Napínací kladka klínového řemenu u různých motorizací
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napinaci kladka
jo ale i kdyz to vemes z jeepu tak je to palba kladka za 8.000 je furt dost sadomaso.Teoreticky motory 2.5TDS jeste maji Chryslery Voyager (nebo jak se to pise) ale pocital bych taky s podobnou cenou.Nema nekdo kladku uz menenou ze by ji zkusil rozebrat jestli by se nedala repasovat?Tomu obalu nic nejni jen drnci a u me je trochu rozvalena takze predpokladam ze je v haji ta pruzina ktera to sponuje.Urcite by se mohla nechat nekde vyrobit a nestalo by to 8.000-10.000.Koukam ze dily na Frontery A zacinaji byt jak u veteranu.Takze koupit soustruh frezu a spoustu si toho budem muset vyrabet.Me nebyli schopni dodat vymezivaci podlozky kliky mezi setrvacnik a klikovou hridel ze prej se to nedela.Tak em zvedavej co tam mam dat pokud udelam vybrus.Ja snad na stary kolena pudu na ucnak na strojare abych se poradne naucil se soustruhe ma frezou
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Napinaci kladka
U 2,5TDS jsou mokrý vložky válců, takže se blok dá převložkovat i svépomocí. Písty jenom překroužkuješ. Pro přebroušenou kliku se dělaj šály s opravárenským rozměrem, takže taky pohodka. Těma podložkama jsi myslel nějaký tenký placky v místě, kde je ke klice přišroubovanej setrvačník? Já tam na 2,3TD nic neměl.patas píše:...me nebyli schopni dodat vymezivaci podlozky kliky mezi setrvacnik a klikovou hridel ze prej se to nedela.Tak em zvedavej co tam mam dat pokud udelam vybrus...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Pavel Mirtl
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 729
- Registrován: 15 srp 2006 21:44
- Bydliště: Plzeň,Frontera B2.2DTI/99 sport RS
Re: Napinaci kladka
ZMRDI!!!!!!patas píše:jo ale i kdyz to vemes z jeepu tak je to palba kladka za 8.000 je furt dost sadomaso.Teoreticky motory 2.5TDS jeste maji Chryslery Voyager (nebo jak se to pise) ale pocital bych taky s podobnou cenou.Nema nekdo kladku uz menenou ze by ji zkusil rozebrat jestli by se nedala repasovat?Tomu obalu nic nejni jen drnci a u me je trochu rozvalena takze predpokladam ze je v haji ta pruzina ktera to sponuje.Urcite by se mohla nechat nekde vyrobit a nestalo by to 8.000-10.000.Koukam ze dily na Frontery A zacinaji byt jak u veteranu.Takze koupit soustruh frezu a spoustu si toho budem muset vyrabet.Me nebyli schopni dodat vymezivaci podlozky kliky mezi setrvacnik a klikovou hridel ze prej se to nedela.Tak em zvedavej co tam mam dat pokud udelam vybrus.Ja snad na stary kolena pudu na ucnak na strojare abych se poradne naucil se soustruhe ma frezou
B 2.2 DTI sport RS 99-je minulost,nyní Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin.Mé moto:suzuki intruder VS800černá/chrom,příští GOLDWING 1500-1800.
- Pavel Mirtl
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 729
- Registrován: 15 srp 2006 21:44
- Bydliště: Plzeň,Frontera B2.2DTI/99 sport RS
Re: Napinaci kladka
Ahoj Andre5,příště by jsi mohl dorazit na sraz pokud se Ti bude chtít,zas tak daleko to nemáš,neboj až na vyjímky jsme normální
B 2.2 DTI sport RS 99-je minulost,nyní Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin.Mé moto:suzuki intruder VS800černá/chrom,příští GOLDWING 1500-1800.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Napinaci kladka
Pozor, pozor! Vulgarismy jsou moje parketa. Teď abych přitvrdil...Pavel Mirtl píše:ZMRDI!!!!!!patas píše:jo ale i kdyz to vemes z jeepu tak je to palba kladka za 8.000 je furt dost sadomaso.Teoreticky motory 2.5TDS jeste maji Chryslery Voyager (nebo jak se to pise) ale pocital bych taky s podobnou cenou.Nema nekdo kladku uz menenou ze by ji zkusil rozebrat jestli by se nedala repasovat?Tomu obalu nic nejni jen drnci a u me je trochu rozvalena takze predpokladam ze je v haji ta pruzina ktera to sponuje.Urcite by se mohla nechat nekde vyrobit a nestalo by to 8.000-10.000.Koukam ze dily na Frontery A zacinaji byt jak u veteranu.Takze koupit soustruh frezu a spoustu si toho budem muset vyrabet.Me nebyli schopni dodat vymezivaci podlozky kliky mezi setrvacnik a klikovou hridel ze prej se to nedela.Tak em zvedavej co tam mam dat pokud udelam vybrus.Ja snad na stary kolena pudu na ucnak na strojare abych se poradne naucil se soustruhe ma frezou
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Pavel Mirtl
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 729
- Registrován: 15 srp 2006 21:44
- Bydliště: Plzeň,Frontera B2.2DTI/99 sport RS
Re: Napinaci kladka
Slaavo již Tvoje zelená je Tvrďárna
B 2.2 DTI sport RS 99-je minulost,nyní Suzuki grand vitara 2006 2.0 benzin.Mé moto:suzuki intruder VS800černá/chrom,příští GOLDWING 1500-1800.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Napinaci kladka
To kurva jo!Pavel Mirtl píše:Slaavo již Tvoje zelená je Tvrďárna
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napinaci kladka
to slaava>Mezi setrvakem a klikou jsou dva jakoby pulkruhy urcite tloustky.Jeden ma zamek a maj na soube dve jemne drazky.Nesmi se otocit jinak se to protoci a je to v haji.Fotku sem nedelal coz je asi chybka.Je to vymezeni vule na klice .
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Napinaci kladka
No já tam nic takovýho nemám. Na vymezení vůle kliky v axiálním směru je tam poslední šála, která vede jak v radiálním, tak v axiálním směru ale to asi není to, co ty myslíš. Klika u 2,3TD končí takovým válcovým osazením s šesti dírama se závitem (pro šřouby, kterejma se ke klice přidělá setrvák) a jednou velkou centrální, v který je ložisko a do který se strčí špička vstupní hřídele převodofky. Uf...patas píše:to slaava>Mezi setrvakem a klikou jsou dva jakoby pulkruhy urcite tloustky.Jeden ma zamek a maj na soube dve jemne drazky.Nesmi se otocit jinak se to protoci a je to v haji.Fotku sem nedelal coz je asi chybka.Je to vymezeni vule na klice .
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Re: Napinaci kladka
To co ma Patas na mysli jsou opravdu axiální ložiska klikovky. 2,5 TDS má vyjíměčně konstruovanej blok, respektive uložení klikovky. Je to tzv. tunelová skříň, stejnou konstrukci používá Tatra. Proto jsou axiály až na konci klikovky mezi klikou a zadním víkem bloku. Pokud ti Opel není schopen dodat díl, tak zkus Jeepa.
Jinak na Voyageru a Cherokeem 2,5 TD je napínací kladka jiná. Je to ten horní nákres na obrázku v dřívějším příspěvku.
Jinak na Voyageru a Cherokeem 2,5 TD je napínací kladka jiná. Je to ten horní nákres na obrázku v dřívějším příspěvku.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Napinaci kladka
Jo, to je fakt. Už jsem to viděl. Klika se vytáhne ven z bloku i s takovejma dělenejma kotoučovejma držákama šál. Nenapadlo mě, že axiální vůli lze u tohodle cajku stavět těma vložkama. Ten motor je fakt unikum: samostatný hlavy válců, mokrý vložky válců, rozvody kolama, tahle skříň kliky a bůh ví co ještě.Lukáš píše:To co ma Patas na mysli jsou opravdu axiální ložiska klikovky. 2,5 TDS má vyjíměčně konstruovanej blok, respektive uložení klikovky. Je to tzv. tunelová skříň...
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- patas
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 581
- Registrován: 01 dub 2006 17:08
- Bydliště: Žďár nad Sázavou Frontera A 2,5 TDS rok 1998
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napinaci kladka
ty axialy zas tak moc smeteny nebyly tak sem je tam vrazil zpatky po drobnem doladeni pilnickem.Alle jak psal Lukas je to presne vono.S tou kladkou me serou musim s tim neeco vymyslet.Uvidime.
Acko 98 2,5TDS,5cm UP,navijak ComeUP 9000i,CB Allamat 296,BFGoodrich 31"x10,5"R15 M/T
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
Acko 97 2,5TDS,General Grabber 245/75R16 A/T
Audi A6 Allroad 2002 2,5 TDi
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Napínací kladka vícenásobného klínového řemenu u 2,5TDS
Je tu někdo kdo měnil ložiska v těch napínacích kladkách u 2,5 TDS a pamatuje si rozměry těch ložisek? Už mi drnčí kladka na napínáku, tak bych se rád pustil o víkendu do její opravy, ale chtěl bych si dopředu kopil ty potřebný ložiska.
Edit: Odpovím si sám, rozměr ložiska je: vnitřní průměr 20mm, vnější 52mm a šířka 21mm. Odpovídající ložisko od SKF se prodává pod označením 62304-2RS1.
Edit: Odpovím si sám, rozměr ložiska je: vnitřní průměr 20mm, vnější 52mm a šířka 21mm. Odpovídající ložisko od SKF se prodává pod označením 62304-2RS1.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
-
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 613
- Registrován: 27 čer 2006 06:52
Napínací kladka mikrořemenu
Sháním novou nebo starší funkční kladku na napínání mikrořemenu na ,,A" r.v. 96, 2,5 TDS ( motor VM systém )
Prosím nabídněte.
Díky
h.
Prosím nabídněte.
Díky
h.
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Napínací kladka mikrořemenu
Milý Honzíku. Buďto si vyměň ložiska jak Sláva,pokud není matroš někde prošoupanej, nebo skoč do nové. Zrovna tohle nedávej "jeté,ale dobré".To se nevyplatí, věř mi. Plus pružina aby byla čistá.Nic orezlého.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra