Stránka 3 z 6

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 18:33
od Rom.Honda
Petr Janeš : tiše závidím :grin:

majo: i já mám v Hondě (a nejen já) naposlouchané, že po cca 6500 -7000 km se olej tzv. "vymaže" a motor začne být hlučnější
hlavně u otáčkového motoru B16A2 tzn. 1.6i Vtec 118 kW

farmář: je to tak, také ve všech manuálech jsem četl, že při tahání vleku je třeba zkrátit výměnu oleje na polovinu

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 19:25
od majo
Roman nepochopil si ma! Napísal som:Schválne,ktorí z vás si všimol,že pred výmenou oleja má jeho motor kradší dojazd po vypnutí ?Možno tak zvyšená hlučnosť motora z dôvodu zníženia viskozity oleja a teda zníženia tlmiacích schopností oleja .

Že sa olej opotrebuváva skôr pri žaťažovaných motoroch,alebo pri motorch pracujúcich vo vysokých otáčkach je vec jasná a samozrejmá!
Neznamená to však,že olej už nemaže! Ale !....už som o tom písal a nebudem sa opakovať! :roll: Tuna je vyňatok z odborného článku,ktorý tu je,ale vy ich asi nečítate! :roll: Dúfam,že to už pochopíte,čo chcem povedať! :wink:
Vyjetý olej nepřestává mazat, naopak pevnost mazacího filmu může být i vyšší díky polárním oxidačním produktům vytvořeným během provozu oleje. Vyjetý olej se musí vyměnit z jiných důvodů než špatná mazivost. Ve vyjetých olejích je zpravidla vysoký obsah mechanických nečistot, u dieselových motorů hlavně vysoký obsah sazí. Oleje z benzinových motorů mohou být nadměrně oxidačně degradované a mohou mít výrazně korozívní účinky apod.

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 20:43
od majo
Roman do prčic! :lol: Pochopíš to teraz? :wink: Citát z môjho príspevku: Opotrebený motorový olej NEPRESTÁVA mazať! Stráca síce viskozitu,ale tá ma vplyv na hrúbku olejového filmu,tekavosť oleja ,tlak ,vymedzenie vôlí ,utesnenie pohybujúcich sa súčastí,tlmenie nárazov, vybrácii,odvádzaní tepla z kontaktných plôch, atď.atď.
Oxidačná degradácia je len ďalší faktor opotrebenia oleja. Je toho oveľa viac,ale hádam nechceš aby som to tu písal! Vplyv oleja na hlučnosť motora som označil červenou! Ale nechceš, aby som to rozpisoval aj konkrétne. Však? :grin: A to som pôvodne do tejto témy ani nechcel vstupovať. :wink:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 20:45
od majo
Kde zmizol Romanov príspevok? Teraz vyzerám ako blbec! :lol:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 20:54
od Rom.Honda
já jsem ho smazal sám, nechtěl jsem to hrotit :grin:

napíšu to laicky a jednoduše: "když slyším, že motor změnil zvuk, vyměním olej, a pak má motor zase zvuk normální" chemickou a fyzikální analýzu k tomu nepotřebuju :grin:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 21:07
od myslivec
Taky měním olej, jak začne motor "rachtat" profesoři, cca 8000 až 10000 km, záleží, jestli je zima nebo léto 8) . Používám Valvoline Durablend Diesel 5W-40 a pohoda :lol:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 21:17
od majo
[quote="myslivec"]Taky měním olej, jak začne motor "rachtat" profesoři ..

S tým rozdielom,že tebe motor" rachtať" už neprestane. :lol: :mrgreen:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 11 led 2010 21:19
od myslivec
Není rachtat jako rachtat 8)

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 12 led 2010 14:07
od farmář
on to nezná, on to nepochopí :wink: ale přestane. Jinak takové to...každý diesel je hlučný a podobně.....všeho s mírou! 8) ne s tím pijákem, co s ním všichni chlastají! :mrgreen:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 26 led 2010 22:41
od Halca
no kluci, taky mi to začíná poslední dobou trochu rachtat a olej mám projetý už fest přes limit. Říká se ale, že oleje vydrží fakt hodně, takže bude kaput hlavně filtr. Můžete mi doporučit nějaký vyzkoušený olej do 2,4i benzína, když ho neženu moc do otáček. Díky

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 27 led 2010 00:35
od farmář
jasně, vydrží i sto tisíc, jen ten motor klekne mnoohem dřív. Takže olej je jako novej,ale motor je šmejdka,že . Vlastně stačí měnit filtry. Jo pardon, u mne se má měnit olej 2x za jednu výmenu filtru.Asi omyl výrobce, další kokoti. Mlčím, mizím.
Máš nějakej olej doporučenej výrobcem, co se týká SAE, takovej zlatej střed je 10W40. Pokud koupíš rozumně API SM/CF, do stovky za litr, máš olej high end současné třídy. Jestli to bude Castrol, Gulf, OMV .... bude u tebe skoro jedno. Já mám sud OMV 5W40 (ještě řidší) a to API SM/CF http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litr-469/ a to sud 60litrů mne vyšel kolem 80-90 za litr, teď nevím jestli s daní nebo bez....už je to přes půl roku, rok? co jsem ho platil.Ale dráž ne :) koupeno přes Štangla myslím. Na živnosťák samozřejmě.

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 27 led 2010 09:49
od Halca
já jsem viděl kdysi na Youtrubce video, kde nějaký štangast z Německa tvrdil, že jeho olej vydrží na jedno naplnění celou životnost auta (měl starého Tranzita)... ..přišlo mi to dost šílené. Se mnou je to asi tak, že auto bylo vytažené z autobazaru jako vrak. Dal jsem ho dohromady, ale k výměně oleje jsem se nedostal. Bazarník se dušoval, že olej byl měněný cca před 5tis km, teď jsem s tím najezdil už něco přes 15is. Olej je samozřejmě černý jak bota a hlavně filtr vypadá, že se neměnil už nějaký ten pátek.

S tím doporučením od výrobce budu muset pohledat. Mám Omegu a v té je těchto motorů jako šafránu (aktuálně jich je s motorem C24NE v ČR v provozu tolik, že by se daly na prstech spočítat) a v Omegářském "Jak na To" info pro tento motor chybí. Jestli budu dělat generálku, tak to bude ještě docela legrace :grin:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 27 led 2010 11:16
od majo
Myslel si toto? :lol: viewtopic.php?f=12&t=272&start=75 Tak to je nezmysel! :roll: Tomu never! :lol: Výmenný interval predpísaný výrobcom vozidla dodržuj! Zásada,ktorú sa oplatí dodržať je: po kúpe ojazdeného auta meniť oleje! Nikdy nevieš, čo tam pred predajom predávajúci nalial z úsporných dôvodov,ajkeď olej vyzerá čistý! Máš tam benzínový motor a teda aj ojazdený olej by nemal byť pred výmenou úplne čierny,ale tmavo hnedý(za predpokladu,že motor jazdil na kvalitných olejoch s pravidelnými výmenami).Prvé na čo pozerám pri kúpe auta je farba a zápach oleja! U diesela je to ťažšie rozoznať,tam je olej čierny hneď! Olej nesmie smrdieť za spáleninou resp.spáleným karbónom,ale mať svoj charakter.zápach!Inak je predpoklad,že motor bol prehrievaný ! Treba to mať v nose,aby si to rozoznal! A ty tam máš už olej čierny? :roll: Nešpekuluj a vymieňaj! :wink:

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 27 led 2010 14:06
od Halca
jj to je přesně ono :grin: Beru to video jako špatný vtip. U mě to mělo tu nevýhodu, že jsem na autě vyměnil vlastně skoro všechno od ložisek kol až po vstřikovače... ..a protože to teklo kolem rozdělovače, tak jsem se do výměny za pořádný olej moc nehrnul. Průběžně doplněno asi 1,5litru nového oleje (Mogul nevalné kvality). V autě je pověšená etiketa o výměně oleje Shell, která zhruba odpovídá tomu, co mi tvrdil bazarník (ačkoliv takovou etiketu si tam může dát kdokoliv). Teď už to mám přetěsněné, snad jen nalít nový olej, dát filtr a může se bez obav jezdit.

Mám v tom autě LPGčko, takže olej bude asi cítit karbonem vždy :| Jinak k té teplotě, myslím, že tento typ motoru (C24NE) snad ani přehřát nejde. Termostat mám dobrý a držím se s teplotou i v létě kolem dvou čárek (bohužel nemám na palubovce teplotu očíslovánu). Motor jsem nikdy neuvařil a teď v zimě je to bída. Začíná pořádně topit po 10km.

Většinou jezdím na spotřebu a znám se... prostě auto občas trochu podtáčím a chci vybrat olej, který tomu motoru prospěje.

Re: minerál - syntetika - polosyntetika

Napsal: 25 srp 2010 17:17
od sherpa
sherpa píše:najdolezitejsie je potom aj pravidelne kotrolovat, vymienat alebo aspon teda dolievat :P
ako hovorim..........http://auto.pravda.sk/kontrola-mnozstva ... oradna_P39