LPG do 2.2 16V z 1996

Vše o motorech X22XE X22SE a Y22SE
Pupan

LPG do 2.2 16V z 1996

Příspěvek od Pupan »

Ahojte

O vikendu jedu okouknout jednu benzinovou Fronteru 2.2i 16V z roku 1996. Koupil bych ji pouze tehdy, jestli by do ni sel namontovat LPG system. Uvazuji asi o te nejdrazsi LPG variante, jelikoz bych se rad vyvaroval tomu strileni do sani a rad bych dosahl co nejnizsi spotreby plynu. Najezdim cca 20.000km rocne, coz by se mi mohlo asi rychle vratit.

Chci se zeptat, jestli se mi muze stat, ze mi odmitnou monztaz, protoze ..... neco..... Napriklad, ze pro tento typ motoru neni homologace na LPG zarizeni ..... nebo proste cokoliv. Nemate nekdo stejny motor udelany na plyn? Jake s tim mate zkusenosti? U jake firmy jste si to nechali delat?

Diky zajakoukoliv radu od zkuseneho plynare. Ja jezdil na plyn naposledyv autoskole.

Pupan

PS: Nechcete nekdo koupit moje Campo? :-)
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

LPG

Příspěvek od Nimrod »

Do těchto motorů je velice vhodný takzvaný jednobodový vstřik. Je zbytečné tam dávat dražší vícebod. Je nutné mít v pořádku elektriku a sání a mít motor v cajku.
Uživatelský avatar
Kondor
Site Admin
Příspěvky: 186
Registrován: 23 dub 2005 20:17
Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kondor »

Jezdím s tímhle motorem (X22XE) na LPG a pokud je motor O.K. a nemá nějaký jiný problém (třeba vadné čidlo atd.), tak do toho doporučují ( a já to tak mám) jednobodový vstřik plynu na hadici sání vzduchu do motoru. Sekvenční se tam dá dát taky, ale je to zbytečné předelávání, navíc tento motor má vstřiky (tzv. parohy) kovový a né plastový, takže skoro nic nehrozí.

To střílení se nestane, když se motor od plynaře dobře vyladění, jsou na něm pravidelně měněné svíčky a vzduchový filtr. Ze začátku po namontování to trošku zlobí a sem tam střelí, to si ale tzv. sedá a pak se to doladí je to už O.K. Střílení případně pochytá protizášlehová klapka, která zabrání i tomu, aby se ti neroztrhlo při případném zpětné zášlehu i to plastové sání vzduchu. Nebezpečí při častém střílení do sání hrozí akorát váze vzduchu, je to přeci jenom tenký plíšek a nemusí ten tlak vydržet, i když je chráněný tou protizášlehovou klapkou.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Pupan

A co spotreba?

Příspěvek od Pupan »

Nechci zbytecne rozproudit nekonecnou debatu o spotrebe, ale nemohu se nezeptat.

Prodejce mi tvrdi, ze pokud s tim budu jezdit do 90km/h tak spotreba bude tak kolem 8litru benzinu. Kdyz z toho budu zdimat 160km/h tak i 13 az 14 litru.

Plati to same i o plynu, s tim ze obecne je spoteba plynu na litry vetsi nez u benzinu?
Cetl jsem tu (tusim Slava psal... nebo Nimrod ... nebo oba... ) ze jim to zere 13 -14 litru. Ale jaka je zavislost na rychlosti? Respektive jaky je rozdil mezi Mesto/Mezimesto/Dalnice?

Diky za info
Pupan

PS: Jdu se v patek podivat na dalsi Fronteru, tak jen abych byl v obraze kdyby se mi moc libila :-)
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

Spotřeba

Příspěvek od Nimrod »

Na dlouhý tratě spotřeba klesá. Osobně jsem si to zkusil když jsem jel 90-tkou po D1 Praha-Brno s přidřeným Brzdovým prasátkem a spotřeba byla úžasná. Vycházelo to okolo 11 litrů LPG.
Uživatelský avatar
Martin Dudík
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 28 dub 2005 10:55
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Dudík »

Přesnou závislost ti nesdělím, ale vím že ve městě stoupne spotřeba hlavně díky opakovaným rozjezdům (křižovatky, přechody apod.).
Mimo město pak záleží na rychlosti, čím rychleji pojedeš, tím větší spotřeba.
Motor má prostě nejmenší spotřebu v otáčkách na který je stavěnej. Diesly tahaj už od spodu a vytáčením se zvedá spotřeba, tzn. řadit brzo. Benzíny zase potřebujou svý otáčky, takže brzké řazení a přetáčení zvedá spotřebu. Mám 2,2i 16v a 90km/h na rovince znamená 2500 otáček. Při rozjezdu na rovince efektivně (motor se po přeřazení nedusí) řadím při nějakých 1700 otáčkách. To je podle mýho ten správnej rozsah otáček pro šetrnou jízdu. Ve velkým techničáku mám psanou spotřebu 15/9,4/11,4, ale už jsem se takhle dostal i na 9l/100km kombinované spotřeby, při tankování pak běžně počítám 10l/100km.

A další vlivy co ovlivňují spotřebu jsou:
aerodynamika - rakev na střeše prý udělá i litr spotřeby navíc,
hmostnost - 100kg nákladu může zvednout spotřebu až o 3/4 litru,
pneumatiky - při jízdě na podhuštěných pneumatikách, při jízdě na zimních pneu v létě (též terénní pneu), nebo při použití klimatizace MŮŽE spotřeba stoupnout i o několik decilitrů.

No a u plynu bude princip úplně stejnej, tak snad Ti to pomůže. :D
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.

... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Uživatelský avatar
Slaava
Moderátor
Příspěvky: 8385
Registrován: 09 kvě 2005 21:39
Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD

Re: A co spotreba?

Příspěvek od Slaava »

Pupan píše:Nechci zbytecne rozproudit nekonecnou debatu o spotrebe, ale nemohu se nezeptat.

Prodejce mi tvrdi, ze pokud s tim budu jezdit do 90km/h tak spotreba bude tak kolem 8litru benzinu. Kdyz z toho budu zdimat 160km/h tak i 13 az 14 litru.

Plati to same i o plynu, s tim ze obecne je spoteba plynu na litry vetsi nez u benzinu?
Cetl jsem tu (tusim Slava psal... nebo Nimrod ... nebo oba... ) ze jim to zere 13 -14 litru. Ale jaka je zavislost na rychlosti? Respektive jaky je rozdil mezi Mesto/Mezimesto/Dalnice?

Diky za info
Pupan

PS: Jdu se v patek podivat na dalsi Fronteru, tak jen abych byl v obraze kdyby se mi moc libila :-)
Mám dehet, kombinačka je 8,8. Rakev fakt spotřebu dost zvyšuje.
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

:D 13- 14 litrů jim to žere,ale oboum dohromady :D :D :D , u plynu počítej s nárůstem spotřeby, cca o polovinu(když seš na 10 benzu, počítej 15 plynu), kámoš má plyn v Toyotě 4 Runner, to je teda 3.0 V6 (mimochodem,má nádhernej zvuk, jinak šrot totální :cry: ) a na 1 nádrž plynu ujede cca 200 - 220 km, což byl třeba problém v létě, cestou na dovču, furt jenom tankoval :cry:, to je dost omezující nevýhoda :cry:
Jirka V.

Příspěvek od Jirka V. »

Nenech se Pupane strašit že budeš mít spotřebu 15 l plynu, já mám vstřik, stejný motor a jezdím na jednu nádrž cca 30 l 300 km, ženuška asi 270 (nerada jezdí pomalu). Musíš k tomu přičíst ještě pár litrů benzínu na ohřátí motoru, protože si to přepíná samo po dosažení asi 70°C. Jinak perfekt, jen někdy při přepínání na plyn se motor chvilku dusí.
HUJER 4x4
Super diskutér
Příspěvky: 1861
Registrován: 07 zář 2006 12:20
Bydliště: Č.Budějovice, Frontera A dlouhá, 2.3 TD, zvýšeno, rozšířeno je minulostí, nyní krátký Trol 2.8TD

Příspěvek od HUJER 4x4 »

Já nikoho nestrašim,to je jen má zkušenost,psal jsem že se jedná o 3 litrovou Tojotů se šestiválem a jeho nádrž je také na 300 L, takže to by tak asi odpovídalo :wink: taky nemumí jezdit pomálu,je to styl brzda-plyn, to nebylo strašení,pouze reakce na dotaz, já plyn nemám,mám ropáka,ty o tom víš jistě víc když na to jezdíš,a určitě i líp proradíš, já jen řekl co vím :lol:
Uživatelský avatar
rescuer
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 533
Registrován: 22 zář 2006 13:47
Skype: c.d.d.b
Bydliště: DUKOVANY
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rescuer »

Spotřeba: Já jezdím po městě (podotýkám s těžkou nohou) za 17 mimo město kolem 16 a na dálnici když tomu vopravdu stojím za krkem (těch 150frontera opravdu jede :lol: )tak 20 :lol: :twisted: ať tu máte taky nějaký ten extrém :D
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG do 2.2 16V z 1996

Příspěvek od Žanek »

Tak poslední měření po opravě termostatu je 10,6l plynu na sto kilometrů.
sevcikpeter
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 23 úno 2010 10:59

Re: LPG do 2.2 16V z 1996

Příspěvek od sevcikpeter »

poprosil by som vás o radu mám 2.2i 16V opel fronteru dlhu .ja viem už to tu bolo rozoberané ale aj tak by som poprosil o radu . mám na výber z dvoch variant LPG ten jednobodový a druhý sekvenčný . radíte mi tu aby som tam dal ten jednobodový . ale ten mi uberie až 10 koní a to pri takej váhe vozidla je dosť . ale ked mi napíšete že sa mi tam neoplatí dať sekvenčný .tak si dám poradiť ja len či ste odvtedy nezmenili názor . Vdaka
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: LPG do 2.2 16V z 1996

Příspěvek od Janeš Petr »

...tady většinou nikdo názory nemění a když náhodou jo, stejně bude zatloukat a před ostatníma stále tvrdit to, co tvrdil původně :wink: :lol:
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: LPG do 2.2 16V z 1996

Příspěvek od Žanek »

V první řadě zvažuj jak dlouho si Fronteru necháš a kolik najedeš. Vstřik do sání je levnější . sekvence daleko šetrnější k motoru a úspornější.
Odpovědět

Zpět na „2.2i 16v“