nadrz pro LPG

Vše o LPG neboli plynu ve Fronterách (2.0, 2.2, 2.4, 3.2)
Nacelnik

nadrz pro LPG

Příspěvek od Nacelnik »

Zdravim
U NIVY se da dat nadrz pro LPG zespoda pod zadni cast vozu. Neslo by to i u kratke frontery. je mi lito placu v zav. prostoru, a dlouhou nechci kuli tomu, ze jezdim sam.
Mate s timto nekdo zkusenosti.
O ladach to vim pouze z doslechu nebo z inzeratu
tRpaslik

Příspěvek od tRpaslik »

Sice zatim Fronteru nevlastnim, ale uvazuji o ni. Pri schaneni jsem na jednu narazil. Byla sice dlouha, ale mela nadrz pod autem a muzu rict ze bych to nikdy nechtel. Momentalne auto na LPG vlastnim. Je to sice ctyrbodovy vstrik, ale LPG je klasicke konstrukce jako u Skodovky coz znamena podlakove sani. To co jini rikaji ze tento system nemuze byt u auta s plastovym sanim je blbost. Pri spravnem serizeni mi to do sani jeste ani jednou nestrelilo. (Musim zaklepat: tuk,tuk,tuk 8) ) Sice kdyz jsem to privezl tak dost casto, ale delaly to VN kabely, svicky a rozhozeny reduktor. Po repasi reduktoru a vymene techto veci naprosta spokojenost a jezdim jako s benzinem, coz znamena kdyz potrebuji z krizovatky byt rychle pryc se stim nemazlim. Vsechny veci jsem si na LPG delal sam. Trochu jsem odbocil ale ted k te nadrzi. To auto jsem si poradne prohledl. Nevim jak mohlo projit revizi na LPG, protoze nadrz byla orezla ze vsech stran. Za dalsi bych mel strach stim autem vjet nekam jinam nez na silnici. Kdybych vjel do terenu, modlil bych, se abych o nadrz nekde nezachytil. Vubec mi neni jasne jak toto mohl nekdo schvalit. Byla to klasicka nadrz pouze umistena na trmenach dole pod autem. Zadne oplechovani nebo neco podobneho. Tot ma kratka zkusenost s Fronterou a LPG pod autem. Tuto konstrukci aspon jak jsem ji videl bych nikdy nechtel.

Míla
Uživatelský avatar
Nimrod
Site Admin
Příspěvky: 1354
Registrován: 23 dub 2005 22:26
Skype: davidek_74
Kontaktovat uživatele:

NImrod

Příspěvek od Nimrod »

Není potřeba se obávat toho, že nechráněná nádrž by pod autem nevydržela. Tyto nádrže jsoiu testovány na 50atmosfér, takže naprosto bez obaz. Tloušťka nádrže je také dostatečná, takže deformovat ji nebo prorazit je v podstatě nemožné.
tRpaslik

Příspěvek od tRpaslik »

Jasne, vim ze jsou nadrze testovany na velky tlak a i narazy,ale vzhledem k zivotnostni nadrze 10let nevim nevim co sni udela rez. Za dalsi ta nadrz co jsem videl byla uchycena pouze klasickymi trmeny co se davaji dovnitr do auta. Tady bych mel strach ze tu nadrz utrhnu a necham nekde za sebou. Ale jak rikam videl jsem pouze jednu konstrukci tohoto typu.
Nacelnik

nadrz na LPG pod

Příspěvek od Nacelnik »

Preji pekny vecer
Dik za nazory. Osobne jsem to nikdy nevidel, ale myslim si, ze to musi byt celkem dobre vykryte napravou a pod.. Takze nejaky poskozeni narazem a podobne by pri jizde po lesnich a polnich cestach nemelo hrozit.
St
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Taky mam v aute LPG a rozhodně bych si nikdy nedal nádrž pod auto. Nevim co by řikala tomu, když na ni spadne 1.5tuny.(třeba sjedeš z větčího šutru na menčí). Větví můžeš urvat přívodní a vodvodní hadice atd. Taky se mi stalo že jsem na dálnici najel na někomu upadnuvší vejfuk a kdyby se trefil zrovna do nádrže tak nevim nevim.
Podle mího pokud jezdíž v terénu tak to je značně nebezpečný.
Uživatelský avatar
Martin Dudík
Začínající diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: 28 dub 2005 10:55
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Dudík »

Nádrž je umístěná za zadní nápravou a je krytá děrovaným kovovým krytem. Osobně na plyn nemám dost peněz, ale stále o něm přemýšlím. Napadla mě varianta stojaté, placaté nádrže na bok zavazadlového prostoru, která by vyplnila jinak špatně využitelný prostor nad blatníkem do úrovně okna. Případně dvou takových nádrží, na každou stranu jednu. Ta nádrž by byla zrovna tak atyp, jako nádrž pod auto, ale pro offroad ježdění asi vhodnější.
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.

... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Bublina

LPG

Příspěvek od Bublina »

Vyděl jsem člověka který si montoval toroidní nádrž místo rezervy zvenku na dveře vod kufru :shock:
Pokud bude nárž dostatečně opancéřovaná tak bych ji pod auto asi i dal.
Já sem si plyn do auta dělal sám a vyšlo mě to zhruba na 4tis.
tRpaslik

Příspěvek od tRpaslik »

A copak je vsechno potreba k zapsani LPG do technicaku? Jde mi o to ze mam jeste jeden "plyn". Coz znamena reduktor, ridici jednotku, atd. Akorat nadrz by jsem musel vymenit protoze ji konci pristi rok platnost. Premyslel jsem o tom si ho nechat a popr. ho do namontovat do jineho auta. Je tady tato moznost nebo ne?
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Musel by sis nechat udělat na to ravizi a pak stim skočit na policajty a tam si to nechat zapsat do TP.
Aby ti udělali revizi tak musíš mít schválenou komplet sestavu namontovanou podle besp předpisů apod.
A eště musíš sehnat revizáka kterej napíše revizi i nato co nedělal von, včemž vidim asi největší problém :)
Proto já to mám načerno, jinak bych musel zaplatit zhruba o 30tis víc a měl bych to legální.
Koukni se na http://www.gpl.cz je tam dost informací.
tRpaslik

Příspěvek od tRpaslik »

A kdepak ty mas umistenou nadrz? Copak policiste neprudi pri kontrolach? Me se teda jeste nestalo ze by chteli videt revizi od plynu ale jak rikam na nynejsim aute ho mam legalne v TP. Prendat plyn neni problem ale na technickou bych ho musel vyndavat protoze rozsirene moznosti uz skoncili. :( Nevim premyslim zda-li poridit TD nebo prendat plyn coz by mi vyslo levnejc. A jeste by mi zajimalo co je na te ofiko prestavbe tak draheho.
Bublina

LPG

Příspěvek od Bublina »

Ja ji mam v kufru, policajti me za 2 roky zastavili snad jen 2x, jednou sem jen foukal a podruhy byla tma takže do kufru neviděli.
Takle drahý by sem to měl proto, že bych musel kupovat komplet výcebodovej vstřik jelikož mam MPi, katalizáror (resp. lambdu) a zahraniční auto. A revizi ukazuješ při zápisu do TP nebo to zase nějak změnili?
tRpaslik

Příspěvek od tRpaslik »

Ja mam tedko auto s 4 bodovym vstrikem a mam tam klasicky system jako u skodovek coz znamena podtlakovy. Akorat ridici jednotka je trosku jina. Myslim tim prepinani plyn - benzin. Prepina si sama - start benzin - po pridani nad asi 2500ot/min plyn. Ta druha co mam jeste hlida teplotu motoru. Obe ridi ale pouze prepnuti plyn - LPG. Bohatost smesi jsem si nastavoval LAMBDA CHECKrem. Jednotka od pocitace auta sice hlasi pri diag. obcasnou zavadu LAMBDA SONDY jinak s timto systemem nemam zadny problem. Repasoval jsem si reduktor - naklady asi 600 za revizni sadu (membrany, tesneni, atd) + vymena LPG filtru. Problem se strilenim do sani nemam a to tomu nakladam jak kdyz jezdim s benzinem a jede to priblizne stejne neni znat rozdil na vykonu. Ale tato soustava jak jsem ji popsal byla schvalovana nekdy v roce 96 tak nevim jestli uz se neco zmenilo.
Bublina

Příspěvek od Bublina »

Ja to mam řešený uplně stejně akorát benzin-plyn přepínám automaticky já. A abych si to moh nechat zapsat, tak bych to musel všechno vyházet a koupit novej systém s počítačem a vstřikem plynu.
Uživatelský avatar
lolin
Začínající diskutér
Příspěvky: 159
Registrován: 15 srp 2007 20:43
Bydliště: Háj ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: nadrz pro LPG

Příspěvek od lolin »

Tak pomalu začínám uvažovat o LPG, protože jezdím docela hodně, ale jedna z věcí, co mi na plynu vadí je to, že mi nádrž zruší celý kufr. A jak jsem se tady dočetl, někdo tady zmiňoval nádrže na bocích kufru nastojato...Díval jsem se po netu, jaké nádrže se dělají, ale takové malé jsem nenašel. Myslíte, že by se nechaly udělat i nádrže na zakázku?Máte to tak někdo v autě?Co na to revize?Díky, Honza.
Opel Frontera Sport, 2,0i, r.v. 1994, typ A
Odpovědět

Zpět na „LPG motory“