Chladicí okruh netopí a nechladí, jeho průplach při ucpání
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Chladicí okruh netopí a nechladí, jeho průplach při ucpání
Určitě si mnozí návštěvníci těchto stránek vzpomenou, že loni na podzim sem začal řešit to, že mi auto netopí. Já si zase vzpomínám, že s nástupem zimy jsem tento problém neměl sám. Až nyní, při generálce jsem objevil příčinu, která je na hony vzdálená všem radám a tipům, které jsem dostával. Bohužel je to závada fatální, která může vyústit až k prasknutí těsnění/hlavy/bloku a zadření motoru. Proto všichni, komu to v zimě netopilo čtěte pozorně tento příspěvek - s nástupem vysokých teplot vám totiž hrozí značné nebezpečí
Dostával jsem tipy, jako že je to zvazdušněný, že sou skřípnutý hadičky, že je v prdeli termostat atd. Tyto věci byly samozřejmě v pořádku. Když mi nešlo propláchnout okruh, řekl mi jeden bodrý tecnik, že je to tím, že je v tomto autě použito membránové vodní čerpadlo. Tento člověk je ČURÁK a společně s firmou Auto Štangl je spoluzodpovědný za kolaps chladicího okruhu v mém vozu. Firma Auto Štangl, s.r.o. totiž neprovedla výměnu chladicí kapaliny (to jsem zjistil po roce podle stavu vypouštěcího ventilu) a průplach okruhu, i když jsem jí to zadal při své návštěvě hned po koupi vozu. Pokud si chcete auto nechat úplně zkurvit, doporučuji hod ze skály nebo tuto firmu. Auto Štangl je sice dražší, ale jistější způsob likvidace.
Když sem se nenápadně zeptal, jsetli nemůže bejt ucpaný vedení v bloku, bylo mi z několika zdrojů řečeno, že to je nepravděpodobné, že se to ještě nikdy nestalo, že je to zavzdušněním atd. Uklidnil sem se a půl roku sem s autem normálně jezdil... Teď už vím, že s ucpaným chladicím okruhem v bloku.
Problém je v topení, které je v interiéru. Tudy vede voda při chlazení bloku motoru. Topení má ocelovej vnitřek, ten koroduje a vydroluje se ven. Jelikož je topení nejužším místem okruhu, zachytává jiné nečitoty, které ještě pomáhají abrazi topného tělesa. Vydrolený materiál se začíná usazovat na vstupu do bloku v malé zahnuté trubce a pokud není pravidelně prováděn výplach zpětným tlakem, dojde časem k ucpání. Jak hluboko je zátka z bordelu zatím nevím. Závadu jsem objevil včera večer a na chalupu, kde moje nebohá Frontera stojí na cihlách se dostanu zase až na víkend. Trubku hodlám odpojit, okruh u čerpadla napojit na vodu z řádu a do usazenin jemně štouchnout. Pokud toto nepomůže, bude muset ven motor a zajezím si zase až na sněhu.
Pokud vám auto netopilo, vypusťte chladicí kapalinu, odpojte topení a klidně bez vyndávání ho propláchněte. U 2,3TD stačí odpojit dlouhou hadici u pumpy (bohužel musí ven chladiče) a potom krátkou hadičku co vede od topení k oné ohnuté trubce co vede v zadní části do bloku. Na tyto hadice, co vedou k topení nasaďte zahradní hadici a tlakem to propláchněte. Oběma směry několikrát. Propláchtěte jednotlivý hadice, chladič a nádobku, vyčistěte komoru termostatu. Termostat povařte a zkontrolujte teplotu otevírání a když už budete mít jen motor s čerpadlem bez hadic tak se pusťte do jeho průplachu. Nebojte, není tam membránový čerpadlo, je tam klasický vrtulový.
Nejdřív zkuste množství nečistot v oné ohnuté trubce. Já tam zkusil strčit hadičku na odvzdušňování brzd (cca 6mm tlustá). Trubku mám skoro plnou udusanýho bordelu. Podle toho zjistíte svoji situaci. Potom nasaďte na tuto hrubku odpadní hadici (odtud do kanálu), na jednu přírubu vodní pumpu dejte zahradní hadici (vstup proplachovací vody z kohoutku) a ostatní příruby a otvory (pumpa a komora termostatu) ucpěte provizorním těsněním (mě se osvědčila rozstřihaná duše z kola připevněná ztahovacíma sponama z původních hadic). A pusťte vodu a modlete se
Dostával jsem tipy, jako že je to zvazdušněný, že sou skřípnutý hadičky, že je v prdeli termostat atd. Tyto věci byly samozřejmě v pořádku. Když mi nešlo propláchnout okruh, řekl mi jeden bodrý tecnik, že je to tím, že je v tomto autě použito membránové vodní čerpadlo. Tento člověk je ČURÁK a společně s firmou Auto Štangl je spoluzodpovědný za kolaps chladicího okruhu v mém vozu. Firma Auto Štangl, s.r.o. totiž neprovedla výměnu chladicí kapaliny (to jsem zjistil po roce podle stavu vypouštěcího ventilu) a průplach okruhu, i když jsem jí to zadal při své návštěvě hned po koupi vozu. Pokud si chcete auto nechat úplně zkurvit, doporučuji hod ze skály nebo tuto firmu. Auto Štangl je sice dražší, ale jistější způsob likvidace.
Když sem se nenápadně zeptal, jsetli nemůže bejt ucpaný vedení v bloku, bylo mi z několika zdrojů řečeno, že to je nepravděpodobné, že se to ještě nikdy nestalo, že je to zavzdušněním atd. Uklidnil sem se a půl roku sem s autem normálně jezdil... Teď už vím, že s ucpaným chladicím okruhem v bloku.
Problém je v topení, které je v interiéru. Tudy vede voda při chlazení bloku motoru. Topení má ocelovej vnitřek, ten koroduje a vydroluje se ven. Jelikož je topení nejužším místem okruhu, zachytává jiné nečitoty, které ještě pomáhají abrazi topného tělesa. Vydrolený materiál se začíná usazovat na vstupu do bloku v malé zahnuté trubce a pokud není pravidelně prováděn výplach zpětným tlakem, dojde časem k ucpání. Jak hluboko je zátka z bordelu zatím nevím. Závadu jsem objevil včera večer a na chalupu, kde moje nebohá Frontera stojí na cihlách se dostanu zase až na víkend. Trubku hodlám odpojit, okruh u čerpadla napojit na vodu z řádu a do usazenin jemně štouchnout. Pokud toto nepomůže, bude muset ven motor a zajezím si zase až na sněhu.
Pokud vám auto netopilo, vypusťte chladicí kapalinu, odpojte topení a klidně bez vyndávání ho propláchněte. U 2,3TD stačí odpojit dlouhou hadici u pumpy (bohužel musí ven chladiče) a potom krátkou hadičku co vede od topení k oné ohnuté trubce co vede v zadní části do bloku. Na tyto hadice, co vedou k topení nasaďte zahradní hadici a tlakem to propláchněte. Oběma směry několikrát. Propláchtěte jednotlivý hadice, chladič a nádobku, vyčistěte komoru termostatu. Termostat povařte a zkontrolujte teplotu otevírání a když už budete mít jen motor s čerpadlem bez hadic tak se pusťte do jeho průplachu. Nebojte, není tam membránový čerpadlo, je tam klasický vrtulový.
Nejdřív zkuste množství nečistot v oné ohnuté trubce. Já tam zkusil strčit hadičku na odvzdušňování brzd (cca 6mm tlustá). Trubku mám skoro plnou udusanýho bordelu. Podle toho zjistíte svoji situaci. Potom nasaďte na tuto hrubku odpadní hadici (odtud do kanálu), na jednu přírubu vodní pumpu dejte zahradní hadici (vstup proplachovací vody z kohoutku) a ostatní příruby a otvory (pumpa a komora termostatu) ucpěte provizorním těsněním (mě se osvědčila rozstřihaná duše z kola připevněná ztahovacíma sponama z původních hadic). A pusťte vodu a modlete se
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Opraveno
Tak sem to o víkendu zprůchodnil. Zahradní hadici sem přidělal na přírubu čerpadla, pustil vodu a do ucpaný trubky sem tak dlouho dloubal dátem z kola až to vyprsklo ten humus. Hotovej kovošrot. Z topení lezlo to samý, tak vidim jeho budoucnost bledě.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Grand Finale
Jenom ještě s odstupem doplním, že motor sem si tím fakt zkurvil. Zřejmě právě díky přehřátí se vylomil kus jednoho válce. Díky Štangle! V první moment jsem je tam chtěl jít všechny pobít tupou rezavou lžící - navíc to mám za barákem.
Vzhledem k tomu, že je chladicí okruh už starší, rozhodl jsem se dělat průplach chladicího okruhu každej rok. Servisní manuál (dále jen "serman") radí toto činit každé dva roky v závislosti na intenzitě provozu vozu a to včetně výměny kapaliny. Vzhledem k tomu, že tam ale mám skoro 11 litrů směsi, která při ceně fridexu a arktických podmínkách, které zde panují, nestojí zrovna nejmíň, směs sleju a pokud není moc kritická, tak ji scedím a použiju znova.
Vzhledem k tomu, že je chladicí okruh už starší, rozhodl jsem se dělat průplach chladicího okruhu každej rok. Servisní manuál (dále jen "serman") radí toto činit každé dva roky v závislosti na intenzitě provozu vozu a to včetně výměny kapaliny. Vzhledem k tomu, že tam ale mám skoro 11 litrů směsi, která při ceně fridexu a arktických podmínkách, které zde panují, nestojí zrovna nejmíň, směs sleju a pokud není moc kritická, tak ji scedím a použiju znova.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
dobra story Proste co si na aute neudelas sam tak nesmis povazovaz za udelany. Taky uz jsem se poucil . Mno a kdyz jsme u toho topeni: Me to taky moc netopi. Sice trochu jo a zavzdusneny to taky neni, ale topi to malo. Mam obavu, ze je to teleso ucpany
uj dotaz teda je: zkousel nekdo shanet novy topeni (a pripadne kolik stalo) nebo se mam snazit to nejak cistit, proplachovat a tak?
uj dotaz teda je: zkousel nekdo shanet novy topeni (a pripadne kolik stalo) nebo se mam snazit to nejak cistit, proplachovat a tak?
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Topení na vyhození
Čistil sem ho, nechával sem ho i pájet. Tlakem vody obouma směrama sem z toho dostal tak půl kila nečistot. Pak to topilo. Jinak hodně dobrý ceny na chladiče a topení všeho druhu maj na http://www.auto-chladice.cz/
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Topení na vyhození
Slaava píše:Čistil sem ho, nechával sem ho i pájet. Tlakem vody obouma směrama sem z toho dostal tak půl kila nečistot. Pak to topilo. Jinak hodně dobrý ceny na chladiče a topení všeho druhu maj na http://www.auto-chladice.cz/
....jojojojo, od tech mam novy velky chladic. Je na aute sotva 3 dny.... za lidovych 5500,-
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Topení na vyhození
Nebuď smutnej, zeptej se v Opelu, kolik za něch chtěj oni - to tě rozveselí! :DRosta píše:...jojojojo, od tech mam novy velky chladic. Je na aute sotva 3 dny.... za lidovych 5500,-
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Topení na vyhození
...tak to opravdu vedet nechci.Slaava píše:Nebuď smutnej, zeptej se v Opelu, kolik za něch chtěj oni - to tě rozveselí! :DRosta píše:...jojojojo, od tech mam novy velky chladic. Je na aute sotva 3 dny.... za lidovych 5500,-
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Porucha chladicího okruhu!!! (2.3TD)
Něco je psáno i zde: viewtopic.php?f=1&t=1745&st=0&sk=t&sd=a
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- upirek
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 16 bře 2008 12:24
- Bydliště: České Budějovice 2.2 16V A dlouhá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!
zdavím všechny , asi budu za debila , ale to mě netrápí tak jako to že jsem si chtěl udělat taky prúplach jenomže jaksi nevím o jakou zahnutou trubičku se jedná jak popisuje Sláva, múže mi to někdo trochu přiblížit ????
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!
typuju ,že měl na mysli výstup z bloku pro topení.
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!
Přesně tak.Janeš Petr píše:typuju ,že měl na mysli výstup z bloku pro topení.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- upirek
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 16 bře 2008 12:24
- Bydliště: České Budějovice 2.2 16V A dlouhá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!
tam jsou všude trubky jak do prdele ale žádnou malou trubičku jsem tam nenašel , to jsem teda blázen
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!
Prostě jdi proti proudu vody po hadici, co vede k vodní pumpě podél víka hlavy a ta tě dovede k přírubím topení. Topení odpojíš a oběma směrama pak propláchnš jak topení, tak motor.upirek píše:tam jsou všude trubky jak do prdele ale žádnou malou trubičku jsem tam nenašel , to jsem teda blázen
Tady máš fotku, to rozpojený na ní je hadice z bloku do topení:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra