Jaké LPG do 2.2

Vše o motorech X22XE X22SE a Y22SE
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

pavel.zaj píše:vsiml jsem si tady par zajimavych prispevku, o kterych jsem nevedel. 1, auto s LPG rychle topi - z jakeho duvodu, je pro to nejake technicke vysvetleni ? a druhy bod, ze se vice spini olej. Ja jsem si zatim ani jedineho nevsiml, mozna to je tim, ze jsem to nijak neporovnaval.

P.
pouhé pozorování. Na benál dojedu studenej o 2km dál. Zapínanej je u mne sice otáčkama (debilní italskej system někde od moře evidentně), ale zapínám ho až za vsí, vypozorovanej ohřev.
Možná je to dané oktany. Co já vím?

Tak zabordelení motoru bylo šílené. Ale pravdou je, že Audi V6 žere olej, popravdě na můj vkus moc. Když manuál od vozu hlásá, že spotřeba jeden litr na 1000km!!!!! je ještě normální, při intervalu výmeny 10tis. km ho mám v podstatě skoro 2x vyměněný provozem :)

http://www.petrol.cz/alternativa/clanek.asp?id=13951

Koukám, že i LPG má svoji "kauzu LTO" :mrgreen:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

premiova znacka Audi

Příspěvek od sherpa »

farmář píše:Tak zabordelení motoru bylo šílené. Ale pravdou je, že Audi V6 žere olej, popravdě na můj vkus moc. Když manuál od vozu hlásá, že spotřeba jeden litr na 1000km!!!!! je ještě normální, při intervalu výmeny 10tis. km ho mám v podstatě skoro 2x vyměněný provozem :)
nuz darmo.....premiova nemecka znacka :mrgreen:
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

Ty Sherpo, v té audině musí být chyba, před fropnterou jsem měl taky quattro a jezdil jsem sní jak závodník - asi to znáš, když to auto umí, ale olej to nebralo, jen na pravidelnou výměnu. Manuály kecaj, bo se jistí výrobce, mrkni se na Opel Astra a tam ty hovada napsaly, že to žere až 1,6 na 1000 km, no to by pak v uvozovkách mohl majitel měnit jen filtr protože by to byl průtokový ohřívač.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

kterej motor jsi měl?
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
sherpa
Super diskutér
Příspěvky: 1564
Registrován: 29 pro 2007 10:49
Bydliště: Bratislava/Tatry, Slovakia,
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od sherpa »

tirlin píše:...že to žere až 1,6 na 1000 km, no to by pak v uvozovkách mohl majitel měnit jen filtr protože by to byl průtokový ohřívač.
no skor to vyzera ze pri beznom jazdeni by sa ani ta vymena filtra nedala stihat nacas :P
spotreba 1.6l to je ako motor spred 30 rokov.....alebo wankel ....
exRatrak: Opel Frontera B 1999 3.2i V6 151 kW automat Green Alpine Ski Tour 4x4 Limited Emotion edition
exRatrak 2: Dacia Sandero 1.4
Ratrak 3: Suzuki Scross Allgrip 1.4T
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

pro Farmáře A4 3lítr quattro 2004 - byla to super stíhačka, ale padla staršnou bouračkou 2x na kufr, jednou jsem to zpravil za nekřesťanské prachy a do roka mi jí naprali zase na křížovatce zezadu tak, že jsem šibnul auto před sebou. Ještě to šlo opravit, ale musel jsem to prodat, přiznám, nebylo to čestné, ale co mi zbylo, potřetí jsem už to nechtěl zažít. Teď jsem ve fronteře trochu klidnější, že to neodnesu na zdraví, když to do mne zase někdo napálí.
pro Sherpu - na fakt mi to bylo taky divný, ale když mi chlapi ukázali ten manuál, tak jsem žasl. Došlo na to právě, když blbnul kolegovi motor, šel do servisu, oni mrkli do servisní knížky a ukázali mu, že tam nemá dopsáno pravidelné dolejvání, tak na ně čuměl, co blbnou, tak mu zase oni ukázali manuál´, kde to je napsané a řekli mu, že to bude jeho chyba a bude to hodně peněz, a to ani nezvedli kapotu - no prostě servis Opel. Takový alibismus si snad nedělá ani církev.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

moc moderní, staré V6 jsou prostě jinde, já měl dost Japonců, Italy, žabožrouty, Amíka, ale tohle mě dostalo :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

V benzínu jí dělají s 3,2 a to už je fičák, byla to skvělá závodnička, jen to víceprvkové zavěšení přední nápravy, ten hliník to prostě nedal. Je to stavěné na hladké cesty, super jízdní vlastnosti, ale moravskoslezký kraj a speciálně Ostrava - její cesty jako tankodrom a tramvajové pásy tomu dávaly zabrat. Naštěstí to mají tak vymyšlené, že koupíš za litr nové rameno, sundáš kolo a vyměníš, je to za hoďku hotové a za pár měsíců se zase vymlátí jiné-děkujeme naším cestářům a obcím za zábavu. Jaké ty máš stím zkušenosti?
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

zprdelené....minimálně pravé horní přední je v prčicích. Nebylo nic moc ale pak pár děr a je v háji zeleným.
Alu mělo být ale nahrazeno někdy 03 vejš ne? jenže se vyserou ty silenty a čepy.
Kamarád má 3,2FSI v A6 s grilem. Asi rok starou. Předtím měl ten model předtím,asi jsem ji od něj měl vzít. A4 neoplývá vzadu místem. Ani náhodou. :wink:
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

Vzadu ještě pro mrňouse, ale ten kufr je masakr, alespoň u 4, že ta audina si zakládá pořád na těch limuzínových kufrech? Přes to víko tam něco nacpat je umění a pak se k tomu po cestě na dovču dozadu zase prokousat opětovná chuťovka. Ještě že ve škodovce byli chytřejší, když dělalo oktávku. Asi se ale na to psaní tady vyprdnu, protože to není věcné o oplu a zas to někoho nasere a pošle mne zas na týden na lyže (banán). Ale přiznám ti že R8 se jim za ty prachy fakt povedlo. Je vidět, že koupit Lambo byl pro ně a vlastěn i záchranu lamba výborný tah. Spojení těchto dvou fabrik budou vycházet fakt unikáty, nedávno jsem viděl, že už mají v přípravě oživejí původní legendy quattro a vypadalo to fakt dobře.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
Uživatelský avatar
Halca
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 14 led 2010 18:12
Bydliště: Holešov/Praha Břevnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Halca »

Vidím, že tady už je každý šťastným majitelem sekvence, tak přidám zkušenost z klasické nasávačky s lambda regulací (Tartarini G97Se).
LPG je v autě cca poslední 10 let, semnou jezdí dva roky (cca 60tisk km). Ikdyž jde o předpotopní záležitost, tak slouží dobře. Výkon je naprosto srovnatelný s benzínem, dobře to jezdí i v zimě, kombinovaná spotřeba není ani o 2 litry větší než s benzínem (jezdím spíš s volnou nohou naplynu :), s lehčím autem a vejdu se bezpečně pod 10l/100km ). Zásadním předpokladem je ale mít čistý reduktor, v pořádku membrány, protizášlehovou klapku a hlavě lambdu a sání. Nasávačka je co do pořizovací ceny výrazně levnější, ale faktem je, že to už nikde nechtějí moc stavět. S nasávaným LPG jsem i přes několik zádrhelů spokojený a do sekvence bych kvůli zeně a stáří auta nešel.

Jako největší nevýhodu nasávání vidím jeho (ne)bezpečnost. Pokud se zanedbá údržba, tak se snadno stane, že plyn utíká z netěného sání, směs se stane přehnaně bohatou kvůli horší lambdě nebo se ochudí (KO membrána nebo kal v reduktoru). Oba případy mě už potkaly, ten první vedl k nekontrolovaným zpětným zášlehův, drůhy zase podpaluje ventily (spotřeba klesla na cca 6,5l/100km :grin: ). ŘJ na C24NE si to dlouho nevšímala. Když si to šlehle, tak to buď chytí klapka nebo se v horším případě potrhá/vyletí hadice sání, což není v koloně nebo ve 130km/h na dalnici nic příjemného. Od doby co měním každých 12-15tis km membránu reduktoru, stejně tak svíčky a mám v pořádku lambdu však jezdím bez problémů.

Nasávené LPG má tzv. "haluz" stavy, které nelze odstranit ani sebelepším seřízením (holt fyzika). Pokud se s tím jede brzda/plyn, má motor malinko horší dynamické vlastnosti. U mě se to projevuje tak, že když nechám auto dloho bublat kolem 2000ot (jízda z kopce) a hodně přidám, tak to se to do 3000ot šplahá vlažněj. Naproti tomu když se mi stalo, že jsem se vlekl na 2ryhl. v 3500ot za autobusem, pak zastavím, dám za jedna plný, že ho předjedu a málem jsem se z toho připos**al... zkrátka je tam hysterze membrány, se kterou se musí počítat. Pak jsou stavy, že člověk vyřadí v pravotočivé zatáčte 360° sjez z nadjezdu a dole mu auto chcípne tím, jak se membrána vytáhne do strany a směs je moc chudá.

Musím potvrdit, že je pravda, že auto s LPG trochu méně topí. Není to nic hrozného a v letních kolonách mi to přišlo spíš k užitku. Naproti tomu není pravda, že by se s nasávačkou nedalo jezdiz v zimě hned po startu. Je to jenom otázkou naprogramování (což je většinou docela jednoduché, stáhle se program z netu, udělá kabel a jde se na věc) a subjektivě to jede slušně. Ale jízda se studeným motorem na LPG je podle mě zhovadilost. Dřív jsem to taky dělal a jednou se mi podařilo dostat auto do stavu, kdy jsem po startu v -18°C natáhl do motoru LPG, zamrzly mi vstřikovače benzínu a LPG náhle došlo.. a pak babo raď. Určitě by se to ale dalo obejít předehříváním chladícího okruhu.

Jinak moje aktuální zkušenost po generálce motoru ve 250tis je taková, že při správném nastavení LPG motor prostě neničí. Ikdyž se k autu předchozí majitel moc dobře nechoval, motor vypadal zevnitř jako každý jiný. Původní ventily rozhodně nebyly podpálené a zakarbonování minimální. Prostě dřív než stihlo LPG podpálit ventily tak se vytahal rozvoďák a ty ventily se ohly. Jen s tím olejem nemůžu moc soudit. Nevím kolik majitelů předemnou ten olej nevyměnilo, ale ten hnůj co tam byl nalitý mě pronásleduje i po výplachu..

Myslím, že výběr nasávačka(s lambda regulací) x sekvence je prostě jen otázkou peněz. Pokud se v tom nehodláš sám hrabat doma, tak sekvence vede ve všech ohledech.
auto: Opel Omega A 2,4I Caravan ... C24NE 4ever! Pořizovací cena 6tis, prodejní cena 0, užitná hodnota nevyčíslitelná. Prostě Opel :)
+ klasika Jawa 20
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od hajney02 »

Halca píše:
Myslím, že výběr nasávačka(s lambda regulací) x sekvence je prostě jen otázkou peněz. Pokud se v tom nehodláš sám hrabat doma, tak sekvence vede ve všech ohledech.
Díky za příspěvek. Já už mám auto doma tak teď už je to jen otázka peněz a domluvy kvůli té nádrži. Dostal jsem nabídku od N+K ale mám to k nim dost daleko na to abych tam jezdil kvůli servisu LPG tak se ještě zkusím domluvit tady u nás.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
pjetro
Začínající diskutér
Příspěvky: 289
Registrován: 17 čer 2009 07:58
Bydliště: Jarcová (u Valmezu)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od pjetro »

Dotaz: jak poznam nasávačku(s lambda regulací) od sekvence. Pohledem. Pro pripad, ze prodavajici v tom nema jasno...
EX Frontera A, 2.2i 16V, r.v. 1996
Mitsubishi Outlander 2003
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od hajney02 »

Tak mi to rozhodnutí nakonec trvalo déle, ale příští týden vezu auto na přestavbu. Sekvenční vstřikování plynu. Nádrž bude v kufru podélně na řidičově straně. Pod auto ne, přeci jen jsem už párkrát "škrtnul" zadkem auta a bejt tam nádrž nevím... Jinak s Fronterou jsem zatím spokojený, po 8 tkm co ji mám si řekla o litr oleje, což bude asi v normě.
Naposledy upravil(a) hajney02 dne 23 črc 2011 22:05, celkem upraveno 1 x.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Žanek »

Nádrž do kufru bych už v životě nedal. Zabereš víc jak třetinu místa.Měl jsem ji tam na Áčku. Na tu nádrž můžeš postavit celou Fronteru i s osazenstvem a nic se jí nestane. Ale je to tvá volba.
Odpovědět

Zpět na „2.2i 16v“