj okolo 10-11 ale to je fakt 85-95 kmh. chladivo sa meni....uz netusim......obvykle po kupe vymenis vsetko pre istotu a mas pokoj na 2 roky. chladivo nie je take nachylne ako oleje. ale do minus 30 uz potrebujes ultra kvalitne glykolove zmesi. :mrgreen:
V6 je na tahanie samozrejme lepsia, N+K s tym tahaju auta na privese {frontery} takze ti povedia aj tuto vykonovu spotrebu.
nadrz do kufra > aj 100 l, nadrz pod kufor Bcko dlha tusim 60 l valec sa zmesti.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Bůh ví jak tvrdé zimy nastanou :mrgreen:

Kufr bude potřeba v celé své kráse, takže nádrž jedině pod auto... Při předpokládáné velikosti 60l nádrže to bude tankování každých 500km, spíš míň....
Nějak si toho zatím nevšímám, ale jak jsou rozšířené LPG pumpy? :oops:
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Nimrod »

LPG je po evropě rozšířeno poměrně hojně. Vše již bylo skoro napsáno. Neodpustím si svůj standardní výrok "nafta patří do kamen a do nákláďáků", ale i s naftou se dá jezdit pokud máš vše v pořádku. Je potřeba dobře vybírat kousek. Záleží na tom jak zdatný jsi opravář. Zda vše necháváš spravovat či zda si spoustu věcí uděláš sám. Jako např. výměny olejů, opravy brzd a nebo výměny čepů. Kompletní brzdy to jest kotouče, destičky, oprava případných zatvrdlých třmenů tě příjde od cca 10000-14000,- Kč dle práce. Výměna všech čepů na přední nápravě tě příjde na cca 4000-6000,- Kč zase dle práce a ceny materiálu. Co se spotřeb týče tak benzíny jezdí od 9-16l/100 km a dieselovy motory se pohybují od 8,5-11l/100 km bez vleku. To jen tak pro orientaci. Když pročteš toto fórum tak zde najdeš spostů odkazů týkajících se spotřeb a servisu fronter. Když koupíš Fronteru s mouchami tak se spolehni, že pokud nemáš dobré nervi a nejsi šikovný tak se zblázníš a nebo si to auto zamiluješ tak že nechceš žádné jiné.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od sherpa »

ako pise Nimrod, chce to dobre nervy :P ..najprv pri vybere a potom pri prevadzke. ale toto forum je len dokazom ze taki ludia sa stale najst daju a ziju .....
a obvykle to konci tak, ze ine auto nechces....lebo fronteru si "zidealizujes" {je to nieco ako rukojemnicky stockholmsky syndrom}. ak si vyberies zly kus, je mozne ze opravy ta vyjdu na cenu auta. :? ja som dokonca tuto hranicu presvihol :P ale s autom som spokojny, pretoze .....to vsetko si precitas na fore.
nafta tuhne viac ako benzin........zakladna poucka. od nej sa treba odrazit. LPG je dnes uz bezna vec v europe. a dojazd LPG+benzin je hodne cez 1000 km.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Uvidí se no, asi bych to LPG moc nehrotil, nekoupil bych-li auto už přímo s ním.

Mám dost nad čím přemýšlet no, auto plánuju kupovat někdy na jaře/v létě, a jak říkám, zatím to vypada na Fronteru nebo Pajero.

Řešit pořízení pak nejspíš určitě budu s N+K :)
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Janeš Petr »

Nimrod píše:.... tak se spolehni, že pokud nemáš dobré nervi a nejsi šikovný tak se zblázníš a nebo si to auto zamiluješ tak že nechceš žádné jiné.
tak tahle věta mi vehnala slzu do voka - nedá se to snad vyjádřit lépe :grin:
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Vokoun »

To bych nechal napsat, jako oficiální definici :!:
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od sherpa »

spravne> pokial ju milujes, nie je co riesit :mrgreen: sme tu uplne vsetci zalaskovani........ :lol: :?:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Walther85
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2010 00:17

Re: Výběr motoru - zimní starty

Příspěvek od Walther85 »

Tož sem se nakonec zamilovat trošku jinde :oops:
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“