Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Uživatelský avatar
majo
Moderátor
Příspěvky: 609
Registrován: 23 led 2009 10:25
Bydliště: Gelnica

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od majo »

[quote="sherpa"]k bodu 8. > ma B Frontera nieco ako "automaticky sytic"?

Vo všeobecnosti:- motori riadené ECU, už automatické-mechanické sytiče nepoužívajú.Čiže aj samotné obohatenie zmesi(kvázi sytič) pri studenom motore je záležitosť ECU,ktorá dávkuje palivo podľa teploty chladiacej kvapaliny (snímaču chlad.kvapaliny).Platí to v podstate pre všetky Í-čkové motori.Aj ten tvoj! :wink:
Opel frontera 2,2DTI r.v.99 /5-dv
Nissan patrol 2,8 D r.v.89 /3-dv -španiel
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od Nimrod »

Co se týče motoru má 88 KW je tam to nové turbo a jsem ztoho silně zmatený. Motor má zcela hladký průběh a když chci trošku zrychlit musím dát plyn opravdu až na zem aby si to asi elektronika přechroupala, pak ale vyletí spotřeba ohodně dál než u benzínu. V křižovatce mám trošku problém že musím řadit někde v půly protože ta jednička je prostě krátká. Benzím jsem si vklidu vytočil na 3500 a zařadil až za křižovatkou. Tady při 3500 je síla pořád stejná takže to prostě tu 2ku chce jenže v půce křižovatky či při jízdě do kopce řadit při 5 km/h no nic moc. Přitom jsem čekal že naopak z mírného kopce tam dám rovnou dvojku a budu jedničku ignorovat. tak jsem to dělal u benzínu a tady díky kroutáku jsme to čekal taky,.. ale houbelec. buď motor chcípne a nebo musím dát otáčky aspoň na 2500 a to zase chudák spojka.S dehtem se jezdí trochu jinak než s benzínem. Každpádně to co jsi posal v poslední větě odpovídá zanesení sacího potrubí sazemi a zmenšení nasávacích otvorů.

Další věc že motor je fakt hlučnej, asi je to o zvyku. ale jsem toho teď zmatenej a jak řadím podle zvuku všiml jsem si že motor vůbec nevytáčím a řadím už při 2500 což je asi špatně že ??? Benzín při volnoběhu nebylo naprosto poznat že byl zapnutý, žádné hlepání žádný zvuk opravdu ale žádný.Řazení až zase takovej problém není, ale je to jiné než benzin.

No a to poslední, jen co jsem přijel odešel ventil silenoidu vše je ovládáno podtlakem a je tam asi 6 hýblátek co se nastavují (u benzínu 1) Takže servis pěknej, ani si neumím představit že bych s autem projel někde vodou a dostalo se to do těch 5 tun drátu a elektroniky co jsou v autě natažený.Ovládaní vypadá jen složitě je to v celku jednoduché. Problém je se zanášením sacího potrubí sazemi.
Za 5 hodinové prohledávání motoru jsem nepochopil jak se mění rozvody a kde je palivovej a olejovej filtr. zato jsem našel krásnou černou expansku pro turbo a nějaký (asi olejový) filtr nad zadní nápravou. Co to je ?? Proboha kdo ten motor vymejšlel.Rozvody se většinou nemění jelikož jsou řešeny řetězem, ale může se stát že se řetěz vytahá. Přístup knim je ze předu motoru na pravé straně a pak po sundání víka ventilů. Filtr oleje je na pravé straně motoru.
No další poznatek. Motor se díky interkoleru celkem okamžitě zachřeje.. teda motor právě ne, jen chladiče, takže věčně běžej větráky jenž zbytečně žerou elektřinu namáhaj alternátor a baterku. takže jede větrák, ale přitom motor je ještě takřka studenej, no a když už se zahřeje je problém ho asi uchladit... kterej idiot dal 3 vchladiče za sebe ??? Intercoler, vodní, klimatizace. Nepochopim.. a pak nepochopim jak se dá některej znich vyndat aniž bych vypustil klimu.
No a asi nemusím se ani ptát co se stane když vyjedu nádrž ? Nikde jsem nenašel nic jako ruční dolívátko nafty jen nějakou trubičku prim ale ta je ucpaná ventilkem tak tam se asi nafta neleje. většina aut má vepředu ruční pumpičku kterou si naženu naftu až těsně před vstřiky.. Ano další poznámka Vštřikovací čerpadlo ? To jako proč, proč to nemá vstřiky jako většina aut a oprava pak stojí 20000 ? tady je škatule jak kráva ke který se ani nemůže a jak čtu odchází docela vesele.Lze předpokládat, že čerpadlo bude v pohodě u tohodle ročníku už to neodcházelo. Nafta ti nesmí dojít to je problém, ale lze si přidělat pumpičku a nebo použít ten originální vývod.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od Nimrod »

Tak a teď to schrnu, kdyžtak stačí písnout odkazy nebo jestli chcete budu vděčen když se rozepíšete.

1. Jak natáhnu naftu když spadne, nebo vyjedu nádrž.. to se prostě jednou stát musí třeba při náklonu vozidla.Nafta ti nesmí dojít. Jednak tím riskuješ čerpadlo jelikož nebude chlazeno. Ovšem lze si dodělat pumpičku.
2. Kde a jak se mění rozvody.Není nutno jsou řetězové. Přístup k nim je pod víkem ventilů a pak z čela na pravé straně motoru je víčko.
3. při otočením klíčku neproblikne kontrolka žhavení, sepne se až když je zima nebo je v háji žhavení ?V pořádku žhaví až pod nulou.
4. Jak stím jezdíte, v jakých otáčkách je vhodné řadit, níčí se motor když se podtáčí (řadí při 2500) ?Dle libosti a tlošťky peněženky na opravy.
5. Je nafta náchylnějí na krátké jízdy ? Benzín nastartuju popojedu krámu 2 km . Nevadí tohle naftovýmu či turbu atd. ?Ne není.
6. Je lepší nastartovat a nechat motor pár desítek vteřin zahřát pomalu, nebo naopak vyjet hned aby se motor zahřál zátěží rychleji.Natočit a jet netočit ihned do maxima aby se olej dostal všude. Pozor nutno doržet výměný interval oleje.
7. má někdo v Praze nebo okolí tenhle motor a dal si semnou sraz na konzultaci porovnání zvuku atd. ?jo
8. Je normální že motor od turba lehce píská ?moc ne, ale může vydržet několik desítek tisíc a nebo také jen stovek. Těžko říct.
9. Je v pořádku brzdit naftovým motorem ? nedělá to bordel turbu protože při 3000 je seplý naplno ne ?neboj se.
10. Jak to bude startovat v zimě ?Pokud nebude padat nafta tak normálně. Možná chvilku déle točit o pár vteřin víc než benzin.
11. Co mám udělat po koupi (má najeto 95.000, poslední rádoby prohlídka je psaná v 83.000) co mám měnit co čistit kudy na ten olej atd.[/quote]Hlavně vyměnit olej a zkontrolovat kovové nasávací potrubí zda není zaneseno sazemi.

NAFTA PATŘÍ DO KAMEN A DO NÁKLAĎÁKŮ.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Nimrod
Revize LPG: servis@offroad-frontera.com
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od RAV9 »

Nimrod píše:....
4. Jak stím jezdíte, v jakých otáčkách je vhodné řadit, níčí se motor když se podtáčí (řadí při 2500) ?Dle libosti a tlošťky peněženky na opravy.
...
najlepsia odpoved aku som v tejto teme cital :lol:
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od farmář »

otáčky...nepodtáčet a nepřetáčet, jak jsem říkal. Točí skoro co netočivej benál. Podle ucha to poznáš.Turbo píská ...myslíš li co já je to normální, turbo když zabere zašne svištět,ale nesmí to být zvuk přidřenýho turba, čehož se asi obával Nimrod. To je to že slovo pískat může v podstatě v reálu znamenat leccos.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od Vokoun »

Každej to může slyšet jinak. Ty lopatky spíše vytváří šustění. Pískání může hraničit s tím zadřením, jak píše Farmář.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od sherpa »

a nafta tuhne vic pri stejne teplote....ale to se nejvic projevuje az pod minus 20 ....takze spis na Sibiri ....
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od farmář »

Sherpo to se ti zdá. Ani v zimě se neaditivuje stále na mínus 40 jak sice na půmpách píšou,ale podle mrazu předpovězeného tak na příští týden, takové to jsou kurvy. Já ředíms benzínem a mám totální pohodu a klid.
Jo a při jzdě se pod autem tvoří vítr který je díky své rychlosti studenější....v mínus dvacet ti to pod autem dá mnohem větší Sibiř. Peugeoty mizamrzly 2 v jeden den jeden na jednom kilometru a druhej po 8 km, bylo sice mínus 22 :mrgreen: ale prdel, se zimní naftou.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
myslivec
Super diskutér
Příspěvky: 1210
Registrován: 01 dub 2008 14:01
Skype: myslivec77
Bydliště: Brno - Židenice

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od myslivec »

farmář píše:Sherpo to se ti zdá. Ani v zimě se neaditivuje stále na mínus 40 jak sice na půmpách píšou,ale podle mrazu předpovězeného tak na příští týden, takové to jsou kurvy. Já ředíms benzínem a mám totální pohodu a klid.
Jo a při jzdě se pod autem tvoří vítr který je díky své rychlosti studenější....v mínus dvacet ti to pod autem dá mnohem větší Sibiř. Peugeoty mizamrzly 2 v jeden den jeden na jednom kilometru a druhej po 8 km, bylo sice mínus 22 :mrgreen: ale prdel, se zimní naftou.
Jaký dáváš poměr benzínu k naftě farmíku :idea:
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od sherpa »

farmář píše:...
Jo a při jzdě se pod autem tvoří vítr který je díky své rychlosti studenější....v mínus dvacet ti to pod autem dá mnohem větší Sibiř. Peugeoty mizamrzly 2 v jeden den jeden na jednom kilometru a druhej po 8 km, bylo sice mínus 22 :mrgreen: ale prdel, se zimní naftou.
kdyz je venku minus x, tak je stale minus x. pro nezive tvory nema vitr zadny vplyv, avsak na zive tvory, kere maji v sobe vodu, tak vitr zpusobuje nasobeni efektu ochlazeni, takze pri minus 20 a silnem vichru omrznes jako pri mozna minus 40 ale za bezvetri {jsou na to propoctove tabulky}. vitr pod autem je temer rovnako rychly jako nad autem, jen zespoda je vice spiny :mrgreen: vitr muze zpusobit ze se bude moc dlouho ohrivat motor, nebo pri extremu muze byt ze ostane studensi i po dlhe jizde...jelikoz chlazeni bude aktivni zpredu{smer vetru a pohybu auta}, a to vyrazne {rychlost vetru} a kosaaaaaa {sibir}.
takze tvuj argument vetsi kosy neberu :wink: , kdyz je zima, autu je rovnako zima, nikdy ne vic zima jak je zima. :lol:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od DJ.Tom »

Jestli jsme to pochopil všicni přidáváte něco do nafty.. hmm co a i v létě ?
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od RAV9 »

sherpa píše:... kdyz je zima, autu je rovnako zima, nikdy ne vic zima jak je zima. :lol:
kokso, na com frcis? aj ja chcem :mrgreen:
Land Rover Discovery 2
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od George 3D »

Jestli ono to s tím ochlazováním spodku auta nesouvisí spíš s tím, že když se posolí sníh, tak se snižuje jeho teplota a tím pádem může být prosolená silnice výrazně chladnější než okolní vzduch.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od sherpa »

RAV9 píše:
sherpa píše:... kdyz je zima, autu je rovnako zima, nikdy ne vic zima jak je zima. :lol:
kokso, na com frcis? aj ja chcem :mrgreen:
Descartesova vyrokova logika, upravena na vyhodnarsky styl, pretavena do jazyka Kosickej slachty, prelozena do cestiny {ale povodny zmysel tam ostal zachovany} :mrgreen:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od sherpa »

George 3D píše:Jestli ono to s tím ochlazováním spodku auta nesouvisí spíš s tím, že když se posolí sníh, tak se snižuje jeho teplota a tím pádem může být prosolená silnice výrazně chladnější než okolní vzduch.
tak pak mame v SVK doslova sibirske cesty :mrgreen: ma jeste nekdo podobny nazorrrrrr :?: dobre, ovsem tak tomu neniiiii :wink:
solny roztok sypany na cesty, nebo i sul {smisena pak s vodou} zpusobi to, ze slana voda ma nizsi bod tuhnuti, coz znamena ze brecka a voda na silnici nezamrzne pri nule, nebo minus 3 ale az pri minus 9 nebo tak nejak, zalezi od koncentrace roztoku. pri minus 20 to uz ale nehraje roli...tam mrzne vsechno.
slana voda takisto ma vyssi bod varu a vetsi hustotu {viz ucinky Mrtve more}. jooo fyzika je moje oblibena veda :P bacha na mne.
jedine mozne reseni toho ze vzduch pod autem muze byt chladnejsi jako okolity vzduch je tehdy, jestli profil auta {aerodynamicky} je uzpusobeny tak ze se vzduch prudce dviha nahoru nad kapotu a tim padem pod autem vznika podtlak jak pod kridlem letounu {jo auto se stava jakoby kridlem}, ale myslim ze u frontery s Cx okolo 0,5 todle nehrozi. mozno u ferrari nebo formule ano, ovsem myslim ze to ochlazeni timto rozpinanim zbyleho vzduchu pod autem bude cinit velmi maly rozdil v teplote, radovo do 5 stupnu celsia u rychlosti do 400 kmh.
a ted me nekdo tromfnete necim mooooc ftipnym.... :lol: zatim vam to jde docela fajn.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“