Viskozní spojka vrtule chladiče

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

na některejch spojkách je to přímo dělaný,že se daj spojit na tvrdo,jen jsem tím myslel,aby si jí nezničil,pokud jí nic není
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od sherpa »

jestli se to nepovede...nebo tak...tak jako nahrada je jedna vrtule volna......avsak bimetal uz taky nefunguje
viewtopic.php?f=30&t=2204
ale drzim palce at to vyjde samozrejme.
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kout.jk »

tak nějak necháípu funkci MOJÍ viskozní spojky. Bimetal mám vyhnutej tak, že kolik je pořád vystrčenej, takže by to mělo fungovat, jako že je pořád zahřátá. Ale ona normálně funguje jako by ten bimetal fungoval. Kolík je pořád vystrčenej a kroutící moment se mění podle teploty!!! Jinak jsem si dneska sehnal ještě ventilátor před chladič z klimatizace, tak ho tam ještě na vypínač pro sichr implantuju.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od sherpa »

kout.jk píše: Jinak jsem si dneska sehnal ještě ventilátor před chladič z klimatizace, tak ho tam ještě na vypínač pro sichr implantuju.
tak to uz budes mit turbovrtulovy pekelny strojek ! :mrgreen: , bacha abys neulitl pri jizde po dalnici. :lol:
jo a das si ty vrtule v 1 smeru nebo protismerne jako ty armadni vrtulniky? bych nechtel pak byt chodcem pres prechod kdyz ti to zapne najednou......vcuuuuuuuuuuuuuuucccccc krrrrr kkkkkkkkk .............ssssssssssssss

PS> kdyz vsechno funguje jako ma, tak se netreba preventivne strachovat, a jak se to projevuje nebo vypada neni dulezity...nebo se pletu?
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kout.jk »

PS> kdyz vsechno funguje jako ma, tak se netreba preventivne strachovat, a jak se to projevuje nebo vypada neni dulezity...nebo se pletu?[/quote]


ono to třeba funguje normálně v normálnim provozu, ale když se někam hrabu v teple na redukci, tak tam možnost přehřátí je - viz video z rumunska 2007, jak tam všichni po výjezdu otevřeli kapoty :grin:
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
premek_k
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 591
Registrován: 05 úno 2007 13:46
Bydliště: Smilovice u Třince
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od premek_k »

ono to otvírání kapot bylo ve většině případu preventivní, ale je pravdou, že na některých výjezdech si ty motory mákly. Já mám teď na trolu taky visko - první auto s tímto bazmekem, pokud tedy nepočítám wartburga - a moc tomu nevěřím. Rád mám ventilátory pod kontrolou, takže stejně jako kdysi na frotce jsem i na trolovi o vikendu uspěšně zasáhl do elektroinstalace a aspoň přídavný elektrický větrák mám možnost přepnout z autopilota na manuál.
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998

... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od farmář »

ono je to velké dilema. Funkční visko je super, protože i při poruše elektriky jde.Ovšem....při opotřebení atd a velkém vedru nestačí, takže dvojsahara JÍ DÁ TĚŽCE NA PRDEL.hIMbajs caps.Plus bodylift.....tam to má spočítané.Ale co dojednoduchosti a spolehlivosti je samo lepší.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kresta »

kout.jk píše:tak nějak necháípu funkci MOJÍ viskozní spojky. Bimetal mám vyhnutej tak, že kolik je pořád vystrčenej, takže by to mělo fungovat, jako že je pořád zahřátá. Ale ona normálně funguje jako by ten bimetal fungoval. Kolík je pořád vystrčenej a kroutící moment se mění podle teploty!!! Jinak jsem si dneska sehnal ještě ventilátor před chladič z klimatizace, tak ho tam ještě na vypínač pro sichr implantuju.
Kutil Tim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Slaava »

Ideální kompromis je mít obojí. Vzadu viskovrtuli, která bude fachat i bez proudu a vepředu dvě elektrický vrtule pro případ potřeby chlazení.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kout.jk »

Slaava píše:Ideální kompromis je mít obojí. Vzadu viskovrtuli, která bude fachat i bez proudu a vepředu dvě elektrický vrtule pro případ potřeby chlazení.

takhle to mám teď i já, akorát, že před chladičem mám jen jednu velkou z klimatizace,úplně přes celej chladič na výšku. A zapínací tlačítko mám místo záslepky od klimy, takže na pohled to vypadá, že mám klimu a to včetně hukotu, když to zapnu. :grin:
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

z čeho jsi jí tam napletl ?
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladič�

Příspěvek od kout.jk »

myslim, že z vectry- mě�jsem ještě nějak� ventilátor �fiatu, ale byl u toho moc vysokej motor.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
zlatino14
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010 07:34
Skype: zlatino142
Bydliště: Plavecký Peter - Slovensko Frontera 3,2 V 6 + LPG

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od zlatino14 »

Zdravým páni
Nevie mi niekto poskytnúť origo OPEL číslo visko spojky na tú moju rafiku ? (Béčko/3,2 V6/r.v.99/ pre istotu WIN:W0L06B1VFXV6251101 ) Jak na potvoru sa dohúkala akurát teraz cez leto. Začalo sa to prehrievať. Teplota sa drží cca.na 90 C a zrazu to vyletí cez 100 C. A potom klesne zas na tých 90 . Visko spojka je v háji .Skúšal som ju dať na priamo ,ale nedalo sa na tom jazdiť. Veľký odpor pre motor, a automatu sa to nepáčilo-a ten Hukot :roll: .
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

stejně to neseženeš nikde jinde, než v oplu, takže tam ti za tu cenu rádi to číslo najdou. ještě by mne zajímalo, jak jsi přišel na to, že ti nespíná a jak jsi ji dal ,, na přímo ,, . 90 - 100 stupňů je běžná provozní teplota, věc, která je tu řešena už tisíckrát
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od vlado007 »

To win cislo mas zle ale nevadi. Kód dielu 1340192
Názov dielu 1-SPOJKA
Cena bez DPH 289,50 €
Cena s DPH 347,40 €
DPH 20.0 % :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“