Jaké LPG do 2.2

Vše o motorech X22XE X22SE a Y22SE
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od hajney02 »

Zdravím, jsem tu nový. Stal jsem se majitelem Frontery B, 2.2 dlouhá, černá metalíza. (Ale zatím ji nemám doma) Už před koupí jsem se rozhodl že pro mě je to reálné pouze po přestavbě na LPG. S autem jezdím denně minimálně 30 km. Ale trochu jsem znejistil když jsem začal obvolávat firmy co se montáží zabývají. firma LPG Čadek Brno a shodně LPG Strakonice 26000,- sekvenční vstřikování plynu a neexistuje jiné řešení než nádrž do kufru (ptal jsem se u Čadka). LPG v katovicích u Strakonic tam mi nabídl ten starší typ přestavby za 20000,-
Tady na foru jsem našel že někdo má nádrž pod kufrem vzadu. To někde montují legálně takhle? Já bych to bral. Je mi jasný že sekvenční vstřik je lepší, ale třeba pokud by stačil i ten starší typ tak ten u Čadka mají za 17000,- což už je nezanedbatelná počáteční úspora. Poradí někdo?
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Žanek »

Nazdar ! Pošli mejla N+K . Kluci dělají plyn taky . Nádrž pod autem je normál, jen se musí udělat držák a do toho se nikomu nechce.
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od pavel.zaj »

Ahoj Hajney,

mam LPG cca 14 dni, dle platnych norem ( info od LPG montaznich firem) nelze jiz montovat stary system do sani motoru pro vozy opel frontera. Mam tedy taky sekvenci- kdyz se zkusis v tech firmach domluvit, tak bez DPH a tudiz bez uctenky me stal 21 000 CZK - nadrz valec 60 l. v kufru. Jestli mas A, tak bys musel menit i nadrz benzinovou- za mensi. U B se dava bez problemu nadrz pod auto, je ale mala a budes pri 30 km denne, permanentne na cerpacce.

P.
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od hajney02 »

Tak jestli je to podle zákona tak to není jiná volba než sekvenční. I když u motoru 2.2 u verze A i B je stejné hliníkové sání. Ta nádrž je otázka. Když je v kufru tak už se tam těžko naloží něco většího. Ale zase tankovat každý týden obzvlášť když na LPG pumpu musím jezdit extra 10km.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

Proč to tam chceš dávat??? Trápí tě spotřeba??? Vadí ti velký kufr??? Proč si kupuješ auto, když nechceš dát na jeho provoz??? Raději šetři na budoucí opravy - nutné a údržbové. Plyn do auta nepatří, alespoň tak nebylo vyrobeno. Při poruchovosti Fronter je to ivestice nesmyslná, podívej se, za kolik se Frontery prodávají a jak dlouho jí chceš mít ty, zá pár let to budou auta za pár kaček a prodat staré auto s plynem po někom je už teď nemožné. Bazary jsou přesycené. Raději jeď vlétě s manželkou k moři za ty prachy. Než se ti totiž ta investice do plynu vrátí, tak se to auto rozsype nebo zrezne a na opravách to bude stát tolik (občas si přečti, co kolik na to auto stojí a jak se o něj musíš starat), že ti budou doma jen nadávat a chtít po tobě, ať se ho raději zbavíš a to zas nebudeš chtít, protože bys hodně prodělal. Myslím, že dneska se to už do starých aut nevyplatí. Nechci tě odrazovat, klidně si to tam dej, tvůj zadek na bombě plné plynu. Já jsem zastáncem klasických spalovacích a vznětových motorů, jak u aut, tak u motorek.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od pavel.zaj »

Nevim, co te Tirline vedlo k napsani tohoto clanku, jezdim s auty na PLG od svych 18 takze 16 let, jinak nez na LPG uz jezdit nechci- tedy dokud bude ta polovinu ceny benzinu. Dneska uz se bezne prodavaji fungl nove auta z vyroby s LPG. Kdyz jsem si daval LPG, tak jsem premyslel tak, ze s nim budu alespon 4-6 let jezdit. Zaplaceno je pri dnesnich cenach pri 10-12 tisicich km, takze za rok,Kazde auto se musi opravovat- stejne i Frontera, s timhle forem se daji delat opravy za polovinu, nez je bezne v servisech.
P.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

LPG do auta klidně patří, akorát se musíš smířit se dvěmi věcmi.
Tou první je rychlejší opotřebení oleje (nic nezasere motor tak jako plyn, čuměl jsem jak puk) ale to u aut, které oleje stejně ničí vcelku rychle už není takovej rozdíl.
Ta druhá věc je start plynu až po ohřátí motoru ale to je vcelku rychlá věc, tak zase takové nepohodlí ani z jednoho neplyne. Jen si musíš koupit LPG svíčky.

Výhody jsou zřejmé. Cena, dojezd na obě paliva zároveň. Je to fakt pro ty, co denně jezdí hodně a to hlavně delší trasy mimo město.
Po městě by ti stejně jednobodovej vstřik žral zbytečně moc, takže bych šel radši do sekvence (lepší dávkování, nestřílí tak do sání). Pod autem je místa dost, jen se to prostě musí umět pořešit.

A proto zavolej nebo napiš Nimrodovi s Kondorem, protože sice třeba nenamonotovali tolik LPG jako velké firmy , (kde je zase víc mechošů tak na tom jsou hodně podobně co na mechanika), ALE MONTUJÍ JE PRÁVĚ DO FRONTER!
A zatím dost často řešili problémy po těch výborných firmách, co se na trhu tak hezky podbízejí. S klukama je dobrá domluva, takže pokud to chceš, neváhej a dej jim vědět.

LPG je ekologickej pohon, tak proč do něj nejít. Furt lepší než lihovej omyl.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
tirlin
Začínající diskutér
Příspěvky: 208
Registrován: 21 čer 2009 18:39
Bydliště: NOVÝ JIČÍN

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tirlin »

Jo, to ty dlouhé trasy chápu, spotřeba, bezpečné auto, ale pořád mi to připadá, jako když si někdo koupí nového superba a pod kapotou má 1.4, - má ale macka auto, super limuzínu. Já mu to tedy přeju, paliva jdou furt nahoru a když to fakt využije, tak ať jde do toho, alespoň dalšího člena tady víc. Nikdy nepřeju nikomu nic zlého, jen nepříteli. Ještě že ty motorky zůstanou benzínové.
Frontera Béčková dlouhá 2.2 litrová nafová 2001 vyrobená černá =Nový Jičín=
hajney02
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 05 pro 2010 19:13
Bydliště: Prachatice

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od hajney02 »

tirlin píše:Proč to tam chceš dávat??? Trápí tě spotřeba??? Vadí ti velký kufr??? Proč si kupuješ auto, když nechceš dát na jeho provoz??? ...
Já používám auto k práci. Chtěl jsem Fronteru a už před koupí jsem se rozhodl pro LPG se kterým už mám osobní zkušenost. To že Frontera má mouchy, asi jako každé jiné auto. Prostě velcí chlapi potřebují velký hračky. Chtěl jsem se jen zeptat jaké mají zkušenosti ostatní s přestavbou na LPG. Že ty máš negativní to je taky zkušenost. Třeba kolega mi povídal: já bych si to nechal přestavět hned ale manželka by se s tím bála jezdit. třeba i tohle může být někdy důvod proč ne.
Přesvědčovat se o škodlivosti LPG pro motor se tu nemusíme, je to zbytečný.

díky za vaše postřehy, zkusím je zkontaktovat. Ještě mám rozjednanou jednu použitou sadu LPG tak uvidím co to bude až to přijde.
Frontera B 2,2i 16V Limited benzin,LPG, 5dv.
Uživatelský avatar
farmář
Moderátor
Příspěvky: 4982
Registrován: 07 kvě 2006 07:40
Bydliště: Mutyněves

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od farmář »

ale jo, navíc je dobrý že na plyn to rychleji topí. Jak přepnu Audi na plyn, je za chvilku ohřátá fest :)
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
Uživatelský avatar
Žanek
Super diskutér
Příspěvky: 1778
Registrován: 04 lis 2007 00:21

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Žanek »

N+K dávají pod auto tuším 70 l nádrž a na tu pokud jezdíš normálně ujedeš 500 i víc km bez problému. Mám taky sekvenci a neměnil bych. Do kufru bych nádrž už nechtěl.
pavel.zaj
Diskuzní Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 10 zář 2010 21:22
Bydliště: Opava Podvihov, Vuz Frontera A 2.4 dlouha,LPG sekvencni r.v. 93

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od pavel.zaj »

vsiml jsem si tady par zajimavych prispevku, o kterych jsem nevedel. 1, auto s LPG rychle topi - z jakeho duvodu, je pro to nejake technicke vysvetleni ? a druhy bod, ze se vice spini olej. Ja jsem si zatim ani jedineho nevsiml, mozna to je tim, ze jsem to nijak neporovnaval.

P.
Uživatelský avatar
Rom.Honda
Začínající diskutér
Příspěvky: 168
Registrován: 18 lis 2009 19:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Rom.Honda »

:lol: nevidím žádný důvod proč by mělo auto na LPG rychlejš topit, spíš naopak ... motor ještě musí ohřívat směšovač
a u provozu na LPG se olej v motoru špiní míň, LPG nevytváří při spalování tolik karbonu jako benzín, tím netvrdím, že se olej neznehodnocuje zase jinak, tzn. dodržovat předepsané intervaly výměny !!!
Rozhodně doporučuji sekvenční vstřikování , jde to lepší seřídit, lepší spotřeba, spolupráce s benz. řídící jednotkou, žádné zpětné zášlehy do sání.
Ve Strakonicích mi bez problémů namontovali nádrž pod auto ALE ... musel jsem nechat předělat trubku (vedení) do nádrže, protože šla příčně přez místo kde jsem chtěl mít nádrž a aktivní uhlí (nebo co to bylo) jsem nechal dát do zadního nárazníku. Takže po téhle úpravě, kterou mi dělali kamarádi v dílně nebyl s nádrží problém.
Jen teda nevím jestli to je úplně stejné když mám motor 3.2

PS. tirlín: co tě žere ? To je druhá podrážděná reakce od tebe v krátké době po sobě co čtu
Honda Ridgeline 3.5 Vtec r.v. 2006 , Jeep Cherokee XJ 2.1 TD 1993 ... dříve Honda Passport 3.2 V6 LPG 2001
Uživatelský avatar
Janeš Petr
Moderátor
Příspěvky: 6689
Registrován: 07 říj 2007 18:29
Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od Janeš Petr »

já bych to viděl podobně. ten olej se dejme tomu opravdu ničí rychleji. odpad po hoření LPG je voda, takže je víc než jisté, že se ze stěn válců dostane i do oleje.
to topení bych si možná vysvětlil tak, že motor při LPG má menší výkon, takže tím, že motor musí víc nutit, produkuje i víc tepla a možná, že je směs se vzduchem i lépe promíchaná, takže hoření nastává v celém prostoru rychlejc ale to jsem si právě vycucal z prstu :lol:
Uživatelský avatar
tank
Začínající diskutér
Příspěvky: 203
Registrován: 01 bře 2008 20:17
Bydliště: téměř Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG do 2.2

Příspěvek od tank »

LPG - 2.0i, sekvence. Najeto (za cca 2,5 roku) na plyn 80 tis. km, s fronterou celkem 90 tis. Olej dělám po cca 10tis, svíčky dávám normální, LPG se mi neosvědčily v minulých autech.
Výhody : spotřeba ( tedy v Kč/km), dosah. A po poruše benzinového čerpadla zůstalo auto provozuschopné.

Nevýhody: "sežralo" mi to kufr - u sportky ale nic moc i v originálu.Navíc kufr pro mě nemá velký význam - málokdy nás jede víc než 2, obvykle sám. Samozřejmě počáteční náklad - ale při mém proběhu rychlá amortizace. A zblaflo mi to už 2 těsnění pod hlavou, ale nevím, jestli to mám přičítat jen plynu.
A můj závěr ? Jednoznačně ano. Na LPG jezdím snad už od středověku ( š105-120, forman...celkem tak 500 tis km), a výhody vždy převážily nad problémy. A sekvenci bych zvolil znovu - spotřeba se neliší od benzínu, pohodlný provoz.
EXFrontera Sport 2.0i/1994 - Helmut II.
Mazda Tribute 2.0
------------------------------
Odpovědět

Zpět na „2.2i 16v“