Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od Vokoun »

Ta IFA má turbo??
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od farmář »

jen to ne! :lol: myslím že vím kam míříš, odečti teplotní rozdíl nasávaného vzduchu krát jeho hmotnost. Inu mráz je mráz.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Vokoun
Ultra diskutér
Příspěvky: 3017
Registrován: 30 dub 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od Vokoun »

To jsem znal jednoho, ten měl pujčenou Dacii z pujčovny v Brně a jelikož dělal s nad s technickým benálem, tak taky na to jezdil. Proč to píšu, takový jednoduchý motory bez serepetiček to určitě takový změny snašejí líp, než motory s turbama a spoustou elektroniky!!
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od farmář »

jak víš nejdražší složka aditiv benálu jsou ta na zpomalování hoření, protože čistej je kerosin. Technickej není určenej k ježdění, proto kdo ho kradl a míchal s olejem a jezdil na něj dvoutaktem, dával oleje víc aby to zpomalil ale hulilo mu to jako kráva. To je snad už doba minulá :wink: znal jsem jednoho, co kerosin míchal s vyjeťákem a jezdil na to naftovou Sierrou.Zvuk a kouř že bys šílel,ale Sierru koupil za pár a kerosinu a vyjeťáku měl dost.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:přesně tak. ono je něco jiného studenej start v létě, kdy má i studenej olej teplotu 25 stupňů, a něco jiného je v zimě, kdy má mínus 25( stupňů a díky jeho hustotě vzroste namáhání veškerejch částí motor až x-násobně. při zmrzlém motoru vyběhne po natočení tlak oleje i k 15 atm. ( prostě to nestíhá protéct přes obtok ) a pokud se necitlivě zvednou otáčky v dejme tomu první půlminutě, není problém dosahnout tlaku 20 atm. to už jsme někde na čtyřnásobném tlaku oleje , tj. například čtyřnásobné namáhání hřídelky čerpadla, stěn chladiče oleje, kanálů a pod. takže sherpo, řekl bych, že tvuj způsob je nejšetrnější. natočit, oškrabat okna a pak pomalu vyrazit
Hele, kdysi tady byla diskuze o tom, jestli se má dehet nechat chvíli běžet na volnoběh po nastartování. Vzhledem k tomu, že nějakej kokot tam důrezně argumentoval tím, že JE POTŘEBA HNED PO NASTARTOVÁNÍ VYRAZIT A MOTOR TROCHU PROTOČIT ABY SE ZAHŘÁL A TO OBZVLÁŠTĚ V ZIMĚ, PROTOŽE DEHET SE NA VOLNOBĚH SÁM NEZAHŘEJE A JE ZBYTEČNÝ TAM ČEKAT, PROTOŽE TLAK OLEJE JE DOSTATEČNÝ HNED PO NASTARTOVÁNÍ, jsem celou diskuzi smazal. Neměl jsem náladu se tam hádat s odborníkem, kterej, jak o sám napsal, se v motorech vyzná.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od farmář »

inu. :lol: ani jedno ani druhé...jak se říkalo...nahodit, cigárko a pak jet jak s hnojem. :wink:
Poslední návrat k tomu benálu....v zimě 5% vždy, když bude mráz jak kráva (pod dvacet furt)10% a je to v cajku bez obav. :lol: zbytek necháme Rusákům a strojům, souhlas? :lol:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Bčko 2,2 vs 2,2

Příspěvek od RAV9 »

Slaava píše:
Janeš Petr píše:přesně tak. ono je něco jiného studenej start v létě, kdy má i studenej olej teplotu 25 stupňů, a něco jiného je v zimě, kdy má mínus 25( stupňů a díky jeho hustotě vzroste namáhání veškerejch částí motor až x-násobně. při zmrzlém motoru vyběhne po natočení tlak oleje i k 15 atm. ( prostě to nestíhá protéct přes obtok ) a pokud se necitlivě zvednou otáčky v dejme tomu první půlminutě, není problém dosahnout tlaku 20 atm. to už jsme někde na čtyřnásobném tlaku oleje , tj. například čtyřnásobné namáhání hřídelky čerpadla, stěn chladiče oleje, kanálů a pod. takže sherpo, řekl bych, že tvuj způsob je nejšetrnější. natočit, oškrabat okna a pak pomalu vyrazit
Hele, kdysi tady byla diskuze o tom, jestli se má dehet nechat chvíli běžet na volnoběh po nastartování. Vzhledem k tomu, že nějakej kokot tam důrezně argumentoval tím, že JE POTŘEBA HNED PO NASTARTOVÁNÍ VYRAZIT A MOTOR TROCHU PROTOČIT ABY SE ZAHŘÁL A TO OBZVLÁŠTĚ V ZIMĚ, PROTOŽE DEHET SE NA VOLNOBĚH SÁM NEZAHŘEJE A JE ZBYTEČNÝ TAM ČEKAT, PROTOŽE TLAK OLEJE JE DOSTATEČNÝ HNED PO NASTARTOVÁNÍ, jsem celou diskuzi smazal. Neměl jsem náladu se tam hádat s odborníkem, kterej, jak o sám napsal, se v motorech vyzná.
divil jsem se kde ta diskuze zmizela :mrgreen:
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od DJ.Tom »

já tu diskusi taky nějak nechápu já jsemzačel 2,2 vs2,2 a najednou to má jiný nadpis a je to jen ochlazení, já ztoho chtěl mít diskusi na téma 2,2 vs 2,2 ach jo
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od Slaava »

farmář píše:mno jo někdo to dopřejmenoval podle dramatického vývoje ale já to nebyl, fakt :wink: náhodou. 2,2 versus 2,2 ropa...už si zvykáš?
To byl druhej Petr-moderátor. Přejmenoval to podle toho, jak se to vyvrbilo a přesunul to do motorů všeobecně. Podle mě to tak udělal správně.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Bčko 2,2 vs 2,2 a jak se chovat ke studenému motoru

Příspěvek od RAV9 »

DJ.Tom píše:já tu diskusi taky nějak nechápu já jsemzačel 2,2 vs2,2 a najednou to má jiný nadpis a je to jen ochlazení, já ztoho chtěl mít diskusi na téma 2,2 vs 2,2 ach jo
ale v podstate tvoja diskusia ma uspech :lol:
aj ked by som z nejakych nevysvetlitelnych dovodov isiel znovu do frontery, kupil by som uz iba benzin :mrgreen:
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Příspěvek od farmář »

Rave jak na co. Ale přiznám se ti, že velkoobjemový benzín mne láká dlouho....dlouho! když jsem kupoval druhé Campo, málem jsem šáhl po...4litru Jeep. Pak jsem si řekl neblbni, máš díly, něco jsi už na něm musel dělat, víš co a jak....teď mám to samé třetí. :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
DJ.Tom
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 892
Registrován: 21 zář 2006 11:30
Skype: tomidum
Bydliště: Praha 4

Re: Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Příspěvek od DJ.Tom »

Jinak prozatimní zjištění:

Už si na to trošku zvykám najel jsem tak 200 Km, když se stím člověk naučí jezdit tak to asi de. Hustý je že když jsem byl zvyklej jet do kopce na 3ku a netáhlo to na 3000 drsně jsem podřadil na dvojku a na 4000 to pak jelo tady je to přesně naopak. Když to do kopce už netáhne na 3000 přeřadím na 4ku mám tam 2000 a jede to do kopce jak raketa :) Motor pokud se sním člověk naučí jezdit má určitě větší sílu jedeto líp na dálnici jsme nemusel vůbec podřadit na 4ku když jsem předjížděl jen jsem dal prostě nohu na zem. Jen to má takové divné spoždění. dám nohu na zem a motoru jakoby vteřinu trvá než mu dojde co se stalo a napadne ho raketově trychlit.
další poznatek to auto skáče víc než předchoz (al na minulém byli měněny tlumiče) nahuštěno mám stejně takže asi ty tlumiče.. podal jsem dotaz v sekci nápravy tak pokud by m někdo chtěl opovědět než mi někdo změní název tématu :lol: tak může.

Jinak jsem už dodělal tempomat, palubní počítač obrysovky a světla na značce prohodil za kvalitní LED. O víkendu budu měnit podsvícení a měnit kontrolky žárovkový za LEDkový. A další zjištění až někdo polezete pod auto a najdete u převodovky viset volný kablík a nebudete vědět odkud vypadl tak nevypadl. Je to příprava na čidlo hladiny oleje k palubnímu počítači. Bohužel čidlo je tak kurevsky drahý že tam drátek nechám viset dál.
AUTOELEKTRO bokovka PRAHA diagnostika Opel, VW koncern 777 21 30 21

Auta: Frontera 1. 94 2,4, 2. 97 2,2i, 3. 2000 2,2i, 4. 2003 2,2 Dti. Budoucnost... Touareg, nebo 5. Frontera 04 3,2i Automat
Teď přechodně Renault Laguna 1,8i držící silou vůle
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Příspěvek od sherpa »

zasa z toho delas velin do elektrarny :mrgreen: s ledkama :lol: :lol: :lol: :lol:
ale muzes pekne porovnavat, naftu a benzin, ako i technicky stav, provedeni mas temer stejne...takze si ted jako testovaci jezdec.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
RAV9
Začínající diskutér
Příspěvky: 416
Registrován: 15 čer 2008 14:21
Bydliště: Malacky, SVK

Re: Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Příspěvek od RAV9 »

farmář píše:Rave jak na co. Ale přiznám se ti, že velkoobjemový benzín mne láká dlouho....dlouho! když jsem kupoval druhé Campo, málem jsem šáhl po...4litru Jeep. Pak jsem si řekl neblbni, máš díly, něco jsi už na něm musel dělat, víš co a jak....teď mám to samé třetí. :wink:
presne tak... mne tiez beha po hlave grand 4,7 / 5,2 V8 ... :twisted:

jeepa len kvoli tomu motoru a patrola kvoli vsetkemu okrem motoru :lol:
Land Rover Discovery 2
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru

Příspěvek od sherpa »

Grand SRT V8 6,1L HEMI :mrgreen: a das dole aj audinu na krizovatke. :P
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“