Rozsypaná spínací skříňka - Sport A
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03 pro 2012 20:47
- Kontaktovat uživatele:
Rozsypaná spínací skříňka - Sport A
Dá se říct, že skoro z ničeho nic mi přestalo v mé Sportce jít otáčet klíčem ve spínačce a tak jsem ji nutně musel vyměnit, protože auto denně využívám.
Předloni jsem to dělal na předcházející Fronteře, myslel jsem tedy, že teď to půjde skoro samo, spínačku vyndám a než seženu jinou, budu chvíli startovat šroubovákem. Dopadlo to ale jinak a tady je malý návod, jak jsem na to šel:
Nejdřív sundat volant - to se mi bohužel nepovedlo ani po použití nejhrubší možné síly, wédéčka atd.. Sundat velký spodní kryt pod přístrojovou deskou, dále horní i spodní kryt kolem páček a nakonec i páčky samotné. Tím se dostaneme k pojistce (kolíčku), který drží zámek spínací skříňky. Pokud otočíme klíčkem do první pozice, jde tento kolíček něčím špičatým zamáčknout a poté zámek klíčkem vysunout. Mě nešly sundat páčky kvůli volantu, proto jsem zboku použil háček ze silného drátu, pojistku zamáčkl a zámek vytáhl. Zjistil jsem ale, že mám imobilizér a tak ze startování šroubovákem nebude nic.
Z vyndaného zámku jsem tedy na konci sundal roztahovací pojistku (velmi opatrně!) a vyndal vnitřek zámku - to kde jsou malé plíšky. Všechny plíšky jsem kleštěma vytahal, vysypal minipružinky, pak opět zámek zkompletoval (včetně roztahovací pojistky!) a zasunul zpátky do spínačky - je nutné zase mít klíček pootočený do první polohy.
Po nasazení páček, krytů a volantu zase vesele jezdím, imobilizér funguje a startuju normálně klíčkem jako vždy, protože zasekávání způsobovaly právě ty plíšky, nebo spíš unavené minipružinky.
Třeba to někomu pomůže.
Předloni jsem to dělal na předcházející Fronteře, myslel jsem tedy, že teď to půjde skoro samo, spínačku vyndám a než seženu jinou, budu chvíli startovat šroubovákem. Dopadlo to ale jinak a tady je malý návod, jak jsem na to šel:
Nejdřív sundat volant - to se mi bohužel nepovedlo ani po použití nejhrubší možné síly, wédéčka atd.. Sundat velký spodní kryt pod přístrojovou deskou, dále horní i spodní kryt kolem páček a nakonec i páčky samotné. Tím se dostaneme k pojistce (kolíčku), který drží zámek spínací skříňky. Pokud otočíme klíčkem do první pozice, jde tento kolíček něčím špičatým zamáčknout a poté zámek klíčkem vysunout. Mě nešly sundat páčky kvůli volantu, proto jsem zboku použil háček ze silného drátu, pojistku zamáčkl a zámek vytáhl. Zjistil jsem ale, že mám imobilizér a tak ze startování šroubovákem nebude nic.
Z vyndaného zámku jsem tedy na konci sundal roztahovací pojistku (velmi opatrně!) a vyndal vnitřek zámku - to kde jsou malé plíšky. Všechny plíšky jsem kleštěma vytahal, vysypal minipružinky, pak opět zámek zkompletoval (včetně roztahovací pojistky!) a zasunul zpátky do spínačky - je nutné zase mít klíček pootočený do první polohy.
Po nasazení páček, krytů a volantu zase vesele jezdím, imobilizér funguje a startuju normálně klíčkem jako vždy, protože zasekávání způsobovaly právě ty plíšky, nebo spíš unavené minipružinky.
Třeba to někomu pomůže.
Frontera A, 2.5 TDS Sport, 1997.
http://www.drabuvdvur.cz
http://www.drabuvdvur.cz
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Rozsypaná spínací skříňka - Sport A
Rád bych dodal, že sundávání volantu je naprosto zbytečný, zámek se dá vyndat i bez demontáže volantu nebo páček blinkrů. Jde o to, sundat dekl pod volantem, teď si nepamatuju jestli je nutný sundávat i ten horní, kterej jde blbě, tak je třeba si pomoct s vejškovým nastavením volantu. To co píšu platí u novějších A s kulatou přístrojovkou.
Ještě ohledně záměny zámků spínaček, tak nejde zaměnit celý zámek spínačky mezi Ačkem s kulatou a hranatou přístrojovkou, jeden má totiž delší páčku k zámku volantu. Jde ale přehodit samotná vložka zámku, ty jsou stejný.
Ještě ohledně záměny zámků spínaček, tak nejde zaměnit celý zámek spínačky mezi Ačkem s kulatou a hranatou přístrojovkou, jeden má totiž delší páčku k zámku volantu. Jde ale přehodit samotná vložka zámku, ty jsou stejný.
Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS