Ruční vypínač sahary..

Vše o LPG neboli plynu ve Fronterách (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od honza2000 »

Ruční spínač sahary z palubky je končné řešení ev.přehřívání v zátěži ...po fouklým těsnění pod palicí /díky Medvědům precizně odstraněno v expresním čase--tímto vřele děkuji--včetně výměny chladiče./.byla jedna úvaha výroba bazmeku na dodatečný čidlo vody--ale ruční vypínač je ruční vypínač..samozřejmě svítí a nejde po vytažení klíčku /nechci riskovat baterku/.. :mrgreen:

Vřele doporučuju..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od Slaava »

Máš to jenom na ruční vypínač nebo máš spínání čidlem a k tomu navíc ještě tenhle vypínač pro možnost sepnutní předem? Na ruční vypínač jsem to měl do loňský zimy než jsem po tahání chlapíka z pole z auta udělal Černobyl, protože tahání bylo krátký a rychlý a auto se během něho teprv začalo zahřívat na provozní teplotu ale pak sem vylez z auta a krafal s ním a jak má rafika prodlevu, tak to bez zapnutý vrtule přelezlo bod varu a když jsem do toho sed, tak už bylo pozdě a svlíkla se ta nejmíň utažená hadice a už jsem šel pro vodu ze studny k nejbližšímu sedlákovi. Od tý doby to mám na čidlo z Omegy a nemůžu si to vynachválit. Takže samotný ruční spínač vřele nedoporučuji, to člověk neohlídá.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od Žanek »

Souhlas. Od té doby co jsem to předělal na čidlo už teplotu neřeším .
honza2000
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 15 říj 2011 19:09

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od honza2000 »

Mám tam obojí-- tedy i čidlo--tohle je jen pro případ že usoudím, že to chce dochladit "rozhodnutím řidiče"..a .většinou to sepnu preventivně před pořádným ceresem , teda dřív než to dostane teplotně do těla --aby to nešlo nahoru.a vrtule to až následně nezachraňovala ., to odpálený těsnění pod hlavou odpovídá vysoký teplotě provozu 2.2 pod zátěží--

/Na bávu ----mám vrtuli chlazení na řemenu a nikdy jsem tyhle problémy neřešil..stačí jen slušnej termostat ../
To spínání vrtule je u 2.2 nesmyslně vysoko--, to že samozřejmě jde o konstrukční idealizaci teploty provozu směrem k nejvyšší účinnosti spalovacího motoru je mi smozřejmě jasný, ale těch půl litru úspory mě opravdu nevytrhne..., zvlášť když se díky tomu na těsno v terénu přiblížím teplotě "převaření běžné olejové náplně"..a ojnice a šály si to pak vyloží po svém ..
Kdyby existovala varianta termostatu, která pouští před 90,--beru hned ..

/pozn.přidružené problémy---- olej na provoz s LPG- i v režimu faktickýho přehřívání 2.2 i......
Tyhle vysoký provozní teploty na vodě se podepisujou bezpochyby i na relativně vysoký teplotě olejový náplně.
Běžná 5W-40, 10W-40 nemá ráda teploty přes 110stC a 120stC ve vaně už je pro ně v podstatě krize /pro ty pseudosynthetiky na bázi HC zázraku--tedy krakovanýho minerálu určitě , a je jich na trhu /levných synthetik-"vychytávek"/většina --to snáší jen skutečně syntetické PAO+esterové báze, ale ve viskozitní třídě 5W-40 10W-40 a dneska už i 5W-50 je jich opravdu jen pár, trend EU vytěsnit klasiku eco-požadavkem low SAPS je tlačí z trhu pryč--
...jsem zvyklej používat zátěžové emulze PAO+ester viskozitní třídy 10W-60 čili třeba AGIP 10W-60, Selenia racing 10W-60,Millersoils 10W-60, tyhle zátěžový emulze racing typu po tomhle incidentu preventivně zásadně používám.i ve Frontě.
je jasný, že vzhledem k relativně vysoký kinematický viskozitě ve 40stC /cca 173/ a i hodnotě ve 100stC (cca 23) potřebujou bohužel krapet ohřát, než člověk vyjede...řešení na zimu je 5W-60..
Na druhou stranu je to sichr, Frontera nedokáže dostat tuto emulzi mimo pracovní relaci.
...a že "ester" maže JINAK nemá smysl vůbec diskutovat./

...asi dodělám ještě teploměr olejový náplně a tlakoměr mazání..--z redukce pod filtr..


O faktických reálných teplotních poměrech v hlavě při provozu na LPG nemá smysl si dělat zbytečný iluze.. :lol:
George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 328
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od George 3D »

Zrovna pomalu pracuju na úpravě svojí 2,5TDS na elektrickou saharu. Mám už namontovaný dvouteplotní čidlo z VW Transpoter, teď chystám uzpůsobit elektrickou vrtuli z 2.2i k přichycení na chaldič. Ve finále budu mít taky ještě ruční spínač, ale ten budu domontovávat až dodatečně s další větší úpravou elektroinstalace v kabině.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
Uživatelský avatar
maxik.t
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 854
Registrován: 01 zář 2009 21:17
Bydliště: Prostějov

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od maxik.t »

Já jezdil jedno léto se saharou z 2.0i a už nikdy :evil: .Taky sem to měl na extra spínač a teda jen na jedno čidlo,tuším že 82 nebo 85 stupňe. Pořádně to nefungovalo nikdy, ta el. sahara to prostě nedokázala dostatečně rychle uchladit. Takže sem měl pořád teplotu na půlce při sebemenší zátěži,nedejbože když sem si byl pojezdit v terénu.Pořád sem musel zastavovat,pouštět topení....... :? Ve městě při poskakování mezi obchodama hučela pořád a baterka dostávala taky ceres. Je možný ,že ta z 2.2 je výkonější :idea: . Každopádně sem radši pak sehnal druhou visku a je klid (zas na chvilku ,páč to bahno jí moc dobře nedělá) . Přeju ať to sladíš ke spokojenosti :wink:
NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od Slaava »

Záleží jakou vrtuli tam dáš, výkonově je to rozdíl dost fatální. Mě to visko nebyla schopná uchladit, protože spojka byla špatná - je dost dobře možný, že kdyby to bylo v pořádku, tak by nebyl problém. Tak jsem nejdřív na chlazení vody zapojil nevyužitý dva tlačný větráky od klimatizace. Ty to vcelku zvládaly ale když mi pak jeden z nich přestal foukat, tak ten jeden to už nebyl schopnej uchladit. Tak jsem zapojil tedy přes fórum koupenej větrák z nevím čeho, kterej když zapnu, tak mi vlajou zástěrky v podbězích předních kol a altík dostává takovej záhul, že sem musel zvednout volnoběžný otáčky aby to nechcíplo motor. Spínací relé mám zapojený na spínač 95°C - 90°C a zatím při žádný příležitosti se mi nestalo, že by ta vrtule nebyla schopná uchladit auto pod těch 90°C za dýl než několik desítek sekund. U mě maximální spokojenost.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
Uživatelský avatar
33.petrd
Začínající diskutér
Příspěvky: 278
Registrován: 13 črc 2011 18:58
Bydliště: Ostrava

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od 33.petrd »

Já mám saharu z Lancie prismy,v poho uchladí jeden,i v zátěži. 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Uživatelský avatar
lubosss20320
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2013 15:33
Skype: lubosss203
Bydliště: Prešov, SVK

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od lubosss20320 »

zdravím tiež som urobil obidve vrtule medzi chladičom klímy a intercoolerom na vypínač cez relé všetko ako má byť nikde mi to neskratuje ani nič ale poistku 30A mi to vyskratuje relatívne často podotýkam že obidve vrtule mam napojene na 1 rele takže otázka znie koľko W môže mať jeden ventilátor? vyzerá to že ventilátory su originál podľa uchytov....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frontera 2.3TD, 250 000 km, pneu: truck 2000-31x10.5R15, Brigestone blizzak DM-Z3 225/75 R15, Cooper discoverer AT 235/75 R15, záhradka+ svetelná LED rampa, pevnostne našlapy a upravy stale pokračujú :) ;)
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od vlado007 »

Odpoved znie- je jedno, kolko maju tie motory ventilatorov W. Podstatne su Ampere ktore idu cez poistku a relatko. :wink:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
lubosss20320
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2013 15:33
Skype: lubosss203
Bydliště: Prešov, SVK

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od lubosss20320 »

tak vieš napr 600W/12V=50A... tak 30A poistka to nemoze zvladnuť.... a rele je 70A takze ked to napojim na priamo tak rele to zvlada v pohode....takze viac ako 70A to nebude :D
Frontera 2.3TD, 250 000 km, pneu: truck 2000-31x10.5R15, Brigestone blizzak DM-Z3 225/75 R15, Cooper discoverer AT 235/75 R15, záhradka+ svetelná LED rampa, pevnostne našlapy a upravy stale pokračujú :) ;)
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od vlado007 »

tie vrtule maju okolo 35W jedna na povecsine aut. A tocia sa ti lahko. A kable mas dostatocne hrube :?:
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
lubosss20320
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2013 15:33
Skype: lubosss203
Bydliště: Prešov, SVK

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od lubosss20320 »

no ono 35W to nebude napr superb ma 300W a passat 330W a to hovorim o jednom kuse aky ma vykon :D kable su dost hrube
Frontera 2.3TD, 250 000 km, pneu: truck 2000-31x10.5R15, Brigestone blizzak DM-Z3 225/75 R15, Cooper discoverer AT 235/75 R15, záhradka+ svetelná LED rampa, pevnostne našlapy a upravy stale pokračujú :) ;)
Uživatelský avatar
vlado007
Extra diskutér
Příspěvky: 2763
Registrován: 22 črc 2008 20:26
Bydliště: BA

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od vlado007 »

A z coho to tam potom mas tie ventilatore ?
Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. :)
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
Uživatelský avatar
lubosss20320
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2013 15:33
Skype: lubosss203
Bydliště: Prešov, SVK

Re: Ruční vypínač sahary..

Příspěvek od lubosss20320 »

ja neviem len som pozeral kolko cca moze mať taky ventilator a toto som našiel.... ventilatory vyzeraju original všetko pekne pasuje prichytavaju sa do držiaka ktory je pod klaksonom na kazdej strane + ta zvysla priečka 3 skrutky...
Frontera 2.3TD, 250 000 km, pneu: truck 2000-31x10.5R15, Brigestone blizzak DM-Z3 225/75 R15, Cooper discoverer AT 235/75 R15, záhradka+ svetelná LED rampa, pevnostne našlapy a upravy stale pokračujú :) ;)
Odpovědět

Zpět na „LPG motory“