Viskozní spojka vrtule chladiče

Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

kdo ví, jak funguje ten kolík schovanej pod tím plechem?
P1010734.jpg
P1010733.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: viskozní spojka

Příspěvek od Slaava »

Plech je termostat a ten kolík ovládá přepouštěcí ventil, kterej podle teploty od chladiče příchozího vzduchu přepouští olej do pracovního prostoru k hnacímu kotouči. V praxi to funguje tak, že když vzduch, kterej projde krz chladič je moc teplej, tak se roztáhne a vyboulí termostat, kolík povyleze, olej přeteče a vrtule dostane větší krouťák od kliky a tak se víc točí, víc fouká a víc chladí.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

tak z toho jsem měl obavu. ani když plech - termostat vyhodím a kolík vyleze,nic se dít nezačne, což je asi problém. měl to někdo otevřené, co se tam mohlo pohnojit ?
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:tak z toho jsem měl obavu. ani když plech - termostat vyhodím a kolík vyleze,nic se dít nezačne
Tak kup novou. Tady máš to povídání, jak si chtěl:
visco.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

no tam se nemá co rozbít,ne ? jedině že vyteče ten olej,a ten tam asi mám,protože studený to chvilku běží...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Slaava »

Janeš Petr píše:no tam se nemá co rozbít, ne?
To jsem si taky říkal ale bohužel to není pravda. Když jsem zjistil, že to mám rozesraný, tak jsem to celý vyhodil a dal tam elektrický vrtule.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
sowwwa
Začínající diskutér
Příspěvky: 297
Registrován: 16 pro 2007 23:43
Bydliště: Krušné hory

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od sowwwa »

nestacilo by doplnit olej? :mrgreen:
Honda Passport 3.2i V6, r. 94, manual, General Grabber AT2 245/70 R16, volnobezky AVM
Peugeot 406 Break 3.0 24V, r. 98, automat
Mitsubishi L200 2.5TD
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kout.jk »

jak moc blbý by bylo, dát tu vrtuli natvrdo ?
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

sežere to dost z výkonu,a kdo by to poslouchal....
Uživatelský avatar
václav
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 861
Registrován: 12 srp 2007 20:28
Bydliště: okolo Hradce Králové

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od václav »

Nejen z výkonu , ale i pohoných hmot si to vezme víc. Lepší řešení je dát ty elektrický vrtule, to ti pak klesne naopak spotřeba.
Frontera B 2.2 DTI pneu BF Goodrich ALL Terain T/A CB Alamat 295
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

je tu někde kolega Sekanina ???? jak je ta druhá fotka ,tak tu třísku jsem vrazil mezi tenbimetal a žebrovanej náboj tak,aby se to prohlo a přestalo to tlačit na ten ovládací kolík ( co je uprostřed tý zelený gumičky ) nevím,proč ten bimetal přestal bimetalovat a neprohejbá se mi teplem sám,jak by měl
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Žanek »

Výborně !!!!!!!!!!!! :mrgreen: Nevím jestli mi to funguje ale teplota se drží v necelé polovině. Teda něco pod vodorovnou ryskou.
kout.jk
Super diskutér
Příspěvky: 1109
Registrován: 13 led 2008 13:30
Bydliště: Dobroměřice (Louny)

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kout.jk »

tak mě to nefunguje :( a to jsem dovnitř dolil i olej tak, že jsem vzal injekční stříkačku s jehlou, vyndal ten bimetal i kolík a olej jsem natlačil dovnitř. Nefunguje to stejně. No a teda, co myslíte, když ji dám natvrdo, tím, že ji provrtám a vrazim tam nějakej kolík - ustojí to vrtule, vodní pumpa, klíňák? Je mi jasný, že mnohem by byla lepší nějaká rozjezdová spojka, ale to je zas složitější.
VOLVO V70 2,5i LPG r.v.1997
VW Transporter 2,5i, LPG r.v. 1994
Trabant 0,6 bez LPG :)
VW Touareg 3,2i LPG, r.v.2005
MOTO: KTM 950 adventure, Honda X11
http://www.kominictvi-koutny.cz
604 895660
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od Janeš Petr »

na některejch spojkách je tahle možnost umožněná už od výrobce. mně to sepne tak po 5 minutách od chvíle,kdy se rafika přiblíží tak na 2mm k tý rysce 3/4 a motor běží opravdu v zátěži,a pak se to ještě někdy na minutku rozeběhne,když na půl hodinky auto chcípnu a pak znova natočím. já, jen abys to neprovrtal zbytečně,fakt to musí bejt dost rozhycovaný,a to nevím,jak bys u vás ,v tom rovinatým kraji ,dokázal.
Uživatelský avatar
kresta
Ultra diskutér
Příspěvky: 3672
Registrován: 18 lis 2007 13:56
Bydliště: Mělník-Býkev
Kontaktovat uživatele:

Re: Viskozní spojka vrtule chladiče

Příspěvek od kresta »

kout.jk píše:tak mě to nefunguje :( a to jsem dovnitř dolil i olej tak, že jsem vzal injekční stříkačku s jehlou, vyndal ten bimetal i kolík a olej jsem natlačil dovnitř. Nefunguje to stejně. No a teda, co myslíte, když ji dám natvrdo, tím, že ji provrtám a vrazim tam nějakej kolík - ustojí to vrtule, vodní pumpa, klíňák? Je mi jasný, že mnohem by byla lepší nějaká rozjezdová spojka, ale to je zas složitější.
Klidně ji provrtej nic se nestane ja ji takhle používal na osobáku pět let a v pohodě,po provrtání jsem tam nacpal šroubek skrz :grin:
Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“