způsoby ohřevu chladící kapaliny

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ohřev motoru

Příspěvek od Slaava »

jurin píše:ahoj, mám ve 2,8 Sport A, tlačítko se znakem motoru ve kterým je spirála (jako u žhavení), nevíte k čemu ten bazmek slouží, návod mám v italštině tohle tlačítko tam není, měl jsem pocit, že se to tady řešilo, ale ať prolízám fórum hore dole nemůžu to najít, u tý 2,8 mně dost dlouho trvá než se zvedne teplota, tak kdyby to byl nějaký ohřev volačeho bylo by to super.dík. jurin
Motor 2,8TD má kromě žhaviček ovládanejch teplotou chladicí kapaliny takovej trochu šílenej systém zrychleného ohřevu motoru po startu. Jestli si dobře vzpomínám, tak tím tlačítkem tenhle systém uvedeš do chodu. Po stisknutí se podle teploty okolního vzduchu a otáček a teploty motoru otevřou (zavřou nebo přiškrtí) asi tři různý ventily na výfukovým a sacím okruhu a zvýší se dávka paliva, což má v důsledku uvést při volnoběhu (jindy to nefunguje) motor do stavu, kdy dochází k dušení a mírnému přehřívání motoru.

Do předehřevu paliva a žhavení žhaviček zasáhnout nemůžeš, to probíhá automaticky. Tím tlačítkem jenom vypínáš a zapínáš to ohřívací dušení.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
jurin
Příspěvky: 15
Registrován: 18 pro 2008 10:45
Bydliště: Býšť u Hradec Králové

Re: ohřev motoru

Příspěvek od jurin »

dík, takhle nějak jsem to tady četl, jestli tomu správně rozumím, tak to funguje jen když stojím? za jízdy to nic nepřihřejvá? zítra až se vrátím ze služebky to hned vyzkouším o kolik to zrychlí ohřev motoru
Frontera A Sport, 2,8 tdi
Chrysler Voyager 2,5 td
mercedes-Benz 123 2,4 D
benzín patří do zapalovače
jurin
Příspěvky: 15
Registrován: 18 pro 2008 10:45
Bydliště: Býšť u Hradec Králové

Re: ohřev motoru

Příspěvek od jurin »

tak jsem to vyzkoušel, ale nemám pocit, že by se teplota zvedla nějak rychlejc, používá to někdo? nechci ten traktor v zimě trápit, dojíždím do práce cca 8 km a teplota se mi zvedne tak v půli cesty...
Frontera A Sport, 2,8 tdi
Chrysler Voyager 2,5 td
mercedes-Benz 123 2,4 D
benzín patří do zapalovače
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: ohřev motoru

Příspěvek od Slaava »

Osobně moc nechápu princip toho systému ale známej kdysi chtěl 2,8TD kupovat, tak sem se o to trochu zajímal - i tak jsem kromě popisu moc nepobral ten systém. Kdyby místo těhle chujovin dali raději do sání žhavičku ve stylu Janeš nebo nějakej rozumnej topnej element do vody (kterej by fungoval jenom při chodu altíku a mírně urychloval ohřev vody) nebo tam rovnou dali nějaký jednoduchý nezávislý topení. Nebo balík starejch novin a sirky... :lol:

Tyhle kouzla s dávkováním vzduchu a paliva a ucpáváním vejfuku sou dost divný.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Ravanely1
Příspěvky: 11
Registrován: 23 říj 2010 15:43
Bydliště: Rozsochy VYSOČINA

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Ravanely1 »

Zdarec CHlapy,nevýte někdo co s topením u frontery 2,4i prostě to málo topí.Dík !!!! Ravanely
Frontera A 2,4i dlouhá nyní měchy přizvednutá !!!
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od farmář »

a radiátor, jsi někdy čistil?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Janeš Petr »

Ravanely1 píše:Zdarec CHlapy,nevýte někdo co s topením u frontery 2,4i prostě to málo topí.Dík !!!! Ravanely
já myslím, že je to tu popsané už mockrát, takže tě trošku nasměruju a tady diskuzi o topení uzavřem - viewtopic.php?f=7&t=34&p=114&hilit=v%C3 ... C3%AD#p114
viewforum.php?f=1
lasky
Začínající diskutér
Příspěvky: 469
Registrován: 28 lis 2006 11:44
Bydliště: Bohumín FRONTERA B dlouhá 2.2 DTI:Gumy v kaslíku a v lekarničce
Kontaktovat uživatele:

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od lasky »

chlapi tady s tím nahřívaním motoru není co spekulovat ja uz jsem zkousel zhavicky ve vode,topne teleso z avie zavarene v trubce a vsechne je na pytel co z toho ze doma jsem se pripojil na 220v kdyz v praci po 8 hod jsem nemohl nastartovat mel jsem to sice na jinem aute ale osah vody byl 8,5l a aby to bylo nahrate na 50 stupnu tak to muselo byt zapnute minimalne 1,5hod pri 2000watu jsem doplacel za el.skoro 7000kč za 3 mesice tak jsem si porídil v letě do froncka nezavisle topeni Eberspacher D3WZ nový typ se sítkem.
•V 100% stavu v ceně nové sítko.
•cena 4000,- Kč +nejake blbosti k tomu hodiny atd a vyslo to celkem cca na 8000kč

aje to super
Naposledy upravil(a) lasky dne 10 lis 2010 21:46, celkem upraveno 1 x.
tel- +420 608701329 NON STOP
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od farmář »

a dobře jsi udělal. Místa tam je dost a Webasto nebo Eber to jistí. Dokonce jsou k tomu dálky a jen klikneš z pelechu a už to zatopí.
Pak existují ještě elektrické na 220V, tedy 240 že jo, což je taky fajn,ale bastly bych nedělal, doba pokročila, mílovejma krokama :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Slaava »

Ravanely1 píše:Zdarec CHlapy,nevýte někdo co s topením u frontery 2,4i prostě to málo topí.Dík !!!! Ravanely
Hele, o chlazení je toho na fóru moc. Já mám 2,3TD a ta topí standardně mizerně ale ty máš 2,4i a ta by topit měla skoro normálně. Jestli ti netopí, může to znamenat i to, že nechladí, protože u 2,3TD a 2,4i se ucpává výstup teplý vody z bloku do topení, takže nefunguje krátkej okruh a motor se nechladí. U mě to skončilo prasklou vložkou válce a GO motoru. Takže udělej průplach motoru a dej nový topení, protože zanesený (to, že ti po propláchnutí topení teče čistá voda nic neznamená) topení ti topit nebude. Teď už topení stojí pár korun. Jinak to můžeš vylepšít nezávislým topením, to je tu taky popisovaný.

No a základ je samozřejmě zkontrolovat, jestli ti fungujou klapky na rozvodech vzduchu pod palubkou.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Janeš Petr »

já bych ještě přidal kontrolu otevírací teploty termostatu ajak psal Sláva, podíval bych se, jestli ti milenka při poslední souloži v autě nevykopla táhlo klapky na radiátoru - docela častej problém u frontery, že se ti vlivem špatného nastavení klapek přimíchává studenej vzduch do teplého :wink:
Uživatelský avatar
radole
Začínající diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: 16 pro 2008 14:04
Bydliště: Vyšný Slavkov okr. Levoča

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od radole »

cez vianoce som na 2,4i rozobral pristrojovku vybral som kurenie a cele precistil vyhadzal listie, vzduchom som vyfukal radiator a preplachol vodou a teraz pri -15 rano po ocisteny okna asi po 2 min som citil teply vzduch z kurenia.
Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak
Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava

náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo
0919 224 231
fronteradiely@azet.sk
Uživatelský avatar
Rom.Honda
Začínající diskutér
Příspěvky: 168
Registrován: 18 lis 2009 19:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Rom.Honda »

Honda Ridgeline 3.5 Vtec r.v. 2006 , Jeep Cherokee XJ 2.1 TD 1993 ... dříve Honda Passport 3.2 V6 LPG 2001
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Slaava »

Někdo to tu už dělal z rychlovarný konvice.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Rom.Honda
Začínající diskutér
Příspěvky: 168
Registrován: 18 lis 2009 19:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: způsoby ohřevu chladící kapaliny

Příspěvek od Rom.Honda »

:lol:
Honda Ridgeline 3.5 Vtec r.v. 2006 , Jeep Cherokee XJ 2.1 TD 1993 ... dříve Honda Passport 3.2 V6 LPG 2001
Odpovědět

Zpět na „Motory všeobecně“