minerál - syntetika - polosyntetika
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Nazdar Jirko. Tie oleje co si napisal su obidva uplne jedno ake tam das. Su kvalitovo rovnake a dost dobre takze je jedno ktory si vyberes.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Jirko, když sem to čet, tak mi na zádech vyskočila husí kůže. Repase. Jenom pro zajímavost napiš, kde si to nechal brousit a kolik za to chtěli. Jinak oleje podle mě prašť jak bouchni.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
už jsem vznesl dotaz po SZ
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Jirko, už mě to nebaví, Obchodní označení oleje nic nikomu neřekne, viskozní třída víceméně určije teplotní rozsah použití, To nejdůležitější je výkonostní klasifikace (třída) a tu sis na flašce asi nepřečet. Výrobce motoru ji jednou předepsal a Ty ji prostě dodrž, nic víc, nic míň. Pokud se tak stará třída už neprodává tak ji nahradíš kompatibilní novější. http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon A jakou má předepsané zrovna Tvoje auto fakt nevím. Jinak kluci mají pravdu že dnešní moderní oleje vyhoví na starší auta snad všechny.
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Lenze jirko sa pyta na tie dva co pisal. A pytal sa ktory je z nich lepsi a vhodnejsi. A obidva samozrejme tam ist mozu.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Jirka z Petrovic
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 183
- Registrován: 03 čer 2005 12:57
- Bydliště: Petrovice u Karviné
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Takze prebrouseni kliky me stalo 2600kc i s ojnicnima a klikovima lozisky Delal mi to p Trnka Pribor Skotnice!Velice prijemny pan a na doporuceni!!!Dale Blok jsem chtel puvodne prebrousit,ale bohuzel nelze uz sehnat vybrusove pisty,a pokud jo tak udajne jeden stoji 5000kcTakze jsem sel do vyvlozkovani!!!Jeden valec me stal 1500kc Vlozka 800kc+ prace.v teto cene bylo zahrnuto i srovnani bloku+ kompetni vycisteni bloku motoru od rzi a usazenin v chladicich kanalcich!Praci na bloku mi delal p.Hrabec Skotnice.Dodal mi i nove pistni krouzky cena 2800kc sada!
2,3Tdi 1993 bodylift 60mm,kola 33x12,50R15MT BF goodrich
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2763
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Co sa ti vlastne stalo z tym motorom ked to generalkujes
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Jirka z Petrovic
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 183
- Registrován: 03 čer 2005 12:57
- Bydliště: Petrovice u Karviné
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Vlado dekuji a samozrejme i ostatnim za radu!Jde o to ze si skladam motor sam a trochu se na nem ucim,tak se radeji ptam at neco nepokazim!!Ja bych tak potreboval presny popis skladani motoru!!!Treba uz vim ,pistni krouzky se musi pootacet cca o 90° A o tech Olejich jsem tady na foru cetl snad vsechny diskuze!!Dobre vim ze zalezi na vsech tech viskozitach a ruznych oznacenich,ale ruku na srdce kdo se v tom ma vyznat same zkratky!!!Kompletní specifikace
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
SAE 5W40, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, API SM/CF, VW 502.00-505.00, VW 505.01, Ford WSS-M2C917-A, BMW Longlife-04
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je syntetický olej speciálně vytvořen tak, aby zajistil ochranu motoru s pevným servisním intervalem, minimalizoval škodlivé usazeniny a využíval syntetické technologie k dosažení lepších výkonnostních parametrů než klasické oleje. Určen pro turbodmychadly přeplňované vznětové motory s mezichladiči, včetně motorů PD - pumpe-düse .Proto je pro me cennejsi rada od vas,kteri uz jste neco podobneho co ja delali a mate zkusenosti!!
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
SAE 5W40, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, API SM/CF, VW 502.00-505.00, VW 505.01, Ford WSS-M2C917-A, BMW Longlife-04
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je syntetický olej speciálně vytvořen tak, aby zajistil ochranu motoru s pevným servisním intervalem, minimalizoval škodlivé usazeniny a využíval syntetické technologie k dosažení lepších výkonnostních parametrů než klasické oleje. Určen pro turbodmychadly přeplňované vznětové motory s mezichladiči, včetně motorů PD - pumpe-düse .Proto je pro me cennejsi rada od vas,kteri uz jste neco podobneho co ja delali a mate zkusenosti!!
2,3Tdi 1993 bodylift 60mm,kola 33x12,50R15MT BF goodrich
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Něco o skládání motoru je v Haynesovi. Na kroužky sem si koupil kleště, ručně se to nedalo. Kroužky maj bejt pootočený po 120° (sou tři, takže mezery mej mít co nejdál od sebe). Kdybys potřeboval něco vědět, tak napiš nebo zavolej. Moc si na to ale už nevzpomínám.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Jirka z Petrovic
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 183
- Registrován: 03 čer 2005 12:57
- Bydliště: Petrovice u Karviné
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Dekuji to ja se budu casto ptat! O 120°?Ja myslel ze pokud tam jsou tri!Dva krouzky + jeden stiraci tak je teda dam treba podle hodinek na 12 a pak 20 a 40
2,3Tdi 1993 bodylift 60mm,kola 33x12,50R15MT BF goodrich
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Jo, 12 hodin, 4 hodiny a 8 hodin.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- robert.kvita
- Super diskutér
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 26 srp 2010 11:36
- Skype: robert.kvita
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Je paráda, že kousek ode mne ve Skotnici jsou takoví machři. Je dobré o tom vědět ..... tak díky moc. Jěště k oleji: Lil jsem do mnoha aut naprosto papírově nevhodný olej co byl zadarmo a pořád jich většina jezdí. Tak promiň.... hlavně že jsi to nastudoval a máš aspoň základní vědomosti. Tak ať se to hezky točí.... Ten pocit když mi poprvé nabootuje počítač složený ze všech komponent z Aukra je asi podobný.. ONO TO JEDE!!!!!!!
Robert,Val.Meziříčí,Tel:737190632,
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
Fr.B 2,2DTi,automat,r.99,Chip107kW,péra Maxík+10cm,př.uzávěrka"AUSSIE",rozš.3+3cm,
Procomp+5cm,VraníkTruck2000MT,HiLift,kamera,tempomat Lasky
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
¨zase ty oleje.
To co jsi Jiří popsal je nejnovější třída SM/CF. V době, kdy ten motor vyrobili, o tomhle oleji ani neměli tušení :D
Když spočítáš, co jsi do toho narval, lehce se přiblížíš k opravě mého prvního motoru na Campu....ten stál 60tisíc!
Od té doby razím teorii .... kup jinej , vůbec to neřeš, něco vydrží....to co zbyde je tak ještě na dva motory minimálně. (Můj slezl cenově i na 5tisíc, to je motorů za ty prachy!
To co jsi Jiří popsal je nejnovější třída SM/CF. V době, kdy ten motor vyrobili, o tomhle oleji ani neměli tušení :D
Když spočítáš, co jsi do toho narval, lehce se přiblížíš k opravě mého prvního motoru na Campu....ten stál 60tisíc!
Od té doby razím teorii .... kup jinej , vůbec to neřeš, něco vydrží....to co zbyde je tak ještě na dva motory minimálně. (Můj slezl cenově i na 5tisíc, to je motorů za ty prachy!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Chlapci, nepročítal jsem tohle ohrané téma, můj recept, LOTOS 5W-40, výroba polské rafinerie, cena 100 Kč/litr a cigára laskymu
- václav
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 861
- Registrován: 12 srp 2007 20:28
- Bydliště: okolo Hradce Králové
Re: minerál - syntetika - polosyntetika
Ahojda, trochu to tu oživím, co říkáte na toto........http://olejeobchod.cz/olej/142/oleje-to ... 0-5w-40-5l
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295