Jak vylepšit spotřebu
- Firemannn
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 26 lis 2006 10:14
- Bydliště: Vozidlo: Frontera A 2,3TD 96, nerezový rám, nášlapy a kryt rezervy
- Kontaktovat uživatele:
- fronterman
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 267
- Registrován: 15 říj 2006 19:37
- Bydliště: niekde v okrese Revúca, SR
nie je mi to jasné....
...http://www.autonavzduch.cz...
Tak som si to prečítal a nejde mi do hlavy jedna vec. Do stlačeného vzduchu vo valci (400 st.C) vstreknú studený vzduch. Lenže ako ho tam dostanú? Predsa aby ho tam dostali musia ho stlačiť na vyšší tlak, ako je vo valci. Tým pádom je teplota tohoto vzduchu vyššia ako 400 st.C. Tak ako riešia chladenie mi tam chýba.
Ináč do nafty pridávam "SUPER DIESEL ADITIV". V zime zimný a v lete letný. Cena: 260-280 Sk. Okrem iného šetrí 5% paliva. Pomer: 1:1000. Nič sa nestane, keď toho dáte viac. Čo všetko to robí nájdete na http://www.vif.cz. To nerobím reklamu, len som s tým fakt spokojný.
Tak som si to prečítal a nejde mi do hlavy jedna vec. Do stlačeného vzduchu vo valci (400 st.C) vstreknú studený vzduch. Lenže ako ho tam dostanú? Predsa aby ho tam dostali musia ho stlačiť na vyšší tlak, ako je vo valci. Tým pádom je teplota tohoto vzduchu vyššia ako 400 st.C. Tak ako riešia chladenie mi tam chýba.
Ináč do nafty pridávam "SUPER DIESEL ADITIV". V zime zimný a v lete letný. Cena: 260-280 Sk. Okrem iného šetrí 5% paliva. Pomer: 1:1000. Nič sa nestane, keď toho dáte viac. Čo všetko to robí nájdete na http://www.vif.cz. To nerobím reklamu, len som s tým fakt spokojný.
10 rokov a 4 mesiace Opel frontera B 2,2DTi, teraz Suzuki Grand Vitara 3,2 V6
- Milda
- The Legend
- Příspěvky: 1550
- Registrován: 03 črc 2006 23:47
- Skype: Daidallos
- Bydliště: Aš - Karlovarsky kraj.
- Kontaktovat uživatele:
Hoši, hoši Jak tak čtu o tom acetonu v palivu, tak se mi ježí všechny chlupy . Předem než budu pokračovat, by mě zajímal názor místních odborníků. Nimrode, Kondore, Slaavo a další....
Já jím nejsem, přesto mám s touto "úspornou" příměsí velmi špatnou zkušenost.
Považuji to přidávání ac do paliva za metodu :" Šetřeme, ať to stojí, co to stojí. "
Ono i to palivo LPG má své stinné stránky na životnost motoru, ale to teď vynechám.
Můj tchán cpal ac kdysi do benzínu v novém Fáčku, co mělo najeto 4.500km Šetřílek.
Přez zimu nejezdil a na jaře nemohl ani zaboha nahodit motor.
Nedržel volnoběh a vůbec totálně rozhašenej karbec.
Na dílně zjistili, že VEŠKERÉ gumové součásti, hadičky, těsnění, Ókroužky a manžety, co byly v kontaktu
s palivem jsou zpuchřelé a popraskané. Na vyhazov. Vše se muselo vyměnit. Od hrdla nádrže až po karburátor. Karburace nešla seřídit a nakonec bylo jednodušší sehnat starý karb. z vraku
a dát ho do toho skoro nového vozu. Nikdy už ale nešlapal jako před tím.
Takže - šetřete, pánové Šetřete
Já jím nejsem, přesto mám s touto "úspornou" příměsí velmi špatnou zkušenost.
Považuji to přidávání ac do paliva za metodu :" Šetřeme, ať to stojí, co to stojí. "
Ono i to palivo LPG má své stinné stránky na životnost motoru, ale to teď vynechám.
Můj tchán cpal ac kdysi do benzínu v novém Fáčku, co mělo najeto 4.500km Šetřílek.
Přez zimu nejezdil a na jaře nemohl ani zaboha nahodit motor.
Nedržel volnoběh a vůbec totálně rozhašenej karbec.
Na dílně zjistili, že VEŠKERÉ gumové součásti, hadičky, těsnění, Ókroužky a manžety, co byly v kontaktu
s palivem jsou zpuchřelé a popraskané. Na vyhazov. Vše se muselo vyměnit. Od hrdla nádrže až po karburátor. Karburace nešla seřídit a nakonec bylo jednodušší sehnat starý karb. z vraku
a dát ho do toho skoro nového vozu. Nikdy už ale nešlapal jako před tím.
Takže - šetřete, pánové Šetřete
Naposledy upravil(a) Milda dne 19 říj 2007 22:16, celkem upraveno 1 x.
Fronterový vysloužilec a doživotní člen fanklubu tohoto fóra.
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
Běličko, děkuji ti moc za krásný kus práce a radosti ve společných letech IV.2006 - I.2011. Bylas skvělá. mob: +420602231501 ICQ=431161520; Skypename= Daidallos
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Olej nebo LPG
Já jsem čekal, kdy sem vlítneš jak mastnej papír do průjezduMilda píše:Hoši, hoši Jak tak čtu o tom acetonu v palivu, tak se mi ježí všechny chlupy ...
Tyhle úsporný aditiva sou mi záhadou. Osobně jim vůbec nehovím ale nikomu je ani nevymlouvám. Do nafty jenom na zimu něco proti tuhnutí, jinak nic. V otázce šetření (LPG, olej místo nafty) záleží na odhodlání každého majitele a hlavně na zralé finanční kalkulaci předpokládaných úspor.
- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
aceton
tak bacha s tím acetonem. Všechno by bylo ok, až na to, že v čerpadle (u 2.2DTi - VP44) je snímač otáček http://img140.imageshack.us/my.php?image=vp44006gf1.jpg s plastovým flexi plošňákem ponořeným v naftě a bojím se, že ten aceton dlouhodobě nepřežije
http://img218.imageshack.us/my.php?image=vert6da8.jpg
http://img218.imageshack.us/my.php?image=vert6da8.jpg
- Hofik
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 230
- Registrován: 25 čer 2007 22:39
- Bydliště: TEPLICE
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 črc 2010 22:49
- Bydliště: Trhový Štěpánov, okres Benešov
Re: Jak vylepšit spotřebu
Rád bych se s vámi podělil s jednou zkušeností.
Chtěl jsem zkusit přimíchat aceton do nafty v uvedeném poměru a po dopočítání příslušného množství acetonu do 50 l nafty (1,5 cl x 5) jsem 7,5 cl vlil nejprve do asi zhruba 1 l nafty a po promíchání jsem to celé chtěl nalít do nádrže s těmi 50 l nafty.
To jsem poté raději neudělal, protože ihned po slití nafty a acetonu dohromady směs zbělala, zakalila se a vzniklo něco jako suspenze, tyhle dvě složky se prostě nespojily.
Podotýkám, že aceton jsem použil v té nejvyšší kvalitě, vysoce čistý, lékařský, C3H6O, výrobce Penta Chrudim.
Nafta byla taktéž normální, žádná bio nebo tak podobně.
Tak to vypadá, že není aceton jako aceton.
Pamatuju si, že se dříve se říkalo ředidlu do nitrolaků a barev aceton a nátěrové hmoty na téhle bázi byly tzv. "acetonové."
Myslím si, že dnešní ředidlo nitrokombinační C 6000 (postaru tedy ten aceton) by tohle neudělalo, stejně, jako když se přidá do nafty trochu benzínu.
Tak co do tý nafty teda přijde - nitrocelulozové ředidlo..?
Chtěl jsem zkusit přimíchat aceton do nafty v uvedeném poměru a po dopočítání příslušného množství acetonu do 50 l nafty (1,5 cl x 5) jsem 7,5 cl vlil nejprve do asi zhruba 1 l nafty a po promíchání jsem to celé chtěl nalít do nádrže s těmi 50 l nafty.
To jsem poté raději neudělal, protože ihned po slití nafty a acetonu dohromady směs zbělala, zakalila se a vzniklo něco jako suspenze, tyhle dvě složky se prostě nespojily.
Podotýkám, že aceton jsem použil v té nejvyšší kvalitě, vysoce čistý, lékařský, C3H6O, výrobce Penta Chrudim.
Nafta byla taktéž normální, žádná bio nebo tak podobně.
Tak to vypadá, že není aceton jako aceton.
Pamatuju si, že se dříve se říkalo ředidlu do nitrolaků a barev aceton a nátěrové hmoty na téhle bázi byly tzv. "acetonové."
Myslím si, že dnešní ředidlo nitrokombinační C 6000 (postaru tedy ten aceton) by tohle neudělalo, stejně, jako když se přidá do nafty trochu benzínu.
Tak co do tý nafty teda přijde - nitrocelulozové ředidlo..?
Dlouhá TDS 2,5 - 1997
608120800
608120800
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Jak vylepšit spotřebu
Fakt sila
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Jak vylepšit spotřebu
To zase někdo oprášil téma. Milda od tý doby prodal Froncka, amíci maj prezidenta černocha a nafta se od tý doby zhoršila (a nejspíš ani ten benzín není co bejval), takže aditiva dávám celoročně... nespíš ale jenom pro zlepšení pocitu. Pro zlepšení spotřeby by snad bylo dobrý jenom víc nahustit gumy a sundat rezervu ze střechy. Nebo chodit pěšky. Jinak do nafty dávat aceton se mi furt nelíbí. Jeden můj bejvalej šéf kdysi vyjezdil s naftovým Pajerem 3/4 nádrže benzínu (vzal plnou do skoro prázdný nádrže) než zajel do servisu s tím, že "to nějak nechce jet". Měl zkusit plnou nádrž acetonu.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Jak vylepšit spotřebu
Je to kazdeho osobna vec co si leje do nadrze, a jak sa mu tym dosere motor. Len potom stat v kolone za takym smradom je fakt brutal pocit.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- stefi_ul
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 964
- Registrován: 22 bře 2011 09:21
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Jak vylepšit spotřebu
ma pravdu ten chlapec... jeste ze mi jak v kokte, tak v zabce funguje vnitrni okruh... az sem se divil, ze to ta 20let stara frona ma. Ale jen dobre.
Jeep G Ch 98, 5.2,156kW,e85 - BFG KM2
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
A 1992, 2.4i, - uz jen par organu
OII 2.0TDi, 103kW.
Canon 40d, Canon 14-40l/f4, Canon 70-200l/f2,8, Sherpa 450R,
Benq DV M23
608201193,60347163
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Jak vylepšit spotřebu
Když byla ještě normální nafta a řepkovej olej za 12,- tak se to vyplatilo míchat. Dnes to tak stejně načepuješ za 35,-
Řešil jsem dlouho jak ušetřit, po letech mám dojem, že je lepší sehnat prašule a spotřebu neřešit.
Řešil jsem dlouho jak ušetřit, po letech mám dojem, že je lepší sehnat prašule a spotřebu neřešit.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Jak vylepšit spotřebu
Aceton....brrr! lidi, rozum do pěsti. Co leteckej benál a vyjetej olej dohromady místo nafty? hele jednoho co na to jezdil se Sierrou jsem znal! :D
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 lis 2006 11:44
- Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
- Kontaktovat uživatele:
Re: nie je mi to jasné....
Taky ho používam a spokojenost a pro toho kdo chce ušetřit mám taky radu stačí si do jídla přidávat piliny a trávu taky budete mít menší spotřebu tim pádem ušetříte a zbude vám víc na palivo
fronterman píše:...http://www.autonavzduch.cz...
Tak som si to prečítal a nejde mi do hlavy jedna vec. Do stlačeného vzduchu vo valci (400 st.C) vstreknú studený vzduch. Lenže ako ho tam dostanú? Predsa aby ho tam dostali musia ho stlačiť na vyšší tlak, ako je vo valci. Tým pádom je teplota tohoto vzduchu vyššia ako 400 st.C. Tak ako riešia chladenie mi tam chýba.
Ináč do nafty pridávam "SUPER DIESEL ADITIV". V zime zimný a v lete letný. Cena: 260-280 Sk. Okrem iného šetrí 5% paliva. Pomer: 1:1000. Nič sa nestane, keď toho dáte viac. Čo všetko to robí nájdete na http://www.vif.cz. To nerobím reklamu, len som s tým fakt spokojný.
tel- +420 608701329 NON STOP